بیماری های حیوانات خانگیحیوان خانگی و آپارتمانی

مزایای ویزیت در محل برای حیوانات

ویزیت حیوانات خانگی در محل مجموعه‌ای از خدمات تخصصی است که زمینه مراقبت از آنها را برای صاحبین این موجودات دوست‌داشتنی فراهم می‌کند؛ این خدمات که شامل معاینات پزشکی، بررسی کیفیت سلامت و اقدامات پیشگیرانه است، می‌تواند یک جایگزین مناسب برای کلینیک‌های دامپزشکی در مناطق شهری باشد و بر اساس نیازهای فردی آنان، به هدف گسترش رفاه و آسایش این موجودات دوست‌داشتنی و صرفه جویی در زمان صاحبین آنها ارائه گردد.

در ادامه، این مقاله همراه تیم تولید محتوای پتیا باشید تا بیشتر با خدمات و مزایای ویزیت در محل برای حیوانات آشنا شوید.

خدمات یک دامپزشک سیار پت به صاحبان حیوانات خانگی چیست؟

خدماتی که یک دامپزشک سیار پت می‌تواند در خانه یا محل تعیین‌شده ارائه دهد، شامل:

  • مشاوره حضوری
  • معاینه و ویزیت روزانه و معمولی
  • واکسیناسیون و انگل‌ زدایی
  • اصلاح مو
  • شستشوی بدن
  • نصب یا کاشت میکروچیپ
  • کوتاه کردن ناخن
  • بررسی دمای بدن
  • موارد ارتوپدی
  • بخیه و پانسمان
  • تزریقات و خون‌گیری برای انجام آزمایش‌های تشخیصی و ضروری
  • درمان عارضه‌های پوستی
  • نصب آنژیوکت و سرم‌ تراپی
  • عقیم‌سازی
  • انجام جراحی‌های مختلف
  • امور تغذیه‌ای و رژیم درمانی
  • صدور شناسنامه و صدور گواهی سلامت به خصوص برای خروج از کشور

است.

دامپزشک سیار پت چه کارهایی را نمی‌تواند در خانه یا محل تعیین‌شده انجام دهد؟

به طور کلی، هر موردی که به تجهیزات تخصصی نیاز داشته باشد را نمی‌توان در خانه یا هر محل دیگری انجام داد؛ بنابراین، حیوانات پس از انتقال به مرکز پزشکی، تحت درمان قرار می‌گیرند.

اما جالب است بدانید، در حالت کلی، همراه دامپزشک سیار پت، یک کیف کوچک که حاوی دارو، وسایل و ابزارهای مورد نیاز معاینه حیوانات خانگی است، وجود دارد و هیچ چیز، موجب مختل شدن روند معاینه این موجودات دوستداشتنی نمی‌شود.

مزایای ویزیت حیوانات خانگی در محل کدامند؟

اگر چه اکثر حیوانات خانگی مانند سگ ها و گربه ها به راحتی می‌توانند با وسیله نقلیه به یک مرکز دامپزشکی بروند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ده‌ها دلیل وجود دارد که صاحبان حیوانات خانگی، از بردن آنها به کلینیک یا بیمارستان اجتناب می‌کنند و ویزیت حیوانات خانگی در محل را ترجیح می‌دهند؛

این تجربه نه تنها برای حیوانات استرس‌زا نیست، بلکه می‌تواند برای حیواناتی که تجربه پراسترسی از مراجعه به کلینیک‌های دامپزشکی داشته‌اند، جایگزین مناسبی باشد.

ضمن اینکه وجود ارتباط و وابستگی روحی ميان حيوان خانگی و صاحب او موجب می‌شود تا حیوان با اطمینان و اشتیاق بیشتری دامپزشک را ملاقات کنند؛ مخصوصاً در جامعه امروز که بسیاری از مردم دارای حیوان خانگی هستند و با مشغله‌هایی که دارند، او را باید حداقل سالی یکبار نزد دامپزشک ببرند!

زمان ویزیت حیوانات خانگی در محل یا خانه می‌تواند از سال اول زندگی او آغاز شود؛ زیرا حیوانات نیز مانند انسان‌ها، در اولین سال زندگی خود به مراقبت‌های پزشکی و نظارت بیشتری نیاز دارند؛

شاید از خود بپرسید یک دامپزشک سیار پت در خانه چه کاری می‌تواند برای حیوانتان انجام دهد، همانطور در ابتدای مقاله گفته شد، تقریباً هر خدمتی که بتواند باعث افزایش کیفیت سلامت حیوان خانگیتان شود، در حیطه وظیفه یک دامپزشک سیار پت است؛

این امر باعث می‌شود دیگر حیوان کوچک، مضطرب و آسیب پذیر خود را حرکت ندهید و به سمت مطب دامپزشک نکشانید، در عوض دامپزشک را پیش دوست کوچولوی خود بیاورد.

با بزرگ شدن حیوان خانگیتان، ویزیت‌های دامپزشک احتمالاً بیشتر و بیشتر می‌شود؛ حتی به جرات می‌توان گفت دامپزشک تا سال آخر زندگی او، حضور مداوم خواهد داشت؛

دقیقاً با توجه به همین موضوع، حضور دامپزشک، روند معاینات را راحت‌تر کرده و این امر را به یکی از بهترین مزایای ویزیت حیوانات خانگی در محل تبدیل می‌کند؛

بدین صورت که حیوانات خانگی می‌توانند در محلی امن، شاد و در کنار خانواده انسانی خود مورد معاینه قرار بگیرند و یک ملاقات بدون اضطراب را با دامپزشک خویش تجربه کنند؛ ضمن اینکه این ویزیت‌های امن موجب رخداد دو اتفاق مثبت دیگر نیز خواهد شد:

  • باعث می‌شود صاحبین حیوانات خانگی وقت بیشتری برای بیان مشکلات رایج مانند پرخاشگری و روند نامناسب غذا خوردن حیوانشان داشته باشند و بدون حواس‌پرتی درباره موارد مراقبتی از دامپزشک سوال بپرسند و راهنمایی دریافت کنند.
  • دامپزشکان نیز بدون عجله می‌توانند در مورد نگرانی‌هایی که ممکن است درباره دوست پشمالوی شما وجود داشته باشد، یک مشاوره کامل و عمیق را پیش ببرند؛ ضمن اینکه با این روش قادرند درمانی مناسب‌تر از روش‌های رایج در کلینیک را ارائه دهند.

بهتر است بدانید یک سری موارد در ویزیت حیوانات خانگی در محل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که این نکات به شرح ذیل است:

  1. در شرایط دشوار و پیچیده، زمان برای حیوانات بسیار حیاتی‌تر می‌شود؛ برای مثال بهتر است به جهت کنترل وضعیت سلامتی حیوانات سالخورده و آنهایی که از مشکلات جسمی مانند اختلالات کلیوی، دیابت و عارضه‌های قلبی رنج می‌برند، در خانه ویزیت شوند و به کلینیک مراجعه حضوری نداشته باشند.
  2. در طول روند معاینه، صاحبین حیوانات خانگی قادرند غذای مناسب، مکمل‌های غذایی، اسباب بازی‌های تعاملی و هر آنچه را که دوست پشمالوی آنها لازم دارد را برایش فراهم کنند.

جالب است بدانید، برای تهیه آسانتر مواد غذایی و تجهیزات مرتبط با حیوانات خانگی خود می‌توانید از انواع فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی که در اپلیکیشن پتیا وجود دارد، کمک بگیرید.

معاینه حیوان خانگی در خانه خود، تصویر کامل‌تری را از آنچه در مورد سلامتی او انتظار می‌رود، به دامپزشک نشان می‌دهد، بدین صورت که قادر است اطلاعات بیشتری را برای کمک به او بدست آورد؛ حتی این موضوع در برخی مواقع باعث می‌شود دامپزشک قبل از شروع یک مشکل بهداشتی در حیوان، به آن پی ببرد تا از بروز هر گونه آسیب یا در معرض خطر قرار گرفتن او جلوگیری کند؛

همچنین، دامپزشک از این طریق می‌تواند اطلاعاتی را از محل زندگی و نحوه تغذیه او کسب کند و به سبب اینکه همه این موارد می‌توانند رفتارهای مختلف حیوان را تحت تأثیر قرار دهند، بررسی آنها به دامپزشک کمک می‌کند تا توصیه‌های مهمتر و بهتری را برای حیوان خانگی ارائه دهد.

از دیگر مزایای بیشمار ویزیت حیوانات خانگی در محل که آن را به یک فرایند آسان تبدیل کرده است، می‌توان به مواردی چون کاهش فشار روانی حیوانات در هنگام حمل و نقل، عدم انتظار در یک اتاق شلوغ، مراقبت‌های بهداشتی شخصی، تقویت سیستم ایمنی پت و … اشاره داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا