بیماری های حیوانات خانگی

مشکلات و عارضه های پوستی در حیوانات

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که پس از به سرپرستی گرفتن حیوانات درگیر آن خواهید بود، عارضه پوستی حیوانات خانگی است. اگر بخواهید حیوان خانگی سلامت و شادی خود را داشته باشید، لازم است از تمامی بیماری های پوستی در حیوانات، مطلع شوید. با اطلاع از علائم عارضه پوستی حیوانات خانگی، می‌توانید‌ آن‌ها را خیلی زود درمان کنید. مشکلات پوستی، موجب بروز علائم ظاهری در حیوان خانگی‌تان می‌شود.

اگر می‌خواهید، از علائم بیماری های پوستی در حیوانات مطلع شوید و نحوه پیشگیری از آن را بدانید، حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

علت بیماری های پوستی در حیوانات چیست؟

اگر بخواهیم علت ایجاد بیماری های پوستی در حیوانات را بررسی کنیم، به دلایل مختلفی می‌رسیم. شستشوی مداوم بدن حیوانات خانگی، بدون استفاده از شامپوی مخصوص آن‌ها، یکی از رایج‌ترین علل بیماری های پوستی در حیوانات است.

شستشوی مداوم بدن سگ و گربه، موجب کاهش چربی پوست در آن‌ها می‌شود. هر چه این چربی کم‌تر باشد، واکنش‌های پوستی با بروز شوره و خشکی پوست آغاز می‌شود. زخم‌های پوستی نیز، یکی‌دیگر از علائم بیماری های پوستی در حیوانات است. زخم‌ های پوستی، معمولا زمانی ایجاد می‌شود که قارچ، انگل و مشکلات این‌چنینی، بر روی پوست ایجاد شده‌است.

در ادامه، راه‌های پیشگیری از بروز عارضه پوستی حیوانات خانگی را بررسی می‌کنیم.

پیشگیری از بیماری های پوستی در حیوانات

برای پیشگیری از بیماری های پوستی در حیوانات، لازم است علت بروز مشکلات پوستی را بدانید. داشتن رژیم غذایی صحیح  در حیوانات خانگی، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در زمان نگهداری از آن‌ها باید درنظر داشته باشید.

برای تهیه غذای مناسب سن، نژاد و نوع موی حیوانات خانگی می‌توانید از پت شاپ آنلاین یا فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی استفاده کنید.

تهیه وسایل موردنیاز برای نگهداری از سگ و گربه، اهمیت زیادی دارد. حفظ بهداشت و نظافت حیوانات همراه با شانه زدن‌های مکرر، ریزش موی حیوانات خانگی را بهبود می‌بخشد و مشکلات پوستی را سریع‌تر نمایان می‌کند.

همین موضوع، عامل پیشگیرانه‌ای از عارضه پوستی حیوانات خانگی است. یکی از اصلی‌ترین علل بیماری های پوستی در حیوانات، کک، کنه و بیماری‌های انگلی و قارچی پوست است. اگر برای بیرون بردن حیوان خانگی، مقدمات لازم را تدارک ببینید و با استفاده از قلاده‌های ضد کنه یا اسپری‌های مخصوص، این مشکل را کنترل کنید؛ می‌توانید گام مهمی در پیشگیری از بیماری های پوستی در حیوانات بردارید.

انواع بیماری های پوستی در حیوانات را بشناسید!

اگر بخواهید بهترین نحوه نگهداری از حیوانات خانگی را بدانید، بهتر است به آرشیو مقالات سایت پتیا مراجعه کنید. در این بخش، بهترین اطلاعات را برای مراقبت از آن‌ها کسب می‌کنید.

سعی کنید، اگر مسئولیت نگهداری حیوانات خانگی را برعهده گرفته‌اید، سلامت حیوان خانگی را جدی بگیرید و مکرر وضعیت سلامت او را بررسی کنید.

قارچ پوستی؛ رایج ترین عارضه پوستی در حیوانات خانگی

یکی از مشکلات رایجی که در حیوانات خانگی مشاهده می‌شود، قارچ پوستی است. اگر بخواهید قارچ پوستی را بشناسید، باید بدانید که علائمی مثل ریزش موی سکه‌ای، زخم پوستی، قرمزی و التهاب پوست، زنگ خطر بروز قارچ پوستی در حیوانات خانگی است.

قارچ پوستی، معمولا از حیوانات آلوده به قارچ، سیستم ایمنی ضعیف و مجاورت با محیط آلوده، ایجاد می‌شود. اگر خیلی زود متوجه این تغییرات در پت عزیزتان شوید، می‌توانید با مراجعه به دامپزشک، خیلی زود، قارچ پوستی را درمان کنید.

درمان این عارضه پوستی در مراحل اولیه بسیار آسان‌تر است!

انگل ها؛ عمده‌ترین علل مشکلات پوستی در پت ها

یکی از اساسی‌ترین عواملی که در حیوانات خانگی مشکلات پوستی را ایجاد می‌کند، انگل‌ ها هستند. انگل ها، معمولا انواع مختلفی دارند. این بیماری پوستی، معمولا به‌دلیل مجاورت با حیوان آلوده، منتقل می‌شود. انگل به‌شدت مسری است و حتی از اسباب بازی آلوده و نوازش حیوان آلوده، به حیوان خانگی‌تان منتقل می‌شود.

این انگل‌ ها، بسیار پیش رونده عمل می‌کنند و به سرعت، در صورت عدم درمان، سراسر پوست را درگیر می‌کنند.

جرب یا گال (Scabies)، یکی از رایج‌ترین انگل های پوستی است که درصورت عدم درمان به‌موقع، مشکلات زیادی برای حیوان ایجاد می‌کند.

از علائم رایج انگل های پوستی در حیوانات خانگی، به خارش بیش از حد، ریزش مو و زخم‌ های پوستی می‌توان اشاره کرد. اگر برای درمان به‌موقع انگل ها اقدام نکنید، احتمال آسیب جدی به سلامت حیوان خانگی وجود دارد.

کک؛ متداول‌ ترین مشکل پوستی حیوانات است!

اگر سابقه بیرون بردن حیوان خانگی‌ تان را داشته باشید، احتمالا با کک آشنایی دارید. معمولا با قدم زدن در فضاهای خارج از منزل، خصوصا محیط‌های طبیعی، کک‌ها لابه‌لای موی حیوانات خانگی، قرارمی‌گیرند.

اگر از قلاده ضد کک و یا اسپری‌های ازبین برنده کک استفاده نکنید، خارش و مشکلات پوستی در حیوان خانگی‌تان آغاز می‌شود.

سعی کنید ویزیت‌های دوره‌ای دامپزشک را جدی بگیرید و برای قدم زدن خارج از منزل، حتما از لوازم موردنیاز استفاده کنید.

کمبود اسیدهای چرب و خشکی پوست حبوان خانگی

طبق تحقیقات تیم تولید محتوای فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا، یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی در حیوانات خانگی، کمبود اسیدهای چرب و خشکی پوست است.

معمولا حیواناتی که دارای صاحبان وسواسی هستند و به‌صورت مکرر از شامپو و مواد شوینده برای شستشو استفاده می‌کنند، درگیر این مشکل می‌شوند.

خشکی پوست و آسیب به بافت نرمال و سلامت پوست، یکی از عوارض شستشوی مکرر حیوانات است. اگر علاقه‌مند هستید که حیوان خانگی‌تان را به حمام ببرید، حتما شامپو مخصوص حیوانات را برای استفاده روزانه تهیه کنید تا آسیبی به بافت پوستی آن‌ها وارد نشود.

خارش شدید پوست و مشاهده شوره مابین موهای حیوان خانگی، از رایج‌ترین نشانه‌های این مشکل است. با درمان به‌موقع، می‌توانید به‌راحتی نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کنید.

همان‌طور که اشاره شد، اختلال در میزان اسیدهای چرب، یکی از علل ایجاد مشکلات پوستی در حیوانات خانگی است. زمانی که به‌دلیل مصرف غذای بی‌کیفیت، کهنه، فاسدشده و یا عدم رعایت رژیم غذایی صحیح، اسیدهای چرب در بدن حیوان خانگی کاهش پیدا کند، پوست دچار خشکی می‌شود.

خشکی پوست، سرآغاز ریزش مو و مشکلات پوستی است؛ فلسی شدن پوست، یکی از عوارض کمبود اسیدهای چرب در بدن حیوانات خانگی است.

خلاصه مطلب

برای حفظ سلامتی حیوانات خانگی، لازم است مشکلات و بیماری‌های رایج آن‌ها را بشناسید. با شناخت کافی از بیماری‌ها و نشانه‌های آن، می‌توانید در بهترین زمان ممکن آن را تشخیص داده و برای درمان اقدام کنید. درمان بیماری‌ ها در مراحل اولیه بسیار آسان و کم‌هزینه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا