پرندگان خانگی و زینتینژادنژاد پرندگان

آشنایی با انواع نژادهای طوطی

انواع نژادهای طوطی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان حیوانات خانگی نگهداری کرد. نگهداری طوطی در خانه می‌تواند یک فعالیت بامزه و سرگرم‌کننده باشد.

در کل، پرندگان زینتی خانگی، حس و حال جالب و خوبی به فضای خانه می‌دهند؛ در صورتی که نگهداری از پرندگان زینتی خانگی، دردسرهایی که حیوانات خانگی دیگری چون سگ و گربه دارند را ندارد.

نگهداری طوطی در بین پرندگان زینتی خانگی، از جذاب‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توان آن‌ را به عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی جهت این کار برگزید؛ چرا که طوطی‌ها، با هوش فوق‌العاده و ظاهر جذابی که دارند و همچنین، قدرت یادگیری بالایشان می‌توانند یک سر و گردن بالاتر از پرندگان زینتی خانگی دیگر عمل کنند.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا به بررسی انواع نژادهای طوطی می‌پردازیم.

معرفی انواع نژادهای طوطی

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع نژادهای طوطی، از زیباترین آن‌ها تا بزرگترین و کوچترین‌شان بپردازیم.

پیش از شروع بررسی انواع نژادهای طوطی لازم است بگوئیم که نگهداری از پرندگان زینتی خانگی، مستلزم رعایت کردن موارد بسیاری است؛ چرا که بر خلاف ظاهرشان، بسیار مستعد ابتلا به افسردگی و بیماری‌های روانی هستند.

این مورد بخصوص در مورد انواع نژادهای طوطی بیشتر صدق می‌کند؛ چرا که کمترین بی‌توجهی از طرف صاحبان‌شان، آن‌ها را در معرض افسردگی، عصبانیت و خودآزادی قرار خواهد داد.

بنابراین، در نگهداری طوطی لازم است از محل مناسب برای نگهداری پرندگان زینتی خانگی تا شرایط نگهداری و نحوه تعامل با آن‌ها را فراگرفته باشید.

  • طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو)؛ از محبوب‌ترین انواع نژادهای طوطی

این طوطی، از بزرگترین و باهوش‌ترین انواع نژادهای طوطی است. سالیان دراز است که این پرنده، به عنوان پرنده‌ای محبوب برای نگهداری در خانه‌ها شناخته می‌شود.

طوطی کاسکو، با توانایی‌های فوق‌العاده‌ای که در حرکت کردن و تقلید صدای انسان دارد، بسیار مورد توجه عده بسیاری از انسان‌ها قرار گرفته است.

البته لازم است که برای نگهداری طوطی خاکستری آفریقایی، وقت و توجه زیادی را متوجه آن‌ها کنید؛ چرا که این طوطی‌ها بسیار به سرگرم شدن و بازی کردن نیاز دارند.

همچنین که نگهداری طوطی خاکستری آفریقایی می‌تواند هزینه‌های زیادی را نیز برای شما ایجاد کند.

  • طوطی آمازون (Amazon Parrot)

طوطی آمازون یکی از گونه‌های نادر طوطی‌هاست که بسیار پر دل و جرات و گستاخ هستند. طوطی آمازون دارای شخصیت‌های متفاوتند که در صورت درگیر شدن با احساسات درونی خود، آن‌ها را بروز خواهند داد.

این طوطی‌ها دارای شخصیت‌های خنده‌دار، مهربان و اجتماعی هستند که اغلب شیطنت‌آمیز جلوه می‌کنند. توانایی‌های گفتاری و رفتاری آن‌ها بسیار قدرتمند است و در حین ادای کلمات، بسیار شاد و قوی این کار را انجام می‌دهند.

Amazon Parrot
Amazon Parrot

هر کس که به نگهداری طوطی آمازون روی آورد، یقیناً لحظات شاد و مفرح بسیاری را سپری خواهد کرد.

نکته‌ای که در خصوص نگهداری طوطی آمازون و در کل همه طوطی‌ها وجود دارد، این است که بسیاری از افراد برای نگهداری طوطی و دیگر پرندگان زینتی خانگی، صرفاً به زیبایی و رنگ بال و پر آن‌ها توجه می‌کنند؛ اما این موضوعی است که می‌تواند شما را دچار خطای زیادی کند؛

چرا که نگهداری طوطی شما را درگیر مسئولیت زیادی خواهد کرد. بنابراین، لازم است که در نگهداری طوطی به احساسات، روحیات و طبیعت آن‌ها توجه زیادی داشته باشید.

  • طوطی اکلکتوس

این طوطی یکی از انواع نژادهای طوطی است که دارای زیبایی و رنگ‌های بسیار جذابی است که ترکیب رنگ‌های نر و ماده آن‌ها کاملا متفاوت از یکدیگر است.

Eclectus roratus
Eclectus roratus

این مورد از انواع نژادهای طوطی دارای روحیه‌ای حساس و بسیار زودرنج هستند که نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی دارند.

در صورتی که بتوانید مسئولیت‌های نگهداری از این طوطی‌ها را به عهده بگیرید، می‌توانند زینت‌بخش خانه و منزل شما باشند.

همچنین، این نژاد طوطی دارای هوش بالایی نیز می‌باشد.

  • طوطی کانور خورشیدی (Sun Conure Parrot)

    Sun Conure Parrot
    Sun Conure Parrot

ترکیب رنگ نژاد طوطی کونور خورشیدی بسیار زیبا و فریبنده است. گویی که ترکیبی از رنگ‌های رنگین‌کمان در بال و پر آن‌ها نقش بسته است.

پرهای سر، سینه و بال طوطی کونور خورشیدی، ترکیبی از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد است و پرهای دم‌شان از رنگ‌های سبز، آبی و آبی آسمانی است.

این نژاد از طوطی‌ها دارای سر و صدای زیادی هستند و توجه کردن به آن‌ها موضوعی است که بسیار به آن نیاز دارند.

 

 

  • طوطی باجی کوچک

این طوطی یکی از انواع نژادهای طوطی است که جثه کوچکی داشته و در بعضی از کشورها با نام پاراکیت شناخته می‌شود.

پاراکیت
پاراکیت

این طوطی توانایی یادگیری صدها کلمه دارد و می‌تواند به راحتی صحبت کردن و تقلید صدا را یاد بگیرند. همچنین، این طوطی‌ها در انجام حرکات آکروباتیک نیز می‌توانند مهارت زیادی کسب کنند.

طوطی باجی دارای سر و صدای کمتری است و به همین دلیل، برای نگهداری در فضاهای کوچک آپارتمانی بسیار مناسب هستند.

البته درست است که این طوطی‌ها ابعاد و جثه کوچکی دارند، اما لازم است آن‌ها را در فضاهایی نگهداری کرد که محیط کافی برای جنب‌وجوش داشته باشند؛ چرا که عدم تحرک در این طوطی‌ها آن‌ها را مستعد افسردگی خواهد کرد.

می‌توانید برای خرید لوازم نگهداری از پرندگان، به فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی مراجعه کنید.

  • طوطی پروتلت

این طوطی‌ها را می‌توان به نوعی عموزاده طوطی‌های آمازون دانست که انواع مختلفی داشته و هر کدام از آن‌ها دارای خصوصیات اخلاقی و خلق و خویی متفاوتی است.

پروتلت
پروتلت

این طوطی‌ها نیاز زیادی به توجه صاحبان خود دارند و نیز لازم است که در طول روز، فعالیت زیادی داشته باشند. اگر چنین شرایطی برای این طوطی‌ها ایجاد نشود، آن‌ها را دچار مشکلات زیادی خواهید کرد؛

اما در صورتی که بتوانید نگهداری از این طوطی‌ها را به خوبی و با انجام فعالیت‌هایی که منجر به حال خوب در آن‌ها می‌شود، فراهم کنید، قطعاً می‌توانند دوستان بامزه و سرگرم‌کننده‌ای برایتان باشند.

  • طوطی ماکائو

طوطی ماکائو، در اندازه‌های بزرگ و مختلفی وجود دارند. حتی ترکیب رنگ این طوطی‌ها نیز می‌تواند بسیار متفاوت از دیگری باشد.

بازار پرنده‌فروشان به دلیل اندازه بزرگ و تفاوت‌های ظاهری که این طوطی‌ها با یکدیگر دارند، بسیار داغ شده و به نوعی می‌توان گفت که طوطی ماکائو در بین افراد علاقه‌مند به نگهداری از انواع نژادهای طوطی بسیار محبوب است.

رنگ منحصربه فرد و ظاهر کاریزماتیک این طوطی‌ها، موضوعی است که بسیار مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. البته باید در نظر داشت که این طوطی‌ها نیز نیازمند توجه زیاد و مراقبت‌های ویژه‌ای هستند.

 

  • طوطی کوکاتوس سینه سرخ

این نژاد از طوطی دارای چندین رنگ مختلف از جمله سفید، خاکستری و صورتی است که ظاهر بسیار جذاب، ظریف و فریبنده‌ای دارند.

شخصیت جالب و حساسی که این طوطی‌ها دارند، موضوعی است که می‌تواند نگهداری از ‌آن‌ها را درخور مسئولیت و توجه زیادی کند.

در صورتی که مراقبت‌های لازم از این نژاد از طوطی را به خوبی انجام ندهید، به سرعت رنجیده‌خاطر و آزرده خواهند شد.

  • طوطی ماکائو آبی و طلایی

Blue-and-Yellow-Macawپوشش پرهای این نژاد از طوطی، ترکیب متفاوتی داشته و به رنگ‌های آبی، سبز و زرد درخشان است. به طوری که وقتی این طوطی را در زیر نور آفتاب نگهدارید، پرهای زردش به رنگ طلایی درخشان دیده می‌شود.

در کل، این طوطی یکی از زیباترین انواع نژادهای طوطی است که می‌تواند بسیار جذاب و زیبا جلوه کرده و ظاهری متفاوت به خانه دهند.

این طوطی‌ها البته شخصیت‌های زودرنج و حساسی دارند و در صورتی که به خوبی مورد توجه و نگهداری واقع نشوند، رفتارهای تهاجمی نیز نشان خواهند داد.

طوطی آمازون تاج بنفش

رنگ پرهای این نژاد از طوطی، سبز با رگه‌های آبی است و جلوی پیشانی آن‌ها نیز ترکیبی از رنگ‌های قرمز و یاسی دیده می‌شود.

از این رو، زیبایی و ظاهر جذاب این طوطی‌ها و نیز جثه کوچکشان، باعث شده است که مورد توجه افراد علاقمند به نگهداری از طوطی‌ها قرار بگیرد.

این طوطی‌ها شخصیت‌های اجتماعی فوق‌العاده قوی دارند و همیشه در صدد این هستند که مورد توجه صاحبان خود قرار گیرند.

  • طوطی ماکائو سنبلی (Hyacinth Macaw)

این طوطی جزو نژادهای برتر و بزرگ طوطی‌ها به حساب می‌آید که توسط پرنده‌شناسان معروف مورد تائید واقع شده است.

Hyacinth Macaw
Hyacinth Macaw

این طوطی‌ها پرهای فوق‌العاده درخشان به رنگ آبی کاربنی دارند. شخصیت آرام، مهربان و اجتماعی داشته و همچون بسیاری دیگر از نژادهای طوطی‌ها، حساس و زودرنج هستند.

بنابراین، در نگهداری از این طوطی‌ها نیز لازم است هزینه و توجه زیادی را متقبل شوید. طوطی ماکائو هایی کنیت به فضایی آرام، صمیمی و بزرگ برای رشد و پرورش نیاز دارد.

  • مرغ عشق!

تنوع در رنگ و ظاهر، یکی از بارزترین صفات و ویژگی‌های مرغ‌های عشق است. هر کس که تمایل به نگهداری از پرندگان داشته باشد، به احتمال زیاد مرغ عشق را در بین گزینه‌های خود قرار خواهد داد.

این پرنده‌ها پتانسیل این را دارند که به بهترین شکل ممکن پرورش یافته و بتوانند به خوبی ارتباط برقرار کنند. موضوع مهمی که در خصوص مرغ عشق وجود دارد، این است که در نگهداری از آن‌ها، حتماً باید یک جفت از آن‌ها را داشته باشید و نگهداری تکی از آن‌ها ممکن است این پرنده را درگیر افسردگی و بیماری کند.

  • طوطی کوکاتیل یا عروس هلندی

این طوطی در بین دیگر نژادهای ریزجثه طوطی‌ها، ابعادی بزرگتر دارد و بسیار مهربان و بازیگوش است و با رفتارهای دوستانه، هر کسی را جذب خود می‌کند.

طوطی های کوکاتیل علاقه زیادی به بیرون آمدن از قفس و بازی کردن با صاحبان خود دارند و توانایی یادگیری بسیاری از حرکات و سرگرمی‌ها را نیز داشته و می‌توانند حرف زدن را نیز یاد بگیرند.

البته توانایی‌های گفتاری این طوطی بسیار محدود در حد چند کلمه خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا