حیوانات در طبیعتحمایت از حیوانات

مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم یا آسیب دیده

نگهداری و مراقبت از حیوانات آسیب دیده حس فوق‌العاده‌ای در انسان ایجاد می‌کند. انسانیت و مهربانی اولین احساسی است که با چنین اقدامی تجربه می‌کنید.

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در حیاط منزل، صدای جوجه کلاغی را شنیده باشید و به فکر کمک و نگهداری از پرندگان آسیب دیده مانند کلاغ افتاده باشید؛ اما نگرانی حاصل از بابت عدم اطلاع از نگهداری‌های لازم جهت مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم یا زخمی، شما را از تلاش برای این‌کار منصرف کرده باشد.

در این مقاله که توسط تیم فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی  تهیه شده است، قصد داریم به طریقه مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم و نحوه نگهداری از پرندگان آسیب دیده بپردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید!

چگونگی تشخیص توانایی جوجه کلاغ یتیم و بی سرپرست

معمولا تصور ما انسان‌ها بلافاصله بعد از دیدن جوجه‌های بدون مادر و تنها، این است که احتمالا پرنده مادر او را رها کرده‌ است.

اما این تنها یک تصور است و در بسیاری از مواقع چنین موضوعی واقعیت ندارد و شما جوجه‌ای را که توانایی شروع زندگی عادی خود را دارد، به خانه آورده و دستی می‌کنید.

قطعا چنین کاری موجب اختلال در زندگی بزرگسالی پرنده و اعتماد زیاد او به انسان‌ها خواهد شد. پس چاره چیست؟ از کجا باید بدانید که جوجه کلاغ، آماده زندگی مستقل بوده یا بی سرپرست رها شده است؟ معمولا برای تشخیص این موضوع، کافی است دستتان را بگیرید تا جوجه کلاغ روی انگشتتان بنشیند.

اگر جوجه توانست تعادل خودش را حفظ کند،  پنجه‌هایش را جمع کرد و محکم ایستاد، یعنی توانایی مستقل زندگی کردن را دارد؛

اما در صورتی‌که جوجه نتوانست تعادلش را روی دست‌تانش حفظ کند، می‌توانید مطمئن باشید که او نیازمند کمک و یاری شما است.

آیا باید جوجه کلاغ یتیم را در خانه سرپرستی کرد؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تصمیم گیری در زمان مواجهه با یک جوجه کلاغ بی سرپرست، بعد از تشخیص توانایی او در زندگی مستقل، تصمیم گیری در خصوص آوردن جوجه به خانه است.

جالب است بدانید که کلاغ‌ها، پرندگانی بسیار باهوش و اجتماعی هستند که در دسته‌های زندگی خودشان نیز، حالات روحی مشابه با انسان دارند.

کلاغ‌ها مثل سگ و گربه به انسان وابسته می‌شوند. بدیهی است که چنین وابستگی برای حیواناتی که قرار است در طبیعت رهاسازی شوند، اصلا مناسب نیست و مقدمات مشکلات بسیاری را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

پس هر زمان که جوجه کلاغی را مشاهده کردید که نیاز به مراقبت دارد، براساس ویژگی‌های ظاهری و سنی او، تصمیم بگیرید و فقط در شرایطی که مجبور بودید، او را در خانه به سن مناسب جهت زندگی مستقل برسانید و در اولین فرصت، او را در خارج از خانه به زندگی عادی بازگردانید.

بهترین راه برای مراقبت از کلاغ‌های بی سرپرست، فراهم کردن خوراک و جای مناسب جهت زندگی است. در این شرایط، بهتر است ارتباط روحی چندانی با او ایجاد نکنید و فقط به رسیدگی بپردازید.

آیا جوجه کلاغ بدون کمک ما می‌میرد؟

سوال مهمی که باید از خودتان بپرسید همین است که آیا مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم موجب زنده ماندن آن‌ها می‌شود؟

جوجه کلاغ ‌ها معمولا در سنین زیر دو ماه، نیازمند مادرشان هستند تا تغذیه مناسبی داشته‌ باشند. آن‌ها برخلاف سگ و گربه‌ها، نیازمند مادر هستند تا هر 20 دقیقه، به آن‌ها، غذا رسانده شود.

اگر از سن او مطلع نیستید، می‌توانید از ویزیت پت در محل استفاده کنید تا سن و سلامت جوجه توسط دامپزشک بررسی شود.

پس بدیهی است که مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم ضروری است. شما باید برای زنده ماندن جوجه کلاغ، نگهداری از پرندگان آسیب دیده را بدانید.

سعی کنید از غذای مناسب برای او استفاده کنید و جوجه را به دو ماهگی برسانید. دوری از گربه‌ها و حفاظت از جوجه کلاغ موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم به آن‌ها شانس زندگی می‌دهد.

بهترین غذا برای مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم

میزان پروتئین و کلسیم موردنیاز بدن کلاغ‌ها حدود 25% الی 50% از سهم غذای روزانه آن‌ها را تشکیل می‌دهد.  شما می‌توانید برای تامین این حجم از پروتئین در تغذیه جوجه کلاغ‌ها، از غذای تر سگ استفاده کنید.

معمولا حجم پروتئین موجود در کنسروهای سگ که در فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی عرضه می‌شود، بر روی آن‌ها نوشته شده است.

شما می‌توانید با استفاده از این غذا و ترکیب آن با یک فنجان سرلاک مناسب بچه با پروتئین بالا و یک عدد تخم مرغ آبپزشده کامل، غذای مناسب جهت مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم را تهیه کنید.

یادتان باشد که موضوع مهم در نگهداری از پرندگان آسیب دیده، توجه به تغذیه آن‌ها است.

بعد از دو ماهگی جوجه کلاغ و بهبودی او چکار کنید؟

همان‌طور که در مقالات سایت پتیا خوانده‌اید، حفظ روحیه حیوانات در کیفیت زندگی آن‌ها موثر است. در واقع، مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم، تنها به مداوا و تغذیه آن‌ها مربوط نمی‌شود. شما باید روحیه پرنده را نیز درنظر بگیرید و از ایجاد وابستگی میان خودتان و او پرهیز کنید.

خلاصه مطلب

این روزها سعی کنید نسبت به حمایت از حیوانات در روزهای سرد با جدیت عمل کنید و مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم را در صورت مشاهده جدی بگیرید.

سعی کنید باتوجه به نکاتی که در بالا اشاره شد، به مراقبت از جوجه کلاغ های یتیم بپردازید و جان آن‌ها را نجات دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا