حیوان خانگی و آپارتمانی

آرایش و ظاهر حیوان خانگی

آرایش و ظاهر حیوان خانگی برای فردی که به نگهداری از حیوانات خانگی می‌پردازد، مسئولیتی مهم محسوب می‌شود.

اصول نگهداری از حیوان خانگی ایجاب می‌کند که صاحبین حیوانات آپارتمانی، پرندگان خانگی، جوندگان خانگی، خرگوش خانگی و سایر حیوانات آپارتمانی علاوه بر رعایت بهداشت و توجه به سلامتی حیوانات به آرایش و ظاهر حیوان خانگی خود نیز رسیدگی کنند.

رعایت بهداشت در حیوانات بیشتر به دلیل بیماری های مشترک میان انسان و حیوانات و امکان انتقال بیماری از حیوان به انسان مورد توجه قرار می‌گیرد.

واکسیناسیون حیوانات اهلی از مهم ترین اصول نگهداری از حیوان خانگی بوده و حتی بهترین حیوانات آپارتمانی در صورت عدم رعایت این مورد ممکن است پس از مدتی با بروز علائم بیماری شما را نگران سلامتی خود حیوان و حتی انتقال بیماری نمایند.

از آنجایی که فواید نگهداری حیوانات خانگی بسیار بیشتر از مضرات آن است، لذا توجه به بهداشت آنها، رعایت اصول نگهداری از حیوان خانگی و توجه به آرایش و ظاهر حیوان خانگی سبب می‎شود تا صاحب بهترین حیوانات آپارتمانی باشید و از ویژگی‌های مثبت روابط میان انسان‌‌ ها و حیوانات لذت ببرید.

آرایش و ظاهر حیوان خانگی

اگر نگوییم که آرایش و ظاهر حیوان خانگی بیشتر از بهداشت و واکسیناسیون (ایمن‌سازی) آنها اهمیت دارد، می‌توانیم بگوییم که اهمیت آن کمتر از بهداشت و سلامت حیوان خانگی نیست.

بهترین حیوانات آپارتمانی معمولا ظاهر خوبی داشته و همیشه مرتب و آراسته هستند.

حتی در صورت رعایت بهداشت اگر آرایش و ظاهر حیوان خانگی شما مناسب نباشد، ممکن است احساس تمیز نبودن و حتی بیمار بودن را به دیگران انتقال دهد، همین موضوع به راحتی ممکن است سبب منزوی شدن حیوان خانگی شما شود.

لازم به ذکر است که بین آراسته و مرتب بودن حیوان خانگی شما با استفاده از لوازم آرایشی مضر برای آرایش کردن آنها تفاوت زیادی وجود دارد.

معایب استفاده از لوازم آرایشی

بسیاری از لوازم آرایشی موجود برای حیوانات خانگی غیر استاندارد و حاوی مواد مضر و خطرناک هستند.

بر طبق مطالعات جدید مواد موجود در لوازم آرایش، کرم و شامپوهای مخصوص انسان‌ها حاوی مواد هورمونی و ویژه ای است که در صورت استفاده از آنها برای حیوانات آپارتمانی ممکن است آنها را تا پای مرگ پیش ببرد.

در ادامه به لیستی از لوازم آرایشی که در صورت استفاده برای آرایش و ظاهر حیوان خانگی ممکن است سبب بیماری و از بین رفتن آنها شود اشاره می‌کنیم:

صابون و شوینده ها

متخصصین دامپزشکی معتقدند که بسیاری از شوینده‌ های محبوب انسانی حاوی مواد غیر یونی هستند که برای حیوانات آپارتمانی و خانگی سمی هستند.

اگر از این مواد برای حیوان خانگی خود استفاده کرده و احساس کردید که ممکن است ذره‌ای از آن را نیز خورده باشد، به سرعت حیوان خود را به اولین دامپزشکی برسانید.

لوازم برقی برای آرایش مو

استفاده از اتو مو، فرکننده و سشوارهای بسیار داغی که دمای آنها گاها به بیش از 400 درجه سانتی گراد می‌رسد، برای حیوان خانگی شما خطرناک است.

چنین دمایی میتواند به راحتی مو و حتی بدن آنها را بسوزاند!

مواد تقویت کننده

هر نوع مواد تقویت کننده‌ای که برای انسان ها ساخته شده باشد، می‌تواند آسیب های جدی به حیوان خانگی وارد نماید.

طی یک بررسی مشاهده شد که روغن‌ ها و قرص ‌های تقویت کننده مو باعث بروز مشکلات شدید قلبی و نارسایی های حاد در حیوانات خواهند شد.

لاک ناخن

فرمالدئید (Formaldehyde) و تولوئن (Toluene) موجود در لاک ناخن به راحتی حیوان خانگی شما را ضعیف و بیمار خواهد کرد.

لطفا از نقاشی کردن ناخن‌ های آنها با لاک های مخصوص انسان‌ ها پرهیز کنید.

فروشگاه پت شاپ پتیا به عنوان نخستین فروشگاه آنلاین لوازم و غذای حیوانات خانگی به ارائه قشر وسیعی از لوازم بهداشتی و آرایشی حیوانات خانگی پرداخته است.

با خرید محصولات مخصوص حیوانات خود میتوانید به راحتی علاوه بر رعایت بهداشت و اصول نگهداری از حیوان خانگی از بیمار شدن آنها نیز جلوگیری کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا