گربه آپارتمانینژادنژادهای گربه

ویژگیهای نژاد گربه رگدال

گربه‌ها دوستان پشمالوی زیبای ما هستند. فرقی نمی‌کند گرانترین نژادهای گربه یا ارزان‌ترین آن‌ها، به هر حال، دنیایی از عشق را با‌ آن‌ها تجربه می‌کنید.

اگر شما هم عاشق گربه‌ها باشید، حتما در خصوص نژاد گربه های مختلف، اطلاعات جمع‌آوری می‌کنید.

یکی از نژادهای پرطرفدار گربه که این روزها بسیار موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفته، نژاد گربه رگدال است.

این گربه، معمولا با ظاهر خاص و جذاب خود، اطرافیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید نژاد گربه رگدال، به‌دلیل واکنشی که در زمان بغل کردن از خود نشان می‌دهد، به این اسم معروف شده است. چون مثل یک عروسک پارچه‌ای، بی حرکت با دست و پایی شل، به آغوش شما می‌آید.

در ادامه، به بررسی ویژگی‌های نژاد گربه رگدال و مشخصات ظاهری و شخصیتی و نحوه نگهداری این نژاد گربه ها می‌پردازیم.

پس تا پایان مطلب، همراه ما باشید!

نژاد گربه رگدال و ویژگی ظاهری آن‌ها را بشناسید!

نژاد گربه های رگدال یا RagDoll، بسیار بزرگ و قدرتمند هستند. رنگ چشم آنها آبی ست و دارای یک کت ابریشمی و نرم هستند که برخلاف نژاد پرشین، گره نمی خورد. یکی از ویژگیهای ظاهری این نژاد پنجه های سفید آنهاست که ظاهر زیبایی به آنها بخشیده است.

نژاد گربه رگدال در بدو تولد یکدست‌ سفید است. اما با گذر یک الی دو هفته، به مرور نقش‌های متنوعی روی موهای او ایجاد می‌شود.

رگدال
رگدال

طرح بدن نژاد گربه رگدال بسیار متنوع است. این نژاد گربه ها را می‌توانید با سفیدی در ناحیه سینه و شکم به همراه تیرگی‌هایی در ناحیه گوش، دم و اطراف چشم‌ها، بشناسید.

جالب است بدانید که طی دو الی سه سال اول زندگی گربه نژاد رگدال، معمولا تغییر رنگی به سمت تیره‌تر شدن در آن‌ها اتفاق می‌افتد و در سه سالگی این تغییرات تثبیت می‌شوند.

اصالت نژاد گربه رگدال

یکی از کنجکاوی‌های همیشگی ما انسان‌ها، کشف اصالت گربه‌ها و حیواناتی است که به آن‌ها علاقه‌مند هستیم. تفاوت چندانی ندارد که گرانترین نژادهای گربه مدنظر باشد یا ارزان‌ترین آن‌ها.

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط تیم پتیا، اولین نژاد گربه رگدال در سال 1960 حوالی کالیفرنیا آمریکا متولد شده است. براساس تحقیقات، احتمالا نژاد گربه رگدال حاصل از جفت گیری یک پرشین کت اصیل و یک گربه نژاد بیرمن بوده است.

مطالعه بیشتر: نژاد گربه های ایرانی

اولین ویژگی که از نژاد گربه ها دیده می‌شود، در نام‌گذاری آن‌ها اهمیت زیادی دارد. برای نژاد گربه رگدال نیز چنین است. پس از مشاهده حالت دست و پای بچه گربه‌ها در زمان برداشتن آن‌ها از زمین، عروسک‌های پارچه‌ای تداعی شدند و اسم آن‌ها رگدال نام گرفت.

به عقیده بعضی افراد، بی حرکت شدن و ریلکس شدن این نژاد در زمان بغل کردن، حاصل از حس آرامشی است که این گربه هنگام به دندان گرفتن توسط مادر داشته است. اما طبق تحقیقات علمی، این نظریه درست نیست و چنین حالتی معمولا از طریق ژنوم‌ها به ارث نمی‌رسد.

ویژگی شخصیت نژاد گربه رگدال چیست؟

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در تصمیم گیری جهت خرید و به سرپرستی گرفتن گربه‌ها اهمیت دارد، ویژگی‌های شخصیتی در آن‌ها است.

نژاد گربه ها در موارد بسیاری، ویژگی‌های شخصیتی خاصی را در ژنوم آن‌ها نشان می‌دهد که تقریبا در میان بسیاری از آن‌ها مشترک است.

نژاد گربه رگدال، بسیار آرام، فداکار و دوست داشتنی است. اگر گرانترین نژادهای گربه را نیز در خانه داشته باشید، حتما متوجه ویژگی خاص شخصیت نژاد گربه رگدال و تفاوت‌های آن با دیگر نژادها می‌شوید.

این نژاد از گربه، آن‌قدر صبور و آرام است که بسیاری از افراد معتقدند، که نژاد گربه رگدال درد را متوجه نمی‌شود. اما این عقیده اصلا صحت ندارد؛ آن‌ها به‌دلیل آرامش، صبوری و تحمل بالایی که در برخورد با درد دارند، این‌گونه به‌نظر می‌رسند.

وضعیت سلامت در گربه نژاد رگدال چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم، نژاد گربه رگدال  از میکس گربه پرشین و بیرمن حاصل شده است. پس می‌توان گفت که در DNA این نژاد، گزیده‌ای از بیماری‌ها و مشکلات سلامت در هر دو نژاد وجود دارد.

موضوع تعیین کننده در انتخاب حیوانات خانگی، بررسی وضعیت سلامت آن‌ها است. بعضی بیماری‌ها در نژاد گربه های خاصی دیده می‌شود.

این مشکل، حتی در گرانترین نژادهای گربه نیز به چشم می‌خورد. نژاد گربه رگدال، بسیار مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

بیماری‌ کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک گاهی در سنین پایین، گربه‌های این نژاد را دچار نارسایی قلبی می‌کند. یکی دیگر از بیماری‌های رایج در این نژاد گربه، سنگ مثانه است.

سعی کنید، با افزایش آگاهی در خصوص بیماری‌های شایع در نژادهای موردنظرتان، تصمیم درستی در انتخاب نژاد گربه ها بگیرید.

تغذیه گربه نژاد رگدال چگونه است؟

برخلاف سگ‌ها که در دسته بندی حیوانات همه‌چیزخوار قرار می‌گیرند، گربه‌ها گوشتخوار هستند. اما باید تمام مواد مغذی از خوراکی‌های مجاز، در طی تغذیه هفتگی و ماهانه به بدن آن‌ها برسد.

نکته مهم در تغذیه گربه نژاد رگدال، توجه به سن، میزان تحرک و ویژگی‌های سبک زندگی در آن‌ها است. پس بدیهی است که یک توله گربه نژاد رگدال، نیازهای متفاوتی نسبت به یک گربه بالغ از همین نژاد دارد.

سن، عامل تعیین کننده‌ای در میزان تغذیه گربه‌ها است. سعی کنید، با بررسی این پارامترها و درمیان گذاشتن آن با دامپزشک، اطلاعات دقیقی در خصوص تغذیه گربه‌ها کسب کنید.

به یاد داشته باشید که تغذیه خوب، مهم‌ترین عامل برای حفظ سلامت در حیوانات خانگی است. برای فراهم کردن بهترین غذای خشک و شیر خشک توله گربه، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی سر بزنید.

نظافت و نگهداری در نژاد گربه رگدال  چگونه است؟

گربه‌ها یکی از تمیزترین و وسواسی‌ترین نوع حیوانات خانگی هستند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در نژاد گربه رگدال باید به آن توجه کنید، نحوه نظافت و نگهداری از آن‌ها است.

نژاد گربه های موبلند، معمولا نگهداری سخت‌تری نسبت به گربه‌های موکوتاه دارند. برای جلوگیری از گره نخوردن موهای آنها و پیشگیری از نمدی شدن، باید به‌صورت مرتب و روتین شانه زدن را در برنامه قرار دهید. ولی رگدال های دارای موهای ابریشمی هستند که معمولا گره نمی خورد و نیاز به شانه کشی مداوم را در آنها کمتر کرده است. بنابراین نگهداری از آنها نسبت به سایر گربه های مو بلند آسان‌تر است.

برای تهیه شانه مخصوص گربه‌های مو بلند، از فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که حتی اگر زیباترین نژادهای گربه را داشته باشید اما به درستی از آن نگهداری نکنید، هیچ لذتی نخواهید برد.

حمام کردن گربه ها

 گربه‌ها به‌طور غریزی خودشان را تمیز می‌کنند و با پرزهای زبر زبان، موهای‌شان را شانه می‌کنند. پس نیاز مرتبی به حمام ندارند.

اما بررسی پوست و مو گربه‌ها خصوصا در نژادهای مو بلند، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا هر گونه مشکل پوستی، در زیر موها پنهان می‌ماند و در زمان حاد شدن، شما را متوجه می‌کند.

معاینه مرتب توسط دامپزشک و پیگیری واکسیناسیون و انگل تراپی، از مهم‌ترین کارهایی است که باید بعد از به سرپرستی گرفتن گربه، انجام دهید.

بهداشت دهان و دندان در گربه ها

یکی از موضوعات مهم در نگهداری گربه‌ها، رعایت بهداشت دهان و دندان در آن‌ها است. استفاده مرتب از مسواک و خمیردندان مخصوص گربه‌ها، کمک زیادی به حفظ سلامت دهان و دندان در آن‌ها می‌کند.

استفاده از غذاهای خشک و تشویقی‌های دنتال یا دندانی نیز، از جرم گرفتن دندان در گربه‌ها جلوگیری می‌کند.

گاهی به‌دلیل عدم اطلاع صاحبان حیوانات خانگی، دندان‌ آن‌ها، دچار آسیب و مشکلات متعددی می‌شود که تنها راه چاره برای از بین بردن دندان درد در آن‌ها، کشیدن دندان است.

لازم است بدانید که این مشکل به مرور، جویدن را برای حیوانات غیرممکن می‌کند و شروع مشکلات گوارشی را رقم می‌زند.

پس برای پیشگیری از تمامی این مشکلات، بهداشت دهان و دندان را در گربه‌ها جدی بگیرید.

سعی کنید، از سن کم، گربه را با مسواک‌های انگشتی و مسواک مخصوص گربه آشنا کنید تا در بزرگسالی دچار مشکل نشوید.

میزان موریزی در گربه نژاد رگدال چقدر است؟

یکی از مشکلات رایج در گربه‌ها، موریزی است. مو ریزی در گربه‌های مو بلند، چشم‌گیرتر است.

معمولا، تغییرات فصلی، تغییرات هورمونی و کمبود ویتامین و مواد مغذی، از اصلی‌ترین و رایج‌ترین عوامل افزایش مو ریزی در گربه‌ها است.

اگر به‌طور مرتب، شانه زدن موهای گربه را در برنامه روزانه قرار دهید، موهای مرده با شانه زدن از سطح بدن گربه خارج شده و به‌وسیله شانه جدا می‌شود.

با جدی گرفتن شانه زدن روزانه موهای گربه، مشکل چندانی در خصوص مو ریزی این نژاد نخواهید داشت.

اما درنظر بگیرید که مقداری مو ریزی در تمامی حیوانات، طبیعی است.

رابطه نژاد گربه رگدال با کودکان چگونه است؟

 گربه‌ها معمولا رابطه خوبی با کودکان برقرار می‌کنند، اما باید بدانید که ویژگی شخصیتی آنها در واکنش به رفتار کودک، اهمیت زیادی دارد.

معمولا نژاد گربه رگدال، بسیار آرام، مهربان و صبور است؛ اما باید درنظر بگیرید که گربه‌ها واکنش‌های غریزی دارند و تنهاگذاشتن آن‌ها با نوزاد و کودکان زیر 5 سال، چندان توصیه نمی‌شود.

ضمن این‌که، گاهی گربه‌هایی که به سرپرستی می‌گیرید و سن آن‌ها بیش از 3 ماه است، تجربیات قبلی خود را در ذهن نگهداری می‌کنند.

در صورتی‌که از زندگی با کودکان تجربه نامطلوبی در ذهن گربه باقی‌مانده باشد، امکان بروز مشکل و آسیب به کودک بیشتر خواهد بود.

پس سعی کنید، گربه را در سن توله‌گی به سرپرستی بگیرید تا از همان ابتدا، با زندگی در کنار کودکان آشنا شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا