کرونا

برای پیاده روی با سگ در ایام کرونا چه کنیم؟

این روزها، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، با مشکلات زیادی در زندگی روزمره مواجه هستیم.

محدودیت‌های قرنطینه، زندگی عادی را دچار تغییر کرده‌است. استفاده از لوازم محافظتی مثل دستکش، ماسک، عینک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جزو فعالیت‌های روزمره‌ ما شده‌است.

رعایت تمامی این موارد برای ما کمی دشوار است، اما با تغییر سبک زندگی، می‌توان مراقبت‌های مقابله با کرونا را انجام داد.

مشکل، بیشتر برای قرنطینه حیوانات خانگی است.  این دوستان وفادار و فرشته‌های مهربان زندگی ما، نیازمند انجام فعالیت‌های روزمره خودشان هستند.

اما باتوجه به شرایط کنونی، لازم است این فعالیت‌ها کمی محدود شود و سگ گردانی با قلاده را تا مدتی فراموش کنید.

در این مقاله به سوالات‌تان پاسخ خواهیم داد که چگونه می‌توان پیاده روی با سگ را در ایام کرونا انجام داد؟ آیا می‌توانیم سگ گردانی با قلاده داشته‌باشیم؟ مراقبت‌های لازم برای دارندگان حیوانات خانگی، در روزهای شیوع کرونا چگونه است؟ در ادامه پاسخ سوالات خود را خواهید یافت.

قانون بیرون بردن سگ در ایران چیست؟

در شرایط عادی و روزهای عادی، طبق قانون بیرون بردن سگ در ایران، سگ گردانی چندان مشکلی ندارد.

اما، طبق اعلام فرمانده نیروهای انتظامی، در خصوص قانون بیرون بردن سگ در ایران، سگ گردانی در مکان‌های عمومی و بدون قلاده ممنون است. در واقع، سگ گردانی با قلاده، فقط در مکان‌های شخصی، خارج‌ از شهر یا خلوت امکان‌پذیر است.

بر همین‌اساس، پیاده روی با سگ، در مکان‌های شلوغی مثل پارک‌های عمومی چندان رایج نیست.

هر چند در برخی پارک‌ها مثل پارک پردیسان تهران، می‌توانید پیاده روی با سگ را تجربه کنید، در این مکان‌ها سگ گردانی با قلاده عادی و رایج است.

در روزهای عادی، برخی سگ‌ها را، برای انجام ادرار و مدفوع، خارج از منزل می‌آورند. پیاده روی با سگ، علاوه بر بازی، برای دستشویی سگ است.

صاحب سگ، ضمن سگ گردانی با قلاده، موظف به جمع‌آوری مدفوع سگ، در مکان‌های عمومی است.

شاید شما هم تجربه پیاده روی با سگ عزیزتان را داشته‌باشید. در این‌صورت می‌دانید، سگ‌ها علاقه زیادی به گردش و پیاده‌روی‌های این‌چنینی دارند.

طبق قانون بیرون بردن سگ در ایران، سگ گردانی با قلاده یا حمل حیوان با باکس مخصوص، یکی از ضروریات محسوب می‌شود.

بیرون بردن سگ در شرایط شیوع کرونا چیست؟

در تمام دنیا، به‌جهت افزایش ضرورت رعایت بهداشت و جلوگیری از شیوع کرونا، قرنطینه خانگی برای سگ‌ها نیز توصیه شده‌است. اما هیچ اجباری برای این‌کار وجود ندارد.

قانون بیرون بردن سگ در ایران، موجب بروز حساسیت بیشتری در خصوص رفت و آمد حیوانات خانگی شده‌است.

در سایر کشورها، پیاده روی با سگ، خلاف قانون بیرون بردن سگ در ایران است و استثنا محسوب می‌شود.

همچنین، ضرورت انجام دستشویی و دفع ادرار و مدفوع سگ ایجاب می‌کند که پیاده روی با سگ ممنوعیتی نداشته‌باشد. اما، رعایت پروتکل محافظتی از شیوع کرونا، ضروری است.

رعایت بهداشت، در هنگام پیاده روی با سگ یا سگ گردانی با قلاده، به‌دلیل پیشگیری از ابتلای سگ به کرونا نیست.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سگ‌ها به کرونا مبتلا نمی‌شوند؛ اما می‌توانند در صورت مجاورت با ویروس کرونا، حامل و ناقل آن باشند.

به‌ همین‌دلیل، لازم است برای خروج از منزل و پیاده روی با سگ، راه بهتری انتخاب کنید.

استفاده از لباس سگ، کفش مخصوص سگ و مواد ضدعفونی کننده حیوانات خانگی، یکی از مهم‌ترین لوازمی است که برای بیرون بردن سگ‌ها نیاز دارید.

البته، باتوجه به شرایط کنونی و ریسک مشکلات احتمالی، بهتر است سگ‌ها نیز مانند ما، در قرنطینه بمانند و نیازهای آن‌ها را در منزل رفع کنید.

اگر می‌خواهید از ویروس کرونا بیشتر بدانید، به مقالات وبسایت پتیا مراجعه کنید.

در ایام کرونا چگونه سگ را برای دستشویی به خارج از خانه ببریم؟

همان طور که می دانید، کرونا ویروس، از طریق مخاط منتقل می‌شود. برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، لازم است قرنطینه خانگی را رعایت کنید. اما، در صورتی‌که برای دستشویی سگ، ناچارید به خارج از خانه رفت و آمد کنید، باید لوازم موردنیاز این‌کار را تهیه کنید.

کفش مخصوص سگ، با داشتن قابلیت شست و شو، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که از آوردن ویروس به محیط خانه پیشگیری می‌کند.

سعی کنید، لباسی مناسب برای سگ‌تان تهیه کنید، تا پس از ورود به منزل، با رعایت اصول بهداشتی، آن را از تن سگ درآورده و بشویید.

از مهم‌ترین مواردی که پس از پیاده روی با سگ و دستشویی بردن او، باید رعایت کنید، استفاده از مواد ضدعفونی کننده است.

سعی کنید، جهت اطمینان از عدم انتقال ویروس توسط موهای سگ به داخل منزل، موهای سگ‌تان را کوتاه کنید و با این‌ اقدام، در مصرف مواد ضدعفونی کننده نیز، صرفه‌جویی نمایید.

اگر سگتان را قرنطینه نکرده‌اید، این نکات را رعایت کنید

معنای قرنطینه، کاملا واضح و روشن است. اعمال محدودیت در رفت و آمدها و ارتباطات، را قرنطینه می‌گویند؛ پس در چنین شرایطی، هر گونه ارتباط با محیط پرخطر و ناامن، ریسک ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

پیاده روی با سگ در ایام قرنطینه، نیازمند رعایت نکات بهداشتی زیادی است. این نکات را بالاتر توضیح دادیم، اما لازم است تغییر رفتارهایی را برای خودتان، در ارتباط با سگ ایجاد کنید.

سعی کنید، سگ را به محیط آشپزخانه، خوراکی‌ها و اتاق خواب راه ندهید. حتی پس از ضدعفونی کامل سگ، از بوسیدن و بغل کردن سگ، پرهیز کنید.

سعی کنید، محل رفت و آمد سگ‌ را، کمی محدودتر کنید و در اتاق خودش نگه‌داری کنید. سعی کنید، تمامی سطوحی که سگ در آن‌جا رفت و آمد داشته است را، ضدعفونی کنید.

دقت کنید که استفاده از وایتکس، امکان بروز حساسیت و بیماری‌های تنفسی را، در سگ را افزایش می‌دهد.

سعی کنید دمای بدن خود را، به‌صورت روزانه چک کنید. با این اقدام، در صورت بروز علائم ابتلا به ویروس کرونا، امکان درمان سریع‌تر خواهید داشت.

شست و شوی دست‌ها، پس از نوازش سگ‌تان، یکی دیگر از مواردی است که، در این شرایط باید رعایت کنید.

https://vetmed.illinois.edu/pet_column/coronavirus-pets/

چگونه سگ را با خودمان قرنطینه کنیم؟

شاید به این نتیجه رسیده باشید که باتوجه به ریسک ابتلا به کرونا، بهتر است سگ‌ها را کنار خودتان، در خانه قرنطینه کنید.

اجرای قرنطینه حیوانات خانگی که عادت به فعالیت خارج از خانه دارند و برای پیاده روی و دستشویی کردن، به خارج از منزل می‌روند، چالش بزرگی است.

در چنین شرایطی، شما به‌عنوان سرپرست حیوان خانگی، لازم است مواردی را درنظر بگیرید، تا نیازهای سگ را برطرف کنید.

بسیاری از سگ‌ها، برای کارهای ضروری مثل دستشویی، از منزل خارج می‌شوند. پس، برای قرنطینه، لازم است این نیاز سگ‌ها را در خانه پاسخ دهید.

بهترین راه، مراجعه به فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی و تهیه ظرف مخصوص ادرار و مدفوع است.

می‌توانید برای راحت‌تر کردن این‌کار، از خاک مخصوص سگ نیز استفاده کنید. با آموزش کوتاهی، می‌توانید سگ را به ماندن در خانه عادت دهید.

توجه داشته باشید که یکی دیگر از نیازهای حیوانات خانگی، تحرک و بازی است. این فرشته‌های مهربان، با بازی و تحرک، سلامتی و شادابی کسب می‌کنند. پس برای قرنطینه خانگی، لازم است این بخش از نیاز آن‌ها را نیز، پاسخ دهید.

با استفاده از لوازم بازی، عروسک، توپ و بازی‌های مخصوص سگ‌ها، می‌توانید ایام قرنطینه را به خوبی و خوشی با سگ عزیزتان بگذرانید.

وجود این موجودات مهربان در ایام قرنطینه، از افسردگی و حال روحی بد، شما را نجات می‌دهد.

مقاله نقش حیوانات در زندگی انسان، به همین موضوع اشاره می‌کند. سعی کنید، قبل از شروع قرنطینه، تمامی اقلام موردنیاز سگ‌تان را از پت شاپ یا فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی تهیه کنید.

غذای خشک، پدهای بهداشتی، لوازم موردنیاز دستشویی سگ‌ها و لوازم بازی را، برای سگ‌تان تهیه کنید.

اگر این شرایط را دارید باید سگ تان را قرنطینه کنید

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، برخی افراد درمقابل ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر از سایرین هستند.

افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل: فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی، ریوی و آسم دارند،  شدیدا در مقابل این ویروس، ریسک محسوب می‌شوند.

همچنین، طبق تحقیقات انجام شده، بسیاری از افرادی که پس از ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را ازدست داده اند، افراد بالای 65 سال بوده‌اند. پس، لازم است، در صورتی‌که در منزل، با چنین افرادی زندگی می‌کنید، به‌ هیچ‌وجه ریسک ابتلای این عزیزان به ویروس را بالا نبرید.

در این مدت، باید پیاده روی با سگ را فراموش کنید و در محیط منزل یا محیط‌‌های خصوصی مثل پشت‌بام، حیاط یا بالکن، سگ‌ را به هواخوری ببرید.

خارج کردن سگ از قرنطینه، ریسک انتقال ویروس کرونا به اعضای خانه را، تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد؛ پس در صورتی‌که چنین شرایطی دارید، جهت حفظ سلامتی عزیزانی که با آن‌ها زندگی می‌کنید، سگ‌تان را در خانه قرنطینه کنید.

برای جلوگیری از افسردگی سگ در قرنطینه اینگونه عمل کنید

یکی از نگرانی‌هایی که سرپرستان حیوانات خانگی، در خصوص قرنطینه سگ‌ها دارند، احتمال افسردگی آن‌ها در زمان قرنطینه است.

سگ‌ها موجودات اجتماعی هستند که هنگام ارتباط با افراد مختلف و سگ‌های دیگر، حال بهتری پیدا می‌کنند.

قرنطینه و محدودیت پیاده روی با سگ، روحیه سگ‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و ممکن است سگ دلبندتان دچار افسردگی شود. اصرار سگ‌ها به خروج از منزل و یا دیدن هم‌بازی‌هایی که دارند، طبیعی است.

در چنین شرایطی، بهترین کار، مدیریت صحیح سگ در ایام قرنطینه است. سعی کنید، با استفاده از خوراکی‌ها، تشویقی‌ها، اسباب بازی‌ها، سگ‌تان را سرگرم کنید.

سرگرم کردن سگ‌ها، با بازی‌های مختلف و حتی ورزش، روحیه خودتان را نیز، در روزهای قرنطینه بهتر می‌کند.

سعی کنید، با بازیهای مختلف، انرژی سگ‌تان را تخلیه کنید تا با خیالی آسوده به استقبال خواب رود.

از زیاد کردن حجم غذای سگ پرهیز کنید؛ زیرا در این شرایط میزان فعالیت بدنی سگ کاهش یافته است و تمامی کالری‌های دریافتی در بدن او، انباشته می‌شود.

سخن آخر

این روزها، شاید روزهای سختی برای همه ما باشد. محروم شدن از تمام تفریحات و بدیهیاتی مثل در آغوش کشیدن عزیزان و حتی پیاده روی با سگ، فشار روحی زیادی برایمان دارد.

پس سعی کنید، با مدیریت بهتر این شرایط بحرانی، جایگزین بهتری برای پیاده روی با سگ پیدا کنید و با افزایش سطح بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا، سلامتی خود و سگ عزیزتان را در کنار خانواده حفظ کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا