حیوان خانگی و آپارتمانی

کافه مناسب برای حیوانات خانگی، پت کافه

گردش با حیوانات خانگی، یکی از تفریحات مورد علاقه بسیاری از صاحبین این حیوانات بازیگوش می‌باشد. اما جذاب‌تر از گردش و پیاده روی با حیوانات خانگی، رفتن به کافی شاپ حیوانات است. اما آیا شما با کافه حیوانات آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که پت کافی شاپ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا کافه مناسب برای حیوانات خانگی در ایران و به طور مخصوص کافه سگ ها در تهران سراغ دارید؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، پس در جای درستی قرار دارید؛ چرا که در این مقاله، پتیا شما را پت کافه و ویژگی‌های آن آشنا می کند.

آشنایی با انواع کافی شاپ حیوانات

متاسفانه در ایران، به دلیل قوانین سخت و مشکلی که وجود دارد، پیدا کردن کافه مناسب برای حیوانات خانگی کار بسیار مشکلی است. معمولا در بسیاری از کافی شاپ‌هایی که در ایران وجود دارد، امکان به همراه داشتن سگ و یا گربه و یا هر حیوان دیگری به فضای داخلی کافه وجود ندارد. اما این مسئله به این معنا نیست که انواع پت کافه به وفور در کشورهای خارجی وجود داشته و رفتن به آن‌ها بدون هیچگونه قید و شرطی امکان‌پذیر است. بنابراین، به طور کلی، چه موفق به پیدا کردن کافه حیوانات در تهران شوید و چه در شهرهای دیگر، باید برخی از نکات رفتاری در خصوص حیوان خانگی را به خاطر داشته باشد. در ادامه، چند مورد از بهترین انواع کافه مناسب برای حیوانات خانگی را در سراسر جهان به همراه برخی از نکات مهم در خصوص هر یک به شما معرفی می‌کنیم.

کافه هری جوجه تیغی در توکیو، ژاپن

جالب است بدانید هر چقدر که پیدا کردن یک کافه حیوانات در تهران مشکل است، در توکیو این مشکل اصلا وجود ندارد! قطعا اگر چند روز را برای گشت‌وگذار در سطح توکیو صرف کنید، با تعداد زیادی پت کافه رو به رو خواهید شد. اما کافه‌ای که در میان چندین کافه مناسب برای حیوانات خانگی در توکیو توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، کافه هری جوجه تیغی است.

این کافه، منحصرا برای جوجه تیغی‌ها طراحی و ساخته است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا با این حیوانات کوچک اوقات هیجان انگیزی را سپری کنند. شاید برایتان عجیب باشد، اما باید بدانید که برای رفتن به این کافه، باید وقت قبلی داشته باشید؛ چرا که احتمال اینکه جایی در کافه برای حضور شما وجود نداشته باشد، هست!

کافه خانم بانی در توکیو، ژاپن

اگر موفق به دیدن کافه جوجه تیغی در توکیو نشدید، می‌توانید شانس خود را برای دیدن کافه خانم بانی امتحان کنید. کافه خانم بانی که منحصرا برای خرگوش‌ها ایجاد شده است، درست بالای کافه جوجه تیغی قرار گرفته و چیزی کمتر از جذابیت‌های این کافه ندارد.

کافه Meow Parlour در نیویورک، نیویورک

زمانی که صحبت از کافه حیوانات در سراسر جهان می شود، تعداد کافه گربه ها در سراسر آمریکا بسیار قابل توجه است. در نیویورک، یکی از بهترین و تمیزترین کافه‌های گربه را در Chinatown در Meow Parlor پیدا خواهید کرد. در این کافه، نه تنها با تنوع وسیعی از غذا برای گربه ها رو به رو خواهید بود، بلکه می‌توانید با گربه تان به انجام یوگا بپردازید.

کافه گربه KitTea در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

پیدا کردن کافه حیوانات در تهران خصوصا برای گربه‌ها کار مشکلی خواهد بود، اما این کار در آمریکا چندان سخت نیست! کافه KitTea Cat یکی دیگر از انواع کافی شاپ حیوانات می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد با گربه ها بازی کنید و یا بازی کردن آنها را از پشت شیشه تماشا کنید. تماشا این پت کافی شاپ به کسانی توصیه می‌شود که علیرغم علاقه‌ای که به حیوانات دارند، به سبب حساسیت و یا هر عامل دیگری، نمی‌توانند به گربه‌ها نزدیک شوند.

کافه گپ L’Heureux در مونترال، کانادا

کافه گپ L’Heureux اولین کافه است که در آمریکای شمالی افتتاح شده و دیدن آن به افرادی که به مونترال سفر می‌کنند، پیشنهاد می‌شود. با رفتن به این کافی شاپ حیوانات می‌توانید هم اوقات خوشی را با حیوان خانگیتان سپری کنید، هم غذا و نوشیدنی‌های مورد علاقه‌اش را برای وی خریداری نمایید.

کافه سگ در لس آنجلس، کالیفرنیا

با مراجعه به این کافی شاپ حیوانات علاوه بر این که می‌توانید با سگتان اوقات خاطره انگیزی را سپری کنید، می‌توانید با سایر سگ‌هایی که بی پناه بوده نیز آشنا شده و برای سگ خود همراهی پیدا کنید. این مورد، ویژگی است که به احتمال زیاد در کافه سگ ها در تهران اصلا مشاهده نشود! چرا که نه تنها تعداد کافه سگ ها در تهران بسیار محدود بوده، بلکه در همان چند مورد خاصی که وجود دارد، اجازه نگهداری سگ‌های ولگرد و بی‌پناه داده نشده است. به خاطر داشته باشید که برخلاف کافه حیوانات در تهران، برای سپری کردن چند ساعت در این کافه، حتما باید وقت قبلی داشته باشید.

مهمترین نکاتی که هنگام رفتن به کافی شاپ حیوانات باید بدانید!

رفتن به کافی شاپ حیوانات بعد از یک پیاده روی طولانی‌مدت با این حیوانات سرگرم کننده، قطعا یک تجربه متفاوت خواهد بود. با این وجود با توجه به قوانینی که در ایران در خصوص نگهداری از حیوانات خانگی وجود دارد، هنگام رفتن به کافه حیوانات یا پت کافی شاپ باید برخی از دستورالعمل و آداب و رسوم را رعایت کرد.

کنترل رفتار حیوان هنگام رفتن به پت کافه

به خاطر داشته باشید که پیدا کردن کافه مناسب برای حیوانات خانگی خصوصا کافه سگ ها در تهران کار مشکلی است. با این حال تعدادی پت کافی شاپ وجود دارد که رفتن با یکی از حیوانات خانگی به آن‌جا با رعایت برخی از نکات، اشکالی ندارد. معمولا زمانی که افراد با سگ یا سایر حیوانات خانگی در خیابان دیده شوند، توجه بسیاری به حیوان می‌شود. این توجه گاهی اوقات موجب ایجاد استرس در حیوان شده و باعث می‌شود که حیوان رفتارهای غیرمعمولی از خود نشان دهد.

بنابراین، برای جلوگیری از این اتفاق، باید حیوانتان را به بودن در جمع عادت دهید. پس قبل از اینکه به دنبال کافه حیوانات در تهران و یا به طور کلی پت کافه در شهرهای دیگر باشید، ابتدا سگتان را به جمع های شلوغ و اغلب پر سر و صدا عادت دهید و تا زمانی که از درستی رفتار وی در جمع‌های شلوغ اطمینان حاصل نکرده‌اید، از رفتن به کافی شاپ حیوانات خودداری کنید.

نگهداشتن سگ نزدیک به خود هنگام رفتن به پت کافی شاپ

برای آن دسته از سگ‌هایی که در کنار غریبه‌ها راحت هستند و از داشتن سرگرمی با صاحبانشان لذت می‌برند رفتن به کافی شاپ حیوانات ممکن است سرگرم‌کننده باشد.

اما با این حال، سازگاری حیوان با سایرین به این معنا نیست که هنگام رفتن به کافه حیوانات می‌توانید او را به حال خود رها کنید. به همین علت، به شما پیشنهاد و البته توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از هر اتفاق ناخوشآیندی حواستان به سگ و یا حیوان خانگی که به همراه دارید، باشد. پس هنگامی که به یک کافه سگ ها در تهران و یا هر شهر دیگری رفتید، حتما وسیله‌ای برای بستن حیوان به صندلی و یا پایه میز مانند قلاده ضد کک و کنه برای سگ ها به همراه داشته باشید. البته به گونه‌ای که موجب آزار حیوان نشده و او را زیاد محدود نکند؛ چرا که در غیر این صورت احتمال اینکه موجب عصبانیت وی شده و با دردسر جدیدی مواجه شوید، وجود دارد. در صورتی که وسیله‌ای برای نگهداشتن حیوان در محدوده مشخصی پیدا نکردید، اطمینان حاصل کنید که با استفاده از چند دستور ساده، می‌توانید رفتار او را در کافی شاپ حیوانات کنترل نمایید.

راهنمایی خرید: شما می‌توانید برای خرید تجهیزات مورد نیاز جهت نگهداری از سگ به فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا مراجعه نمایید.

رفتن به ورزش با حیوانات خانگی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید که علاوه بر پیدا کردن یک کافه مناسب برای حیوانات خانگی باید حیوان را برای رفتن به پت کافی شاپ آماده کنید. یکی از ساده‌ترین کارهایی که برای رسیدن به این هدف می‌توانید انجام دهید این است که قبل از رفتن به پت کافه او را با خود به ورزش صبحگاهی ببرید. البته لازم است که برای رفع نیاز حیوان هنگام گردش در محیط بیرون از خانه، مقداری آب در قمقمه مخصوص پت، اسنک و اسباب بازی‌های مورد علاقه‌اش را به همراه داشته باشید. در این شرایط، تقریبا به او این عادت را داده‌اید که در زمان‌هایی که بیرون از خانه قرار دارد، از اسباب بازی‌هایش برای سرگرمی و گذران وقت استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که انجام این کار در روزهای ابتدایی، کار ساده‌ای نخواهد بود. بنابراین، قبل از رفتن به کافه حیوانات در تهران یا سایر شهرها، اطمینان حاصل کنید که در صورت کج خلقی، می‌توانید از طریق روش‌های مختلف او را آرام نگهدارید.

نتیجه گیری

برای رفتن به کافی شاپ حیوانات و به طور اختصاصی کافه سگ ها در تهران مهمترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که حیوانتان را برای قرارگیری در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا باید آماده کنید. چرا که در غیر این صورت احتمال اینکه سگ در این محیط دچار استرس شده و آرام نگیرد، وجود دارد. بنابراین، قبل از رفتن به پت کافی شاپ اطمینان حاصل کنید که می‌توانید از طریق وسایل مختلف مانند اسباب بازی و یا دستورهایی که از قبل با او کار کرده‌اید، رفتار وی را در جمع کنترل نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا