نماد سایت وبلاگ پتیا

لیس زدن سگ

لیس زدن سگ

لیس زدن سگ

لیس زدن سگ رایج ترین حرکت در میان آنهاست که آن را در زمان تولگی از مادر خود، یاد گرفته‌اند.

در این مقاله، علاوه بر بحث تربیت سگ خانگی و معنای حرکات سگ ها به دلایل و نشانه های مختلف لیس زدن سگ می‌پردازیم:

بزاق و زبان سگ حاوی آنزیم های است که به نوعی آنتی باکتریال و پاک کننده هستند و باعث پاک شدن آلودگی از سطح پوست بدن سگ و بهبود زخم های او می‌شود.

سگ، این کار را به سبب این که مقدار کمی از مواد غذایی روی دست یا صورتتان باقی مانده و یا به علت استشمام رایحه آنها از بدن شما، انجام می‌دهد.

برای نمونه، اگر سگ شما بیش از حد معقد خود را لیس بزند، بیانگر این است که یا در شرف ابتلا به مشکلات مجاری ادرای است یا به آن بیماری دچار شده که بهتر است هر چه سریعتر به دامپزشک مراجعه کنید.

همانطور که تربیت سگ امر مهمی تلقی می‌شود، دانستن معنای حرکات سگ ها نیز قابل توجه است.

اگر مربی وظیفه آموزش و تربیت سگ شما را برعهده دارد و شما می‌خواهید در صورت حرف شنوی سگتان با دادن جایزه به او سرعت روند تربیت سگ را بالا ببرید و حیوان را تشویق کنید، می‌توانید از پت شاپ های اینترنتی مانند پتیا استفاده کنید که علاوه بر پروژه تربیت سگ شما، در همه موارد مربوط به اصول نگهداری از حیوان خانگی یار شما خواهند بود.

چند مورد از معنای حرکات سگ ها

سگ ها همانند ما انسان ها دارای زبان بدن (Body Language) هستند و از این طریق نیز با انسان ها ارتباط برقرار می‌کنند.

آشنایی با معنای حرکات سگ ها، معمایی دوست‌داشتنی است که به انسان ها کمک می‌کند تا بتوانند با سگ خانگیشان صحبت و آنها را درک کنند.

به حالات سگتان نگاه و دقت کنید، ممکن است رفتارها در چندین نژاد سگ یک معنا داشته باشد؛ اما در هر نوع نژاد از سگ ها به شکل متفاوتی نمایان می‌شود.

هر زمانی که سگ خود را در این حالت مشاهده کردید، بدانید در بین معنای حرکات سگ ها، این حرکت به معنی اشتیاق او برای بازی کردن با شماست.

وقتی سگ دم خود را در ارتقاع پایین با سرعت بالا تکان می‌دهد، گوشهایش را به سمت بالا، صاف و تیز می‌کند، آنها را به پشت سر خود می‌برد، به شدت نفس نفس میزند و یا چشمانش را درشت می‌کند، به طوری سفیدی چشمانش مشخص است؛

در این حالت میخواهد شما متوجه احساساتی چون ترس، شک و نگرانی او شوید؛ در این زمان از دستور شما سربیچی کرده و به سبب حالت تهاجمی بودن او، برای دفاع از خود، امکان دارد گاز بگیرد.

سگی که دمش را پایین نگه داشته و یا گاهی آن را در بین پاهای خود تکان می‌دهد، بدین معناست که عاملی باعث آزار او شده است.

تربیت سگ

تربیت سگ شامل مراحلی چون آموزش سگ و رام شدن اوست که در قبال دستوری که می‌‎گیرد، کاری را انجام می‌دهد.

تربیت سگ حاوی نکات و اصول مهمی در باب آموزش فرمان پذیری سگ است که اعمال آنها، میزان فرمانبرداری حیوان را نسبت به صاحبش بالا می‌برد.

تربیت سگ درست به اندازه اصالت او قابل توجه است، بنابراین، یک سگ با اصالت مطیع از ارزش ویژه‌ای نزد صاحبش برخوردار است.

خروج از نسخه موبایل