حیوانات خیابانیپت شاپ آنلاینحمایت از حیوانات

غذای گربه های خیابانی

غذای گربه های خیابانی درست به اندازه غذای گربه های خانگی نیازمند رعایت فاکتور سلامت و کیفیت است.

بسیاری از مردم معتقدند هر غذایی برای کمک به حیوانات خیابانی مناسب است، اما برخلاف این تصور مطالعات نشان داده است که نه تنها برخی از غذاهای انسان برای آنها مضر هستند، بلکه گاهی میتوانند کشنده باشند.

غذای گربه های خیابانی براساس شرایط بدن و زندگیشان از حساسیت بالاتری نسبت به گربه های خانگی برخوردار است و عواملی چون نژاد و فعالیت روزانه آنها درغذایشان تاثیر میگذارد؛

دقیقا به همین علت است که با توجه به تفاوت بین غذای گربه های خیابانی و خانگی باید تغذیه متعادلی برای آنان در نظر گرفت که منطبق با شرایط بدنشان، پروتئین ها، چربی ها، املاح و مواد معدنی را شامل شود.

حیوانات خیابانی که بیشترین جمعیت آنها را سگها و گربه ها تشکیل میدهند، هرگز نمی توانند از یک نوع غذا تناول کنند. به این علت که سگها در غذای خود به جذب پروتئین کمتری نیاز دارند؛ اما درست برعکس این مطلب در مورد بدن گربه ها صادق است.

پس اگر انسانی حیوان‌‌دوست هستید، در این راستا پتیا و یا فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی میتواند کمک شایانی برای شما باشد که به راحتی و بدون مراجعه حضوری برای تهیه غذا و دارو از آن استفاده شود و بانی کمک به حیوانات خیابانی باشد.

علاوه بر محیا کردن پناهگاه و غذا برای کمک به حیوانات خیابانی می‌توانید با فراهم آوردن خدمات پزشکی و درمانی از درد و رنجی که قرار است این حیوانات آسیب ‌دیده متحمل شوند، کم کنید و حامی آنها باشید و با کمک به حیوانات خیابانی سهم بسزایی در آرامش آنها داشته باشید.

تعریف حیوانات اهلی

حيوانات اهلي مي توانند سگها، گربه ها، حيوانات دامي چون اسب ها، انواع پرندگان خانگی، آبزيان و حتي گاهي خزندگاني مانند لاك پشت ها باشند كه توسط انسان ها آموزش ديده، پرورش مي‌يابند و به سرعت با شرايط و نحوه زندگي انساني صاحبشان اخت مي‌شوند.

اما در مقابل، حیوانات خیابانی قرار دارند که جزو دسته حیوانات وحشی نیز محسوب میشوند.

این گونه حیوانات رام و تربیت شده نیستند و دقیقا به همین علت است که به شدت از انسانها می‌ترسند.

به سبب آشنا نبودن حيوانات خياباني با انسانها، واكنش آنها در مقابل كمك هاي انساني مانند تهيه غذا و محيا كردن پناهگاه، قابل پيش بيني نيست و ممكن است احساس خطر كنند؛

گاهي آنها به واسطه همين تصور اشتباه از انسان ها مي‌ترسند و پا به فرار مي‌گذارند؛ اما باز هم كمك به حيوانات خياباني امري مهم و خداپسندانه است.

رعايت نكات مهم در مورد آشنایی با حیوانات خیابانی

در نگاه کلی با توجه به شرایط زندگی حیوانات آسیب دیده و خیابانی، تهیه غذای گربه های خیابانی یا بطور کلی کمک به حیوانات خیابانی از حیوانات خانگی نیز دارای اهمیت بیشتری است.

گرچه گرسنه نماندن حيوانات خياباني الويت محسوب مي شود، اما رعايت نكاتي در کمک به حیوانات خیابانی به خصوص تهیه غذاي گربه هاي خياباني ضروري است و به برقراري بهتر ارتباط انسان ها با حيوانات خياباني كمك مي كند.

اولين نكته اي كه انسانها بايد رعايت كنند اين است كه با حفظ پاكيزگي محيط زيست باعث شوند حيوانات خصوصا حيوانات خياباني كه بي پناه و بي سرپرست هستند، از محيطي تميز لذت ببرند و از گياهان و ميوه هاي مفيد در طبيعت به عنوان غذا تناول كنند تا بيمار نشوند.

مثال بارز آن، سگ هاي ولگرد و بي پناه هستند كه به واسطه زندگي در محيط هاي كثيف دچار بيماري هاي گوناگون شده و حتي غذايي براي خوردن نمي‌يابند تا اينكه به مرگ محكوم مي‌شوند.

دومين نكته اي كه بايد بدان توجه كرد اين است كه به سبب ناآشنا بودن حيوانات خياباني با انسان ها، رعايت اصول نزديك شدن به آنها ضروري است؛

پس براي محیا کردن غذای گربه های خیابانی و یا به طور کلی كمك به حيوانات خياباني، در ابتدا بايد سعی کنید تا به اين حيوانات نزديك شويد.

برای نمونه، براي تهيه غذای گربه هاي خياباني و آشنايي با آنها مي‌توانيد در عين در دست داشتن غذا، به آرامي قدم برداريد و به يك گربه نزديك شويد.

دست هاي پر از غذايتان را در حالت افقي قرار دهيد، گويي ميخواهيد غذا را به او تعارف كنيد.

كم كم وقتي به حيوان نزديك شديد، زانو بزنيد، دستانتان را پايين بياوريد، غذا را در نزديكي حيوان قرار دهيد و خود دورتر بايستيد.

زماني كه گربه به غذا نزديك مي‌شود، يعني به شما اعتماد كرده است؛ اما همچنان احتياط را در رفتار او شاهد هستيد.

پس از چندي او شروع به غذا خوردن مي‌كند و اينجاست كه شما به نيت خير خود دست يافته‌ايد.

در زمينه تهيه غذاي گربه هاي خياباني به اين نكته توجه داشته باشيد كه هرگز به آنها استخوان ندهيد؛ زيرا ناخواسته باعث ايجاد اختلالات تنفسي در بدنشان مي‌شويد.

بنابراين، در تهیه غذا برای حیوانات خیابانی خصوصا غذای گربه های خیابانی باید بیشتر دقت داشت؛ زیرا غذا یکی از فاکتورهای اصلی تر در سلامت گربه نسبت به سگ است.

همانند تهيه غذاي گربه هاي خياباني، پرنده هاي آزاد خياباني نيز مي‌توانند در اين زمينه سهمي داشته باشند؛

بدين صورت كه مي‌توانيد باقي مانده غذايتان مثال برنج را براي پرنده هايي كه در كنار پنجره و يا تراس خانه تان مي آيند و در جستجوي غذا هستند، بريزيد؛

اين كار هم از اسراف غذا جلوگيري مي‌كند هم پرندگان را سير مي‌كنيد؛

و اين امر كم كم باعث مي‌شود آنها به شما اعتماد كنند و پنجره يا تراس خانه شما را پاتوق هميشگي و مكاني براي يافتن غذايشان بدانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا