تغذیه سالم حیوانات خانگی

رژیم غذایی حیوان خانگی

رژیم غذایی حیوان خانگی و توجه به خوراک حیوانات خانگی از مهمترین اصول نگهداری از حیوان خانگی محسوب شده و یکی از ارکان تأثیرگذار در حفظ سلامت و طول عمر حیوان خانگی می‌باشد.

همه‌ی ما تلاش می‌کنیم تا غذای خود را خوش طعم کنیم؛ ادویه جات می‌خوریم، از چربی های طعم دار استفاده می‌کنیم و روش‌های مختلف آماده سازی و طبخ غذا را امتحان می‌کنیم.

آیا جای تعجب دارد که رژیم غذایی حیوان خانگی و خوراک حیوانات خانگی در خلق و خوی این موجودات تاثیرگذار باشد؟

رژیم غذایی حیوان خانگی

رژیم غذایی حیوان خانگی با استفاده از انواع کنسروها و خوراک حیوانات خانگی در بسیاری از مناطق جهان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ایالات متحده، استرالیا، فرانسه، ژاپن و شیلی در صدر کشورهایی هستن که از غذای خشک در رژیم غذایی حیوان خانگی استفاده میکنند.

استفاده از مواد غذایی خشک به عنوان خوراک حیوانات خانگی به دلیل وجود شکر و مضرات آن تا حدی خلاف اصول نگهداری از حیوان خانگی بوده و در صورت استفاده مکرر ممکن است منجر به بیماری حیوانات گردد.

غذاهای مرطوب به علت تکنیک های پردازش و رطوبت بالا، به مرز طبیعی بودن نزدیک‌تر هستند و لذا استفاده از غذای مرطوب در رژیم غذایی حیوان خانگی با اصول نگهداری از حیوان خانگی تطابق بیشتری دارد.

تغذیه سگ ها و گربه ها

سگ ها و گربه ها گوشتخوار هستند. آنها دندان های تیزی برای بریدن گوشت دارند؛ طول دستگاه گوارش آنها کوتاه و برای پردازش گوشت خلق شده است؛

رژیم غذایی حیوانات خانگی در این دو گونه باید شامل موادی باشد که طبیعت این حیوانات برای آن طراحی شده است.

پروتئین حیوانی یا گوشت که در قالب های مختلفی به عنوان خوراک حیوانات خانگی ارائه می‌شود به طور طبیعی حاوی تمام اسید آمینه های ضروری برای رشد و حفظ سلامت ماهیچه های این نوع از حیوانات آپارتمانی است.

تهیه انواع غذای حیوانات خانگی از یک فروشگاه لوازم حیوانات یا یک فروشگاه پت شاپ مانند پتیا مقدور بوده و سفارش آنلاین آنها تا حد زیادی دردسر تهیه غذا را برای شما کاهش خواهد داد.

از طرفی مواد غذایی خشک بیشتر به شکل دانه ارائه می‌شوند. پروتئین گیاهی (دانه) شامل اسیدهای آمینه هایی است که تاثیر چندان مثبتی برای حیوان خانگی شما نداشته و از طرفی از بین بردن این اسیدهای آمینه باعث ایجاد فشارهای غیر ضروری بر روی کبد و کلیه حیوانات خانگی شما می‌شود.

مواد غذایی خشک معمولا رطوبت بسیار کمی دارند؛ 15٪ یا کمتر. این موضوع ممکن است سبب بروز کم آبی شود، این مورد کلیه ها، کبد و دستگاه ادراری (در گربه ها) را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند منجر به آلرژی و بیماری شود.

تغذیه پرندگان خانگی

در بسیاری از مدل های رژیم غذایی حیوان خانگی برای پرندگان، انواع ویتامین ها و مواد معدنی خاصی وجود دارد که این موجودات به آنها نیاز دارند و استفاده از آنها به نوعی جزو اصول نگهداری از حیوان خانگی محسوب می‌شود.

تغذیه پرنده شما به هزینه یا زمان زیادی نیاز ندارد. هنگامی که احساس کردید پرنده شما گرسنه است، بسته به گونه‌ی آنها می‌توانید از گزینه های زیر برای یک تغذیه سالم بهره بگیرید:

مغزهای گیاهی یا آجیل

آجیل برای پرنده شما بسیار مغذی است. به طور خاص گردو، دارای ویژگی های تغذیه ای زیادی است که در سایر مغزهای گیاهی یافت نمی‌شود.

با این حال، آجیل بسیار خوشمزه است و بسیاری از افراد آنها را به عنوان یک غذای تشویقی مورد استفاده قرار می‌دهند.

آجیل برای پرندگان، نقش اسباب بازی حیوان خانگی را نیز ایفا می‌کند. بسیاری از پرندگان زمان خود را صرف باز کردن گردو، پسته، فندق، تخمه و سایر مغزهای گیاهی می‌کنند.

میوه

انبه، انار، مو یا سیب، این انتخاب شما و ترجیح پرنده ی خانگی شماست. میوه، یک منبع شگفت انگیز از ویتامین ها است و در میان اکثر پرندگان خانگی انتخابی محبوب است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا