ملزومات حیوانات خانگیحیوان خانگی و آپارتمانی

اصول نگهداری از حیوان خانگی

اصول نگهداری از حیوانات خانگی

روش و اصول نگهداری از حیوان خانگی با توجه به افزایش علاقه عموم به نگهداری از حیوانات آپارتمانی می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد. امروزه اپلیکیشن ‌ها و خدمات گسترده‌ای در خصوص خرید لوازم حیوانات خانگی و غذای حیوانات خانگی طراحی شده است.

در این خصوص شرکت دانش بنیان فراداده اقدام به طراحی اپلیکیشن پتیا که در واقع یک پت شاپ آنلاین یا فروشگاه آنلاین می‌باشد، نموده است. این اپلیکیشن پت شاپ اینترنتی جهت تهیه پتی فود از تمامی پت شاپ ‌های موجود در اطراف یک نقطه‌ی مکانی خاص یا خرید آنلاین از پت شاپ همیشگی طراحی شده است.

این شرکت فعالیت خود را به عنوان یک استارتاپ آغاز نموده و تاکنون خدمات گسترده‌ای را در حوزه پنل پیامک و طراحی سایت  عرضه داشته است. جهت انتخاب حیوان خانگی مورد نظر در ابتدا می‌بایست به دسته بندی حیوانات خانگی توجه نمایید. اصول نگهداری از حیوان خانگی و نحوه نگهداری از حیوانات خانگی پس از اطلاع از نوع حیوان مورد نظر به راحتی قابل یادگیری می‌باشد.

حیوانات خانگی متداول جهت نگهداری در خانه

این دسته از حیوانات آپارتمانی برای نگهداری در منزل مناسب‌تر می‌باشند. سگ، گربه، ماهیان آکواریومی و پرندگان زینتی از جمله بهترین حیوان خانگی محسوب می‌شوند. در حقیقت این نوع از حیوانات به حیوانات اهلی نیز مشهور می‌باشند. حیوانات اهلی با توجه به امکان تعلیم پذیری توسط انسان‌ها از جمله بهترین حیوانات آپارتمانی بشمار می‌آیند.

حیوان خانگی غیر متداول

اینگونه از حیوانات به دلایل جذابیت‌های ظاهری آنان امروزه مورد استقبال فراوانی قرار گرفته‌اند. خرگوش، لاک پشت، ایگوآنا، کاسکو، انواع مار، میمون، همستر، جوجه تیغی، خوکچه هندی، موش سوری، سنجاب و … از جمله این حیوانات می‌باشند.

نحوه نگهداری از حیوانات خانگی که در دسته حیوانات غیرمتداول قرار گرفته‌اند با توجه به عواملی همچون سایز، جثه، شرایط روانی، شرایط محیطی و نوع غذای حیوانات متغیر می‌باشد. تهیه غذای حیوانات در گذشته امری دشوار بوده؛ اما در حال حاضر با یاری پت شاپ حیوانات خانگی به راحتی امکان پذیر می‌باشد.

همه انواع حیوانات خانگی نیازمند صرف زمان و هزینه برای نگهداری می‌باشند. در صورتی که چندین ساعت در طی روز زمان خالی دارید، اقدام به نگهداری از حیوان خانگی نمایید؛ در غیر این صورت سلامت روحی و جسمی حیوان را به خطر خواهید انداخت.

اصول نگهداری از حیوان خانگی و به ویژه، نحوه نگهداری از حیوانات خانگی، علاوه بر عوامل ذکر شده، نیازمند رعایت فاکتورهای دیگری نیز میباشد؛ برخی از این عوامل در ادامه تشریح خواهند شد:

احساسات حیوانات را درک کنید!

حیوانات نیز همانند انسان‌ها نیاز به محبت و توجه دارند و احترام به این نیازها، از جمله مهم‌ترین اصول نگهداری از حیوان خانگی می‌باشد.

به حیوانات آپارتمانی خود آزادی عمل بدهید!

تمامی رفتارهای آنان را کنترل نکنید؛ برای مثال در زمان استراحت و خواب آنان برایشان مزاحمت ایجاد نکنید. برای حیواناتی که در قفس نگهداری می‌شوند، ترجیحا قفس‌های بزرگ تهیه نمایید.

قفس بزرگ برای حیوانات، مخصوصا پرندگان زینتی که همواره در محیط بسته نگهداری می‌شوند، دارای تنوع و جذابیت می‌باشد. توجه به تهویه قفس و محل نگهداری آنان از جمله نکات مهم در نگهداری از حیوانات خانگی به شمار می‌رود.

حیوانات آپارتمانی می‌بایست تحت نظر کلینیک دامپزشکی قرار گیرند و طی دوره‌های مشخص واکسیناسیون‌های مربوطه انجام گردد. در صورتی که به نظافت حیوان خانگی توجه نمایید می‌توانید به راحتی در کنار این حیوانات زندگی کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا