سگ خانگینژادهای سگ

بهترین نوع سگ برای کودکان

بهترین نوع سگ برای کودکان

بسیاری از افراد هستند که در انتخاب سگ برای کودک خود دچار تردید هستند و نمی‌دانند کدام نوع یا نژاد از سگ برای کودک آن‌ها مناسب است. برای اینکه بهترین نوع سگ برای کودکان را بدانیم خوب است در این مقاله همراه ما باشید.

باید گفت که نژادهای زیادی از سگ ها هستند که می توانند با کودکان کنار بیایند. معمولا سگ ها با کودکان به خوبی کنار می‌آیند. عواملی مثل سن، اندازه و نوع نژاد، همه می توانند بر روی یافتن یک سگ مناسب برای بچه ها تاثیرگذار باشد. خوب است که به سن و سطح فعالیت کودکان خود نیز فکر کنید. مثلا یک توله سگ دست و پا چلفتی می‌تواند یک کودک نوپا را از پا درآورده و در مقابل بچه هایی که بزرگتر هستند می‌توانند باعث آزار و اذیت همان سگ بشوند.

پس می توان گفت بهتر است که انتخاب نوع سگ بر اساس وضعیت و سن کودک باشد. شاید بتوانید حدس بزنید که کدام نژاد سگ برای کودک شما مناسب است، اما از طرفی هم وضعیت تک تک سگ ها را نشناسید. خوب است که قبل از انتخاب سگ مناسب کودکتان، با پرورش دهندگان سگ ها یک مشورت داشته باشید.

بسیاری از نژادها در سگ ها هستند که در برقراری ارتباط با کودکان بسیار موفق عمل می‌کنند. در ایده‌آل ترین حالت، یک سگ باهوش، دارای مزاج مناسب و سطح انرژی متوسط می تواند برای کودک شما مناسب باشد.

اهمیت نگهداری از سگ برای کودکان

هدف نگهداری از سگ برای کودکان
اهمیت نگهداری از سگ برای کودکان

سگ ها می‌توانند برای کودکان بسیار عالی باشند و در زمینه آموزش مسئولیت پذیری و همکاری، به کودکان موثر واقع شوند. سگ ها منبع عشق بی‌قید و شرط هستند. معمولا برای انتخاب بهترین نوع سگ برای کودکان سبک زندگی و سن کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مثلا بعضی از نژاد‌ سگ ها دارای صبر زیادی هستند و بعضی ها بسیار نیاز به بازی دارند. بعضی ها هم به طور طبیعی می‌توانند از کودکان مراقبت کنند.

این مورد مهم است که وقتی سگ ها در زمان آموزش رشد می‌کنند، به کودکانتان هم آموزش دهید که چگونه رفتاری را با سگ ها داشته باشند.

سگ هایی که سابقه رفتار خوب با کودکان دارند، کدامند؟

نژاد باکسر

باکسر یک نژادی بازیگوش است. این نژاد شناخته شده است. از خصوصیات رفتاری این نژاد در سگ ها این است که خیلی تمایلی به بازی کردن با کودکان را ندارند. این سگ دارای جنب و جوش زیاد است و می‌تواند با کودکانی که انرژی زیادی دارند و تمایل به بیرون رفتن از منزل دارند، ارتباط خوبی را برقرار کند.

  • باکسرها دارای قدی 20 تا 24 اینچ و وزنی بین 55 تا 75 پوند را دارند.
  • باکسرها از نظر ویژگی‌های جسمی دارای اندامی عضلانی و هیکلی مناسب و قدرتمند هستند. دارای سر مربعی شکل و پوزه کوتاهی هستند.

ژرمن شپرد

نژاد ژرمن شپرد
ژرمن شپرد

از بهترین نوع سگ برای کودکان می‌توان به ژرمن شپرد اشاره داشت. این نژاد از سگ ها بسیار وفادار و محافظ است. اما باید به خوبی آموزش‌های لازم را ببیند. آن ها با خانواده خود بسیار ملایم رفتار می‌کنند و شیرین هستند اما با غریبه رفتاری محافظه‌کارانه دارند.

  • قد این نژاد بین 22 تا 26 اینچ است.
  • دارای وزنی در حدود 60 الی 100 پوند هستند.

لابرادور رتریور

این نوع از سگ ها بسیار وفادار هستند. از آخرین سگ هایی هستند که پرخاش می‌کنند. بسیار مهربان، ملایم و باهوش هستند. با کودکان و دیگر حیواناتی که در خانه وجود دارند، به راحتی کنار می‌آیند. دارای رفتاری آرام هستند که داشتن آن‌‌ها برای خانواده‌هایی که دارای کودک خردسال هستند، یک مزیت محسوب می‌شود. علاقه به فضایی باز و بزرگی را دارند و اغلب فضای بزرگ را با یک حیاط پشتی ترجیح می دهند. به ورزش روزانه زیادی هم احتیاج دارند.

  • لابرادور رتریورها دارای قدی بین 21 تا 24 اینچ هستند. وزنی هم در حدود 55 تا 80 پوند را دارند.
  • این نژاد دارای جثه‌ای محکم و ورزشی هستند. دارای دمی سمور مانند هستند و جمجمه‌ای پهن دارند. آن‌ها دارای فکی قدرتمند و چشمانی دوست داشتنی هستند.

پاگ ها

پاگ ها از بهترین نوع سگ برای کودکان هستند. این سگ ها کوچک هستند و لذت و سرگرمی زیادی را برای خانواده ایجاد می‌کنند. این نوع سگ دارای اندازه‌ای مناسب در جهت نوازش کردن و در آغوش کشیدن دارند. این نژاد از سگ، بسیار مناسب برای کودکان کوچک هستند.

نژاد پاگ
پاگ ها

پودل

پودل بسیار باهوش است و دارای مزاجی عالی است. انرژی پودل با انرژی که در کودکان وجود دارد، مطابقت دارد. این سگ ها بسیار صبور، نوازشگر و دوست ‌داشتنی هستند. شما می‌توانید سایز پودل خود را انتخاب کنید. مثلا اندازه کوچک، متوسط و استاندارد از این نژاد سگ وجود دارد که می‌توانید انتخاب ‌کنید. البته که پودل بزرگتر با اندازه استاندارد بهترین انتخاب برای کسانی است که دارای فرزند هستند.

  • اندازه پودل استاندارد و بزرگ بیش از 15 اینچ و نوع متوسط یا مینیاتور آن بین 10 تا 15 اینچ و نوع کوچکترش 10 اینچ یا کمتر است.
  • وزن یک پودل استاندارد بین 45 تا 70 پوند است. نوع متوسط و یا مینیاتور آن هم بین 15 تا 18 پوند است. نوع کوچکش هم بین 5 تا 9 پوند می باشد.

در آخر این مورد ذکر شود که برای اطلاعات بیشتر درباره نگهداری از سگ ها و محصولات مورد نیاز برای آن‌ها می‌توانید به پت شاپ سگ مراجعه نمایید.

سوالات متدول بهترین نوع سگ برای کودکان

  • چگونه می‌توان بهترین نژاد سگ را برای کودکمان انتخاب کنیم؟

سه نکته مهمی که باید در تهیه سگ برای کودک در نظر گرفت، سبک زندگی، بودجه و خلق و خو در خانواده شما است. سگ شما باید خیلی خوب در خانواده شما جا افتاده و همه بتوانند رفتاری خوب را با او داشته باشند.

  • منظور از مزاج سگ چیست؟

همانند افراد، سگ ها هم دارای مزاج مختلف هستند که شخصیت آن‌ها بر آن ساخته می‌شود. مثلا بعضی‌ها ترسو هستند، در مقابل بعضی‌ها هم اعتماد به نفس بالایی دارند.

  • بهترین نوع سگ برای کودکان مبتلا به آلرژی چیست؟

سگ هایی که هایپوآلرژنیک هستند برای کودکان مبتلا به آلرژی مناسب هستند. تریرهای بی‌موی آمریکایی، پودل و سگ های آب اسپانیایی از نژادهای محبوب سگ های ضد حساسیت هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا