حیوان خانگی و آپارتمانی

خرید حیوان خانگی مناسب من

خرید حیوان خانگی مناسب برای خود یا فرزندتان یک تصمیم مهم است که اگر درست به آن فکر نکرده باشید، قطعاً در آینده مشکلات زیادی پیدا خواهید کرد! بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت کافی در رابطه با شخصیت خود و حیوانی که انتخاب می‌کنند، خیلی زود از تصمیم خود پشیمان شده و تصمیم به فروش حیوان می‌گیرند؛ به همین علت، در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در خصوص حیوانات خانگی بی دردسر در اختیارتان قرار دهیم تا در انتخاب بهتر به شما کمک کرده باشیم.

سوالاتی که قبل از خرید حیوان خانگی مناسب باید از خود بپرسید!

بسیاری از خانواده‌ها برای تربیت بهتر فرزندان خود و بهره مندی از تاثیرات نگهداری از حیوان خانگی، تصمیم به خرید حیوانات خانگی بی دردسر می‌گیرند؛ چرا که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، داشتن یک حیوان خانگی مانند سگ و گربه، در ترتیب درست کودکان، نقش به سزایی ایفا می‌کند.

البته این در صورتی است که حیوان مورد نظر درست انتخاب شده باشد و با روحیات کودک و جو کلی خانواده، سازگاری داشته باشد!

به همین سبب، توصیه می‌کنیم که قبل از خرید حیوان خانگی مناسب، ابتدا به سوالات زیر پاسخ داده و سپس اقدام کنید.

آیا محل خاصی برای نگهداری حیوان در نظر گرفته‌ام؟

یکی از مشکلات اصلی بعد از خرید حیوان، تعیین محل مناسب برای نگهداری آن است؛ بهتر است ابتدا خانه خود را برای نگهداری این مهمان آماده کرده و سپس او را به خانه خود دعوت کنید!

بسته به نوع حیوان، فضای نگهداری آن نیز متفاوت خواهد بود. در بسیاری از خانواده‌های ایرانی، مسئله نگهداری از حیوان خانگی هنوز حل نشده‌است.

به عنوان مثال، فرزند خانواده، سگ یا گربه ای دارد که والدین اجازه ورود آن را به برخی از قسمت‌های خانه نداده‌اند و ترجیح می‌دهند برای همیشه بیرون از خانه بماند.

مسئله بعدی، محل زندگی شماست! اگر منزل شما آپارتمانی است، باید بررسی کنید که آیا همسایگان شما با نگهداری حیوان، موافق هستند یا نه؛ چرا که در بسیاری از موارد، حیوانات، اجازه ورود به ساختمانها را ندارند.

آیا من واقعاً به حیوان خانگی علاقه یا نیاز دارم؟

برای خرید حیوان خانگی مناسب، باید دلیل موجهی داشته باشید! فقط اینکه دوستان و آشنایان شما سگ یا گربه دارند، به این معنی نیست که شما هم به یک حیوان خانگی نیاز دارید!

با این وجود، به دلیل تأثیر شگفت‌انگیز حیوان خانگی در رشد مهارت‌ های اجتماعی و بهبود مهارت‌ های یادگیری، اکثر خانواده‌ها، به یکی از انواع حیوانات خانگی بی دردسر نیاز دارند؛ چرا که بسیاری از کودکان، خصوصاً مواردی که از نوعی اختلال رنج می‌برند، در کنار یک حیوان خانگی، در بسیاری از زمینه‌ها بهبود شایانی خواهند داشت.

آیا در خانواده فردی آلرژی دارد؟

مورد بعدی که هنگام خرید حیوان خانگی مناسب باید به آن توجه کنید، این است که آیا کسی در خانواده شما آلرژی دارد یا نه! اگر در خانه، شخصی با آلرژی مزمن دارید، بهتر است برای خرید کمی تأمل کرده و خوب فکر کنید؛

چرا که معمولاً نگهداری از حیوان در منزل، موجب تشدید آلرژی فرد شده و در برخی موارد آسیب‌های جبران ناپذیری به وی وارد می‌کند.

آیا از پس مخارج و هزینه ‌های نگهداری حیوان خانگی بر می‌آیم؟

اگر با دیدن بازیگوشی‌ های یک حیوان به مدت ۱ الی ۲ ساعت تصمیم به خرید حیوان خانگی گرفته‌اید، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کرده و دوباره فکر کنید!

هزینه نگهداری از حیوان خانگی معمولاً بسیار زیاد است و شامل مواردی مانند: تغذیه مناسب، مراجعه به دامپزشک، خرید لوازم بازی، اصطلاح و زیبایی و … می‌شود.

پس بهتر است ابتدا در رابطه با هزینه‌های جانبی حیوان مورد نظرتان تحقیق کرده، سپس در مورد خرید یا نخریدن آن تصمیم بگیرید.

راهنمای خرید حیوان خانگی مناسب

اطمینان حاصل کنید که هر حیوان خانگی که انتخاب می‌کنید پاسخگوی نیاز خانواده شما است. برخی از حیوانات اهلی نسبت به سایر حیوانات خانگی نیاز به توجه و زمان بیشتری دارند. به عنوان مثال، باید بدانید که اگر قصد خرید سگ دارید، باید روزانه زمان مشخصی را برای وقت گذراندن با او اختصاص داده و به فکر تنها گذاشتن سگ در خانه در دراز مدت نباشید؛

اما اگر قصد خرید گربه دارید، باید ساعاتی از روز را به خود او اختصاص داده و تنهایش بگذارید؛

بنابراین، اینکه کدام حیوان برای شما بهتر است، به نوع رفتار و شیوه زندگی شما بستگی دارد. اگر ساعات زیادی از روز را بیرون از خانه سپری می‌کنید، پس شاید سگ، حیوان مناسبی برای شما نباشد.

 برای آنکه متوجه سلیقه خود شوید، می‌توانید به مراکز مخصوص حیوانات مراجعه کرده و چند روزی از یکی از آنها مراقبت کنید. در این صورت با پرداخت هزینه جزئی، تا حدی متوجه هزینه‌های تقریبی و شیوه نگهداری از حیوان خواهید شد.

البته در صورتی که در رابطه با هزینه‌ها، نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید به وبسایت فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی مانند پتیا مراجعه کنید.

با سر زدن به چند نمونه فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی، قطعاً متوجه هزینه‌های تقریبی ماهیانه حیوان که شامل تغذیه، وسایل مورد نیاز برای نگهداری از سگ و گربه و … می‌شود، خواهید شد.

چند نمونه از حیوانات خانگی بی دردسر را بشناسیم!

اگر به دنبال حیوان خانگی به غیر از سگ و گربه هستید، می‌توانید به حیواناتی مانند انواع پرندگان خانگی و همستر فکر کنید.

این حیوانات برای آن دسته از افرادی که فضای کافی برای نگهداری از حیوان را ندارند، بسیار مناسب هستند.

مراقبت از این نوع حیوانات، معمولاً بسیار آسان بوده و هزینه زیادی برای شما ندارد. علاوه بر این، حیواناتی نظیر پرندگان خانگی بسیار اجتماعی هستند و قطعاً با حضور در جمع خانوادگی شما، شور و نشاط خاصی به آن خواهند بخشید.

برای خرید حیوانات خانگی مناسب قبل از هر چیز باید شرایط خانوادگی و شخصیت خودتان توجه داشته باشید.

داشتن یکی از انواع حیوانات خانگی بی دردسر قطعاً با مزایای زیادی برای شما همراه خواهد بود. اما بدون شک بدون عیب نیز نیست.

زمانی که حیوان، هر چند اهلی، پا به خانه شما می‌گذارد، نه تنها هزینه‌ها بلکه مراقبت‌ها هم افزایش پیدا خواهند کرد. پس با در نظر داشتن تمامی این موارد، به دنبال حیوانی باشید که هم حال خودتان با او خوب باشد و هم حال او با شما!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا