ملزومات حیوانات خانگیپت شاپ آنلاین

قلاده ضد کک و کنه برای سگ ها

یکی از مشکلات عمده نگهداری حیوانات خانگی همچون سگ‌ ها، وجود کک و کنه در بدن آنها است. برای کنترل و پیشگیری از این مشکل می‌توان از قلاده ضد کک و کنه سگ استفاده کرد. حتماً می‌پرسید نحوه استفاده از این قلاده‌ها به چه صورت است؟ آیا استفاده از این نوع قلاده‌ها برای سلامتی سگ و دیگر حیوانات یا اهالی خانه مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

برای پاسخ به این سؤالات و اطلاع از دیگر محصولات ضد کک و کنه سگ با پتیا در ادامه این مقاله همراه باشید.

قلاده ضد کک و کنه سگ چیست؟

یکی از نگرانی‌های عمده سرپرستان سگ، امکان وجود کک یا کنه به خصوص در فصول گرم سال یا کشورهای گرمسیر روی بدن آنها است. از جمله علائم وجود کک یا کنه روی بدن سگ‌ ها می‌توان به خارش شدید پوست، ریزش بیش از حد مو و بی‌قراری حیوان اشاره کرد.

قبل از اطلاع در مورد روش‌های جلوگیری از کک و کنه برای سگ‌ها بهتر است در مورد روش‌های خنک کردن سگ در تابستان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توان از محصولات ضد کک و کنه سگ همچون قلاده ضد کک و کنه برای سگ ها استفاده کرد.

طیف وسیعی از قلاده‌های ضد کک و کنه با اثرات متغیر وجود دارند. انواع قدیمی قلاده ضد کک و کنه حاوی ارگانوفسفات‌ها هستند که در صورت استفاده طولانی‌مدت می‌توانند در سگ‌ ها، گربه‌ ها و حتی انسان‌ها واکنش سمی ایجاد کنند.

استفاده از قلاده‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر نسبت به انواع قدیمی بهتر و ایمن‌تر است.

قلاده‌های سبک قدیمی معمولاً با انتشار سموم به صورت گازی کار می‌کنند، بنابراین، کک و کنه‌ها تنها در نزدیکی قلاده کشته می‌شوند؛ اما قلاده‌های جدید حاوی مواد شیمیایی دفع کک و کنه می‌باشند که به طور مداوم از قلاده رها و پخش می‌شود.

این مواد شیمیایی به مو و پوست می‌چسبند و به طور مداوم از بدن سگ در برابر این نوع از مشکلات محافظت می‌کنند.

قلاده ضد کک و کنه غالباً مقاوم در برابر آب است، با این حال، برخی از قلاده‌ها را نباید در دریا، دریاچه و … استفاده کرد؛ چرا که برای ماهی ها و دیگر حیوانات سمی هستند.

قلاده ضد کک و کنه سگ باید به طور محکم (با رعایت فاصله 2 انگشت بین قلاده و گردن سگ) در اطراف گردن سگ قرار گیرد تا قادر به برقراری ارتباط پوستی با بدن او باشد. قلاده‌ها برای همیشه دوام ندارند و در صورت خیس شدن، اثربخشی آنها کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است قلاده‌های ضد کک و کنه در مبارزه با کنه نسبت به کک مؤثرتر عمل می‌کنند؛ چرا که در گردن سگ قرار می‌گیرند و تأثیر بیشتری در ناحیه گردن و صورت دارند.

از این رو، در صورتی که مکان مورد نظر تعداد کنه بیشتری داشته باشد، این نوع از قلاده می‌تواند گزینه مناسبی به شمار آید.

آیا قلاده ضد کک و کنه برای همه سگ ها قابل استفاده است؟

قلاده ضد کک و کنه سگ یکی از ساده‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین محصولات برای محافظت از سگ در برابر کک، کنه یا سایر حشرات است.

بسیاری از قلاده‌های کک و کنه برای سگ‌های پیر، باردار و حتی توله‌های سگ مناسب نیستند. از این رو، مراجعه به دامپزشک یا مشاور بهداشت حیوانات قبل از خرید و استفاده از هر نوع محصولات ضد کنه و کک برای سگ ضروری است.

این امر باعث می‌شود بهترین درمان برای سگ شما انجام شود. همیشه برگه اطلاعات محصول را قبل از استفاده از آن بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که کالای مورد نظر برای درمان یا پیشگیری از بیماری حیوان شما مناسب است.

آیا مواد شیمیایی استفاده شده در قلاده ضد کک و کنه برای انسان خطرناک است؟

اساساً مواد شیمیایی مستقیماً روی قلاده قرار دارد و از این رو به هر چیزی که با قلاده در تماس باشد، قابل سرایت است؛ بنابراین، در صورت استفاده از این نوع اقلام برای سگ، همیشه دستان خود را بشویید.

اگر حیوان دیگر یا کودک خردسالی دارید که همواره در تماس نزدیک با سگتان قرار دارد، از دیگر روش‌های درمان کک و کنه استفاده کنید.

لازم به ذکر است بسیاری از محصولات قدیمی ضد کک و کنه سگ، حتی در صورت استفاده از دستورالعمل هم می‌توانند باعث عواقب جدی برای سلامتی بدن سگ شوند.

بسیاری از این محصولات شامل ترکیبات ارگانوفسفات (OP) هستند که چندین دهه است برای کنترل حشرات مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای اثرات سمی هستند.

علاوه بر این، برخی از محصولات نیز حاوی عصاره گیاهانی همچون اسطوخودوس و اکالیپتوس هستند که باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شدید در حیوانات اهلی و افراد خانواده می‌شوند.

از این رو، قبل از استفاده خودسر از هر نوع محصول ضد کک و کنه حتماً با دامپزشک مشورت کنید.

ویژگی های مهم در انتخاب بهترین قلاده ضد کک و کنه سگ

در صورتی که قصد خرید قلاده ضد کک و کنه برای سگ خود را دارید، باید به ویژگی‌های مهم آن توجه داشته باشید. در ادامه، به مهم‌ترین ویژگی‌های قلاده ضد کک و کنه اشاره شده است:

  • مواد استفاده شده در قلاده سگ

برخی از قلاده‌های کک و کنه حاوی آفات شیمیایی هستند، در حالی که برخی دیگر حاوی مواد و عصاره‌های طبیعی می‌باشند.

به طور کلی، قلاده‌هایی که حاوی مواد طبیعی هستند، ایمن‌تر از دیگر قلاده‌ها می‌باشند، اگرچه تأثیر کمتری نسبت به قلاده‌های شیمیایی دارند.

  • دوره حفاظت

برای اطلاع از دوره پیشگیری قلاده ضد کک و کنه سگ حتماً اطلاعات مربوط به محصول سازنده قلاده را بررسی کنید؛ این دوره می‌تواند از حدود 3 ماه تا یک سال متغیر باشد. همواره قبل از پایان دوره اثر قلاده، آن را تعویض کنید تا از بروز آلودگی جلوگیری نمایید.

  • محافظت در برابر سایر حشرات

بسیاری از قلاده‌های ضد کک و انگل در برابر پشه و سایر حشرات نیش‌دار نیز مقاوم هستند. این نوع از محصولات می‌توانند یک راه حل عالی برای محافظت از حیوان خانگی در برابر طیف وسیعی از حشرات باشند.

  • مقاومت در برابر آب

برای انتخاب قلاده ضد کک و کنه حتماً به ضد آب و رطوبت بودن آن توجه کنید. این ویژگی به‌خصوص برای افرادی که در شهرهای بارانی و مرطوب زندگی می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

  • طول قلاده

طول قلاده و قابلیت تنظیم آن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در حین خرید قلاده ضد کک و کنه است. شما باید مطابق با اندازه گردن سگ خود، قلاده مورد نظر را خریداری کنید.

لازم به ذکر است برخی از قلاده‌های ضد کک و کنه در 24 ساعت اول شروع به کار می‌کنند، اما بسیاری از آنها زمان بیشتری برای اثرگذاری نیاز دارند. این امر بستگی به نوع قلاده و مواد فعال مورد استفاده در آن دارد.

در دنیای امروز، گزینه‌های بسیار دیگری هم برای درمان کک و کنه در سگ وجود دارد؛ از جمله این محصولات می‌توان به قرص، انواع قطره، شامپو و اسپری اشاره کرد.

با این حال، کیفیت و اثربخشی هر یک از این محصولات ضد کک و کنه سگ می‌تواند متفاوت باشد، به‌خصوص محصولات کم هزینه‌تر که عمدتاً تأثیر کمتری نیز دارند. به همین منظور بهتر است برای تعیین بهترین گزینه درمانی برای سگ خود، از یک دامپزشک کمک بگیرید.

برای خرید هر یک از محصولات ضد کک و کنه سگ می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی اقدام کنید.

توجه داشته باشید که کلیه وسایل مورد نیاز برای آموزش سگ و تربیت سگ خانگی را هم نیز به راحتی و بدون نیاز به پیگیری در مورد شعب فیزیکی و حضوری می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی به صورت آنلاین سفارش دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا