نماد سایت وبلاگ پتیا

اثرات آلودگی هوا بر حیوانات خانگی

اثرات آلودگی هوا بر حیوانات خانگی

اثرات آلودگی هوا بر حیوانات خانگی

اثرات آلودگی هوا بر حیوانات خانگی مانند اثراتی که بر روی انسان ها دارد، منفی و مخرب است.

طبق تحقیقات انجام شده اثرات آلودگی هوا بر حیوانات خانگی موجب بروز انواع بیماری حیوان خانگی مانند بیماری تنفسی می‌گردد که دقیقا مشابه بروز بیماری های قلبی و تنفسی در انسان ها می‌باشد.

به واسطه اهمیت سلامت جسمانی حیوان خانگیتان می‌توانید برای تهیه دارو و ملزومات بهداشتی حیوان خانگی خود از پتیا و یا هر فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی مثال زدنی بهره مند شوید.

عوامل موثر در آلودگی و کاهش کیفیت هوا

هوا یکی از مهمترین عناصر دخیل در حیات موجودات زنده است؛ اما متاسفانه عواملی بر کاهش کیفیت هوا و مراقبت از حیوان خانگی تاثیر گذارند:

در مقابل عواملی چون بارانها و گیاهان را می‌توان جزو تصفیه کننده های طبیعی زمین نام برد؛ اما در عین حال خود آنها نیز مشکلاتی را برای موجودات ایجاد می‌کنند:

اما این نکته قابل ذکر است که باران های اسیدی باعث آلودگی آب و خاک شده و از آنجایی که گیاهان اولین تولیدکننده زنجیره غذایی انسان ها و حیوانات هستند، تغذیه آنها نیز آلوده می‌گردد.

انواع بیماری حیوان خانگی در اثر آلودگی هوا

برهم خوردن تعادل طبیعی جو و اثرات آلودگی هوا بر حیوانات خانگی می‌تواند منجر به بروز انواع بیماری در حیوان خانگیتان شود و توان زنده ماندن او را به حداقل برساند.

به عبارت دیگر آلودگی هوا باعث می‌شود ریه ها و قلب برای دریافت اکسیژن مورد نیاز بدن حیوان بیشتر تلاش کنند و در نتیجه اندام ها دچار استرس و آسیب سلولی شوند.

علائم آن تنگی نفس و خس خس مداوم ریه حیوان است.

عامل بیماری سل، باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس (Mycobacterium tuberculosis) است. این باکتری هوازی و غیرمتحرک برای رشد فیزیکی خود نیازمند مقدار زیادی اکسیژن می‌باشد.

اثرات آلودگی هوا بر حیوانات خانگی باعث می‌شود تا این بیماری به صورت حاد بروز کند.

این عارضه باعث التهاب بخشی از دستگاه تنفسی یا شش ها می‌شود که در این قسمت نایژه ها قرار دارند.

عامل این بیماری عفونت ویروسی است که در اثر سیگار کشیدن اطرافیان حیوان یا هوای آلوده به وجود می‌آید.

انواع کارهایی که برای حفظ سلامت خود و حیوان خانگیتان در هوای آلوده باید انجام دهید:

خروج از نسخه موبایل