تغذیه سالم حیوانات خانگی

برندهای غذاهای خارجی سگ و گربه

برندهای غذاهای خارجی سگ و گربه

اگر از آن دسته صاحبانی هستید که به تغذیه حیوان خانگی خود اهمیت می‌‌دهید، خواندن این مقاله از فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا در جهت انتخاب مناسب برند‌‌های غذا‌‌های خارجی سگ و گربه به شما کمک خواهد کرد.

تغذیه درست یکی از اصل‌‌های مهم در سلامتی حیوانات خانگی بشمار می‌‌رود، غذای حیوانات خانگی باید دارای مواد مغذی و ضروری مورد نیاز بدن حیوان خانگی باشد؛ در غیر این صورت، تنها شکم حیوان خود را سیر کرده‌‌اید و در طولانی مدت باعث مریضی و ضعف حیوان خواهید شد.

حیوانات خانگی مانند سگ و گربه را می‌‌توان با غذا‌ها‌یی متشکل از کنسرو‌‌ها و غذاهای خانگی و خشک تغذیه کرد که البته همگی به نیاز غذایی سگ و بودجه شما بستگی دارد. اولین بار در آمریکا بود که غذا‌‌ی حیوانات خانگی تولید شد و باعث شد افراد زیادی تمایل به نگهداری از حیوانات خانگی داشته باشند؛ زیرا که محصولاتی با شکل و شمایل جذاب و طعم‌‌های متنوع به صاحبان ارائه داده می‌‌شد.

برای تهیه کامل‌‌ترین غذای گربه و سگ موارد زیر را باید در نظر گرفت:

  1. دارای ویتامین‌ها، مواد مغزی و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر باشد.
  2. اسید آمینه و پروتئین‌‌ها انواع گوشت، مثل گاو ، بره، ماهی و پروتئین گیاهی در خوراک پت وجود داشته باشد.
  3. مواد حاوی انرژی باشد.

4.اسیدهای چرب مانند امگا 3 و امگا 6 در غذای حیوان خانگی موجود باشد.

تنوع غذا در برند‌‌های غذا‌های خارجی سگ و گربه شامل غذا‌‌های مرطوب، غذا‌‌های خشک، غذا‌‌های کنسرو شده و غذا‌های خانگی و خام می‌باشد. غذا‌های مرطوب که حاوی 25 تا 40 درصد آب و 60 تا 70 درصد ماده خشک هستند. به دلیل رطوبت بالا و خوشمزه بودن و هضم راحت تر مورد علاقه حیوانات خانگی‌اند. همچنین، غذا‌های خشک در بین حیوانات خانگی از محبوب‌ ترین غذا‌ها در دنیا هستند که حاوی 90 درصد ماده خشک و 10 درصد آب می‌باشند.

تقریبا غذا‌های خشک گربه و سگ شامل مرغ، ماهی، غلات، مواد معدنی … می‌شوند. برخی از غذا‌های خشک به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند که برای جلوگیری از پوسیدگی و سلامت دندان‌های حیوانات خانگی بسیار مفیدند.

غذا‌های کنسروی با توجه به رطوبت بالا معمولا از گوشت تازه مانند مرغ، گوشت گاو، گوشت گوساله، ماهی و یا مشتق شده به همراه غلاتی مثل سویا و گندم تهیه می‌شوند. از مزایای این نوع غذا، ماندگاری بالای آنها می‌باشد. کنسرو‌ها بصورت مخلوط، پته و یا فیله هستند.

در تهیه غذا‌های خانگی برای سگ و گربه باید توجه بسیاری به تازگی مواد و استفاده تمام مواد غذایی مورد نیاز حیوان خانگی شود و به هیچ عنوان در یخچال یا فریزر نگهداری نشود. در مورد غذا‌های خانگی باید به این موضوع توجه داشت که مصرف غذای خانگی باعث پوسیدگی زودتر دندان حیوان خانگی خواهد شد؛ زیرا که غذای خانگی قادر به از بین بردن پلاک دندانی نیست. غذاهای خام از قبیل مرغ و گوشت گوساله و استخوان برای سگ‌ها بسیار مفید است؛ اما باید به این مسئله توجه داشت که مصرف طولانی مدت از مواد خام در سگ و گربه باعث مشکلات گوارشی می‌شود.

انواع برند‌های غذاهای خارجی سگ و گربه که بسیار معروفند:

 

  • برند غذای خشک جوسرا آلمان

غذای جوسرا (JOSERA) آلمان توسط جوزف و پائولین ارباخر در زمان جنگ جهانی تولید شد. در تهیه غذا‌های جوسرا تنها از گوشت حیواناتی استفاده می‌شود که برای انسان مفید است. ساختار این غذا بدون غلات می‌باشد. یکی از ترکیبات مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن حیوان استفاده از مواد گیاهی در غذا‌های جوسرا است.

  • برند شسیر آلمان

از نکات بسیار مهم برند شسیر طبیعی وارگانیک بودن آن است. تلاش شسیر در جهت تهیه بهترین کیفیت و مواد اولیه بدون مواد نگهدارنده از مهمترین ویژگی‌های این برند می‌باشد. کنسرو‌ها و پوچ‌های شسیر از محبوب‌ترین‌ها در بین حیوانات خانگی است.

  • برند هپی داگ هپی کت

ادموند مولر یکی از کاملترین غذا‌های سگ را تولید کرد و در سال 2001 برای گربه‌ها اولین غذای خشک را تولید کرد. هپی داگ و هپی کت از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین غذا‌های حیوانات خانگی است.

  • برند وینسنت ایتالیا

وینسنت در شهر آلتامورا تولید می‌شود. این برند خارجی غذا‌های گربه و سگ را زیر نظر دامپزشکان و متخصصان تغذیه تهیه می‌‌کند. وینسنت دایت از بهترین برند‌های غذا‌های خانگی است که حاصل ترکیبی از تخصص و تجربه می‌باشد.

  • برند ویسکاس آمریکا

شرکت ویسکاس در سال 1936 تاسیس شد و اکنون به عنوان زیر مجموعه شرکت مارس اینکورپوریتد می‌‌باشد. تخصص ویسکاس در زمینه کنسرو غذا‌های پوچ، تشویقی و غذا‌های خشک است. ویسکاس، حاوی تمام مواد غذایی مورد نیاز حیوان خانگی از جمله مواد معدنی و ویتامین‌ها است که برای حیوان شما یک زندگی شاد و سالم را به ارمغان می‌آورد.

  • برند بیفار آلمان

از معتبرترین تولیدات غذا‌ی حیوانات خانگی است که توسط برنارد در هلند تاسیس شده است. تمام کارکنان این شرکت از بین افرادی که خود از حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، انتخاب می‌شود. از تولیدات این برند مکمل‌های سلامتی، محصولات ضد انگل، تشویقی‌ها و محصولات ضد کک و انگل است.

  • برند مونلو برزیل

این شرکت از اولین شرکت‌هایی است که در زمینه حفظ محیط زیست، توجه بسیاری به بسته بندی‌های قابل بازیافت دارد. در این برند غذایی، از طعم دهنده‌های طبیعی استفاده می‌شود و مقدار سدیم مصرفی بسیار ناچیز است.

مواد مونلو (Monello) حاوی آنتی اکسیدان‌ها هستند که باعث بهبود کیفیت زندگی و طول عمر حیوان خانگی می‌شود. مونلو در سه قاره و بسیاری از کشور‌های دنیا استفاده می‌شود.

  • برند جیم کت و جیم داگ

شرکت جیم بورن ابتدا به عنوان یک شرکت دارویی تاسیس شد و در مدت 50 سال تبدیل به یکی از بهترین برند‌ها در زمینه غذا و محصولات مورد نیاز حیوانات خانگی شناخته شد. مکمل‌های سگ و گربه با نام جیم کت و جیم داگ با بهترین کیفیت شناخته شده است که به تمام کشورها صادر می‌شود.

  • برند هیلز آمریکا

شرکت هیلز برای اولین بار مفهوم درمان حیوانات خانگی بوسیله تغذیه را عنوان کرد. هیلز برای حیوانات باغ وحش از جمله اورانگوتان‌ها، شیرها و سگ‌های نظامی رژیم‌های غذایی خاصی دارد. تمرکز این برند در تهیه محصولات سگ و گربه می‌باشد. ویژگی منحصربه‌فرد این برند تهیه غذا با توجه به سن و سبک زندگی حیوان خانگی است. هیلز در زمینه تهیه غذای نسخه ای هم فعالیت دارد که بیماری‌های قلبی و کلیوی و آلرژی را شامل می‌شود.

از برند‌های دیگر می‌توان به بابین فرانسه، فلامینگو بلژیک، سانال هلند، رویال کنین فرانسه، برند بوش وسانابل آلمان، برند رفلکس ترکیه، برند تریکسی آلمان نام برد.

سوالات متداول

1.از محبوب‌ترین برند‌‌های غذا‌‌های خارجی سگ و گربه کدام است؟

با توجه به ویژگی‌های کیفیت بالا، خوشمزه بودن و قیمت مناسب می‌توان از برند‌های رویال کنین، بوش، شسیر، جوسرا، رفلکس نام برد که به ترتیب از محبوب‌ترین‌ها هستند.

  1. از بین برند‌های محبوب کدام قیمت مناسب‌تری دارند؟

برخی از برند‌ها با وجود کیفت مناسب و خوب،  قیمت ارزان‌تری دارند مانند نوتری، تست آف ده ویلد، سزار، سلبن….

  1. چگونه تشخیص دهیم غذای تهیه شده اصل است یا تقلبی؟

تشخیص اصل یا تقلبی بودن با وجود تفاوت‌های ظاهری بسته بندی کار سختی است؛ بنابراین بهتراست از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

  1. بهترین برند غذا‌های سگ کدامند؟

از برترین برند‌ها می‌توان تست آف ده ویلد، هیلز، بولوبوفالو، نچرال بالانس نام برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا