نژادهای گربهگربه آپارتمانی

نحوه نگهداری از گربه اسفینکس

معرفی گربه اسفینکس

گربه های اسقینکس به زبان ساده همان گربه‌های بی مو هستند، باید توجه داشته باشید که این گربه‌‌ها بسیار مهربان و دوست داشتنی می‌باشند و دارای موهای بسیار نازک و کم پشتی هستند. نژاد گربه sphynx کانادایی می‌باشد و می‌توان گفت که اکثر انسان‌ها از وجود این نژاد گربه اطلاع دارند. گربه های اسفینکس نیز مانند تمام گربه‌های دیگر نیاز به مراقبت‌هایی دارد که در این مطلب قصد داریم تا به نحوه نگهداری از گربه اسفینکس بپردازیم.

گربه های اسفینکس بسیار وفادار و مهربان هستند و این نژاد گربه به دلیل یک جهش ژنتیکی اولین بار در سال 1966 در شهر تورنتو متولد شده است. بسیاری از افراد به دلیل داشتن فرزند و ریزش موی گربه‌ها از نگهداری این حیوانات دوست داشتنی پرهیز می‌کنند اما اکنون گربه اسفینکس به دلیل نداشتن مو دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد شده است.

در ادامه می‌خواهیم تا به نحوه نگهداری از گربه اسفینکس بپردازیم و مزایای نگهداری و خصوصیات این گربه بازیگوش را برای شما شرح بدهیم.

گربه اسفینکس
معرفی گربه بی مو

نحوه نگهداری از گربه اسفینکس

همانطور که گفته شد گربه‌های اسفینکس نیز مانند تمام حیوانات نیاز به نگهداری دارند به طوری که در صورت اضافه وزن یا کمبود وزن این گربه باید فورا به دامپزشک مراجعه نمایید.

به دلیل اینکه گربه های اسفینکس نسبت به دیگر گربه‌ها بیشتر در معرض بیماری‌های پوستی هستند باید مراقبت‌های ویژه‌ای از این گربه بشود که در ادامه تمام نکات مهم برای نگهداری از این گربه را برای شما شرح داده‌ایم.

نکات مهم مراقبت از گربه اسفینکس

نکات بسیار مهمی وجود دارد که برای نگهداری از گربه اسفینکس باید به آن‌ها توجه داشته باشید که این نکات شامل موارد زیر می‌باشد:

مراقبت از گربه
مراقبت از گربه اسفینکس

مراقبت های پوستی گربه اسفینکس

همان گونه که اشاره شد بیماری‌های پوستی در گربه‌ها sphynx بسیار شایع است و برای جلوگیری از این بیمارها و نگهداری از گربه اسفینکس باید با مشورت از دامپزشک خود لوسیون بدن بدون اسانس مخصوص گربه را تهیه نمایید و بدن گربه‌ی اسفینکس خودتان را دائما با لوسیون شستشو دهید.

تمیز نگه داشتن و استفاده از شامپو برای شستشوی این گربه نیز دارای اهمیت می‌باشد، بهتر است از روغن‌های مخصوص برای گرم نگه داشتن گربه بعد از حمام استفاده نمایید.

رژیم غذایی و تغذیه مناسب گربه sphynx

تغذیه گربه اسفینکس دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا اضافه وزن و کمبود وزن برای این گربه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، این گربه مهربان دارای سیستم هضم غذای بسیار حساسی می‌باشد که بهتر است برای نگهداری از گربه اسفینکس به دامپزشکی مراجعه کنید و یک برنامه غذایی مناسب برای گربه خود تهیه نمایید.

گربه اسفینکس گربه‌ای بازیگوش و پر جنب و جوش است که نیازمند به غذای خوب و باکیفیت دارد، غذاهای خشک نیز در رژیم غذایی این گربه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

بازی کردن با گربه اسفینکس

گربه اسفینکس یک گربه بسیار مهربان و سرزنده است و می‌تواند به راحتی خود را ساعت‌ها سرگرم سازد، این گربه دوست داشتنی عاشق بازی کردن می‌باشد و شما می‌توانید تنها با استفاده از یک توپ با این نژاد از گربه‌ها بازی کنید.

بالا رفتن از در و دیوار یکی از کارهای مورد علاقه گربه sphynx می‌باشد و بهتر است بدانید که این گربه بازیگوش دارای روحیه‌ای حساس است و نباید به هیچ عنوان او را با غریبه‌ها تنها گذاشت، بهتر است در کنار گربه اسفینکس خود به نگهداری سگ و یا گربه‌ای دیگر بپردازید تا در نبود شما این گربه در خانه تنها نماند.

مزایای نگهداری از گربه دوست داشتنی sphynx

نگهداری از گربه اسفینکس دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه چند مورد از این مزیت‌ها را برای شما شرح داده‌ایم:

  • سرزنده بودن گربه
  • بی دردسر بودن گربه اسفینکس
  • کم بودن حجم و ریزش مو
  • داشتن هوش بالا
  • نگهداری آسان گربه اسفینکس
  • رفتار دوستانه و ارتباط عمومی بالا
شستشوی گربه اسفینکس
نگهداری از گربه دوست داشتنی اسفینکس

خصوصیات گربه اسفینکس

گربه اسفینکس یک حیوان خانگی بی دردسر است که این امر باعث شده تا نگهداری از این حیوان کار بسیار آسانی باشد، به طور کلی عمر مفید گربه‌ها اسفینکس حدود 11 الی 14 سال می‌باشد و وزن آن‌ها با توجه به سنشان حدود 3 تا 5.5 کیلو است.

گربه‌های sphynx گرایش بسیار زیادی به تولید صدا دارند و از همه مهم تر رفتار دوستانه این حیوان با حیوانات دیگر بسیار زیاد است به طوری که این گربه می‌تواند تمام حیوانات را شیفته‌ی خود بکند.

بیماری های رایج در گربه اسفینکس

به دلیل نداشتن موی گربه‌های sphynx احتمال بیمار شدن این گربه نسبت به دیگر نژادها بسیار بالاتر است، برای نگهداری از این گربه دوست داشتنی بهتر است بدانید که تابش نور آفتاب می‌تواند برای این گربه دارای خطر باشد زیرا امکان آفتاب سوختگی در این حیوان بسیار بالا است.

بدن گربه اسفینکس گرمای خود را در مدت زمان کوتاهی می‌تواند از دست بدهد و برای جلوگیری از بیمار شدن این گربه، باید در فصل زمستان لباسی برای او تهیه کنید تا حرارت بدن این گربه حفظ بشود. بیماری‌های دیگری مانند اضافه وزن و چاقی، مشکلات قلبی و بیماری‌های عصبی وجود دارد که ممکن است در این گربه بوجود بیاید که برای جلوگیری از این بیماری‌ها باید گربه خود را هر چند وقت یکبار برای چکاپ به دامپزشکی ببرید.

بیمار شدن گربه اسفینکس
بیماری های شایع در گربه sphynx

سوالات متداول نحوه نگهداری از گربه اسفینکس

  • برای نگهداری از گربه اسفینکس باید چه نکاتی را رعایت کرد؟
    نگهداری از گربه دوست داشتنی و مهربان اسفینکس نیازمند به مراقبت‌های خاصی می‌باشد که این مراقبت‌ها شامل مراقبت‌های پوستی، استفاده از رژیم غذایی مناسب، بازی کردن با گربه و وقت گذاشتن برای او است.
  • مزایای نگهداری از گربه sphynx چیست؟
    از فواید نگهداری از گربه اسفینکس می‌توان به کم بودن ریزش موی این گربه، نگهداری آسان و بی دردسر، بازیگوش بودن و سرزنده بودن گربه sphynx، ارتباط عمومی بالا با حیوانات دیگر و هوش بالای این گربه اشاره کرد.
  • نگهداری از گربه اسفینکس در زمستان چگونه است؟
    به دلیل بی مو بودن گربه‌های اسفینکس، بدن آن‌ها در کمترین زمان گرمای خود را از دست می‌دهد و برای نگهداری از این گربه در زمستان باید از لباس‌های گرم و استفاده از روغن‌هایی که باعث گرم شدن بدن آن‌ها می‌شود نمایید.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا