پرندگان خانگی و زینتی

پرندگان خانگی کدامند؟

پرندگان خانگی و نگهداری از آنها به عنوان حیوان خانگی سبب شد تا انسان ها به جز توانایی پرواز، با خصلت های دیگر این موجودات مانند رنگ ‌های زیبای آفرینش و آوای صوتی گوناگون آنها آشنا شوند.

شاید آوای پرندگان خانگی برای صاحبین این نوع از حیوان خانگی بسیار دلنشین باشد، اما در برخی موارد صدای پرندگان خانگی برای همسایگان ممکن است چندان خوشایند نباشد.

قبل از آنکه پرندگان خانگی را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنید و به پت شاپ پرندگان یا فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی برای خرید یکی از آنها مراجعه نمایید، در مورد گونه‌های مختلف تحقیق کرده و از بین پرندگان خانگی گونه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر از سایرین به سبک زندگی شما نزدیک هستند.

برای مثال پرندگان خانگی که زیاد آواز میخوانند، حیوان خانگی مناسبی برای افراد ساکن در یک آپارتمان نخواهند بود.

همچنین، نگهداری از پرندگان خانگی بسته به گونه های آنها متفاوت است و نیاز به تهیه ملزومات زیادی از پت شاپ پرندگان و یا فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی خواهد داشت.

هرگز تصور نکنید اگر حیوان خانگی شما جثه ی کوچکتری دارد، پس نیاز به مراقبت کمتری خواهد داشت! بنابراین، مراقبت از پرندگان آپارتمانی هیچ ارتباطی به جثه‌ی آنان ندارد.

بهترین پرندگان خانگی

پرندگان خانگی در میان انواع گونه های حیوان خانگی جزو حیوانات خانگی عجیب دسته بندی شده و پت شاپ پرندگان شاید جزو مراکز فروش حیوانات خاص درنظر گرفته شود.

برای انتخاب این حیوان خانگی و سهولت در انتخاب، فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی برای تهیه ملزومات آنها شاید بهتر باشد تا مناسب ترین پرندگان خانگی را برای نگهداری در آپارتمان بشناسیم.

مرغ عشق (Budgerigar)

مرغ عشق کوچک و آرام است و برای نگهداری در آپارتمان به اندازه‌ی کافی ساکت هست تا همسایگان شما را آزرده نکند.

در عین حال با داشتن رنگ های متنوع و ایجاد فضای شاداب به شما احساس رضایت از داشتن یک حیوان خانگی زیبا را منتقل خواهد کرد.

طوطی عروس یا عروس هلندی (Nymphicus hollandicus)

این نوع از طوطی به عنوان حیوانات آپارتمانی سر و صدای زیادی ندارند و در نتیجه، از بهترین پرندگان زینتی برای نگهداری در آپارتمان خواهند بود. جثه‌ی آنها به نسبت برخی از پرندگان خانگی بزرگتر بوده و توانایی آنها برای صوت زدن شگفت انگیز است.

طوطی عروس یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی کوچک است که با شرایط زندگی آپارتمانی شما به راحتی سازگار خواهد شد.

فنچ (Zebra finch) و قناری (Canary)

اندازه کوچک این پرندگان خانگی سبب می‌شود تا برای نگهداری در آپارتمان گزینه مناسبی باشند. در حالی که این نوع از حیوانات خانگی به نسبت سایر پرندگان بیشتر آواز میخوانند؛ اما به دلیل صدای کم و دلنشین عملا میتوان آن را نادید گرفت.

با داشتن یک فنچ یا قناری شاید نیازی به جارو برقی نداشته باشید!

این پرندگان خانگی شاید کوچک باشند اما میتوانند یک ظرف غذای کامل را نوش جان کنند و دانه‌ها‌ی کوچک گیاهی در هر کجای منزل شما ناپدید خواهند شد. در صورتی که یک فنچ یا مرغ عشق دارید، خرید غذای روزانه از فروشگاه پت شاپ پتیا را در دستور کار خود قرار دهید.

طوطی های پاینس (Pionus Parrot)

اگر شما واقعا به دنبال پرندگان خانگی با جثه‌ی بزرگ هستید، طوطی های پاینس انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. اعضای این خانواده به طبیعت آرام خود مشهور هستند و در میان هم نوعان خود به عنوان یک گونه ساکت تر در نظرگرفته می‌شوند.

شاید این گونه به نظر میرسد که اعتماد به نفس بالای این طوطی سبب میشود تا نیازی به آواز خواندن و جلب توجه کردن را لازم نداند.

قطعا این اعتماد به نفس از رنگ آمیزی بی همتا و زرق و برق ذاتی این گونه نشأت گرفته است که به سادگی هر کسی را مجذب خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا