حیوان خانگی و آپارتمانی

درباره‌ی نگهداری از حیوانات خانگی چه می‌دانید؟

نگهداری حیوانات خانگی به دلیل فواید حیوانات اهلی و ویژگی‌ های مثبت داشتن یک حیوان خانگی، طرفداران زیادی داشته و توسط بسیاری از روانپزشکان نیز توصیه می‌شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که تجربه‌ی نگهداری حیوانات خانگی را داشته‌اید، قطعا به نقش حیوانات در زندگی انسان و عشق بی قید و شرط آنها پی برده‌اید.

نقش حیوانات در زندگی انسان

نقش حیوانات در زندگی انسان جدا از فواید حیوانات اهلی در تغذیه‌ نوع بشر و حفظ تعادل موجود در اکوسیستم‌های طبیعی توسط گونه‌های متفاوت جانداران، در سده های اخیر با نگهداری حیوانات خانگی معنای جدیدی به خود گرفته است.

نقش حیوانات در زندگی انسان و تعامل متقابل از راههای متفاوتی صورت می‌گیرد و روابط دوستانه‌، پایاپای و سودآور زیادی بین بشریت و حیوانات برقرار است.

فواید حیوانات اهلی برای انسان از نقطه نظرات متفاوتی قابل بررسی می‌باشد.

فواید حیوانات اهلی در صنایع

حیوانات اهلی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند که از مهمترین آنها استفاده در صنایع غذایی است.

نقش حیوانات در زندگی انسان به ویژه فواید حیوانات اهلی برای نوع بشر به عنوان یک منبع غذایی مهم در حفظ بقا و ادامه نسل بشریت از نخستین روزهای پیدایش بشریت تاکنون بسیار مطرح بوده است.

علاوه بر صنایع غذایی، فواید حیوانات اهلی و استفاده از آنها در صنایع کشاورزی و تولیدی نیز همواره برجسته بوده است.

از طرف دیگر با وجود نفی بسیاری از اصول اخلاقی همچنان شاهد نقش حیوانات در زندگی انسان به عنوان یک ماده مصرفی در صنعت مد و پوشاک نیز هستیم.

الهام گرفتن از نوع حرکت، حالت بدن و فیزیولوژی بسیاری از حیوانات نیز از دیرباز، منبع الهام طراحی انواع فناوری ها در صنایع تولیدی متفاوت بوده است.

 فواید حیوانات اهلی در علوم پزشکی

با پیشرفت علم پزشکی فواید حیوانات اهلی و گاها استفاده از حیوانات غیراهلی نیز در علم پزشکی سبب پیدایش بسیاری از راه‌های درمانی و پیشرفت در این زمینه شده است.

با توجه به وجود بیماری‌ های مشترک میان انسان و حیوانات، راه درمان و واکسن تعدادی از بیماری‌ها نیز به طبع از خود ناقلین دریافت شده است.

فواید نگهداری حیوانات خانگی

شاید رشد تکنولوژی، ظهور فضای مجازی و تغییرات فرهنگی در سده های اخیر که مسبب تنهاتر شدن انسان‌ها شد، به مرور زمان، نگهداری حیوانات خانگی را رونق بخشید.

امروزه در بسیاری از جوامع شاهد آن هستیم که نگهداری حیوانات خانگی برای بسیاری از افراد و خانواده ها به عنوان یک اصل مهم شمرده شده و بعضا حیوان خانگی به عنوان یکی از اعضای خانواده محسوب می‌گردد.

نگهداری حیوانات خانگی و کمک آنها به انسان را میتوان از فواید حیوانات اهلی برای انسان نیز برشمرد.

کاهش خطر ابتلا به آلرژی

بر خلاف تصور عموم، نگهداری حیوانات خانگی در صورتی که از کودکی افراد وجود داشته باشد، میتواند خطر ابتلا به واکنش های آلرژیک را در بزرگسالی کاهش دهد.

کاهش فشار خون

نگهداری حیوانات خانگی میتواند بر فعالیت قلبی- عروقی تأثیرات مثبت بگذارد.

شاید حتی نگاه کردن به بازیگوشی و فعالیت حیوان خانگی سبب از بین رفتن استرس ذهنی، آرامش و در نهایت عملکرد مثبت بدن در زمینه فشار خون خواهد شد.

طبق یک تحقیق بر روی افراد مسنی که به نگهداری حیوان خانگی پرداخته بودند، نسبت به افرادی که اینکار را انجام نداده بودند، افراد مسنی که حیوان خانگی داشتند از قلب قوی تر و سالم تری برخوردار بوده‌اند.

بهبود تناسب اندام

طبق یک تحقیق انجام شده در سال 2011 توسط یک مجله فیزیولوژی و سلامتی، صاحبان حیوانات خانگی مانند سگ‌ها در طول هفته، 19 دقیقه بیشتر از سایرین راه می‌روند.

به صورت کلی نگهداری از حیوانات خانگی و بازی با آنها سبب افزایش تحرک افراد و در نتیجه بهبود تناسب اندام و سلامت ایشان خواهد شد.

پتیا، به عنوان اولین فروشگاه لوازم حیوانات، برای افرادی که به نگهداری حیوانات خانگی میپردازند دنیای متنوعی از محصولات و ملزومات را فراهم دیده است.

برای تهیه انواع اسباب بازی حیوان خانگی خود میتوانید به فروشگاه پت شاپ پتیا مراجعه کرده و محصول موردنظر خود را به صورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل خواهید گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا