حیوان خانگی و آپارتمانی

مراقبت از حیوان خانگی

مراقبت از حیوان خانگی و نگهداری از آنها به دلیل روابط میان انسان‌‌ها و حیوانات و نقش حیوانات در زندگی انسان طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد.

به اشتراک گذاشتن زندگی با یک موجود دیگر و مراقبت از حیوان خانگی یک تجربه لذت بخش و سودمند است.

اگر از صاحبین حیوانات خانگی در خصوص روابط میان انسان‌‌ها و حیوانات بپرسید، آن را رضایت بخش توصیف خواهند کرد؛

تصور کنید هنگام ورود به خانه با یک خوش آمد گویی دلچسب مواجه شوید و در تمام مدت نیز دوست کوچکی را برای همراهی کنار خود داشته باشید.

تا اینجا به نقش حیوانات در زندگی انسان به صورت بسیار مختصر پرداخته‌ایم و در مورد فواید نگهداری حیوانات خانگی در مقالات دیگر به صورت مفصل صحبت کرده ایم، اما این رابطه به صورت بر عکس چگونه خواهد بود؟ وظیفه ی انسان ها در مقابل حیوانات و  نقش ما در روابط میان انسان‌‌ها و حیوانات چیست؟

مراقبت از حیوان خانگی

مراقبت از حیوان خانگی و مالکیت حیوانات مسئولیت بسیار سنگینی را به همراه خواهد داشت.

مراقبت از حیوان خانگی مستلزم تعهد مادام العمر به رفاه حیوان است، بنابراین باید تصمیم شما قطعی و همه جانبه باشد.

قبل از انتخاب یک حیوان خانگی باید زمان زیادی را برای انتخاب خود صرف کنید.

با توجه به اینکه همه اعضای خانواده نیز با تصمیمی که برای نگهداری حیوان خانگی اتخاذ می شود، تحت تأثیر قرار می گیرند، مطمئن شوید که آنها نیز از این تصمیم حمایت خواهند کرد.

همچنین باید توجه داشته باشید که حیوان خانگی انتخابی با محیط و شرایط زندگی شما سازگاری دارد. سن، نیازهای بهداشتی، فضای کافی، گونه ها و سازگاری های جنس نیز باید در نظر گرفته شود.

در صورت تصمیم گیری صحیحی مطمئنا از مزایای مالکیت حیوان خانگی و روابط میان انسان‌‌ها و حیوانات لذت خواهید برد؛ سپس تحقیقات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید حیوان خانگی شما یک زندگی سالم و شاد داشته باشد.

تعهد به حیوان خانگی

هنگامی که یک حیوان خانگی را برای سرپرستی قبول میکنید، متعهد به مراقبت از حیوان خانگی برای تمام عمر خود هستید.

اکنون همه ما می دانیم که زندگی اتفاقات غیر منتظره ای را در بر دارد؛ لذا شما باید توانایی و تعهد لازم برای مراقبت از حیوان خانگی خود را داشته باشید یا اگر حیوان خانگی شما قادر به زندگی در طول چندین دهه (مانند طوطی یا لاک پشت) باشد، مسئولیت نگهداری آنها را حتی پس از پایان زندگی خود مشخص کنید.

همانند روابط بین انسان ها در روابط میان انسان‌‌ها و حیوانات نیز تعهداتی وجود دارد؛ تعهد به حیوان خانگی این است که عشق و مراقبت را برای آنها فراهم آوریم.

بدون تردید، سختی هایی وجود خواهد داشت؛ تنها ماندن در منزل، اضطراب جدایی، نابودی مبلمان، مسائل بهداشتی و بیماری حیوانات (بدون شک شما می‌توانید موارد دیگری را به این لیست اضافه کنید) از جمله آنها هستند.

هنگام باز کردن در خانه و دل خود برای یک حیوان دست آموز مطمئن باشید که فضا، زمان، انرژی و منابع مالی لازم برای مدیریت موفق زندگی آن را در اختیار دارید.

شاید واضح ترین مسئولیت شما فراهم آوردن نیازهای ابتدایی زندگی به نظر برسد؛ اما در کنار آن توجه به سلامت روانی و کیفیت زندگی حیوان خانگی را نباید به فراموشی سپرد.

تهیه غذای حیوانات خانگی و لوازم مورد نیاز آنها از یک فروشگاه لوازم حیوانات معتبر مانند پت شاپ پتیا تا حد زیادی خیال شما را از سلامت و اعتبار مواد غذایی و ابزار تهیه شده، آسوده خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا