گربه آپارتمانیرفتار حیوانات خانگی

گربه ‌ها از چه چیزهایی متنفرند؟

شاید شما هم جزو اون دسته از آدم‌هایی باشید که ترجیح می‌دهید در کنار خانواده و یا اگر تنهایی زندگی می‌کنید، در منزلتان از حیوانات خانگی نگهداری کنید.

سگ، گربه، ماهی، خرگوش، موش و… همگی از گزینه‌هایی هستند که برای انتخاب به عنوان حیوان خانگی می‌توانید به آن‌ها فکر کنید.

هر چند نگهداری از سگ و گربه بسیار متداول‌تر است؛ اما به مرور زمان، دیگر حیوانات نیز جای خود را در منازل انسان‌ها پیدا کرده‌اند.

البته، نباید فراموش کرد که سگ‌ ها یاران بسیار قدیمی انسان‌ها هستند و از دیرباز در کنار انسان بوده‌اند. با این‌حال، امروزه شما در تمام فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی که در زمینه فروش حیوانات خانگی فعال هستند، می‌توانید انواع حیوانات را بیابید.

گربه ها و خرگوش‌ ها از دیگر حیواناتی هستند که شما به عنوان پت می‌توانید در منزلتان از آن‌ها سرپرستی کنید.

در این بین، نگهداری از گربه در بین دختران و بانوان بسیار رایج است؛ اما برای نگهداری از گربه باید اطلاعات زیادی کسب کنید.

برای مثال، این موضوع که علایق گربه ها و تنفر گربه ها از چیست، ابتدایی‌ترین مسئله‌ای است که شما باید بدانید.

توجه به علایق گربه ها و از همه مهم‌تر احساسات گربه ها، برای داشتن یک دوستی طولانی مدت با این حیوانات دوست‌داشتنی بسیار ضروری است.

همچنین، توجه به تنفر گربه ها به شما کمک می‌کند تا هرچه بهتر و بدون وارد کردن لطمه به جسم و ذهن و احساسات گربه، با حیوان خانگی خود ارتباط برقرار کنید.

تنفر گربه ها از چه چیزهایی است؟

برای لیست کردن تنفر گربه ها و دلایل این تنفر، می‌توان چندین مقاله تهیه کرد! گربه ‌ها به طرز خارق‌العاده‌ای رفتار می‌کنند و واکنش‌های جالبی از خودشون نشون می‌دهند.

این احساسات گربه ها در شرایط ترس، تنفر، علاقه و… باعث شده تا این حیوان دوست داشتنی مهمان بسیاری از خانه‌ها باشد.

تنفر گربه ها با سایر حیوانات، قدری متفاوت است. همانطور که علایق گربه ها ممکن است برای کسانی که کمتر در این زمینه اطلاعات دارند، عجیب باشد، تنفر گربه ها هم، تا حد زیادی عجیب است!

تنفر گربه ها و علایقشان از آن جهت مهم است که شما با دقت به این دو موضوع، علاوه بر اینکه از ضربه زدن به احساسات گربه ها جلوگیری می‌کنید، بلکه می‌توانید تمامی ارکان زندگی آن‌ها، از محل خواب و بازی تا وسایل نگهداری از گربه را با دقت بیشتری انتخاب خواهید کرد.

خیار؛ تنفر برانگیزترین خوراکی برای گربه!

یکی از بارز‌ترین تنفر گربه ها از خیار است!

بله خیار!

شاید برای شما قابل درک نباشد تا چه حد خیار می‌تواند احساسات گربه ها را جریحه‌دار کند. نزدیک کردن خیار به گربه یکی از راههای ترساندن گربه است که اکیدا توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید!

گربه‌ ها از هر چیزی که بتواند به آن‌ها آسیب بزند، فراری هستند. براساس تحقیق رفتارشناسان بر روی تنفر گربه ها، گربه خیار را با مار اشتباه می‌گیرند و دلیل به هوا پریدنشان، جلوگیری از نیش زدن مار است.

چند وقتی است که فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشرشده با عناوینی همچون “راههای ترساندن گربه” که با نزدیک کردن خیار که یکی از خوراکی های مورد تنفر گربه ها است به آن‌ها، از به هوا پریدن آن‌ها فیلم می‌گیرند و منتشر می‌کنند.

لازم به ذکر است این کار آسیب جدی به احساسات گربه ها وارد می‌کند و در طولانی مدت، می‌تواند گربه را گوشه‌گیر و منزوی کند.

به همین دلیل است که شما در هیچ فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی هیچ وسیله شبیه به مار مخصوص گربه‌ ها پیدا نمی‌کنید!

 پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه تنفر گربه ها را دست‌مایه خنده خود قرار دهید، به دنبال این باشید که گربه چه چیزی دوست دارد؛ چرا که دوستی با سرپرستی که به علایق گربه ها احترام می‌گذارد، برای آن‌ها بسیار شیرین‌تر است.

آب، دشمن دیرین گربه ‌ها!

یکی دیگر از عجیب‌ترین موارد تنفر گربه ها، تنفر آن‌ها از آب است.

یکی از بدترین راههای ترساندن گربه ها خیس کردن آن‌هاست. البته برخی از نژادها دوست دارند در کنار آب بازی کنند؛ اما این موضوع را نمی‌توان به عنوان علایق گربه ها به همه نژادها ربط داد.

بعضی اوقات ممکن است ناگزیر باشید تا گربه خود را خیس کنید؛ مانند زمان حمام کردن گربه. برای این کار بهتر است گربه را به آرامی با آب خیس کنید.

می‌توانید به جای خیس کردن تمام بدن گربه، قسمت به قسمت بدن گربه را بشویید. با این کار، علاوه بر احترام به تنفر گربه ها از آب، به پاکیزگی و نظافت آن‌ها هم رسیدگی خواهید کرد.

یکی دیگر از دلایل تنفر گربه ها از آب این است که گربه احساس می‌کند آسیب‌پذیر شده است.

همانطور که می‌دانید گربه‌ها به شدت بازیگوش و پرانرژی هستند. گربه‌ها زمانی که خیس می‌شوند سنگین‌تر شده و چالاکی و سرعت خود را از دست می‌دهند و همین موضوع سبب می‌شود که آن‌ها حس کنند که در معرض خطر هستند. به همین سبب زمانی که در آب می‌افتند، سعی می‌کنند سریعا خارج شوند.

 خوب است بدانید یکی از علایق گربه ها این است که خودشان را با لیس زدن تمیز کنند. به همین دلیل به اندازه انسان‌ها و سگ ‌ها به حمام‌های دوره‌ای نیاز ندارند.

متاسفانه دیده شده که برخی برای شوخ‌طبعی گربه ‌ها را به داخل وان حمام می‌اندازند تا واکنش آن‌ها را ضبط کنند. این انتخاب شماست که آب، وسیله‌ای برای نظافت و آرامش گربه شما باشد یا یکی از راههای ترساندنش!!!

ظرف خاک کثیف

گربه‌ ها به نظافت بسیار اهمیت می‌دهند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با گربه خود بر سر محل دستشویی به مشکل برخورده باشید. دلیل این موضوع اهمیت گربه‌ ها به نظافت است.

گربه ‌ها دوست دارند ظرف خاکشان همواره تمیز بوده و بوی ادرار و مدفوع نداشته باشد.

اگر فراموش کنید که ظرف خاک گربه را تمیز کنید، آن ها محل دیگری را برای دفع ادرار یا مدفوع خود انتخاب می‌کنند و اگر خوب تربیت شده باشند، دستشویی خود را نگه می‌دارند.

شما می‎‌توانید قبل از آنکه گربه نقطه دیگری از منزل را به دستشویی خود تبدیل کند، چند ظرف خاک تهیه کنید تا گربه برای دستشویی استفاده کند.

دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند!

بسیاری از گربه‌ها حضور یک گربه دیگر را در محیط زندگی خود نمی‌پذیرند. تنفر گربه ها زمانی بیشتر می‌شود که ببینند به گربه دیگر، بیشتر محبت می‌شود.

اگرچه داشتن همبازی و دوست یکی از اصلی‌ترین احتیاجات و علایق گربه‌هاست.

معمولا گربه‌ هایی که از کودکی با هم بزرگ شد‌ه‌اند و یا از چند هفتگی عادت کرده‌اند با دیگر گربه ‌ها در یک مکان زندگی کنند، چندان با این موضوع مشکلی ندارند. 

هر چند، در مکان‌هایی که چند گربه زندگی می‌کنند، یکی از گربه ‌ها نقش ریاست را بر عهده دارد.

اگر از چند گربه نگهداری می‌کنید، بهتر است به همه آن‌ها به یک میزان محبت کنید.

علاوه بر این، گربه‌ ها چندان با غریبه ‌ها میانه خوبی ندارند! شاید دیده باشید زمانیکه گربه دوستتان را می‌خواهید در آغوش بگیرید، چنگ و دندان نشان می‌دهد.

گربه‌ ها مدت زمانی را برای آنالیز رفتار شما و ایجاد حس اطمینان نیاز دارند.

توجه به گربه خوب است اما نه کم، نه زیاد!

یکی از علایق گربه ها این است که آزاد باشند و با بازی و شیطنت انرژی خود را تخلیه کنند. به همین دلیل، اگر آن‌ها را مدام مهار کرده و یا سعی کنید دائما در آغوش خود نگه دارید، ممکن است واکنش‌های خشنی از خود نشان دهد و شما را با چند جای چنگ ناقابل توجیح کنند.

از طرف دیگر، یکی از اصلی‌ترین تنفر گربه ها این است که نادیده گرفته شوند و به آن‌ها توجه نشود. این موضوع می‌تواند بر احساسات حیوان نیز تاثیر منفی بگذارد.

به همین دلیل، توجه به اینکه گربه از چه چیزهایی خوشش می‌آید، صرفا نوازش کردن یا غذا دادن نیست. بلکه باید با توجه به تنفر و علایق گربه ها، در زمان درست به نیازهای گربه خود پاسخ دهید.

موارد زیادی هستند که در نگهداری گربه باید به آن‌ها توجه کنید. بهتر است با اطلاع از راههای ترساندن گربه، اجازه ندهید کسی به گربه شما آزار برساند.

همچنین، دقت به اینکه گربه چه چیزهایی را می‍پسندد، باعث خواهد شد تا ارتباط و دوستی نزدیک‌تری با گربه خود داشته باشید.

علایق گربه ها را بشناسیم!

گربه‌ ها عاشق بازی کردن هستند؛ آن‌ها دوست دارند ساعت‌ها بدون وقفه زمان بگذارند و بازی کنند؛ همچنین، تماشا کردن و بازی با پرندگان نیز یکی دیگر از علایق گربه هاست.

بازی با بند کفش، کاغذ، شال و هر چیزی که شبیه مار نباشد، برای گربه لذت‌بخش است. در کنار بازی، غذای مناسب و در آغوش گرفتن نیز برای گربه‌ها لذت‌بخش است.

همچنین، گربه ‌ها از طعم آویشن، فلفل، نعناع، موز و خردل هم خوششان نمی‌آید. معمولا گربه‌ ها غذاهایی که حاوی دارچین و ادویه است را نمی‌خورند.

همچنین، در تحقیقات رفتارشناسان، به طور کلی، مرکبات باعث دور کردن گربه‌ ها می‌شود.

ماده دورکننده گربه را چگونه بسازیم!

هر چقدر که از راههای ترساندن گربه جلوگیری کنید، ولی گاهی نیاز است گربه‌ ها را از مناطقی در خانه دور نگه دارید. این‌جاست که به سراغ ماده دورکننده گربه خواهیم رفت.

ماده دورکننده گربه بیشتر برای زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید گربه را از ورود به باغچه، اتاقی بخصوص، قسمتی از منزل و یا هر نقطه دیگری منع کنید.

یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه ماده دورکننده گربه استفاده از ترکیب آب پرتقال و آب و نسبت برابر آنها است.

همچنین، و اسپری کردن آب گریپ فروت و سرکه رقیق‌شده در مسیرهای ممنوعه برای گربه، یکی دیگر از روش‌های تهیه ماده دورکننده گربه است.

اگر می‌خواهید گربه خود را از باغچه حیاطتان دور نگه دارید، بهتر است مقداری گیاه پونه و یا اسطوخودوس (Lavender) در باغچه بکارید. این کار باعث می‌شود تا دیگر، گربه ‌ها به سمت باغچه نروند.

گربه‌ ها، جذاب اما قانونمند!

گربه‌ ها به قوانین خود بسیار احترام می‌گذارند. اگر دوست نداشته باشند در آغوش شما باشند، به راحتی شما را ترک می‌کنند.

نگهداری از گربه ‌ها ریزه‌کاری‌های زیادی دارد. از توجه به واکسیناسیون گربه ها که سر وقت باید برایشان تزریق کنید تا اهمیت به احساساتشان و نیز جلوگیری از مواردی که آن‌ها را می‌آزارد، همگی در کنار هم می‌توانند گربه‌ای سلامت و بازیگوش را برای شما به ارمغان بیاورد.

فراموش نکنید، برای کنترل گربه‌ ها، با آن‌ها خشن برخورد نکنید. بهتر است از ماده دورکننده گربه برای قسمت‌های ممنوعه منزل خود استفاده کنید تا گربه در درازمدت، بدون کوچک‌ترین آسیبی به قوانین شما عادت کند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه نگهداری از گربه و دیگر حیوانات خانگی و همچنین، تهیه وسایل مورد نیاز پت خود، به سایت پتیا مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا