حیوان خانگی و آپارتمانیسگ خانگیگربه آپارتمانی

چگونه سگ یا گربه خود را برای ایام سفر به دیگران بسپاریم؟

سفر یکی از تفریحات هیجان‌انگیز زندگی انسان است. گاهی سفرها، با اهدافی به‌غیر از تفریح و سرگرمی انجام می‌شود و به ناچار، مجبورید خودتان و پت عزیزتان را، برای مدت تنهایی آماده کنید. سگ یا گربه شما، عضوی از خانواده‌تان محسوب می‌شود. به همین‌دلیل، سلامت روحی و جسمی او، موضوع مهمی است. بهترین تصمیم قبل از سفر، فراهم کردن مکانی مناسب و مطمئن، برای نگهداری از سگ یا گربه‌‌ است. تنها ماندن حیوانات در ایام سفر در خانه، فقط برای سفرهای کوتاه ممکن است. آن‌ هم، در شرایطی که نحوه تربیت سگ برای تنها ماندن، به خوبی انجام شده باشد. پس راه حل چیست؟ چه روشی جایگزین مناسبی برای تنها ماندن حیوانات در ایام سفر است؟

در ادامه، به بررسی تنها ماندن سگ در باغ، نحوه پانسیون سگ و گربه و نکاتی که در این خصوص باید بدانید، خواهیم گفت. پس همراه ما باشید!

چرا به همراه حیوان خانگی‌ تان سفر نمی‌کنید؟

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید آن را تجربه کنید، سفر به همراه حیوان خانگی‌تان است. با انجام این کار، تنها ماندن حیوانات در ایام سفر نیز، اتفاق نمی‌افتد و از کنارهم بودن، آرامش زیادی خواهید داشت.

فقط کافی است تجهیزات سفر سگ، مانند قمقمه مخصوص پت و غذای خشک را همراه داشته باشید. اما، مشکلات زیادی برای سفر با حیوانات وجود دارد که در مقاله مشکلات سفر با حیوان خانگی، به‌طور کامل توضیح داده شده‌است.

گاهی شرایط سفر با حیوانات را ندارید و مکانی که به آن سفر می‌کنید، اصلا مناسب حضور حیوان خانگی‌تان نیست. در این شرایط تنها ماندن حیوانات در ایام سفر یکی از گزینه‌ها است.

گاهی نیز، حیوان خانگی شما، تحمل سفر را ندارد و دچار استرس و اختلالات این‌چنینی می‌شود. در چنین شرایطی، بهترین تصمیم، نبردن حیوان خانگی‌تان به سفر است؛ اما چطور باید برای تنها ماندن حیوانات در ایام سفر برنامه‌ریزی کرد؟ آیا می‌توان سگ را در خانه تنها گذاشت؟ تنها ماندن سگ در باغ ایده خوبی است؟ در ادامه، به بررسی این موضوعات می‌پردازیم.

راه‌ کارهای تنها ماندن حیوانات در ایام سفر چیست؟

زمانی که نمی‌توانید حیوان خانگی‌تان را به همراه خودتان به سفر ببرید، لازم است روش‌های مختلف برای تنها گذاشتن حیوان در مکانی مطمئن را، بررسی کنید. در واقع، سلامت جسمی و روحی حیوان خانگی، در چنین شرایطی اولویت‌ شما است.

سعی کنید مکانی را برای ماندن سگ انتخاب کنید که رفاه نسبی در آن وجود داشته‌باشد. برای انتخاب این مکان، اخلاق و روحیات سگ یا گربه‌تان را درنظر بگیرید.

اگر نحوه تربیت سگ برای تنها ماندن را به درستی انجام داده‌باشید، با خیالی آسوده‌تر برای او برنامه‌ریزی خواهید کرد. اگر سفرتان کوتاه است و هیچ تلاشی برای دانستن نحوه تربیت سگ برای تنها ماندن، نکرده باشید، باز هم ناچارید تا پایان سفر، سگ را به محل مطمئنی مثل پانسیون سگ و گربه منتقل کنید.

سپردن حیوانات به دیگران در ایام سفر نیز، یکی از راه‌کارهای نسبتا رایج است که مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تنها ماندن سگ در باغ نیز، یکی از راه‌کارهای غیرمطمئن و پر ریسک است.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر این راه‌کارها، می‌پردازیم.

· پانسیون سگ و گربه در دامپزشکی

اگر سگ یا گربه شما، دچار بیماری خاصی است و نیاز به مراقبت یا مصرف دارو در زمان خاصی دارد، بهترین گزینه برای تنها ماندن حیوانات در ایام سفر، استفاده از خدمات پانسیون سگ و گربه، در دامپزشکی است.

هر چند، ممکن است محیط دامپزشکی اصلا گزینه مناسبی برای سگ و گربه های کوچک که واکسیناسیون آن‌ها تکمیل نشده‌است، نباشد؛ اما برای سگ و گربه بالغ، که بیماری خاصی دارند، مناسب است.

اگر سگ یا گربه شما، به دامپزشک خاصی عادت دارد، سعی کنید در زمان حضور پت در پانسیون سگ و گربه، دامپزشک را در جریان حضور او در پانسیون، قرار دهید.

حضور فردی که پت شما قبلا او را دیده‌است، قطعا برای او آرامش‌بخش خواهد بود. در زمان پانسیون سگ و گربه، حتما یکی دو تا از اسباب بازی‌های مودعلاقه پت را همراه او به پانسیون تحویل دهید.

اگر اسباب بازی مناسبی برای پت تهیه نکرده‌اید، به فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی سر بزنید. غذای مخصوص و داروهای پت شما، جزو ملزومات ارائه به پانسیون سگ و گربه است. سعی کنید نزدیک‌ترین شرایط به خانه را برای او ایجاد کنید، تا دچار مشکل نشود.

· محدودیت سنی برای پانسیون سگ و گربه

اگر سگ یا گربه شما زیر یک سال است و مستعد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در حیوانات می‌باشد، سعی کنید محیط مطمئن‌تری برای او تدارک ببینید. پانسیون‌های شلوغ و اشتراکی، گزینه مناسبی برای پت شما نخواهد بود.

سعی کنید، برای پانسیون سگ و گربه زیر یک سال، پانسیونی انتخاب کنید که مکانی خصوصی در اختیار حیوان قرار می‌دهند و اصول بهداشتی را در خصوص بیماری‌های واگیردار سگ و گربه می‌دانند.

· سپردن حیوانات خانگی به دیگران در ایام سفر (پرستار سگ یا گربه)

اگر پرستار سگ مورد اعتمادی دارید که می‌توانید کلید خانه‌تان را به او بدهید، سپردن حیوان خانگی‌تان به پرستار سگ، بهترین راه حل برای زمانی است که به سفر می‌روید. در چنین شرایطی، تنها ماندن حیوانات در ایام سفر، اتفاق نمی‌افتد و سگ، یک جایگزین برای شما، در کنار خود دارد.

فقط کافی است، نحوه تربیت سگ برای تنها ماندن را انجام داده باشید تا حرف شنوی و اصول تربیتی را در برخورد با دیگران، رعایت کند. سعی کنید، زمان سپردن حیوانات به دیگران در ایام سفر، حتما عادات غذایی حیوان، نحوه خورد و خوراک او، ساعت منظم تغذیه، عادات بازی و خواب را، به همراه داروهای احتمالی حیوان، به پرستارش توضیح دهید و جعبه کمک‌های اولیه را در اختیار او قرار دهید.

· محدودیت سنی برای سپردن حیوانات به پرستار سگ و گربه

توله‌ها، معمولا مراقبت‌های خاصی نیاز دارند. تجربه نگهداری از توله سگ یا توله گربه، اهمیت زیادی در سلامت زندگی آینده او دارد. هرچه پرستار سگ و گربه، اصول تربیتی توله سگ یا توله گربه ها را، بیشتر بداند و حساسیت نگهداری از آن‌ها را درک کند، صلاحیت بیشتری در نگهداری از آن‌ها، خواهد داشت. اما درصورتی‌که پرستار سگ و گربه، هیچ اطلاعاتی از اصول تغذیه توله‌ها و عادات رفتاری و نحوه برخورد با آن‌ها نداند، سپردن حیوان به او، اصلا صلاح نیست.

https://www.labradortraininghq.com/labrador-health-and-care/tips-for-leaving-dog-behind-when-travel/

· سپردن حیوانات به دیگران در ایام سفر (دوستان و آشنایان)

یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید، جایگزین تنها ماندن حیوانات در ایام سفر کنید، سپردن آن‌ها به دوستان و آشنایان‌تان است. سپردن حیوانات به دیگران در ایام سفر، بسیار رایج است. بسیاری از افراد، قبل از سفر، از دوست یا خانواده‌شان درخواست می‌کنند که برای مدتی از حیوان خانگی آن‌ها مراقبت کند.

حضور سگ در محیطی شبیه به خانه، با امکاناتی مشابه، فکر چندان بدی نیست. در واقع، این روش، بسیار مطلوب‌تر از تنها ماندن سگ در باغ است. اما، لازم است اطلاعات کاملی از شرایط نگهداری از سگ یا گربه‌تان، در اختیار آن فرد قرار دهید.

توضیح عادات غذایی، رفتاری، زمان خواب، بازی و حمام سگ یا گربه‌تان، کمک زیادی به بهبود شرایط تنهایی او، در زمان سفرتان می‌کند. سعی کنید، این مسئولیت را به فرد مسئولیت پذیری بدهید که سلامت حیوان خانگی‌تان برای او، اهمیت زیادی داشته باشد.

· محدودیت سنی برای سپردن حیوانات به دیگران در ایام سفر

اگر سگ یا گربه شما سن کمی دارد، پس، واکسن‌های او به‌طور کامل تمام نشده و نیازمند مراقبت‌های خاصی است. در این شرایط، بهتر است او را به فردی بی‌تجربه نسپارید. همچنین، در صورتی که دوست یا فامیل شما، سگ یا گربه دارد، حتما وضعیت بیماری‌های مشترک و سازگاری رفتاری حیوانات باهم را، بررسی کنید.

اگر به هر دلیلی سگ یا گربه شما، در کنار حیوان خانگی دوستتان احساس آرامش نکند، سپردن حیوانات به دیگران در ایام سفر، اصلا کار درستی نخواهد بود.

· تنها ماندن سگ در باغ

یکی از راه‌کارهای تنها ماندن حیوانات در ایام سفر، قراردادن آن‌ها در باغ است. این روش، تنها برای سگ پیشنهاد می‌شود. تنها ماندن سگ در باغ، اصلا روش ایمنی نیست. حتی در صورتی‌که باغ، دارای دوربین مداربسته باشد و بتوانید سگ را مرتب کنترل کنید، باز هم روش نامناسبی است.

تنها ماندن سگ در باغ، برای سگی که در محیط خانه زندگی می‌کند، ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. پس بهتر است، در خصوص تنها ماندن سگ در باغ، کمی تامل کنید و راه بهتری را جهت جایگزینی پیدا کنید.

· تنها ماندن حیوانات در خانه

یکی از روش‌هایی که ریسک کم‌تری دارد و مشکلات کم‌تری برای حیوان خانگی‌تان ایجاد می‌کند، تنها ماندن پت در خانه است. اگر سفرتان کوتاه و دو سه روزه باشد، می‌توانید حیوان خانگی‌تان را، در خانه تنها بگذارید.

هر چند افسردگی و کلافگی شدیدی برای او ایجاد می‌شود، اما درصورتی که نحوه تربیت سگ برای تنها ماندن را به درستی انجام داده باشید، می‌توان گفت، خانه برای تنها ماندن حیوانات در ایام سفر، بهترین مکان است. در چنین شرایطی، معمولا گربه‌ها، به میزان کم‌تری از تنهایی کلافه می‌شوند.

· نکات مهم برای سپردن حیوانات به دیگران در زمان سفر

اگر تصمیم دارید برای جلوگیری از تنها ماندن حیوانات در ایام سفر، آن‌ها را به پانسیون حیوانات یا یکی از دوستان و نزدیکان‌تان بسپارید، لازم است این نکات را بدانید:

  • لیست جامعی از تمام اطلاعات ضروری حیوان تهیه کنید. لیست شامل: نام و مشخصات بیماری‌های قبلی، سوابق پزشکی، قرص‌ها و داروهای روتین و ضروری به همراه زمان مصرف آن‌ها، نوع غذای مصرفی حیوان، نام، آدرس و تلفن دامپزشکی که پت شما تحت نظر او است، کارهای روتین روزانه پت و عادات او، ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی است، که باید از آن لیست تهیه کنید.
  • توصیه‌های لازم جهت مراقبت و نگهداری از پت را با دوستتان در میان بگذارید.
  • سعی کنید، با دامپزشک پت هماهنگ کنید که در این مدت، مشاوره تلفنی یا حضوری برای سگ یا گربه‌تان درنظر بگیرد؛ تا در مواقع ضروری، از آن استفاده شود.
  • وبلاگ و وب سایت پتیا بهترین مرجع برای کسب اطلاعات در خصوص دامپزشکی‌ها است. حتما سایت فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی را به دوستان و نزدیکان‌تان معرفی کنید، تا در زمان نبود شما، در صورت نیاز به اقلام پت شاپی، به راحتی از طریق سایت پتیا سفارش ثبت کنند.

سخن آخر

سپردن مسئولیت نگهداری از حیوانات خانگی در زمان سفر، یکی از حساس‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. سعی کنید، با درنظر گرفتن تمام نکاتی که گفته شد، بهترین شرایط را برای حیوان خانگی‌تان ایجاد کنید که در زمان سفر شما، دچار بحران نشوند. اگر بتوانید قبل از سفر برای پت GPS تهیه کنید، خیال‌تان از بسیاری جهات راحت خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا