نژادسگ خانگینژادهای سگ

چه نژاد سگی برای من مناسب است؟

راهنمای کامل خرید سگ کلیه جنبه‌های خرید و مالکیت این حیوان را شرح می‌دهد و موضوعاتی مانند روش‌های خرید و نحوه تشخیص نژاد درست و مناسب را نیز دربرمی‌گیرد، ضمن ‌اینکه می‌تواند به یادگیری اصول اولیه نگهداری و تمام مواردی که باید در مورد این حیوان بدانید، کمک کند؛

در نتیجه، به جرات می‌توان گفت این راهنما، تمامی اطلاعاتی که شما باید بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در ادامه، با پتیا همراه باشید تا در این مقاله با راهنمای کامل خرید سگ و نحوه تشخیص نژاد توله سگ آشنا شوید.

راهنمای کامل خرید سگ چه می‌گوید؟

  1. اول از همه در ذهن خود به این سوال پاسخ دهید که اصلاً برای چه هدفی می‌خواهید سگ داشته باشید، سپس گام‌های بعدی را بردارید.
  2. حال قبل از هر اقدامی از تصمیم خرید سگ مطمئن شوید و با خود به توافق برسید که می‌توانید تمام جنبه‌های مسئولیت این حیوان را قبول کنید یا خیر؛ زمانی که به نتیجه رسیدید، باید یک سری نکات را در نظر بگیرید؛ اولاً این که خرید سگ باید حتماً از مراکز معتبر و زیر نظر مستقیم دامپزشک انجام گیرد؛ ثانیاً اینکه حیوان باید دارای گواهی سلامت باشد و این گواهی باید به عنوان ضمانتنامه به فرد خریدار ارائه گردد.
  3. راهنمای کامل خرید سگ در این مرحله به شما می‌گوید که در نحوه تشخیص نژاد توله سگ مورد علاقه خود دقت بیشتری به خرج دهید؛ اگر خود در این نوع تشخیص، مبتدی هستید، بهتر است با یک فرد حرفه‌ای و آگاه، وارد مرحله خرید سگ شوید؛ زیرا تشخیص و انتخاب میان تعداد بیش از 340 نژاد مختلف شناخته شده سگ در دنیا، امری بسیار دشوار است.

جالب‌ترین نحوه تشخیص نژاد توله سگ

امکانی به نام Fetch به ما در مسیر تجزیه و تحلیل و نحوه تشخیص نژاد توله سگ، کمک شایانی می‌کند و این امر از طریق دوربین تلفن هوشمند شما یا گالری عکس موجود در موبایلتان تحقق می‌یابد؛

این عبارت بدین معناست که یا می‌توانید از سگ مورد نظر خود عکس بگیرید یا تصویر موجود در گالری موبایلتان را به برنامه‌ بدهید تا برنامه برای تعیین نژاد، تصویر را تجزیه و تحلیل کند.

  1. راهنمای کامل خرید سگ، در گام بعدی به هزینه خرید این حیوان اشاره دارد؛ اگر در یافتن سگ مورد نظرتان موفق بوده‌اید، باید به هزینه خریداری او نیز توجه کنید مگر اینکه او را به صورت رایگان به سرپرستی قبول کرده باشید.

حال که صحبت از مبلغ خرید این حیوان خانگی به میان آمد، بهتر است علاوه بر هزینه خرید وی، به هزینه‌های مالی تعدادی از مسئولیت‌های جدی مانند مراقبت روزانه، ویزیت‌های پزشکی، واکسیناسیون و آموزش بالقوه که در مورد این حیوان صادق است، نیز فکر کنید.

  1. به علت اینکه نیاز به مادر در سگ‌ های دو ماه کمتر دیده می‌شود، بهترین سن برای خرید توله سگ بازه سنی بین دو الی چهار ماهگی است.
  2. پس از گذر از مراحل فوق، راهنمای کامل خرید سگ بدین نکته می‌پردازد که انتخاب سگ از میان جنسیت نر یا ماده آن نیز، حائز اهمیت است؛ زیرا انتخاب نادرست، ممکن است بعدها مشکلاتی را برای شما به وجود ‌آورد که آمادگی پذیرش آنها را نداشته باشید.
  3. راهنمای کامل خرید سگ در مورد سایز سگ، این نکته را متذکر می‌شود که اندازه جثه حیوان براساس محلی که قرار است از او نگهداری کنید، مهم تلقی می‌شود؛ همانطور که سگ‌ های کوچک مناسب آپارتمان‌ها هستند، سگ ‌های بزرگ‌جثه نمی‌توانند در خانه‌های کوچک و بدون حیاط دوام بیاورند.
  4. برای خرید سگ باید یادآور می‌شویم که کسب اطلاعات درباره شکل ظاهری و خلق وخوی سگ نیز در انتخاب بهتر شما، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نکات مهم درباره ورود سگ به منزل

وقتی از تمام جنبه‌های ورود سگ به خانه خود مطمئن شدید، باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید:

  • در زمانی که سگ به خانه شما وارد می‌شود، دیگر عضوی از خانواده شماست؛ به همین علت سزاوار سطح درستی از آموزش، برنامه‌ریزی‌، عشق و توجه است؛ ممکن است در ابتدای مراحل تربیت سگ خانگی خود به تلاش زیادی نیاز داشته باشید، اما فراموش نکنید که موفقیت در یک رابطه سالم و شاد بین شما و دوست چهارپای جدیدتان حتی از نژاد و خصوصیات او نیز مهمتر می‌باشد.
  • باید خانه شما برای ورود سگ موردنظرتان آماده و منطقه نگهداری او در خانه مشخص شده باشد.
  • باید داخل خانه ایمن شده باشد؛ یکی از راه‌های ایجاد امنیت او، استفاده از پوشش داکت برای سیم‌های برقی است.
  • فراموش نکنید بهتر است قفل درب‌های کمد لوازم آشپزخانه و کمدهای لباس را همیشه بسته نگه دارید و یا با محافظ آنها را ایمن سازید.
  • شما باید افراد خانواده خود به خصوص کودکان را برای استقبال از عضو جدید این خانواده، آماده سازید.
  • هنگامی که برای اولین بار صاحب یک سگ می‌شوید، باید به جهت اینکه در راه مراقبت از سگ خود موفق باشید، برای او تجهیزات مرتبط با حیوانات خانگی مانند غذای مخصوص، ظرف آب و غذا، خانه مخصوص نگهداری، محل خواب، اسباب بازی‌های مورد علاقه، پد مخصوص توله سگ، ملزومات آرایشی و بهداشتی و و همچنین سایر محصولات و لوازم جانبی را مورد بررسی قرار دهید و آنها را از انواع پت‌ شاپ‌ها، به صورت حضوری یا از انواع فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی معتبر به صورت آنلاین، خریداری کنید.
  • باید هنگامی که سگ ‌ها و کودکان در یک مکان قرار دارند، بسیار محتاط باشید؛ به یاد داشته باشید هرگز کودکان را با سگ تازه وارد خود، تنها نگذارید؛ ضمن اینکه به فرزندان خود و همچنین کسانی که وارد خانه شما می‌شوند، بیاموزید که هرگز نباید فریاد بزنید یا از سگ فرار کنند و یا اینکه نباید با آزار و اذیت یا بدرفتاری با سگ موجب پرخاشگری این حیوان شوند و او را به گاز گرفتن تشویق کنند.
  • وجود دامپزشک برای سگ شما درست به اندازه پزشک متخصص خود شما، مهم تلقی می‌شود و برای سلامتی او نکته اساسی است؛ این ایده خوبی است که لیستی از هر گونه سؤالی را که باید از دامپزشک خود بپرسید، تهیه کنید، حتی بهتر است از طریق او، از بیماری‌های احتمالی و تهدیدات مربوط به سگ خود نیز باخبر شوید.
  • به سبب اینکه سگ‌ ها نیز دقیقاً مانند انسان ها از طریق بیماری می‌توانند درد و ناراحتی را تجربه کنند، نه تنها نباید واکسیناسیون آنها را فراموش کنید، بلکه باید در سریعترین زمان ممکن آنها را انجام دهید؛ بنا به گفته راهنمای کامل خرید سگ و نگهداری او، این امر علاوه بر اینکه به شما آرامش خاطر می‌دهد، از بروز انواع بیماری در بدن سگتان نیز جلوگیری می‌کند.

برخی از نژادهای پرطرفدار سگ خانگی

  • پامرانین‌ها از انواع نژاد سگ خانگی هستند که ویژگی آنها به شرح ذیل می‌باشد:
    • از جثه کوچک و چشم‌‌های مشکی براقی برخوردارند.
    • اکثراً به رنگ سفید وجود دارند، اما در انواع رنگ‌های قرمز، نارنجی، کرم، مشکی، قهوه‌ای و خاکستری نیز یافت می‌شوند.
    • نژادهایی مطیع، شجاع، باهوش و پر نشاط هستند.
  • شیتزو با جثه کوچک و ظاهر عروسکی و بانمکی که دارد، در کشور ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است و همدم خوبی برای صاحب خود محسوب می‌شود؛ این نژاد به مهربانی معروف است، وزنی بین پنج تا ده کیلوگرم و موهای بلند ابریشمی شکل دارد.
  • ژرمن شپرد یکی از نژادهای اصیل آلمانی است که به ویژگی وفاداری شهرت دارد؛ با قدرت ذهنی و بدنی بالایی که دارد، می‌تواند برای اهداف مختلفی چون راهنمایی افراد نابینا، تعقیب و جستجوی مجرمان، خدمت به عنوان سگ پلیس و ارتش و امدارسانی موثر باشد.
  • سیبرین هاسکی با ظاهری زیبا، گرگ مانند و چشمانی آبی رنگی که دارد از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار است؛ از ویژگی‌های بارز او می‌توان به آزادی طلبی، آرامش، مهربانی و هوش بسیار را اشاره کرد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا