رفتار حیوانات خانگیگربه آپارتمانی

مراحل دوستی با گربه پرشین

گربه‌های پرشین گربه‌هایی بسیار دوست داشتنی هستند، خیلی از انسان‌ها علاقه‌ی بسیار زیادی به گربه‌ها دارند و دوست دارند که با آنها دوست شوند و یا حتی گاهی اقات شاید با این مشکل مواجه شده باشیم که آیا گربه از ما خوشش آمده است یا از ما ترسیده است؟ در ادامه می‌خواهیم در مورد مراحل دوستی با گربه پرشین و روش‌های علاقه‌مند شدن گربه به شما را آموزش بدهیم. گربه‌ها با چشمان‌، نوع صدایشان، حالت گوش‌هایشان، نوع تکان دادن دمشان و … احساسات و خواسته‌هایشان را به ما بیان می‌کنند. جهت خرید ملزومات گربه خود به پت شاپ در تهران پتیا مراجعه کنید.

مراحل دوستی با گربه پرشین

زبان ما و گربه‌ها با هم متفاوت است اما این نشان دهنده‌ی این نیست که ما نتوانیم با گربه‌ها دوست شویم و یا ارتباط بر قرار کنیم. برقراری ارتباط با گربه‌ی پرشین با گربه‌های دیگر تفاوت چندانی ندارد ولی باید توجه داشته باشم که گربه‌های پرشین کمی بد قلق و حساس هستند. برای مراحل دوستی با گربه‌ی پرشین بهتر است به نکات زیر توجه کنیم:

غذا دادن به گربه پرشین

غذا دادن به گربه‌ها باعث دوست شدن آنها با شما می‌شود. گربه‌ها همیشه برای نجات خودشان در حال تلاش هستند و دادن آب و غذا باعث دوستی آن‌ها با شما می‌شود. اکثر گربه‌ها علاقه‌مند به تن ماهی مخصوص گربه، کنسرو، غذای مخصوص گربه و … هستند.

غذا دادن به گربه پرشین
تغذیه گربه پرشین

نوازش کردن گربه پرشین

گربه‌ها عاشق نوازش شدن هستند و از این کار استقبال می‌کنند. شخصیت هر گربه‌ای با گربه‌ی دیگر متفاوت است و بعضی از آ‌ن‌ها عاشق بغل شدن و نوازش شدن هستند  ولی بعضی از آنها بعضی اوقات از این کار خوششان می‌آید. گربه‌ها با صدای خرخر علاقه‌ی خود را به این کار نشان می‌دهند.

نوازش کردن گربه پرشین
نوازش گربه

بازی کردن با گربه ‌پرشین

بازی کردن با گربه‌ها نیز یکی از مراحل دوستی با گربه پرشین است، برای بازی کردن با گربه‌ی پرشین می‌توانید از انواع اسباب بازی‌ها ممخصوص گربه که در پت شاپ اینترنتی است استفاده کنید. اکثر گربه‌ها عاشق بازی کردن با اسباب بازی هستند مانند لیزر، توپ های پلاستیکی یا کاموایی یا پارچه‌ای، قلاب ماهی‌گیری و … . گربه‌ها می‌توانند به تنهایی هم بازی کنند ولی ترجیح می‌دهند یک همبازی خوب داشته باشند.

بازی کردن با گربه ‌پرشین
بازی با گربه پرشین

صحبت کردن با گربه

گربه‌ها موجوداتی لوس هستند و دوست دارند به آن‌ها توجه شود. با صبحت کردن با گربه ‌می‌توانیم احساس مورد توجه قرار گرفتن را به او بدهیم که یکی از راه‌های موثر دوستی با آن‌ها است. وقتی شما با گربه صحبت می‌کنید باعث می‌شوید کم‌کم به صدای شما عادت کند.

صحبت کردن با گربه
صحبت با گربه پرشین

رفتارهای گربه حین مراحل دوستی با شما چگونه است؟

وقتی گربه‌ها با انسان‌ها دوست می‌شوند رفتار خاصی را از خود نشان می‌دهند که در ادامه به شرح آن رفتارها می‌پردازیم:

  • وقتی گربه را صدا می‌کنید زود به سمت شما بیاید.
  • اجازه دادن به این که شکمش را نوازش کنید.
  • برقرار کردن ارتباط چشمی با شما.
  • چرخیدن به دور شما و مالیدن خودش به پاهای شما.
  • شروع به خرخر کردن و نزدیک شدن به شما.
  • نزدیک کردن صورتش به صورت شما.
  • بالا گرفتن دمشان هنگامی که کنار شما هستند.
  • وقتی گربه شروع به لیس زدن شما می‌کند.
  • هنگامی که پنجه‌هایش را روی شما فشار می‌دهد.

حرکات بدنی گربه پرشین نشان دهنده‌ چیست؟

بعضی از حرکات بدنی گربه یا همان زبان بدن گربه نشان دهنده‌ بعضی از حالات و احساسات گربه است؛ به موارد زیر توجه کنید:

حرکات بدنی گربه پرشین نشان دهنده‌ چیست؟
زبان بدن گربه پرشین

حالت دم گربه

تغییر دادن حالت دم گربه نشان دهنده شادی، خوشنودی، احساس خطر، داشتن هیجان، حالت دفاع، احساس وحشت و یا… است و با مطالعه درباره این موضوع و مراحل دوستی با گربه پرشین می‌توانید از حالت گربه خود در لحظه آگاه شوید.

چشمان گربه

نگاه کردن و خیره شدن به چشمان گربه باعث برقراری ارتباط شما با او می‌شود، البته باید توجه کنید نگاه کردن به گربه بدون پلک زدن ممکن است باعث تهدید کردن گربه بشود و او از شما فاصله بگیرد.

زمانی که گربه به شما خیره می‌شود نشان دهنده اعتماد او به شما است و هنگامی که به آرامی پلک می‌زند نیز نشان دهنده محبت او به شما است.

زبان بدن گربه

از زبان بدن گربه‌ها نیز می‌توانید احساسات و نیازهای آ‌نها را دریابید مثلا وقتی یک گربه بینی‌اش را با می‌آورد و سرش را به عقب برمی‌گرداند یعنی اینکه من تو را می‌شناسم و یا اگر زبان خود را به بیرون آورده و لب پایینی خود را می‌لیسد نشان از اظطراب یا نگرانی آن است.

میو میو کردن گربه

گربه‌ها اکثر اوقات برای ابراز احساسات خود شروع به میو میو می‌کنند، مانند مواقعی که می‌خواهند خوش‌ آمد گویی کنند، مواقعی که درخواست آب یا غذا دارند، مواقعی که می‌خواهند دعوا کنند وز… و تشخیص هرکدام از این نیازها بستگی به بلندی یا آهستگی صدای گربه دارذ.

کلام آخر

گربه‌ها مانند هر موجودی نیازها و عواطف خاصی دارند. اگر شما جزو دوست داران حیوانات هستید حتما تا کنون دوست داشته‌اید که با حیواناتی همچون گربه ارتباط بر قرار کنید و دوست شوید. برای دوست شدن با گربه‌ها باید نکاتی رعایت شود که در متن بالا همه‌ی این نکات را برای شما توضیح داده‌ایم.

سوالات متداول مراحل دوستی با گربه‌ پرشین

  1. چه موقع گربه با ما دوست می‌شود؟
    اجازه دادن به این که شکمش را نوازش کنید، برقرار کردن ارتباط چشمی با شما، چرخیدن به دور شما و مالیدن خودش به پاهای شما، شروع به خرخر کردن و نزدیک شدن به شما، نزدیک کردن صورتش به صورت شما، وقتی گربه شروع به لیس زدن شما می‌کند و یا هنگامی که پنجه‌هایش را روی شما فشار می‌دهد نشان دهنده‌ی این است که گربه با ما دوست شده است.
  1. با چه مراحلی می‌توانیم با گربه‌ها دوست شویم؟
    با نوازش کردن، صحبت کردن، غذا دادن و یا بازی کردن با گربه می‌توانیم به راحتی با گربه‌ها دوست شویم.
  1. حالت بدن گربه نشان دهنده‌ی چیست؟
    هر کدام از حالات گربه مانند حالت دم یا نحوه نگاه کردنش و یا زبان بدن آن نشان دهنده، احساسات، حالات، نیازها و … است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا