بیماری های حیوانات خانگیگربه آپارتمانی

علت بی حالی گربه

علت بی حالی گربه چیست؟

به طور کلی اکثر گربه‌ها بسیار بازیگوش و پر انرژی هستند و اکثرا می‌توان خرابکاری‌های این حیوان دوست داشتنی را در هنگام بازی کردن مشاهده کرد؛ گاهی اوقات ممکن است گربه بسیار کسل و بی حال باشد که در این مواقع برای صاحبان گربه این سوال به وجود می‌آید که علت بی حالی گربه چه می‌باشد؟

باید توجه داشته باشید که بی حالی گربه یک امر بسیار مهم است و باید در هنگام مشاهده کردن این مشکل با یک دامپزشک مراجعه کنید تا دلیل اصلی این مشکل بررسی بشود، در ادامه مطلب قصد داریم تا به طور کامل علت بی حالی گربه را برای شما شرح بدهیم.

بی حوصلگی گربه
دلایل بی حالی گربه

بی حال شدن گربه به دلیل بیمار

یکی از دلایل اصلی بی حالی و کسل بودن گربه بیماری این حیوان می‌باشد، در صورتی که گربه شما بیمار شده باشد تغییراتی را در رفتار او مشاهده خواهید کرد که اصلی ترین آن بی تفاوتی و بی حال شدن گربه است.

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که بیماری‌ای که بر روی بی حال شدن گربه تاثیر می‌گذارد چست؟ به طور کلی بیماری‌های تاثیر گذار بر رفتار گربه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • بیماری های کلیوی
  • دیابت گربه
  • انواع مشکلات انگلی و عفونت
  • التهاب در مفاصل گربه
  • مشکلات قلبی مانند کرم قلب
  • مسمومیت
  • ایجاد توپ مویی
  • افزایش و یا کاهش وزن ناگهانی
  • کم آب شدن بدن گربه
  • کم خونی

تاثیر واکسیناسیون و عمل جراحی در بی حالی گربه

شاید تاکنون مشاهده کرده باشید که بعد از واکسیناسون کردن گربه یا عمل جراحی حیوان شما بسیار بی حال شده باشد، بهتر است بدانید که این امر نگران کننده نمی‌باشد زیرا اکثرا داروهای بیهوشی و … تا مدتی عوارض خود را که شامل کسل شدن گربه می‌باشد همراه دارد.

در صورت واکسیناسیون شدن گربه بی حالی این حیوان به مدت 1 هفته کاملا طبیعی است و بعد از انجام عمل جراحی مانند عمل عقیم سازی امکان بی حال بودن گربه تا 1 الی 2 هفته وجود دارد.

بی حالی گربه به دلیل رژِم غذایی نادرست

رژیم غذایی که برای گربه خود در نظر می‌گیرید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و برای نگهداری این حیوان باید حتما به دامپزشک مراجعه کنید تا نسبت به وزن حیوان شما، رژیمی برای او در نظر گرفته بشود.

به طور کلی مواد غذایی که گربه در طول روز مصرف می‌کند و مقدار آن تاثیر بسیار زیادی بر انرژی و سرحال بودن آن دارد بنابراین رژیم غذایی یکی از مهم ترین عامل‌های مراقبت و نگهداری از گربه می‌باشد.

غذا خوردن گربه
بی حالی گربه به دلیل رژیم غذایی نامناسب

تاثیر جا به جایی و تغییر محیط زندگی گربه

یکی از دلایل اصلی بی حالی گربه ترس می‌باشد که این امر ممکن است بر اثر جا به جایی و تغییر محل زندگی گربه ایجاد بشود؛ همانطور که می‌دانید گربه‌ها حیواناتی حساس هستند و هنگامی که از صاحب خود جدا می‌شوند رفتارشان تغییر پیدا می‌کند، جا به جایی گربه از محل زندگی قبلی و یا تغییر جای خواب او نیز می‌تواند باعث بی اشتهایی و بی حالی او بشود.

توجه داشته باشید که این کسل بودن به مرور زمان برطرف می‌شود اما بهتر است برای اطمینان خاطر خود حتما به یک دامپزشک مراجعه نمایید.

تفاوت بی حالی با ریلکس کردن گربه

بهتر است بدانید که بی حال بودن گربه با ریلکس کردن آن تفاوت‌های بسیار زیادی دارند، اکثرا تمام گربه‌ها به ریلکس کردن علاقه بسیار زیادی دارند و در طول روز زمانی را برای انجام این کار اختصاص می‌دهند.

گربه‌هایی که دچار استرس می‌شوند نسبت به دیگر گربه‌ها نیاز بیشتری به ریلکس کردن دارند که بهتر است در طول روز محیطی آرام را برای گربه‌های خود در نظر بگیرید؛ توجه داشته باشید که گربه‌ها نصف روز خود را به استراحت کردن می‌پردازند اما در صورتی که ریلکس کردن گربه بیش از اندازه مشاهده بشود باید حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

نحوه درمان بی حالی گربه

برای درمان بی حالی گربه نکاتی وجود دارد که درنظر گرفتن آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد؛ در ادامه چند مورد از روش‌های درمان بی حالی گربه را برای شما عزیزان شرح داده ایم:

  1. وقت بیشتری را به گربه خود اختصاص بدهید.
  2. حتما به دامپزشک مراجعه
  3. به هیچ عنوان در این مواقع نباید گربه را بغل کرد.
  4. اگر گربه تازه وارد است غذا را در محلی که قایم شده قرار بدهید تا خودش آمادگی غذا خوردن را داشته باشد.
  5. از مصرف غذای بیش از حد جلوگیری کنید.
  6. بکارگیری غذاهای مفید و مقوی برای گربه

علائم نشان دهنده بی حوصلگی گربه

هنگامی که گربه دچار بیماری و یا مشکلی میشود از خود علائمی نشان می‌دهد که همراه با آن می‌توان بی حالی را نیز مشاهده کرد به طور کلی علائم نشان دهنده بیماری در گربه شامل موارد زیر است:

  • سختی تنفس
  • کم اشتهایی
  • گیج بودن گربه و ناله کردن
  • سرفه
  • اسهال
  • خاراندن بیش از حد بدن
  • تغییر رنگ مدفوع گربه
  • استفراغ
  • بی اهمیتی در هنگام صدا زدن
علت بی حالی گربه
بررسی دلایل بی حوصلگی گربه

خلاصه مطلب

شاید تاکنون شاهد بی حالی گربه خود بوده‌اید، باید توجه داشته باشید که بی حالی گربه به دلایل متعدد به وجود می‌آید که درمان آن دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد؛ بهتر است بدانید که ریلکس کردن با بی حال بودن گربه تفاوت بسیار زیادی دارد که در این مطلب به علت بی حالی گربه به طور کامل پرداخته ایم.

سوالات متداول علت بی حالی گربه

علت بی حالی گربه چیست؟
یه طور کلی بی حالی گربه دلایل بسیار زیادی دارد که این دلایل شامل استفاده از داروهای درمانی، رژیم غذایی نامناسب، جا به جایی محل زندگی گربه، دیابت، کم خونی، مسمومیت و … می‌باشد.

تفاوت ریلکس کردن با بی حالی گربه چیست؟
ریلکس کردن گربه با بی حالی آن تفاوت‌های بسیار زیادی دارد به طوری که در هنگام بی حال بودن گربه می‌توان کم اشتهایی، بی توجه‌ای و گیج بودن گربه را مشاهده کرد.

نحوه درمان بی حالی گربه چگونه است؟
برای درمان بی حالی و انرژی نداشتن گربه مراجعه به دامپزشک بسیار مهم و الزامی است، در این مواقع بهتر است غذاهای خوب و با کیفیتی را در دسترس گربه خود قرار بدهید و وقت بیشتری را نیز برای او در نظر بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا