سگ خانگی

اهمیت پیاده‌ روی برای سگ خانگی

اهمیت پیاده‌ روی برای سگ خانگی

سگ از هر نژادی که باشد، نیاز به پیاده ‌روی روزانه دارد. این پیاده ‌روی می‌تواند به صورت قدم زدن و یا دویدن باشد. یکی از کارهای پر اهمیت در نگهداری از سگها بردن آنها به پیاده‌ روی است. یک سگ به طور غریزی حیوانی است که به راه رفتن نیاز دارد. در واقع همه سگها وقتی که از خواب بیدار شدند، شروع به راه رفتن می‌کنند. برای حفظ سلامتی روزانه در سگ باید اورا به پیاده‌ روی ببرید. اهمیت پیاده‌ روی برای سگ خانگی برای حفظ سلامتی او از گزینه‌های مهم و با اهمیت است. در واقع پرندگان پرواز کردن را و سگها پیاده ‌روی را دوست دارند.

جهت خرید محصولات مخصوص سگ خود به پت شاپ سگ پتیا مراجعه بفرمایید.

فواید و اهمیت پیاده‌ روی برای سگ خانگی

اگر صاحب سگی هستید، با چند بار پیاده ‌روی در هفته می‌توانید سلامتی سگ خود را تضمین نمایید. سگ می‌تواند از مزایای بهداشتی و اجتماعی زیادی در این پیاده‌روی روزانه بهره ببرد. از اهمیت پیاده‌روی برای سگ خانگی می‌‌توان موارد زیر را نام برد.

  • مقابله با خیلی از بیماریها در سگها از جمله بیماری قلبی عروقی، کبد و چاقی و مقاومت به انسولین
  • ایجاد آمادگی جسمانی در سگ‌ خانگیتان
  • کاهش استرس
  • ایجاد ماهیچه و استخوان‌های قویتر
  • جلوگیری از کسل شدن سگ و ایجاد خراب‌کاری
  • ایجاد نشاط و خوشحالی در سگ
  • وقت گذرانی با شما و ساخت یک رابطه خوب
  • فرصت آموزش و تعاملی
  • افزایش طول عمر سگ
  • ملازمت بیشتر با حیوانات اطرافش
  • لذت بردن

اصول پیاده ‌روی با سگ خانگی

  • سگ خود را همیشه تحت کنترل نگه دارید.
  • کیسه پلاستیکی و قاشق مخصوص جمع کردن و مدفوع سگ همراهتان باشد.
  • نظارت داشتن بر سگ‌هایی که به طرف کودکان می‌روند.
  • با لوازم و تجهیزات مناسب برای هر نوع تمرین ورزشی ظاهر شوید.
پیاده‌روی با سگ
اصول پیاده‌روی با سگ

آموزش در هنگام پیاده‌روی سگها

سرپرستان و گردانندگان سگها عاشق سگهای خود هستند و با آنان رفتار خوبی را دارند. خوب است که در هنگام پیاده‌روی سگها مهارت و تجربه خود را در کنترل و بالابردن تجربه در محافظت از سگ در پیاده‌روی با سگها بیشتر نمایند. ایجاد تعامل با سگ از اهمیت پیاده‌روی برای سگ خانگی در زمینه آموزش است. به طور کلی شما را خیلی خوب آماده کنترل سگها می‌کند. با اعتماد به نفس بیشتری به پیاده‌روی با سگتان می‌پردازید.

زمان مناسب برای پیاده‌روی سگها

پیاده‌روی در سگ‌ها بستگی به نحوه برنامه‌ریزی شما از این موضوع در ارتباط با سگ خانگی خودتان دارد. بهترین زمان‌بندی این است که سگتان را در دو نوبت 15 دقیقه‌ای به پیاده‌روی ببرید. خیلی خوب است که در این رابطه با یک کارشناس مربوط به امور نگهداری از سگ مشورت داشته باشید.

زمان پیاده‌روی با سگ
زمان مناسب پیاده‌روی با سگ

عوامل تاثیر‌گذار در نیاز سگ شما به پیاده‌روی چیست؟

عوامل بسیاری در نیاز سگ خانگی شما به پیاده‌روی وجود دارد. از این عوامل می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره داشت.

اندازه سگ

اندازه سگها در میزان نیازشان به پباده‌روی اهمیت دارد. هر چه سگها کوچکتر باشند و اندازه و جثه ریزتری را داشته باشند، کمتر به پیاده‌روی نیاز دارند.

میزان انرژی سگ

سگهایی که انرژی بیشتری دارند و پرانرژی هستند نیاز بیشتری هم به پیاده ‌روی دارند. به صورت پیاده ‌روی‌های بیشتر و بلندتر.

نژاد سگ

بعضی از نژادهای سگها مثانه کوچکتری نسبت به بقیه سگها دارند.

راهنمای پیاده روی برای سگ خانگی

بعد از مدتی، دوست و حیوان خانگی شما تشخیص می‌دهد که زمان پیاده ‌روی فرا رسیده و  بستن یک قلاده نشانه زمان تفریح و پیاده روی است. با همین راه آسان می‌توانید سگتان را برای پیاده ‌روی آماده کنید. در واقع سگتان از همین نقطه برای پیاده‌روی آموزش داده اید.همیشه پیاده ‌روی را با قلاده انجام بدهید.

قلاده را چک کنید که شل نباشد و سفتی آن هم سگتان را آزار ندهد. خوب است در هنگام پیاده ‌روی با سگتان از سمتی بروید که سگ خانگی شما با شما یک ارتباط خوبی را داشته باشد و این برای انسان هم به همین صورت است که در پیاده‌روی یک سمتی است که به آن عادت بیشتری داریم. در واقع سمتی است که احساس خوشایندی از پیاده‌روی را در ما ایجاد می‌کند.

حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که تعویض پی در پی در سمت و سوی پیاده‌ روی، سگ را آشفته می‌کند و بهتر است تعویض سمت و سو زیاد صورت نگیرد تا سگ ارتباط بهتری با شما در پیاده ‌روی برقرار کند.

کاهش فاصله طناب و قلاده از خودتان

کاهش فاصله طناب و قلاده سگ از خودتان، در واقع برای این است که سگ نتواند مدل و سبک راه رفتنش را به شما دیکته کند. با پیچاندن طناب قلاده سگ، آن را کوتاه کنید و با کاهش فاصله، هدایت را بر عهده بگیرید.

با سگتان صحبت کنید.
صحبت کردن با سگ
صحبت کردن با سگ در پیاده‌روی

تن صدای شما برای سگتان کاملا قابل تشخیص است. وقتی که سگ شما رفتار درستی را با شما دارد، خوب است که با افزایش میزان زمان پیاده‌روی و تشویق کلامی به او پاسخ دهید. در زمانیکه کارهای اشتباهی را سگ شما در هنگام پیاده‌روی انجام می‌دهد، با صدای بلند و تند صحبت کنید تا سگ متوجه کار اشتباهش بشود. این کار باید روتین باشد تا در رفتار سگ خانگی شما جای گرفته و نهادینه بشود.

سوالات متداول اهمیت پیاده‌روی برای سگ خانگی

  • چگونه با پیاده‌روی فرصت اجتماعی شدن برای سگ خانگی پیش می‌آید؟

اجتماعی شدن از کلیدهای اصلی برای ایجاد رفتار خوب در سگتان است. سگها از این فرصت برای آشنایی با افراد دیگر و سگهای دیگر استفاده کرده و فرصتی برای کسب تجربه از پیرامون خود و لذت بردن بیشتر از زمان خود است.

  • پیاده‌روی چگونه به کاهش مشکلات رفتاری در سگ می‌انجامد؟

رفتارهای منفی سگ مثل پارس کردن و حفر گودال، بیشتر به واسطه خستگی ایجاد می‌شود. با پیاده‌روی سگ بیشتر فرصت انجام کارهای مثبت را دارد.

  • زمان پیاده‌روی در سگها چه ارتباطی به میزان انرژی در آنها دارد؟

سگهایی که انرژی بیشتری دارند و پرانرژی‌تر هستند نیاز بیشتری به پیاده‌روی طولانیتر و بیشتری هم دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا