حمایت از حیوانات

شرایط بردن سگ و گربه به هتل

شاید اگر 10 سال پیش در خصوص نگهداری حیوانات در خانه صحبت می‌شد، 90% افراد این کار را مورد تائید نمی‌دانستند و همزیستی در این حد نزدیک برایشان بی معنی بود. اما این روزها بیش از هر زمان دیگری حضور حیوانات خانگی در زندگی انسان‌ها احساس می‌شود. تلاش برای دریافت انرژی مثبت از حیوانات و همراه کردن آن‌ها در زندگی، به شدت رایج شده است. همین موضوع چالش جالبی برای اقامتگاه‌ها و هتل‌ها ایجاد کرده است تا قانون ممنوعیت ورود حیوانات به هتل ها را بازبینی کنند و فکری برای افراد علاقه‌مند به سفر با حیوانات داشته باشند. به همین دلیل قصد داریم جزییات و شرایط بردن سگ و گربه به هتل را بررسی کنیم.

اگر شما نیز تمایل دارید که در زمینه قوانین و شرایط بردن سگ و گربه به هتل ها بیشتر بدانید، حتما تا پایان همراه پتیا باشید.

سفر با حیوانات خانگی و چالش های آن!

شاید برایتان جالب باشد که در خصوص سفر با حیوانات خانگی بدانید. این موجودات دوست داشتنی وابستگی زیادی به صاحب خود دارند. به طور متقابل نیز، صاحب پت، علاقه شدیدی به پت دلبندش دارد و دور شدن از او کمی مشکل خواهد بود. همین موضوع موجب شده است تا بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی، سفر با پت را شروع کنند.

سفر با حیوانات خانگی چندان که به نظر می‌رسد، ساده نیست. شما باید مانند یک کودک، تمام لوازم موردنیار او را همراه‌تان ببرید. در طول مسیر چندین بار پت‌تان را پیاده کنید تا کمی راه رفته و هوا بخورد. هرچند چنین کاری فقط زمانی توصیه می‌شود که پت شما دارای قلاده مخصوص باشد و ریسک آسیب و فرار به صفر برسد. همراه داشتن غذای مخصوص، آب آشامیدنی و قمقمه مخصوص نیز، از جمله ملزومات سفر با پت محسوب می‌شود. بعد از تمام طول مسیر، باید فکری به حال اقامت‌تان کنید. ممنوعیت ورود حیوانات به هتل یکی از چالش‌های اساسی است. شرایط بردن سگ و گربه به هتل و اقامتگاه‌ها موضوعی است که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

ورود حیوانات به هتل در ایران
ورود حیوانات به هتل در ایران

آیا ورود حیوانات به هتل در ایران مجاز است؟

اگر بخواهیم در خصوص شرایط بردن پت به هتل و ممنوعیت ورود حیوانات به هتل ها در ایران صحبت کنیم، باید به صراحت گفت که این کار ممنوع است. ورود حیوانات به هتل در ایران اصلا رایج نیست و صنف هتل‌داران به طور قطعی اعلام کرده است که شرایط بردن سگ و گربه به هتل در ایران اصلا شرایطی نیست که اجازه ورود حیوانات را بدهد. رئیس جامعه هتل‌داران کشور آقای جمشید حمزه‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان حیوانات را وارد هتل کرد و همراه با آن‌ها در هتل اقامت داشت، گفته است که هیچ آئین نامه‌ای در خصوص امکان ورود حیوانات به هتل وجود ندارد، چرا که این مشکل موجب آزار سایر مهمانان حاضر در هتل می‌شود. موضوعات اعتقادی و همچنین عدم پذیرش مهمانان نسبت به حضور در فضایی که پیش از آن‌ها حیوان خانگی در آن‌جا حضور داشته است، همگی از دلایلی است که موجب می‌شود هتل‌های ایران اجازه حضور حیوانات خانگی را صادر نکنند.

آیا ورود پت به هتل های خارجی مجاز است؟

شاید تصور کنید که مقررات عدم ورود حیوانات خانگی به هتل، تنها در ایران وجود دارد. اما واقعیت چنین نیست! در بسیاری از هتل‌ها در سراسر دنیا محدودیت‌هایی برای ورود حیوانات به هتل وجود دارد. معمولا هتل‌های خارجی در مشخصات پذیرش‌شان، به شما اطلاعاتی در زمینه اجازه یا عدم اجازه ورود پت ارائه می‌کنند. اصطلاحا به این اقامتگاه‌ها، هتل‌های پت فرندلی یا انیمال فرندلی گفته می‌شود. اگر بخواهید با پت دلبند‌تان به سفر خارجی بروید، باید حتما در زمان رزرو موضوع همراه داشتن پت را ذکر کنید تا در زمان مراجعه و پذیرش در هتل دچار مشکل نشوید.

آیا ورود پت به هتل های خارجی مجاز است؟
آیا ورود پت به هتل های خارجی مجاز است؟

آیا حیوانات اجازه ورود به اقامتگاه‌ها را دارند؟

خوشبختانه، این روزها که تعداد افراد علاقه‌مند به نگهداری از حیوانات رو به افزایش است، برخی اقامتگاه‌ها امکانات جدیدی را افزوده‌اند. شما به راحتی می‌توانید در زمان رزرو اقامتگاه، از اجازه ورود حیوانات خانگی یا عدم اجازه ورود آن‌ها مطلع شوید. معمولا زمانی که فیلتر ورود حیوانات خانگی را انتخاب می‌کنید، تعداد انتخاب‌های‌تان محدود می‌شود. در بعضی از اقامتگاه‌ها، شرایط برای رفاه همه افراد پیش‌بینی شده است. به این ترتیب که چند اتاق مشخص برای دارندگان حیوان خانگی پیش‌بینی شده است که می‌توانند در زمان رزرو از همان اتاق‌ها استفاده کنند.

با این برنامه‌ریزی، افرادی که علاقه‌مند به حیوانات خانگی نیستند نیز الزامی برای حضور در واحدهایی که پیش‌تر حیوان خانگی در آن‌ها وجود داشته، ندارند. همین موضوع موجب جلب رضایت مراجعه کنندگان شده است.

پیشنهاد هتل‌ ها برای سفر با حیوانات خانگی چیست؟

معمولا هتل‌های ایران که امکان حضور پت در هتل را نمی‌دهند، استفاده از خدمات پانسیون‌ها را توصیه می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید همراه با پت عزیزتان به مقصد موردنظر سفر کنید و در همان مکان، پت را به یکی از پانسیون‌های حیوانات بسپارید.

هرچند نگرانی‌های زیادی از سوی  صاحبان پت وجود دارد؛ چرا که هتل هیچ مسئولیتی نسبت به سلامت و وضعیت پت در پانسیون ندارد. یادتان باشد پیش از مراجعه به هتل، در زمینه شرایط بردن سگ و گربه به هتل پرس و جو کنید.

محدودیت های سفر با حیوانات خانگی چیست؟

پس از بررسی شرایط بردن سگ و گربه به هتل، بهتر است در خصوص محدودیت‌های سفر با حیوانات خانگی بیشتر بدانید. بدیهی است که نقش حیوانات در زندگی انسان ها اثبات شده است و علاقه‌مندی زیادی برای سفر در کنار این فرشته‌های شیرین وجود دارد. اما بهتر است بدانید که سفر با این فرشته‌های معصوم محدودیت‌های خاصی دارد.

برای مثال در ایران نمی‌توانید حیوانات خانگی را به‌وسیله هواپیما و قطار جابه‌جا کنید! هیچ امکاناتی در این زمینه وجود ندارد و پیش‌بینی و نیاز سنجی در این راستا انجام نشده است. اما در برخی خطوط هوایی و ریلی خارجی می‌توانید به همراه حیوان خانگی‌تان سفر کنید.

همراه داشتن باکس‌های مخصوص حمل در این شرایط از جمله قوانین است. از سوی دیگر، در همین کشورها باز هم باید قوانین مقصد مدنظر را چک کنید و مطابق با همان قوانین تصمیم به سفر بگیرید. ممنوعیت ورود حیوانات به هتل های ایرانی بسیار جدی است و قطعا اجازه ورود ندارید. در برخی موارد نادر امکاناتی برای نگهداری از پت خارج از محیط اقامت‌تان وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

در کشورهای خارجی، ممنوعیت ورود حیوانات به هتل ها کمی انعطاف‌پذیرتر است. برخی هتل‌ها وجود دارند که امکان ورود پت را فراهم کرده‌اند و حتی امکانات مخصوصی مثل آرایشگر پت، پرستار و وسایل بازی ارائه می‌شود که هزینه مجزایی برای آن دریافت می‌گردد.

محدودیت های سفر با حیوانات خانگی
محدودیت های سفر با حیوانات خانگی

مسئولیت‌پذیری در حوزه حیوانات

شاید احساس کنید این تیتر چندان ارتباطی به شرایط بردن سگ و گربه به هتل و سفر با آن‌ها ندارد، اما بهتر است بدانید که مسئولیت پذیری موضوع بسیار مهمی است که باید پیش از جستجو مراکز فروش حیوانات خانگی، در مورد آن بدانید.

ممنوعیت ورود حیوانات به هتل ها و مراکز اقامتی بسیار جدی است و اگر همیشه در سفر و گردش باشید، باید فکری به حال این موضوع کرده باشید؛ چرا که سپردن پت به افراد دیگر کمی مشکل است و از سوی دیگر، هزینه سپردن پت به پانسیون نیز کم نیست! با توجه به تمام این موضوعات شما تصمیم گیرنده نهایی برای به سرپرستی گرفتن سگ و گربه هستید.

نکته: یادتان باشد مجوز ورود به تمامی هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها تنها مختص حیوانات اهلی و خانگی است. برای درک بهتر این موضوع در خصوص تفاوت حیوانات اهلی و وحشی بیشتر مطالعه کنید.

خلاصه مطلب

رایج شدن زندگی در کنار حیوانات خانگی موجب شده است تا میزان سفرهای برون شهری و خارجی به همراه حیوانات افزایش پیدا کند و پیش‌بینی‌هایی برای رفع نیاز افراد انجام شده است تا سفر به همراه پت در برخی اقامت‌گاه‌ها ممکن باشد.

قوانین هتل‌ها کمی متفاوت است و در ایران محدودیت‌های جدی در این زمینه وجود دارد؛ به طوری که هیچ هتل شاخصی وجود ندارد که اجازه ورود پت به مهمان داده شود؛ اما این قوانین در هتل‌های خارجی متفاوت است و برخی از آن‌ها علاوه‌ بر امکان ورود، خدمات خاصی را ارائه می‌کنند تا سفر خوشی را تجربه کنید.

سوالات متداول برای شرایط بردن سگ و گربه به هتل در ایران و خارج از ایران

آیا همراه داشتن حیوانات خانگی در هتل بدون اجازه ممکن است؟

وجود دوربین‌های مدار بسته و همچنین باقی ماندن آثاری مثل مو حیوانات، بسته غذا و بستر ادرار و مدفوع آن‌ها همگی از جمله مواردی است که مخفی کاری را دشوار می‌کند. از سوی دیگر، موضوع اخلاقی آن نیز مطرح است که به دلیل آن نمی‌توانید بدون اجازه پت دلبندتان را همراه‌تان به هتل ببرید.

چگونه برای بردن سگ و گربه به سفر آماده شویم؟

اگر بخواهید پت عزیزتان را همراه با خودتان به سفر ببرید، باید لوازم موردنیازتان را تهیه کنید. قمقمه مخصوص پت، ظرف غذا، حوله، دستمال، اسپری ضدعفونی کننده مخصوص پت، آب آشامیدنی و غذای خشک از جمله لوازمی است که باید از فروشگاه حیوانات خانگی پتیا تهیه کنید. همراه داشتن داروها و جعبه کمک‌های اولیه مخصوص پت نیز ضروری است.

چگونه اقامتگاه بومگردی مناسب ورود حیوانات پیدا کنیم؟

خوشبختانه اپلیکیشن‌ها و وب‌‌سایت‌های مختلفی در زمینه رزرو اقامتگاه وجود دارند که از طریق فیلتر کردن نتایج آن به “امکان ورود حیوانات” یا “اجازه ورود حیوانات” می‌توانید اقامتگاه‌های مجاز را پیدا کنید. بعد از این‌کار می‌توانید با صحبت یا ارسال پیام به مسئول رزرواسیون اقامتگاه، از امکان مجور ورود حیوانات خانگی اطمینان حاصل کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا