نماد سایت وبلاگ پتیا

دستور غذای مخصوص سگ های دیابتی

دستور غذای خانگی مخصوص سگ های دیابتی

دستور غذای خانگی مخصوص سگ های دیابتی

دیابت، یک بیماری نسبتا شایع در بین سگ‌ها است که به دلیل کمبود انسولین ایجاد می‌شود. در صورتی که مراقبت‌های لازم برای سگ انجام نشود، این بیماری می‌تواند خطرناک بوده و بر سلامتی حیوان تأثیرات منفی بگذارد؛ به همین دلیل، باید با داشتن اطلاعات کافی به بهبود سگ کمک کنید.

یکی از نکات مهم پس از تشخیص بیماری دیابت در سگ‌ها، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و باکیفیت است که می‌تواند با کنترل بیماری، در روند درمان بسیار تأثیرگذار باشد. برخی افراد برای تغذیه سگ خود با توجه به مواد غذایی مورد نیاز حیوان، از پت شاپ های اینترنتی غذاهای آماده و کنسروشده تهیه می‌کنند؛ اما برخی دیگر، برای ایجاد تنوع در رژیم غذایی حیوان، از غذاهای خانگی نیز استفاده می‌کنند.

دستور غذای خانگی مخصوص سگ های دیابتی از تفاوت‌هایی برخوردار است و باید پس از مشورت با دامپزشک، مواد غذایی مورد نیاز را در رژیم غذایی گنجاند تا علاوه بر تأمین نیازهای سگ، به روند درمان بیماری حیوان نیز کمک کند. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا سعی کردیم مطالب مورد نیاز برای دستور غذای خانگی مخصوص سگ های دیابتی را به اطلاع شما برسانیم.

نشانه های دیابت در سگ ها چیست؟

نشانه های دیابت در سگ ها

انسولین، نوعی هورمون در بدن است که وظیفه تبدیل گلوکز به انرژی را برعهده دارد. هنگامی که میزان انسولین در بدن سگ‌ها کاهش می‌یابد، سلول‌ها توانایی انجام این کار را از دست داده و همین امر، سبب افزایش میزان قند در بدن حیوان می‌شود. در صورتی که این بیماری به سرعت تشخیص و با رژیم غذایی مناسب کنترل شود، خطر زیادی برای حیوان ندارد؛ اما اگر نکات مورد نظر در دستور غذای خانگی مخصوص سگ های دیابتی رعایت نشود، می‌تواند مشکلات دیگری نیز برای سگ ایجاد کند و سلامتی حیوان به خطر اندازد.

برخی از علائمی که وجود آن‌ها، نشان دهنده بیماری دیابت در سگ‌ها است، عبارتند از:

با پیشرفته شدن بیماری دیابت ممکن است علائم دیگری نیز در سگ ها ظاهر شود؛ از جمله:

بیماری قند خون در سگ ها

چرا برخی افراد، از غذاهای خانگی برای تغذیه سگ خود استفاده می‌کنند؟

برخی از افراد پس از تشخیص بیماری، با در نظر گرفتن دستور غذایی خانگی مخصوص سگ های دیابتی، اقدام به تهیه غذای مناسب برای حیوان می‌کنند. تهیه غذای مورد نیاز برای سگ کار آسانی نیست؛ زیرا باید ابتدا با دامپزشک مشورت کرده و سپس، رژیم غذایی مناسب برای سگ ها تهیه گردد که علاوه بر رساندن مواد مغذی به حیوان، سلامتی او نیز درنظر گفته شود. از جمله دلایلی که افراد اقدام به تهیه غذای خانگی برای سگ خود می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چند نوع دستور غذای خانگی مخصوص سگ های دیابتی

با استفاده از مواد غذایی مختلف می‌توان غذاهای مختلفی را تهیه کرد که علاوه بر ایجاد تنوع در وعده‌های غذایی، مواد مورد نیاز را به بدن سگ برساند. استفاده از کربوهیدرات مانند برنج قهوه‌ای، جو و ذرت و فیبر مانند انواع سبزیجات و میوه‌ها در رژیم غذایی بسیار مفید بوده و در رژیم غذایی سگ‌های دیابتی بسیار با اهمیت است؛ زیرا علاوه بر کنترل میزان قند، به سلامت دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند. در ادامه، چند نمونه ترکیبات برای تهیه غذای خانگی برای شما عنوان شده است. علاوه بر این موارد، با ترکیب سایر مواد غذایی نیز می‌توان غذاهای متنوعی تهیه نمود.

  1. عدس، نخود و جو را با یکی از گوشت‌های مرغوب مانند گوشت مرغ یا بوقلمون ترکیب کرده و یک غذای مناسب برای سگ تهیه کنید.
  2. با استفاده از ترکیب چند ماده غذایی مانند برنج قهوه‌ای، جعفری و مرغ یک غذای مناسب تهیه کنید.
  3. ترکیب گوشت گاو و روغن جوانه گندم یک دستور غذایی مقوی و مناسب برای سگ‌های دیابتی است.
رژیم غذایی سگ دیابتی

در تهیه دستور غذای مخصوص سگ های دیابتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در دستور غذای خانگی مخصوص سگ های دیابتی باید نکاتی را رعایت کنید؛ زیرا باید رژیم غذایی حیوان به گونه‌ای باشد که میزان قند آن‌ها افزایش پیدا نکند و سلامت سگ به خطر نیفتد. نکات مورد نظر که باید برای سگ‌های دیابتی مد نظر قرار گیرد:

سخن آخر

رژیم غذایی برای هر سگ به ویژگی‌های بدن او بستگی دارد، به همین دلیل، لازم است قبل از تعیین هر گونه برنامه غذایی به دامپزشک مراجعه کرده و پس از بررسی سگ، برنامه غذایی مناسب را برای حیوان مشخص کنید.؛ زیرا عدم اطلاع از بیماری سگ و گنجاندن خودسرانه یک ماده غذایی ممکن است سلامتی‌اش را به خطر بیندازد. بیماری دیابت نیز نوعی بیماری کنترل شده است که با رعایت مراقبت‌های لازم و رژیم غذایی مناسب می‌توان از آسیب بیشتر به بدن سگ جلوگیری کرد.

سوالات متداول برای دستور غذای خانگی مخصوص سگ های دیابتی

۱_ چه مواد غذایی را نباید در دستور غذایی مخصوص سگ های دیابتی قرار داد؟

به طور کلی، از قرار دادن غذاهای نیمه مرطوب و غذاهایی که حاوی ساکاروز و فروکتوز هستند، در رژیم غذایی باید خودداری کرد؛ زیرا این مواد، میزان قند خون را افزایش داده و برای حیوان خطرناک است.

۲_ غذای خانگی برای سگ مناسب است یا تجاری؟

غذای مناسب برای سگ، غذایی است که ترکیبی از غذای مرطوب و خشک باشد. تا نیازهای بدن حیوان را تامین کرده و مواد غذایی لازم را به بدن او برساند. ترکیب مناسبی از غذای خانگی و تجاری را می‌توان برای سگ‌ها مناسب دانست؛ البته این نکته را باید مد نظر داشت که تعیین هر گونه رژیم غذایی برای سگ‌ها باید مطابق با نظر دامپزشک باشد.

۳_ بهترین مواد غذایی برای سگ‌های دیابتی کدامند؟

مواد غذایی که مقدار گلیسمی آن بسیار پایین است، برای دیابت مناسب است؛ زیرا سرعت هضم این مواد زیاد بوده و سبب افزایش قند خون نمی‌شوند. هویج، جو، لوبیا، نخود و سیب‌زمینی مثال‌هایی برای مواد غذایی با گلیسمی پائین است.

خروج از نسخه موبایل