سگ خانگینژادنژادهای سگ

آشنایی با سگ های تریر

سگ های تریر از جمله نژادهای محبوب در بین سگ‌ها هستند. سگ نژاد تریر به دلیل هوش نسبتاً بالا، وفاداری و ظاهر بامزه‌ای که دارد،‌ بسیار مورد توجه طرفداران نگهداری از سگ‌ها در خانه است.

همچنین که سگ های تریر، به دلیل ابعاد معمولاً کوچک‌شان، بسیار مناسب محیط‌های آپارتمانی کوچک و فضاهای این‌چنینی می‌باشند.

علاوه بر این، سگ های تریر دارای تنوع بسیار زیادی نیز هستند. انواع سگ تریر با توجه به نوع نژادهایی که با یکدیگر جفت‌گیری کرده‌اند، بوجود آمده‌اند.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا، قصد داریم به بررسی سگ نژاد تریر و خصوصیات ذاتی و رفتاری آن‌ها، بیماری‌ها و نحوه نگهداری و نیز انواع سگ تریر بپردازیم.

معرفی سگ نژاد تریر

سگ های تریر، گروهی خاص از سگ‌ها می‌باشند که نام آن‌ها، از ریشه لاتین Terra به معنای زمین آمده است.

در زمان‌های بسیار دور، از سگ نژاد تریر برای شکار استفاده می‌شده است. شکاری که در آن به منظور جلوگیری از زیاد شدن حیوانات و جانوران موذی از جمله موش‌ها به کار می‌رفته است.

سگ‌ های تریر دارای تنوع نژادی مختلفی می‌باشد که در ظاهر نیز یک سگ نژاد تریر با دیگری، ممکن است بسیار متفاوت باشد.

در ادامه این مقاله به معرفی انواع سگ تریر خواهیم پرداخت. همچنین، خصوصیات هر کدام از این سگ ها و مراقبت‌هایی که بایستی از سگ نژاد تریر گردد را نیز بازگو خواهیم کرد.

ظاهر سگ های تریر چگونه است؟

سگ های تریر عموماً در جثه‌های کوچکی هستند که از همین رو، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند؛ هرچند برخی از انواع سگ تریر ممکن است پاهای دراز یا کوتاه داشته باشند.

وزن انواع سگ تریر نیز بسته به نژاد آن، متغیر خواهد بود. علاوه بر این، سگ های تریر، موهای نازک و پیچ خورده‌ای دارند که باعث شده این نژاد از سگ را بسیار لطیف و ظریف جلوه دهد.

همچنین، سگ های تریر اغلب دارای گوش‌های افتاده و آویزان هستند که باعث شده به آن‌ها ظاهری بامزه بدهد. هرچند برخی از انواع سگ تریر نیز گوش‌های تیز داشته و کم‌‌مو نیز هستند.

دم سگ نژاد تریر نیز اغلب کوتاه و کم مو است. اگرچه در صورت مراقبت از موهای دم‌ آن‌ها و جلوگیری از گره خوردن موی این سگ، ظاهری بسیار زیبا به خود خواهند گرفت.

خصوصیات اخلاقی سگ های تریر را بهتر بدانیم!

بازیگوشی و جنب و جوش زیاد، بارزترین ویژگی اخلاقی انواع سگ تریر است. سگ های تریر عموماً از بازی کردن زیاد، خسته نمی‌شوند و علاوه بر این، توان و استقامت بالایی نیز دارند.

سگ های تریر بسیار جسور و پر دل وجرات نیز هستند و در برابر عوامل نگران‌کننده،‌ سریع واکنش نشان می‌دهند.

مهم‌ترین نکته در خصوص نگهداری از سگ های تریر این است که دائم ‌آن‌ها را به گردش برده و امکانات تفریح و بازی را برایشان فراهم نمائید.

این سگ‌ها می‌توانند با توجه به سبک زندگی‌ای که دارید، در محیط‌های مختلف، سازگاری خوبی از خود نشان دهند. اما به هر حال، اگر قصد نگهداری از این سگ را دارید، بهتر است ابتدا این سوال را از خود بپرسید که چه نژاد سگی برای من مناسب است؟

انواع نژاد سگ های تریر

سگ های تریر دارای گونه‌های مختلفی هستند. ترکیب شدن سگ های تریر با نژادهای دیگر، ظاهر و خلق‌وخوی متغیری به هر کدام از آن‌ها داده است.

در ادامه، به معرفی و بررسی انواع سگ‌ های تریر می‌پردازیم.

  • تریر آیردال (Airedale Terrier)

Airedale Terrier
Airedale Terrier

این نژاد از سگ های تریر یکی از بزرگترین‌های این گونه است. تریر آیردال نیاز به نظافت بیشتر در مقایسه با سایر گونه‌ها دارد.

این نژاد در دهه ۱۸۰۰ میلادی با ترکیب شدن با نژاد اوترهاند در انگلیس به وجود آمد؛ هر چند که ممکن است ترکیباتی از نژادهای دیگر نیز در این گونه از سگ های تریر وجود داشته باشد.

سگ تریر آیردال برای شکار به کار گرفته می‌شد و به دلیل بزرگی و قدرت جسمانی خود معروف است. این نوع از سگ های تریر بسیار باهوش بوده و در برابر حرکات ناگهانی، بسیار سریع واکنش نشان می‌دهند.

این سگ باید به طور منظم فعالیت داشته باشد تا از بروز مشکلات جسمانی ناشی از افزایش وزن، در امان باشد.

  • تریر استافوردشایر آمریکایی (American Staffordshire Terrier)

American Staffordshire Terrier
American Staffordshire Terrier

این نوع از سگ‌های تریر بسیار پرجنب و جوش و شجاع هستند. این سگ تریر یکی از قوی‌‌ترین و پرزورترین سگ‌های نوع تریر می‌باشد که نیاز مبرم به فعالیت روزانه دارد.

سگ تریر استافوردشایر، دارای موهای بسیار کوتاه و گوش‌های افتاده است. همچنین، سر بزرگ این گونه باعث شده که ظاهری خشن به خود بگیرد.

این گونه از سگ‌های تریر به خوبی می‌توانند از صاحبان خود محافظت کنند. همانطور که از نام این گونه از سگ‌‌ها برمی‌آید، سگ تریر استافوردشایر، ترکیبی از بول‌داگ و تعدادی از سگ‌های تریر در انگلستان است.

این سگ، اصولاً سگ مطیعی است و رفتار خوبی نشان می‌دهد. هر چند در صورتی که به مدت طولانی تنها بمانند، دچار اضطراب شده و مشکلات رفتاری در آن‌ها بروز پیدا می‌کند.

وزن این سگ چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم است و قدی بین ۴۵ تا ۵۵ سانتی‌متر دارند. این سگ در معرض بیماری‌های قلبی، مفصلی و نیز آلرژی پوستی است.

  • تریر استرالیایی (Australian Terrier)

Australian Terrier
Australian Terrier

این نوع از تریرها، از کوچکترین‌های این نژاد هستند. برعکس ظاهر کوچکشان، مقاومت و استقامت بالایی دارند.

تریر استرالیایی دارای موهای بسیار بلند و لختی است که به همین دلیل نباید به دفعات طولانی حمام برود؛ چرا که در صورت شستشوی زیاد، ممکن است موهایشان تغییرات حالت دهد.

همچنین که مرطوب ماندن موهایشان می‌تواند آن‌ها را در معرض بیماری‌های پوستی و قارچ‌ها قرار دهد.

سگ تریر استرالیایی نیاز زیادی به جنب و جوش ندارد؛ اما پیاده‌روی روزانه برای سلامتی و سرحالی آن‌ها مناسب است.

وزن این سگ چیزی حدود ۵.۵ تا ۷ کیلوگرم است و قدشان ۲۳ تا ۲۸ سانتی‌متر خواهد بود. می‌توانید وسایل مورد نیاز برای نگهداری از سگ خود را از فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی خریداری کنید.

  •  بوردرتریر (Border Terrier)

 

سگ بوردرتریر، یک سگ بریتانیایی بوده که دارای قدرت جسمانی و چابکی بسیار زیادی است. از این سگ، بیشتر برای شکار استفاده می‌شده است.

Border Terrier
Border Terrier

این سگ‌ها بسیار پرانرژی هستند و هوشمندی و وفاداری فوق‌العاده‌ای نیز دارند. همچنین که یک سگ مناسب برای نگهداری در خانه نیز به حساب می‌آید.

بوردرتریر دارای موهای کوتاه و نرم است. این سگ‌ها پوست ضدآب داشته و در برابر سرما نیز بسیار مقاوم هستند.

به طور میانگین، بوردرتریر قدی حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر داشته و وزن آن نیز از ۵ کیلوگرم تا ۷ کیلوگرم متغیر می‌باشد.

این نوع از سگ های تریر در برابر بیماری‌ها نیز از مقاومت بالایی برخوردارند.

  • تریر بوستون (Boston Terrier)

همانطور که مشخص است، این سگ از نژادهای ترکیب‌شده با سگ‌های آمریکایی و به‌خصوص بولداگ و ستر فیلد است.

هرچند در آن‌ها می‌توان ردپاهایی از سگ‌های تریر انگلیسی نیز پیدا کرد. این سگ، جثه‌ای متوسط ولی هیکلی و عضلانی دارد و از قدرت جسمانی زیادی نیز برخوردار است.

تریر بوستون به مهربانی، وفاداری و استقامت شهرت دارد.

سگ تریر بوستون، پاها و دم کوتاه و گوش‌های سیخ داشته و علیرغم جثه کوچکش، قدرت عضلانی بالایی دارد.

چهره این سگ بی‌شباهت به بول‌داگ نیست!

البته رفتار و تعامل سگ‌های تریر بوستون با انسان و دیگر حیوانات خانگی نیز بسیار خوب است.

  • تریر بول (Bull Terrier)

این نژاد از سگ های تریر قدی کوتاه و جثه‌ای عضلانی دارد و به دلیل حجم زیاد عضلات، بسیار قوی و چابک می‌باشد.

سگ تریر بول در سال ۱۸۰۰ میلادی برای شکار موش و خرگوش تربیت شده است. تریر بول از ترکیب بول‌داگ انگلیسی و تریر منچستر بوجود آمده است.

در صورتی که این سگ به خوبی تربیت شود، می‌تواند رابطه خوبی با انسان‌ها و کودکان برقرار نماید.

این سگ، مستعد بیماری‌های قلبی-عروقی، ناشنوایی، بیماری کلیه و نیز دررفتگی کشکک می‌باشد.

سگ تریر بول از استراحت در منزل هم به اندازه کافی لذت می‌برد و نیاز زیادی به گردش و بازیگوشی ندارند.این نوع از تریرها، قدی بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و وزن ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر دارند و میانگین عمرشان نیز ۱۰ تا ۱۴ سال می‌باشد.

  • تریر کارن (Cairn Terrier)

این سگ‌ها در مجموعه جزایر اسکاتلند به عنوان سگ‌های کارگر به کار گرفته‌ می‌شدند و یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های تریرها به حساب می‌آیند.

این نوع از سگ‌های تریر در جمع‌های خانوادگی بسیار پرجنب‌وجوش و بامزه هستند و انرژی تمام ناشدنی دارند! قد این گونه چیزی حدود ۲۵ تا ۳۳ سانتی‌متر است و وزن متغیر از ۵ تا ۸ کیلوگرم دارند.

  • تریر فاکس (Fox Terrier)

سگ تریر فاکس دارای موهای صاف و ابریشمی بوده و جثه‌ای بسیار کوچک دارد. نرمی و نازکی موهای این سگ باعث می‌شود که نیاز زیاد به مراقبت و بهداشت داشته باشند؛ چرا که احتمال گره خوردن موها و گلوله‌ای شدن آن‌ها وجود دارد.

در صورتی که مراقبت‌های لازم از موهای سگ انجام نشود، احتمال زیرپوستی شدن گره‌ها نیز وجود خواهد داشت.

این سگ چیزی حدود ۷ تا ۹ کیلوگرم وزن دارد و قدش به ۳۵ سانتی‌متر نیز خواهد رسید.

  • تریر ایرلندی (Irish Terrier)

تریر ایرلندی از قدیمی‌های این گونه است که دارای ظاهر بسیار جذابی است. این نژاد سازگاری خوبی با زندگی در خارج یا داخل شهر دارد.

آن‌ها یک دم کوچک داشته و گوش‌های بزرگ افتاده دارند. این نژاد از تریر یکی از قدبلندترین‌های این گونه است که بلندی آن به حدود ۴۵ سانتی‌متر نیز می‌رسد.

نرهای تریر ایرلندی حدود ۱۲ کیلوگرم نیز وزن خواهند داشت. متوسط عمر این گونه، ۱۲ تا ۱۵ سال می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا