رفتار حیوانات خانگیسگ خانگینژادهای سگ

معرفی خصوصيات سگ بیگل

خصوصيات سگ بیگل

سگ بیگل یک سگ بسیار دوست داشتنی و زیبا می‌باشد که افراد بسیار زیادی علاقه‌مند به نگهداری از این سگ مهربان هستند، سگ‌ها Beagles بسیار وفادار می‌باشند و بخاطر بازیگوش بودنشان لقب merry (به معنای شاد و سرشار از زندگی) به آن‌ها تعلق گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی خصوصيات سگ بیگل بپردازیم و به طور کامل رفتارهای این سگ دوست داشتنی را برای شما شرح دهیم.

از خصوصیات بسیار بارز این سگ می‌توان به اخلاق مهربان، علاقه‌مندی آن به گشت و گزار و هوش بالای این سگ اشاره کرد، سگ‌های بیگل داری چشمانی قهوه‌ای رنگ می‌باشند و نژاد این سگ جزء نژادهای نسبتاٌ کوچک است. سگ‌های نژاد بیگل تمایل بسیار زیادی به شکار و زوزه کشیدن دارند و با توجه به حس بویایی بسیار بالای خود می‌توانند به راحتی حیوانات موجود در فضا را تعقیب کنند.

سگ بیگل
معرفی خصوصیات سگ بیگل

تاریخچه نژاد سگ بیگل

Begueule یک کلمه آلمانی می‌باشد که معنای آن غرغرو است، اسم نژاد این سگ به زبان فرانسه و انگلیسی نیز متفاوت است، جدا از اسم گذاری عجیب این سگ، تاریخچه دقیقی از بوجود آمدن آن‌ها یافت نشده است؛ در قرن 19 میلادی این سگ‌ها در میان مردم از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار شدند.

در زمان قدیم سگ‌های بیگل سگ‌هایی شکارچی بحساب می‌آمدن و هوش بسیار زیاد آن‌ها باعث شد تا این سگ‌ها یکی از سگ‌های اشرافی و سلطنتی انگلستان در قرن 14 الی 15 میلادی باشند، در سال‌‌های بعد نیز ملکه ایزابت از چندین سگ Beagles در کاخ خود نگهداری می‌کرد که پس از آن سگ‌های بیگل در میان افراد شناخته شدند و محبوبیت بسیار زیادی کسب کردند.

در حال حاضر سگ‌های بیگل سگ‌هایی شکارچی بحساب نمی‌آیند و دارای خلق و خوی مهربان و آرامی هستند. در هنگام حکومت ادوارد دوم ارتفاع سگ‌های بیگل اولیه 22 سانتی متر بوده است، که به دلیل کوچکی این نژاد سگ؛ آن‌ها را به اسم سگ دستکشی نیز می‌شناختند.

خصوصیات ظاهری سگ بیگل

سگ‌های بیگل از خصوصیات قد و وزنی مختلفی برخوردار می‌باشند که در ادامه مطلب به طور کامل ویژگی‌های ظاهری سگ‌های بیگل را بررسی کرده و آن‌ها را شرح داده‌ایم:

ظاهر سگ Begueule
خصوصیات ظاهری سگ بیگل

 

  • ویژگی قدی سگ بیگل

قد سگ‌های بیگل بستگی به نژاد آن‌ها دارد که همین عامل باعث شده تا قد این سگ به دو سایز تقسیم بندی بشود، به طور کلی این سگ دوست داشتنی به دو دسته بیگل کوچک که ارتفاع آن بین 25 الی 35 سانت می‌باشد و بیگل متوسط که ارتفاع آن 35 الی 43 سانت است تقسیم بندی می‌شود.

  • وزن سگ Begueule

به طور کلی وزن سگ‌های بیگل در نرها و ماده‌ها متفاوت می‌باشد و وزن سگ‌های بیگل نر بین 5 الی 15 کیلو است و سگ‌های Begueule ماده‌ نیز اکثرا 9 الی 10 کیلو هستند؛ باید توجه داشته باشید که وزن این حیوان با توجه با رژیم غذایی و بیماری‌های خاص ممکن است کاهش و یا افزایش پیدا نماید.

  • رنگ بدن سگ بیگل بازیگوش

یکی از خصوصیات سگ بیگل رنگ بندی بسیار زیبای این سگ است، سگ‌های بیگل دارای موهای پراکنده و کمی می‌باشند و می‌توان این نژاد سگ را در رنگ بندی‌های مختلف مشاهده کرد. معمولا رنگ بدن سگ‌های Begueule ترکیبی از رنگ‌های سیاه، سفید، قهوه‌ای، قرمز و لیمویی است.

مراقبت و نگهداری از سگ Begueule

سگ بیگل نیز مانند تمام سگ‌ها نیازمند به مراقبت‌هایی می‌باشد، این سگ دوست داشتنی بسیار بازیگوش است و باید برای ورزش هر روز به پیاده روی کردن بپردازد، باید توجه داشته باشید که اگر سگ Begueule خود را در مدت زمان طولانی‌ تنها بگذارید امکان فرار کردن این سگ وجود دارد.

به دلیل بازیگوشی و حس بویایی قوی این سگ استفاده از قلاده در فضای باز برای مراقبت از آن الزامی است، سگ های بیگل علاقه بسیار زیادی به تشویقی دارند و برای تربیت آن‌ها می‌توانید از غذاهای تشویقی سگ استفاده نمایید. با مراجعه کردن به پت شاپ اینترنتی پتیا می‌توانید غذاهای تشویقی مورد علاقه سگ خود را تهیه و خریداری نمایید.

توجه داشته باشید که سگ‌های بیگل پر تحرک و سرشار از انرژی هستند و به رژیم غذایی مناسبی نیاز دارند، حمام کردن و توجه به اصول بهداشتی این سگ نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

ارتباط با گربه بیگل
مراقبت کردن از گربه Begueule

طول عمر سگ بیگل

طول عمر سگ‌های نژاد بیگل بین 10 تا 15 سال است که باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی و نحوه مراقبت از این سگ در افزایش و کاهش طول عمر آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

تغذیه و غذای سگ بیگل

رژیم غذایی سگ Begueule بستگی به سن، وزن و فعالیت سگ شما دارد که با مراجعه به یک دامپزشک می‌توانید رژیم غذایی مناسب این سگ دوست داشتنی را تهیه نمایید، بیگل‌ها روزانه به 5/1 الی 4/3 پیمانه وعده غذایی با کیفیت احتیاج دارند.

بهتر است بدانید که این سگ به پرخوری کردن علاقه بسیار زیادی دارد و برای نگهداری از سگ بیگل باید مواد غذای را از دسترس آن خارج کنید زیرا با توجه به حس بویایی بالا، می‌تواند مواد غذایی را از سطل زباله، کابینت و یا … پیدا کند و بدون وقفه آن‌ها را بخورد.

تغذیه سگ بیگل
رژیم غذایی سگ Begueule

سوالات متداول معرفی خصوصيات سگ بیگل

  • نحوه تربیت سگ بیگل چگونه است؟
    سگ‌های بیگل از هوش بسیار بالایی برخوردار می‌باشند اما به دلیل دیر جوش بودن آن‌ها شاید آموزش به این سگ نیازمند به کمی صبر باشد، با آموزش دادن به سگ‌های بیگل می‌توانید آن‌ها را به سگی مودب و خوش رفتار تبدیل نمایید و بهتر است هرگاه که رفتار خوبی از سگ خود دیدید به او به عنوان جایزه غذای تشویقی بدهید.
  • سگ‌های بیگل چند سال عمر می‌کنند؟
    به طور کلی طول عمر سگ‌های بیگل حدود 10 الی 15 سال می‌باشد که مواردی همچون تغذیه و نحوه نگهداری از این سگ می‌تواند در طول عمر او تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
  • بیگل‌ها چه خصوصیاتی دارند؟
    سگ‌های بیگل بسیار مهربان هستند و می‌توانند با حیوانات و افراد غریبه به راحتی ارتباط برقرار نمایند، این سگ‌های بازیگوش گرایش بسیار زیادی به فرار کردن، زوزه کشیدن و شکار کردن دارند اما جدا از این ویژگی‌های این سگ علاقه بسیاری به خانواده خود دارد و به حرف آن‌ها نیز عمل می‌کند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا