سگ خانگیحیوان خانگی و آپارتمانی

مسافرت با سگ

مسافرت با سگ برای ایجاد تنوع در روحیه و کاهش حس تنهایی حیوان، امری قابل توجه است و سگتان دیگر برای کاهش اضطراب خود خانه تان را به هم نمی‌ریزد؛

این یکی از مهمترین نکات در مسئله مراقبت از حیوان خانگی است که باید بیشتر بدان توجه کرد؛

از سوی دیگر، غریزه شکارچی بودن گرگ ها موجب فعالیت و حرکت آنها می‌شود؛ پس با توجه به اینکه سگ ها از نسل گرگ ها هستند و غریزه مشترک با آنها دارند، مسئله دیگری که در مسافرت با سگ مهم تلقی می‌شود حفظ میزان صحیح فعالیت بدنی سگ هاست.

پس در مسافرت با سگ، حیوان را مدام در باکس حمل سگ قرار ندهید، گاهی بگذارید بدود و فعالیت داشته باشد.

گاهی انسان ها از روزمرگی زندگی خویش خسته می‌شوند و احتیاج به تنوع دارند؛ پس تصمیم می‌گیرند به مسافرت بروند تا در فضا یا شهری غیر از محیطی که در آن زندگی می‌کنند به استراحت فکر و جسم خود بپردازند.

حال اگر حیوان خانگیتان مانند سگ، همنشین شماست و او را جزو اعضای خانواده خود می‌دانید، باید در نظر داشته باشید که سگ ها همانند انسان ها حوصله شان سر می‌رود.

اما برای تنوع در زندگی خود، به مسافرت نمی‌روند و با بازی کردن، یک سرگرمی برای خویش ایجاد می‌کنند؛

ولی با توجه به مسئله مسافرت با سگ و تنوع در روحیه او، سگتان را باید در سفر، با خود به همراه داشته باشید؛ زیرا سگ ها نیز همانند انسان ها به تنوع و تعطیلات نیاز دارند و به علت بالا بودن فعالیت فیزیکی در مسافرت، از آن لذت می برند.

بنابراین، اگر زمانی تصمیم به مسافرت داشتید، باید اطلاعات خود را درباره روش مسافرت با سگ بالا ببرید و قانون حمل و نقل حیوانات را بدانید.

همچنین، در رعایت اصول نگهداری از حیوان خانگی خود و تهیه غذا، دارو و وسایل بهداشتی و مسافرتی او می توانید از پتیا یا هر فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی قابل اعتماد بهره بگیرید.

قابل ذکر است سگ ها مانند انسانها برخی گرمایی و برخی سرمایی هستند و این نکته در مسافرت با سگ بیشتر حائز اهمیت می‌شود؛

زیرا بعضی از سگ ها مسافرت زمستانه و برفی را دوست دارند و از دویدن روی برف ها لذت می برند؛ اما در مقابل برخی دیگر مسافرت تابستانه را می‌پسندند.

دقیقا اینجاست که با توجه به شرایط بردن سگ به خارج از کشور یا داخل کشور، نیاز است با دنیای مسافرت با سگ و روحیات و خلق و خوی او بیشتر آشنا شد.

قانون های حمل و نقل حیوانات در مسافرت های زمینی و هوایی

برای سفرهای زمینی و هوایی با حیوان خانگی خود، چه بلند مدت، چه کوتاه مدت، باید آمادگی لازم را داشته باشید؛ بنابراین به این نکات توجه کنید:

  • از سلامت جسمانی حیوان خانگی خود اطمینان حاصل کنید.
  • ناخن های حیوان خانگیتان را اصلاح کنید؛ این مسئله در مورد مسافرت با سگ و گربه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
  • مهمترین قانون حمل و نقل حیوانات به خصوص سگ در مسافرت های زمینی، به همراه داشتن باکس حمل سگ و قلاده اوست.
  • اگر با خودروی شخصی خود سفر می‌کنید، هرگز حیوان خانگی خصوصا سگ خود را داخل ماشین تنها نگذارید، چه داخل باکس حمل سگ، چه آزادانه؛ زیرا افزایش دمای داخل خودرو به خصوص در فصل تابستان باعث می‌شود تا به او آسیب شدید برسد، بیمار شود و یا حتی بمیرد.
  • قانون حمل و نقل حیوانات خصوصا در مورد مسافرت با سگ نکته دیگری را متذکر می‌شود که بدین شرح است:

در صورت گرم بودن هوای محیط، سایه‌بانی برای سگ خانگی خود ایجاد کنید یا اگر سگتان در باکس قرار داشت، برای خنک شدن حیوان، دستمال مرطوبی روی باکس حمل سگ قرار دهید.

  • توجه به بهداشت حیوان، دور نگه داشتن او از آلودگی محیطی که قرار است در آنجا مستقر شوید و همراه داشتن ملزومات بهداشتی حیوان خانگی خود امری بسیار ضروری محسوب می‌شود.
  • از سوی دیگر در صورت بیمار بودن حیوان خانگیتان، به همراه داشتن داروهای او نیز بسیار مهم است.
  • در صورت طولانی بودن مسیر مسافرت، برای رفع گرسنگی سگتان حتما به او غذا دهید و در حین رفع نیاز او به مسئله دفع ادرار حیوان نیز توجه داشته باشید.

برخلاف سگ ها که جابه جایی را دوست دارند، گربه ها در این شرایط استرس می‌گیرند و به خوردن غذا رقبتی نشان نمی‌دهند.

  • سعی کنید جعبه کمک های اولیه مخصوص حیوان خانگیتان را همراه داشته باشید.
  • رزرو بلیط و پرداخت هزینه جداگانه برای حیوان خانگی، تهیه مدارک مورد نیاز برای حمل صحیح او و بدون بروز مشکل در شرکت های هواپیمایی از موارد مهم هستند، خصوصا در مورد مسافرت با سگ و گربه!
  • دانستن حقوق حیوان خانگی و رعایت کردن قوانین شرکت های هواپیمایی برای ورود آنها به داخل کابین به ما کمک می‌کند تا از بروز هر مشکلی که قرار است برای حیوان خانگیمان ایجاد شود، جلوگیری کنیم.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا