نژادهای سگ

نژاد سگ پامرانین

نگهداری از حیوانات از زمان‌های بسیار دور رواج داشته است. از هزاران سال پیش، بشر با اهلی کردن حیوانات از آن‌ها استفاده می‌کرده است.

در این بین، برخی از حیوانات به عنوان نگهبان و یا حتی دوست بشر قلمداد شده‌اند. سگ ‌ها یکی از قدیمی‌ترین و صمیمی‌ترین همراه و همدم انسان‌ها بوده و هستند.

وفاداری و دوستی که بین انسان و سگ وجود دارد، بارها موجب شده که سگ به عنوان عضوی از خانواده شناخته شود و در عوض، سگ هم نقش نگهبان و همدم خانواده و نیز هم‌بازی کودکان باشد.

با زندگی آپارتمان‌نشینی کنونی، رغبت به سمت نگهداری از حیوانات خانگی کوچک رفته است. موش‌، خرگوش، موش خرما، برخی از نژاد سگ‌ ها و… همگی از دسته حیوانات خانگی کوچک هستند.

در بین نژادهای مختلف سگ، برخی از نژادها به علت شکل و شمایل و اندازه جثه خود بسیار محبوب شده‌اند.

سگ ‌های کوچک‌تر علاوه بر اینکه بسیار بانمک و زیبا هستند، نیاز خانواده به یک سگ را نیز تامین می‌کنند. نژاد سگ پامرانین یکی از انواع حیوانات خانگی کوچک است.

نژاد سگ پامرانین یکی از محبوب‌ ترین نژادهای سگ است. سگ جیبی پامرانین با صورتی بشاش و خندان، چهره‌ای بانمک دارد.

همچنین، این نوع سگ بسیار پرانرژی و پرجنب‌وجوش است. شجاعت و سرزنده بودن، چهره دوست داشتنی و خندان، کوچک بودن و… همگی باعث شده است که سگ جیبی پامرانین به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید برای کسانی که می‌خواهند سگ خانگی داشته باشند، بدل شود.

توصیه می‌کنیم این نژاد را از مرکز فروش سگ پامرانین معتبر خریداری کنید.

تاریخچه پامرانین، به بلندای تاریخ!

نژاد سگ پامرانین تاریخچه بسیار طولانی دارد. این نژاد، از نژاد سگ‌ های بزرگ سورتمه‌ای هستند. سگ‌ های سورتمه‌ای از سالیان بسیار دور تاکنون در قطب شمال زندگی می‌کنند و توسط ساکنان آن منطقه استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری سگ جیبی پامرانین

بدن این حیوان با خز پفکی پرپشت پوشیده شده است. براساس شکل و شمایل، نژاد سگ پامرانین به دو دسته‌ی سگ جیبی پامرانین خرسی و روباهی تقسیم می‌کنند.

با این وجود، کلیات چهره و اندام نژاد سگ پامرانین در هر دو مدل یکسان است.

سگ نژاد پامرانین از پوشش بدن دو لایه پف‌دار برخوردار است. این پوشش خزمانند می‌تواند به رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، کرم، برنز، حنایی و یا مشکی باشد.

گوش این نوع سگ به شکل مثلث کوچک ایستاده هستند. چشمان سگ جیبی پامرانین گرد و سیاه‌رنگ بوده و دم برگشته که به پشت حیوان خوابیده است، ویژگی دیگر پامرانین می‌باشد.

  • سگ پامرانین روباهی

پامرانین روباهی
پامرانین روباهی

سگ پامرانین روباهی نسبت به پامر خرسی پوزه کشیده‌تر و چهره‌ای جدی‌تر دارد. سگ پامرانین روباهی گوش‌های تیز و صورت کشیده‌ای دارد و به همین علت و شباهتی که به روباه دارد، سگ پامرانین روباهی نامگذاری شده است.

 

  • سگ پامرانین خرسی

پامرانین خرسی
پامرانین خرسی

نوع دیگری از نژاد سگ پامرانین، سگ پامرانین خرسی است. این مدل نسبت به سگ پامرانین روباهی پوزه کوتاه‌تر، چهره‌ای بشاش‌تر و خندان‌تر و موهای پرپشت‌تری دارد.

سگ پامرانین خرسی نسبت به سگ پامرانین روباهی چهره‌ای عروسکی‌تر داشته و تاحدودی محبوب‌تر است. البته انتخاب بین انواع مدل‌های نژاد سگ پامرانین کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

نکته‌ای که نیاز است به آن توجه کنید این است که اصطلاحات سگ پامرانین خرسی و روباهی تنها در ایران کاربرد دارد و در کشورهای دیگر این‌گونه دسته‌بندی نمی‌شوند.

نگهداری از سگ پامرانین، نه سخت، نه آسان!

نگهداری از سگ جیبی پامرانین چندان راحت نیست! البته شاید بتوان گفت این موضوع درباره تمامی حیوانات خانگی کوچک صادق است.

نژاد سگ پامرانین بسیار بازیگوش و پرانرژی است. یکی از مسائل مهم درباره این نوع سگ این است که سگ پامرانین متوجه اندازه بسیار کوچکش نیست؛ همین مسئله ممکن است به دلبند کوچک شما آسیب وارد کند.

برای مثال در زمان بازی با کودکان، اگر نظارتی از طرف شما نباشد، ممکن است پامر شما آسیب ببیند. همچنین، اگر در خیابان و یا کوچه سگ‌ های بزرگ ‌تری را ببیند، از آن‌جایی که درکی از ابعاد خود ندارد، ممکن است با قلدری با آن‌ها درگیر شده و آسیب‌های جدی به خود وارد کند.

بنابراین، بهتر است پیش از تهیه پامرانین از مراکز خرید و یا فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی، خود را برای قلدربازی‌های نژاد سگ پامرانین آماده کنید!

همانطور که گفته شد، نگهداری از حیوانات خانگی کوچک کمی دشوارتر است که به علت آسیب‌پذیرتر بودن جسم آن‌هاست.

برای نگهداری از نژاد سگ پامرانین بهتر است غذای مناسب و باکیفیت در اختیارش قرار دهید. برای این کار می‌‌توانید با سفارش به فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی معتبر، غذای مناسب برای پامر زیبای خود را درب منزل تحویل بگیرید.

برای اطلاع از نوع غذای باکیفیت و مناسب برای سگ پامرانین و نیز دریافت مشاوره در این خصوص می‎‌توانید به سایت پتیا مراجعه کنید.

بهتر است برای تخلیه انرژی مضاعف سگ پامرانین، او را روزانه به مدت 30 تا 40 دقیقه به پیاده‌روی ببرید.

توجه داشته باشید نژاد سگ پامرانین نسبت به گرما ضعیف است و به راحتی گرمازده می‌شوند. پس بهتر است در روزهای داغ تابستان در منزل با بازی کردن انرژی‌اش را تخلیه کنید.

برخی اوقات، ممکن است مشغله‌های کاری و فکری شما به حدی زیاد باشد که چاره‌ای جز تنها گذاشتن سگها در خانه نداشته باشید.

در مورد سگ پامرانین بهتر است کمی محتاط‌‌ ‌تر نسبت به این موضوع برخورد کنید. سگ پامرانین در صورت تنها ماندن به شدت افسرده می‌شود.

ظاهر سگ ‌های پامرانین برای زیبا بودن نیاز به رسیدگی زیادی دارد. بهتر است روزانه پامر خود را برس بکشید تا مدل مو و زیبایی‌ش حفظ شود.

برای این کار بهتر است تمام تجهیزات مرتبط با حیوانت خانگی را تهیه کنید.

تربیت سگ جیبی پامرانین

سگ پامرانین با تمام زیبایی‌ها و شیطنت‌هایی که دارد، اما می‌توند به کابوس شما تبدیل شود. بهتر است سگ پامرانین را از مرکز فروش سگ پامرانین معتبر تهیه کنید که به درستی سگ را تربیت می‌کنند.

در صورت عدم تربیت پامرانین در سنین پایین، به شدت واق واق کرده و قاعدتا تربیت آن‌ها بسیار سخت ‌می‌شود.

همچنین، خوب است بدانید آموزش محل دستشویی به این نژاد قدری زمان‌بر است و بهتر است که با صبر و حوصله در این‌ زمینه برخورد کنید.

بهتر است در زمان خرید از مرکز فروش سگ پامرانین حتما نسبت به آموزش‌هایی که حیوان دیده، دقت نظر داشته باشید؛ چرا که آرامش شما و خانواده‌تان درگیر این موضوع است.

سگ پامرانین چند سال عمر می‌کند؟

طول عمر هر موجود جانداری به عوامل بسیار زیادی مربوط است. کیفیت غذای استفاده‌شده، محیط زندگی، بهداشت و عدم ابتلا به بیماری، آرامش ذهنی و روانی و… . در مورد سگ پامرانین نیز همین گونه است.

اگر از مرکز فروش سگ پامرانین، پامر خود را تهیه کرده و از سلامت آن مطمئن باشید، همچنین، در طول زندگی پت خود تمامی موارد مرتبط با سلامت حیوان را رعایت کرده باشید، معمولا سگ ‌های پامرانین چیزی در حدود 12 تا 16 سال عمر خواهند داشت که نسبت به سایر نژاد سگ‌ ها عمر متوسطی است.

فراموش نکنید شما در قبال جان پامر خود مسئول هستید؛ چرا که شما انتخاب کرده‌اید سرپرستی‌اش را به عهده داشته باشید.

بنابراین، باید به پامر خود به چشم یک عضو خانواده نگاه کنید. اگرچه حیوانات خانگی به مراقبت نیاز دارند، اما درباره حیوانات خانگی کوچک از جمله سگ پامرانین، این موضوع جدی‌تر است.

سگ پامرانین، خوش اشتهاست!

پامرانین ها بسیار پرانرژِی و پرجنب و جوش هستند، به همین سبب، غذاهای باکیفیت و مقوی نیاز دارند. غذا اهمیت زیادی در سلامت و مدت زمان عمر حیوان خانگی شما دارد.

جثه کوچک پامرانین معده‌ی بسیار کوچک‌تری دارد. بهتر است تغذیه پامر بیشتر از مواد پروتئینی و مقوی باشد.

معمولا در تمامی مرکز فروش سگ پامرانین، غذای مناسب آن‌ها را می‌توانید بیابید. همچنین، فروشگاه‌های معتبری در این زمینه فعال هستند که شما می‌توانید بهترین برندهای غذای سگ را از آن‌جا تهیه کنید.

پامرانین همچون دیگر حیوانات خانگی کوچک، مستعد کاهش قند خون ناگهانی است. بنابراین، بهتر است به نحوی برنامه‌ریزی کنید که حیوان خانگی شما ساعات طولانی را گرسنه نماند.

بهتر است غذای روزانه پامرانین را در 3 یا 4 وعده کوچک به او بدهید.

پامرانین، کوچولوی باهوش ولی مغرور!

سگ‌ های پامرانین بسیار باهوش هستند و خیلی سریع یاد می‌گیرند. این مسئله بسیار مهمی است که در سنین پایین به پامرانین آموزش داده شود، در غیر این صورت سگ پامرانین بسیار سرکش و خودرای عمل می‌کند.

اگرچه جثه‌ی کوچکی دارد، اما اخلاق اجداد قطبی خود را به ارث برده و بسیار شجاع و برون‌گراست. همین موضوع می‌تواند برای پامر گران تمام شود!

به طور کلی، پامرانین با اعضای خانواده خیلی زود صمیمی می‌شود و هم‌بازی خوبی برای کودکان است.

برای جلب توجه هر کاری می‌کند و دوست دارد در مرکز توجه صاحب خود قرار داشته باشد.

با تمام این اوصاف، نژاد سگ پامرانین برای کسانی که برای اولین بار می‌خواهند از سگ نگهداری کنند، گزینه مناسبی نیست.

در صورت تهیه این حیوان دوست داشتنی از مرکز فروش سگ پامرانین، بهتر است تمامی موارد نگهداری و مراقبت از حیوان را رعایت کنید.

با عمل به این موارد و مراقبت مداوم از پت خود، پامرانینی جذاب و زیبا و البته بازیگوش را برای سال‌ها در کنار خود خواهید داشت.

مجدد تاکید می‌کنیم، سگ پامرانین را باید همچون عضو خانواده خود بدانید؛ چرا که عدم توجه و عدم مراقبت کافی از این حیوان در قدم اول می‌تواند آسیب‌های جدی به جسم و جان حیوان وارد کند و در قدم دوم، شما را از داشتن دوستی زیبا محروم سازد.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا