حیوان خانگی و آپارتمانی

فواید نگهداری حیوانات خانگی

فواید نگهداری حیوانات خانگی در چند دهه اخیر با توجه به گسترش مطالعات پزشکان در حوزه‌ گوناگون مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

نگهداری از حیوانات آپارتمانی بسیاری از مشکلات روحی، جسمی، عاطفی صاحبین آنان را برطرف نموده و آرامش را در موقعیت‌های استرس‌زا به ارمغان می‌آورند.

نگهداری حیوانات خانگی با توجه به امکاناتی که امروزه برای تهیه غذای حیوان و ملزومات وی طراحی گردیده، بسیار آسان شده است.

در این خصوص شرکت دانش بنیان فراداده اپلیکیشن پتیا را که پت شاپ آنلاین برای تهیه لوازم حیوانات خانگی و پتی فود می‌باشد را طراحی و عرضه نموده است.

این مجموعه در حوزه سامانه پیامک و ساخت سایت نیز خدمات ارزنده‌ای را ارائه نموده است.

مهم‌ترین فواید نگهداری حیوانات خانگی

  •  تاثیر و ارتباط موثر حیوان خانگی با کودکان

کودکان همواره کشش غریزی به نگهداری از حیوانات آپارتمانی داشته و در سنین سه تا چهار سالگی از بازی با حیوان خانگی لذت بسیار زیادی می‌برند.

نگهداری حیوانات خانگی حس مسئولیت پذیری کودکان را افزایش داده و کودک را برای برقراری ارتباطات موثر در آینده آماده می‌سازد.

کودکان با تهیه غذای حیوانات خانگی و مهیا نمودن مایحتاج آنان، حس حمایت از دیگران را در خود پروش خواهند داد.

کودکان سیگنال‌هایی را طی ارتباط با حیوان خانگی دریافت می‌کنند که این سیگنال‌ها در درک و فهم احساسات سایر انسان‌ها نیز به آن‌ها کمک خواهد نمود.

برای کودکانی که تک فرزند بوده و ساعات طولانی از روز را می‌بایست تنها سپری کنند، نگهداری از حیوان خانگی، مفید و در بسیاری از موارد ضروری می‌باشد.

  • تحرک بیشتر صاحبین حیوانات آپارتمانی

حیوان خانگی همانند سگ، نیاز به جنب و جوش روزانه در فضای آزاد داشته و شما نیز برای همراهی وی می‌بایست دقایقی را به ورزش در هوای آزاد سپری نمایید.

  • از بین رفتن افسردگی

یکی از مهم‌ترین فواید نگهداری حیوانات خانگی کاهش بیماری‌های روحی همانند افسردگی در بسیاری از افراد می‌باشد.

داشتن حیوان خانگی شما را از تنهایی و احساسات منفی دور نگه داشته و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روح و روان شما را نیز در بسیاری از موارد تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های مختلف

طبق تحقیقات انجام شده، صاحبین حیوانات آپارتمانی کمتر از سایر افراد جامعه به بیماری ‌های میکروبی مبتلا می‌شوند.

کاهش ابتلا به بیماری‌هایی همچون کلسترول و تری گلیسیرید از جمله مهم‌ترین فواید نگهداری حیوانات خانگی می‌باشد.

طی آمار به‌دست آمده، افرادی که از سگ به عنوان حیوان خانگی استفاده می‌کنند، ضربان قبل منظم‌تر و آهسته‌تری را نسبت به سایرین دارند؛

این مورد در آقایان بیشتر و محسوس‌تر می‌باشد.

حیوانات آپارتمانی در بسیاری از موارد مشام قوی‌تری نسبت به انسان‌ها داشته و بیماری‌هایی همچون سرطان را خیلی سریع‌تر تشخیص خواهند داد.

بسیاری از صاحبین سگ ‌های خانگی اعلام نموده‌اند که سگ آنان لکه‌هایی از بدنشان را می‌لیسده که پس از مرور زمان و با آزمایش‌های گوناگون مشخص شده لکه روی پوست نشان از غده سرطانی در بدن آنان بوده است!

  • کاهش استرس

مراقبت، نگهداری، تربیت و حتی نوازش حیوانات آپارتمانی از حجم استرس و نگرانی در بدن انسان‌ها می‌کاهد.

مطالعات نشان داده که نگاه کردن به حیوان خانگی نیز از ترشح هورمون‌های استرس‌زا کاسته و آرامش را در وجود انسان‌ها افزایش می‌دهد.

در نهایت، در صورتی که شرایط نگهداری از یک حیوان خانگی را داشته باشید، این حیوانات نقش مهمی را در زندگی شما ایفا خواهند نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا