نماد سایت وبلاگ پتیا

غذای خشک یا تر؟ کدام بهتر است؟

غذای خشک حیوانات خانگی

غذای خشک حیوانات خانگی یکی از انواع تغذیه گربه و سگ خانگی است که در مقایسه با غذای کنسروی حیوانات خانگی دارای مزایا و معایب منحصر به خود است.

اما آیا شما به عنوان صاحب یک حیوان خانگی نظیر گربه یا سگ، با ترکیبات غذای خشک گربه آشنا هستید؟ آیا طریقه مصرف غذای خشک سگ را می‌دانید؟ آیا می‌دانید کدام یک از غذاهای گفته‌شده برای تغذیه سگ خانگی یا گربه بهتر است؟

اگر پاسخ این سؤالات را نمی‌دانید، در این مقاله همراه پتیا، فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی باشید تا در مورد غذای خشک و کنسروی حیوانات خانگی اطلاعات کاملی کسب کنید.

غذای خشک حیوانات خانگی یا غذای کنسروی؟

اگر تا کنون به یکی از انواع فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی سر زده باشید، قطعاً با تنوع گسترده‌ای از غذا برای سگ یا گربه روبه‌رو شده‌اید. به طور کلی، غذاهایی که برای این دسته از حیوانات خانگی مورد مصرف قرار می‌گیرند را می‌توان در دو دسته تر و خشک قرار داد. اما سؤالی که برای بسیاری از صاحبین این نوع حیوانات خانگی مطرح می‌شود این است که غذای خشک بهتر است یا غذای تر؟

پاسخ این سؤال، ترکیبی از هر دو غذاست! هر دو غذا در صورتی که به صورت ترکیبی در کنار هم استفاده شوند، می‌توانند در رشد و سلامتی حیوان شما تاثیر چشمگیری داشته باشند. البته، به شرط آنکه اطمینان حاصل کنید غذای خریداری‌شده، چه از نوع خشک و چه از نوع کنسروی، مناسب شرایط سنی حیوان بوده و نیازهای وی را برطرف می‌کند.

در ادامه، نگاهی به هر دو نوع غذا، به همراه مزایا و معایب هر کدام خواهیم داشت. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا در رابطه با ترکیبات غذای خشک گربه و طریقه مصرف غذای خشک سگ اطلاعات لازم را کسب نمایید.

تغذیه کنسروی گربه

تغذیه کنسروی گربه

تغذیه گربه از نوع تر، به شکل کنسروی در سایزهای مختلف نیز به فروش می‌رسد. استفاده از غذاهای کنسروی در سایزهای کوچک به افرادی توصیه می‌شود که در خصوص رعایت رژیم غذایی حیوان حساسیت زیادی داشته و قصد دارند به مقدار کم، از این غذا در رژیم غذایی وی استفاده کنند.

با توجه به اینکه در ترکیبات غذای تر گربه از مواد مرطوب و آب دار استفاده شده است، نباید بیشتر از نیم الی 1 ساعت بیرون از یخچال قرار بگیرند.

در نهایت، لازم به ذکر است که اگر غذای تر گربه به درستی خریداری و مصرف شود، می‌تواند 100 نیاز غذایی و درمانی گربه را تأمین نماید. بنابراین، هنگام خرید این نوع غذا، برای آنکه متوجه سلیقه گربه‌تان شوید، از چند برند غذا تهیه کرده و در شرایط مختلف، مانند ظرف مخصوص و یا با همان ظرف کنسرو، غذا را در اختیارش قرار دهید. این کار ممکن است در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد، اما در دراز مدت خیال شما را از بابت تغذیه سالم گربه، راحت می‌کند.

غذای خشک گربه

تغذیه گربه از نوع خشک در میان صاحبین این حیوان خانگی طرفدار بیشتری دارد؛ چرا که با توجه به کم بودن میزان رطوبت موجود در این نوع غذا، می‌توان مقدار زیادی از این غذا را خریداری کرد و صرف نظر از نحوه و محل نگهداری آن، برای مدت زمانی طولانی از آن برای تغذیه گربه استفاده نمود. بنابراین، از لحاظ هزینه، غذای خشک حیوانات خانگی نسبت به غذای تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

از طرف دیگر، ترکیبات غذای خشک گربه به گونه‌ای است که از جمع شدن باکتری‌های مضر در دهان و دندان گربه جلوگیری می‌کند. هرچند که استفاده از این نوع غذا برای گربه‌های مسن با کمی چالش همراه است؛ چرا که قدرت جویدن خود را به مرور زمان از دست داده و قادر به لذت بردن از غذای خود نیستند.

غذای خشک و تر سگ و گربه

مزایای تغذیه تر حیوان خانگی چیست؟

معایب تغذیه تر حیوان خانگی چیست؟

مزایای تغذیه خشک حیوان خانگی چیست؟

معایب تغذیه خشک حیوان خانگی چیست؟

غذای خشک بهتر است یا غذای تر یا ترکیبی از هردو؟!

در نهایت، شاید این سؤال برای شما مطرح شود که کدام یک از انواع غذاها برای حیوان دلبندتان مناسب‌تر است؟ غذای کنسروی حیوانات خانگی یا غذای خشک؟

جالب است بدانید که پاسخ این سؤال به سلیقه حیوان خانگی بستگی دارد. هرچند که بسیاری از متخصصین معتقد هستند که استفاده هم‌زمان هر دو غذا برای تغذیه گربه و تغذیه سگ خانگی ایده‌آل است؛ چرا که استفاده از غذای کنسروی حیوانات خانگی منجر به تأمین نیاز وی به آب می‌شود. در حالی که غذای خشک حیوانات خانگی سلامت دهان، دندان و لثه وی را تضمین می‌کند. بنابراین، شما باید بتوانید از هر دو نوع غذا در رژیم غذایی وی استفاده کرده و او را از هر جهت سالم نگهدارید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، اطلاعاتی در رابطه با غذای خشک حیوانات خانگی و غذای تر در اختیارتان قرار دادیم. در آخر با مقایسه غذای کنسروی حیوانات خانگی با غذای به این نتیجه رسیدیم که استفاده هم‌زمان این دو غذا در رژیم غذایی حیوان، تضمین سلامت حیوان خانگی است. البته اگر از بهترین نوع و به اندازه مناسب مورد استفاده قرار گیرد!

خروج از نسخه موبایل