نماد سایت وبلاگ پتیا

نشانه های درد در گربه ها

نشانه های درد در گربه ها

نشانه های درد در گربه ها

نشانه های درد در گربه ها و توجه به آن به این دلیل اهمیت دارد که بیشتر گربه ها در پنهان کردن مشکلات و درد خود متخصص هستند.

این رفتار گربه ها در مخفی کردن دردشان، یک رفتار غریزه‌ای برای بقاست. گربه های وحشی درد خود را پنهان می‌کنند تا در برابر سایر جانوران مخصوصا سایر شکارچیان در موضع ضعف قرار نگیرند.

گرچه گربه های خانگی نگران طمعه شدن نیستند، اما ممکن است حیوانات خانگی دیگر را به عنوان یک رقیب برای منابعی مانند آب و غذا و حتی توجه ببینند.

همچنین، یک گربه تنها در خانه، با پنهان کردن بیماری خود سعی می‌کند شایسته بودنش را به عنوان یک حیوان خانگی تثبیت کند.

با توجه به رفتارشناسی گربه و این غریزه آن‌ها، کار صاحب او، در تشخیص بیماری گربه و درمان درد گربه خود، سخت است.

خوشبختانه نشانه‌های زیادی وجود دارد که با دانستن آنها می‌توانید نشانه های درد در گربه ها را تشخیص بدهید و در صورت نیاز، به کمک یک دامپزشک به درمان درد گربه خودتان بپردازید.

در ادامه، با مطالعه این مقاله و سایر مقالاتی که در سایت فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا برای شما فراهم کرده‌ایم، می‌توانید با رفتارشناسی گربه ها بیشتر آشنا شده و در نگهداری و مراقبت از آن‌ها حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

چگونه متوجه بیماری گربه شویم؟

زمانی که شما متوجه یک حالت غیرطبیعی و غیرمعمول در گربه خود می‌شوید، ممکن است بیشتر از آنچه تصور می‌کنید از بیماری گربه‌تان گذشته باشد.

اگر مدت زیادی است که از یک گربه نگهداری می‌کنید، احتمالا زودتر متوجه تغییر رفتار گربه خواهید شد.

اما در هر حال، باید به تغییرات ظریف رفتاری و زبان بدن گربه ها توجه کنید و اطلاعات خود را در مورد نشانه های درد در گربه ها، رفتارشناسی گربه و انواع بیماری‌های آن‌ها بالا ببرید.

به رفتار گربه خود توجه کنید، زبان بدن آن را بشناسید، آیا متوجه موردی غیرعادی می‌شوید؟ رفتار گربه ها بدون دلیل تغییر نمی‌کند.

اگر نشانه های درد در گربه ها را چه در رفتار و چه در جسم آن‌ها تشخیص دادید، سریعا با دامپزشک خود مشورت کنید.

نشانه های درد در گربه ها کدام است؟

شما برای تشخیص زودتر بیماری گربه خود باید نشانه های درد در گربه ها را بشناسید. در اینجا به برخی از رایج‌ترین علائم بیماری های گربه‌ می‌پردازیم:

 برای تهیه بهترین غذاها و مکمل‌های غذایی و تقویتی استاندارد می‌توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی پتیا مراجعه کنید.

نشانه های درد در گربه ها و شرایط اضطراری در سلامت آن‌ها

اگر متوجه علائم زیر در گربه‌تان شوید، احتمالا گربه‌تان در شرایط اضطراری سلامت می‌باشد. در این صورت، به هیچ‌وجه نباید تعلل کنید و نسبت به آنها بی‌تفاوت باشید.

شما باید هرچه سریع‌تر به دامپزشک بروید و برای درمان درد گربه خود دست به کار شوید.

نحوه مراقبت از گربه و پیشگیری از بیمار شدن آن‌ها

برخی از صاحبان گربه در مراقبت‌های به موقع پزشکی برای گربه خود کوتاهی می‌کنند، به طوری که حتی چند سالی صبر می‌کنند تا گربه را برای معاینه به دامپزشکی ببرند. حتی بعضی از گربه ها فقط در صورتیکه به بیماری و مشکلی دچار شوند، نزد دامپزشک برده می‌شوند.

بررسی شرایط گربه توسط دامپزشک و معاینه منظم آنها باعث می‌شود در صورت بروز اولین نشانه های درد در گربه ها، مشکل توسط دامپزشک تشخیص داده شده و قبل از ایجاد مسئله‌ای حاد، درمان درد گربه صورت بپذیرد.

واکسیناسیون گربه‌ها از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از بیمار شدن آنها به برخی از بیماری‌هاست. می‌توایند با مراجعه به وبلاگ پتیا و مطالعه مقاله اهمیت واکسیناسیون گربه‌ها، اطلاعاتی کاربردی در این زمینه کسب کنید.

همچنین، توجه به رژیم غذایی سالم برای گربه اهمیت بسیار بالایی در سلامت او دارد. یک رژیم غذایی سالم، مقوی و حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن گربه کمک می‌کند که آنها از مشکلات بهداشتی و سلامتی در امان باشند.

حتما به توصیه‌های دامپزشک برای جلوگیری از ابتلای گربه خود به مشکلات انگلی از جمله کک‌ها، انگل‌های پوستی و روده‌ای توجه و از مکمل‌های تجویزشده استفاده کنید.

در ضمن، هیچ وقت از داروهای مسکن بدون تجویز دامپزشک استفاده نکنید.

تا حد امکان، سعی کنید بستری مناسب برای استراحت گربه فراهم کنید. آب را در جایی قرار دهید که گربه به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

همچنین، برنامه‌ای منظم برای غذای او در نظر بگیرید. با مطالعه رفتارشناسی گربه ها، اطلاعات خود را درباره گربه ها بالا ببرید تا بهتر بتوانید از آنها نگهداری کنید.

از مهمترین شرایط تاثیرگذار در سلامتی و روحیه گربه ها فضای خانه است. خانه‌ای شاد و آرام نقش زیادی در جلوگیری از ایجاد استرس و ناآرامی و در نتیجه، بیماری‌های مرتبط با آن‌ها دارد.

اگر به سلامت حیوان خانگی خود اهمیت می‌دهید، باید بتوانید نیازهای حیوان و نشانه‌های انواع بیماری آن را تشخیص دهید و مسئولیت رسیدگی به حیوان را کاملا بر عهده بگیرید.

خروج از نسخه موبایل