حمایت از حیوانات

نحوه واگذاری و سرپرستی سگ

واگذاری و به سرپرستی گرفتن سگ دارای شرایط خاصی می‌باشد که هم باید واگذار کننده حیوان و هم سرپرست آن از این شرایط آگاه باشند. سرپرستی و واگذاری سگ در مقایسه با خرید و فروش آن روشی بسیار اخلاقی‌تر و حامیانه‌تر می‌باشد. اگر شما نیز قصد سرپرستی یک سگ و یا واگذاری این حیوان را دارید، به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید. در ادامه مطلب قصد داریم تا در مورد نحوه واگذاری و سرپرستی سگ اطلاعات لازم را به شما بدهیم.

نحوه واگذاری و سرپرستی سگ

سگ‌ها نیاز به یک سرپرست دارند و باید توجه داشته باشید که آن‌ها وسیله ای نیستند که خرید و فروش بشوند. اگر به سگ‌ها علاقه دارید، می‌توانید مسئولیت این حیوان دوست داشتنی را بر عهده بگیرید و از او مراقبت کنید، در این مواقع بهتر است به جای سرپرست گرفتن یک سگ پرورش یافته به سراغ سگ های بی سرپرست بروید و مسئولیت آن‌ها را برعهده بگیرید.

سالانه در آمریکا حدود دو میلیون سگ و گربه کشته می‌شوند که این تعداد متاسفانه در ایران بیشتر می‌باشد و دلیل آن نبودن پناهگاه برای آن‌ها است. زمانی که یک فرد از مراکز متفرقه سگ می‌خرد، متاسفانه دارد از کانال توله کشی پی در پی آن‌ها حمایت می‌کند.

برای به سرپرستی گرفتن یک سگ باید بدانید که سگ ها نیاز به وقت گذاشتن دارند و برای نگهداری از آن‌ها باید بودجه مورد نیاز را داشته باشد تا بتوانید وسایل و غذاهای مورد نیاز آن‌ها را تهیه کنید.

سرپرستی و واگذاری سگ
نحوه واگذاری سگ

نکات مهم برای سرپرستی سگ

برای به سرپرستی گرفتن یک سگ نیاز است تا نکاتی را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید که در ادامه این نکات را به طور کامل برای شما شرح داده‌ایم.

  • مسئولیت پذیر بودن برای نگهداری از سگ

برای نگهداری از سگ باید مسئولیت پذیر باشید و بتوانید حدود 10 تا 15 سال از یک سگ به خوبی مراقبت کنید و به او عشق بورزید. قبل از سرپرستی گرفتن یک سگ حتما به خوبی از این موضوع اطمینان خاطر داشته باشید.

مسئولیت پذیری در نگهداری از سگ
مسئولیت پذیری در سرپرستی از سگ

 

  • مشکلات فرهنگی نگهداری از سگ

قبل از آوردن سگ به خانه خود حتما مشکلاتی همچون اعتراضات همسایه‌ها از پارس کردن سگ، مشکلات نظافتی، مشکلات وسواسی خانواده و … را در نظر بگیرید و اگر توانایی نگهداری از آن را داشتید، سپس سگ خود را به خانه بیاورید.

  • خریداری وسایل مورد نیاز سگ

قبل از آوردن سگ به خانه باید حتما تمام وسایل مورد نیاز آن را تهیه کنید و سپس او را به خانه بیاورید، با مراجعه کردن به پت شاپ سگ پتیا می‌توانید تمام وسایل مورد نیاز حیوان خود را از جمله ظرف غذا، ظرف آب، جای خواب، قلاده، باکس نگهداری از سگ، و … را تهیه نمایید.

خرید وسایل سگ
وسایل مورد نیاز سگ
  • آماده کردن خانه برای سگ

به طور کلی سگ قرار است یکی از اعضای خانواده شما بشود و باید برای راحتی او فضایی را اختصاص بدهید و وسایلی را مانند جای خواب، غذا و … را برای او تهیه نمایید. باید توجه داشته باشد که برای نگهداری از سگ نیاز به فضایی آرام دارید تا حیوان بتواند در آن احساس راحتی بکند.

  • مطالعه کردن در مورد تربیت سگ

هنگامی که یک سگ را به سرپرستی می‌گیرید باید حتما از ابتدا آموزش دادن را به او شروع کنید، زیرا ممکن است سگ شما آموزش خوبی ندیده باشد و یا بخاطر خاطرات و تجربیات بدی که برایش اتفاق افتاده است ترسو یا بی اعتماد شده باشد. برای تربیت کردن سگ خود می‌توانید از کتاب‌ها و تجربیات افراد کمک بگیرید.

مطالعه در مورد تربیت سگ
آموزش تربیت سگ

 

  • مکانی مطمئن برای سرپرستی سگ

در حال حاضر در خیلی از شبکه‌های اجتماعی افرادی هستند که می‌خواهند سگ خود را واگذار کنند، باید توجه داشته باشید که همه‌ی این افراد قابل اعتماد نیستند و ممکن است آن‌ها پرورش دهنده حیوانات باشند و یا سگ مریضی را به شما واگذار کنند.

برای به سرپرستی گرفتن سگ بهتر است از تجربه دوستان و آشنایان خود استفاده کنید و از فردی قابل اعتماد سگ را به سرپرستی بگیرید. پناهگاه حیوانات از جمله مکان‌های قابل اعتماد برای به سرپرستی گرفتن سگ می‌باشند.

آیا باید برای سرپرستی حیوانات هزینه ای بپردازیم؟

برای به سرپرستگی گرفتن یک سگ نباید به هیچ عنوان هزینه‌ای را پرداخت کنید و حتی اگر شاهد این بودید که فردی خواست سگ خود را بفروشد باید حتما به پناهگاه حیوانات خبر بدهید.

واگذار کننده حیوان نباید به هیچ عنوان برای واکسیناسیون سگ، عقیم سازی، شناسنامه و … آن مبلغی را از شما دریافت کند.

پرداخت هزینه برای سرپرستی سگ
هزینه سرپرستی سگ

برای سرپرستی سگ باید دارای چه شرایطی باشید؟

برای به سرپرستی گرفتن سگ باید دارای شرایطی باشید که آن شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

  1. داشتن وضعیت مالی مناسب برای به سرپرستی گرفتن سگ
  2. داشتن تجربه نگهداری از سگ
  3. اطمینان خاطر از همسایه‌ها
  4. نداشتن شغل طولانی مدت
  5. رضایت تمامی افراد خانواده
  6. توانایی برقراری ارتباط با سگ و دوست داشتن او

سوالات متداول نحوه واگذاری و سرپرستی سگ

  • نحوه سرپرستی گرفتن سگ چگونه است؟
    باید بدانید که سرپرستی گرفتن سگ، یک کار کاملا اخلاقی و زیبا می‌باشد.
  • قبل از سرپرستی سگ چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
    قبل از آوردن سگ باید خانه خود را برای او آماده کنید و وسایل مورد نیاز او را تهیه نمایید. قبل از اوردن سگ به خانه باید در مورد تربیت سگ اطلاعات کافی داشته باشید و بتوانید سرپرست خوبی برای او باشید و توانایی مقابله با مشکلات فرهنگی را نیز داشته باشید.
  • برای سرپرستی گرفتن سگ باید چه شرایطی را داشته باشید؟
    برای اینکه بتوانید سرپرستی یک سگ را بر عهده بگیرید باید شرایطی همچون رضایت تمام افراد خانواده، توانایی برقراری ارتباط با سگ، داشتن وضعیت مالی مناسب، داشتن اطلاعات و تجربه نگهداری از سگ را داشته باشید.
    برای به سرپرستی گرفتن سگ می‌توانید به پناهگاه حیوانات مراجعه کنید و یکی از سگ‌هایی را که نیاز به دوست داشته شدن دارند را به سرپرستی بگیرید و از آن مراقبت کنید. سگ های بی سرپرست نیاز به یک حامی دارند تا مسئولیت آن‌ها را بر عهده بگیرد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا