ملزومات حیوانات خانگیپت شاپ آنلاین

نکاتی برای داشتن قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی

قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی از جمله ملزومات با اهمیت در امر نگهداری از حیوانات خانگی می‌باشد.

حیوان خانگی شخصیت خاص خود را دارد. شخصیتی که توام با خلق و خوی طبیعی اوست. لکن داشتن فضایی مستقل که در آن احساس امنیت داشته و در عین حال بتواند با پرداختن به رفتارهای طبیعی خود برای مدتی هم از دنیای انسانی فاصله گرفته باشد، اهمیت دارد.

از این رو، در داشتن قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی جدا از تامین یک فضای امن برای جابجایی تا محل خواب حیوان، باید متوجه نیازهای او در این فضای خاص نیز باشیم.

طیف گسترده‌ای از حیوانات خانگی در نزد انسان‌ها نگهداری می‌شوند و هر کدام از آنها نیاز خاص خود را به نوع قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی دارند.

بنابراین، در پرداختن به این تجهیز بااهمیت از ملزومات لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی شرایط لازم برای داشتن یک باکس سگ مناسب را تشریح می‌کنیم.

باکس سگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

سگ‌ها حیواناتی پر جنب و جوش هستند. آنها علاقه دارند تا در محیط زندگی خود بچرخند و مدت زمانی ایستاده اطراف را نظاره کنند.

لکن اگر در فضایی باشند که نتوانند این احساس ذاتی را تامین کنند، قطعاً از  حضور در آنها خودداری خواهند کرد.

پس اولین ‌شرط در داشتن باکس سگ آن است که فضای قفس کاملاً برای سگ و تمام رفتارهای ذاتی او مناسب باشد.

لذا لازم است تا باکسی را برای سگ خود انتخاب کنید که بتواند به راحتی در آن ایستاده و بدون زحمت بچرخد.

در ضمن هنگام نشستن مشکلی برای دراز کردن دست و پای خود نداشته باشد.

البته برخی در تهیه قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی خصوصاً برای تامین باکس سگ دست و دلباز می‌شوند و از باکس‌های بسیار بزرگتر از نیاز حیوان برای وی تهیه می‌کنند.

در نظر داشته باشید که حیوان قرار نیست تا مدتی طولانی در باکس سگ بماند. لذا فضای بزرگ باعث خلق هیجانات درونی شده و آن حس آرامش را از او می‌گیرد.

در عین حال، این احساس که می‌تواند در گوشه‌ای از باکس دستشویی کند در او برانگیخته خواهد شد.

چگونه بتوانیم سگ را تشویق به ماندن در باکس کنیم؟

فضای بسته‌ای مانند قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی در ابتدای امر به هیچ حالت مورد توجه و البته علاقه حیوانات، خصوصاً سگ‌ها قرار نمی‌گیرد.

لذا لازم است تا سگ‌ها را برای ماندن در باکس حیوان آموزش دهیم.

  • در آشنا کردن سگ با باکس مسافرتی عجله نکنید. سگ‌ها حیواناتی احساساتی هستند که خیلی زود تحت تاثیر احساسات منفی خود قرار می‌گیرند. پس بهتر است در فضایی آرام و البته به تدریج سگ را با قفس و باکس نگهداری از حیوانات خانگی آشنا سازید.
  • می‌توانید از ترفند قرار دادن غذای سگ در داخل باکس، وی را تشویق به ماندن در آنجا کنید. البته در انجام این ترفند افراط نکنید. سگ‌ها دوست ندارند که همیشه غذای خود را در داخل باکس مسافرتی‌شان بخورند.
  • در آشنا کردن سگ با فضای باکس، حضور و ماندن در یک فضای زندانی شکل را تداعی نکنید. درب باکس را باز بگذارید تا حیوان در کمال آرامش هر زمان که خواست از آن خارج شده و یا به داخل آن برود.
  • البته لازم است تا در هنگام غذا خوردن سگ عکس رفتارهای قبلی را داشته باشید. یعنی آنکه در مقدمات آموزش سگ درب باکس را در زمان غذا خوردن حیوان ببندید و در صورت اتمام غذای حیوان، درب باکس را باز کنید. به این ترتیب، حیوان یاد خواهد گرفت که برای غذا خوردن لازم است تا در فضای داخل باکس بماند.
  • بهتر است تا به تدریج سگ خود را برای ماندن هر چه بیشتر در فضای باکس تربیت کنید. پس مدت زمان بسته ماندن درب باکس را به تناوب افزایش دهید. ممکن است سگ در قبال این رفتار شما عکس العمل‌هایی مانند بی‌تابی یا پارس کردن داشته باشد. بهتر است تا انتهای رفتارهای بی‌تابانه‌ یا پارس کردن سگ صبر کرده و آنگاه درب باکس را برای خروج حیوان باز کنید.
  • باکس سگ فضایی امن برای حمل و نقل و البته زندگی خصوصی حیوان است. این فضا قرار است تا موجبات آرامش سگ در حین مسافرت را برای شما فراهم آورد. پس سگ نباید نسبت به فضای داخل آن احساسی از ترس، اضطراب، نفرت و… داشته باشد. لذا هرگز از ماندن در باکس سگ به عنوان یک اهرم تنبیهی برای حیوان استفاده نکنید.

انواع باکس سگ کدامند؟

اگر برای خرید قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی در محل فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی حاضر باشید، یقینا با طیف بسیار گسترده‌ای از انواع باکس سگ مواجه خواهید شد.

لکن باید بدانید که هر باکسی مناسب برای هر سگی نیست. پس بهتر است با درک نیازی که دارید، نوع قفس و باکس نگهداری از حیوانات خانگی خود را انتخاب کنید.

در این بین، مدل‌های مختلفی از باکس سگ در نمونه‌های زیر دسته بندی می‌شوند:

  • قفس‌های پارک استیل (مدل‌های آهنی یا سیمی)
  • قفس‌های پلاستیکی
  • قفس‌های لانه پارچه‌ای
  • قفس‌های چوبی

هر کدام از این مدل‌های پایه در ابعاد گوناگون، مناسب برای سگ‌های بزرگ و کوچک می‌باشد.

در ضمن برخی از نمونه‌ها مخصوص نصب در فضای باز مورد استفاده سگ‌های بزرگ جثه می‌باشند.

اصولا ایده طراحی قفس سگ در دو طرح دسته بندی خواهد شد. قفس سگ که با هدف استقرار در گوشه‌ای از حیاط یا فضای خانه به عنوان محل زندگی حیوان در نظر گرفته شده است و نمونه‌های قابل حمل که با عنوان باکس مسافرتی سگ شناخته می‌شوند.

چرا شناخت باکس مسافرتی سگ اهمیت دارد؟

در نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ باید فکری اصولی برای تمام نیازهای حیوان و البته خودتان کرده باشید.

سگ‌ها به شدت به صاحبان خود وابسته هستند. از این رو، به سختی می‌توانید برای انجام یک مسافرت آنها را نزد دیگران بگذارید.

لذا منطقی است که برای حمل و نقل آسوده و در عین حال امن و مناسب حیوان تدبیری منطقی داشته باشید.

باکس مسافرتی سگ از جمله الزامات پایه در نگهداری از سگ‌ها می‌باشد؛ چرا که تنها با حضور این تجهیز است که می‌توانید حیوان خانگی محبوب خود را در هر سفر و یا جابجایی شهری در کنار خود داشته باشید.

البته لازم است تا در انتخاب قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی هوشمند باشید. برای داشتن اطلاعات کامل از انواع قفس و باکس نگهداری از حیوانات خانگی می‌توانید اطلاعات کافی را از طریق انواع فروشگاه‌های اینترنتی حیوانات خانگی مانند پتیا کسب کنید.

در هر صورت وقتی از سگی نگهداری می‌کنید، لازم است تا برای جابجایی او نیز تدبیری حرفه‌ای کرده باشید.

سگ‌ها به سرعت اسیر احساسات می‌شوند. لذا حمل و نقل آنها در بسترهای نامناسبی مانند کارتن، پتو و یا سبد‌های پیک‌نیکی نتیجه‌ای جز طغیان هیجانات ترس آلود سگ نخواهد داشت. هیجاناتی که غیرقابل درک و گاهاً غیرقابل تحمل می‌شوند.

نکات مهم در شناخت باکس مناسب برای سگ

  • قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی باید از شرایط تهویه کامل برخوردار باشد. لذا حضور سوراخ‌هایی در جداره‌های عقب و دو طرف باکس مسافرتی سگ الزامی است.
  • ابعاد باکس باید استاندارد بوده و کاملا مناسب برای سایز سگ باشد. به طوری که سگ بتواند به راحتی در آن ایستاده و یا بچرخد.
  • باکس سگ همراه با ظرف غذا و بطری آب باشد. در واقع، محل مشخصی برای استقرار ظرف غذا و بطری آب در فضای داخلی باکس مسافرتی سگ تعریف شده باشد.
  • فیلتردار باشد.
  • لازم است تا در تمام نمونه‌های متنوع از باکس مسافرتی سگ، درب‌ها از جنس فلزی با قابلیت قفل شدن باشند.
  • حمل و نقل آسان آن از طریق نصب یک دسته محکم فراهم شده باشد. در نمونه‌های بزرگ حضور چرخ برای جابجایی آسان آن الزامی است.
  • به جهت حمل در انواع خودرو، اتوبوس، قطار و یا هواپیما ممانعتی ایجاد نکند.

شرایط ایده‌آل برای قفس گربه

گربه ‌ها به نسبت سگ‌ ها تمایل بیشتری برای ماندن در محیط خانه دارند. از این رو، بیشتر از سگ ‌ها نیاز به یک فضای مستقل را احساس می‌کنند.

قفس گربه مانند مسکنی امن و مطمئن برای او است. جایی که در آن احساس آرامش خواهد داشت.

اما در باب تهیه قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی آن هم برای گربه، لازم است تا نکاتی مانند سن حیوان و یا نژاد او را در نظر داشته باشید.

برای این منظور در سطح بازار انواع متنوعی از قفس گربه با در نظر داشتن جنس و نژاد او وجود دارد.

به این ترتیب، کافیست با اطلاع کامل از شرایط جسمانی گربه‌ای که دارید، قفس مناسب را تهیه کنید.

در نظر داشته باشید که گربه‌ ها به مانند سگ ‌ها چندان تمایلی به گشت زنی‌های خیابانی ندارند.

از این رو، اگر می‌خواهید آنها را برای بردن به دامپزشکی و یا پارک و شاید هر مکان دیگری جابجا کنید، لازم است تا قفس گربه مناسب را تهیه کرده باشید.

گربه‌ ها شخصیت مستقلی دارند و برای تکمیل این شخصیت نیاز جدی به داشتن فضایی مستقل را احساس می‌کنند.

فضایی که در آن بتوانند با احساس امنیت بالا عاری از هر گونه تنشی حضور داشته باشند.

البته در ابتدای امر احتمالاً گربه شما از ماندن در قفسی که تهیه کرده‌اید، اکراه داشته باشد. برای این کار لازم است تا وی را تشویق به ماندن در آن نمایید.

مثلا می‌توانید انواع خوراکی‌های مورد علاقه حیوان را در فضای قفس بگذارید و یا اینکه فضای داخل قفس گربه را به مکانی دلچسب برای خوابیدن وی تبدیل کنید.

تقریباً همه گربه ‌ها از یک مکان گرم و نرم که در آن به راحتی بخوابند، استقبال خواهند کرد.

برای نگهداری از حیوانات هر اندازه که بخواهید تا آنها را در نزد خود نگهدارید، باز هم باید برای خلق فضایی مستقل برای او برنامه‌ای داشته باشید.

سگ‌ ها اگر چه به مانند دیگر حیوانات نیستند و نیازی نیست تا در ترس از فرار، آنها را در قفس نگهدارید؛ اما لازم است تا شخصیت حیوان را درک کرده و با تهیه وسایل مورد نیاز برای نگهداری از سگ در محیط خانه فضایی مستقل برای او بسازید.

این فضای مستقل باعث احساس آرامش در سگ و حتی گربه همراه با مطیع بودن بیشتر او خواهد شد.

شاید همین دلیل ساده کافی باشد تا شما به تفکری حرفه‌ای برای تهیه قفس و باکس نگهداری حیوانات خانگی بپردازید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا