حیوان خانگی و آپارتمانیحمایت از حیوانات

اشتباهات رایج در نگهداری حیوانات خانگی

اشتباهات رایج در نگهداری حیوانات خانگی

گاهی اوقات حتی با اینکه به حیوانات خود بسیار علاقه داریم، ممکن است مرتکب اشتباهات رایج در نگهداری از حیوانات خانگی خود شویم. این اشتباهات در اثر عدم آگاهی است که موجب آسیب رساندن به حیوان خانگی می‌شود. آگاهی پیدا کردن، درباره نکات نگهداری از حیوانات خانگی از بروز این خطرات و آسیب‌ها جلوگیری می‌کند. در این مطلب درباره اشتباهات رایج در نگهداری حیوانات خانگی می‌خوانیم. همچنین سعی کنید هنگام مراجعه به فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی باکیفیت ترین محصولات را خریداری کنید.

درک غلط از زبان بدن حیوانات

درک درست از زبان بدن حیوانات
درک غلط از زبان بدن حیوانات

برای مثال می‌توان گفت که شما عاشق سگ خود هستید ولی آیا درک درستی از زبان بدن او دارید؟ آیا زبان بدن او را به درستی متوجه می‌شوید؟ برای مثال، تکان دادن دم سگ همیشه نشانه‌ای از رضایت سگ از شرایط محیطی خود، نیست، گاهی اوقات وقتی یک سگ می‌خواهد شخصی را تهدید کند، امکان دارد که دم خودش را بالا بگیرد و آن را به عقب و جلو تکان دهد. اگر این هشدار را با علامت رضایت اشتباه بگیرید، امکان دارد که سگ، شما را گاز بگیرد. پس باید از زبان بدن حیوانات، آگاهی درست داشته باشید.

استفاده نکردن از دارو‌ های ضد کک

حیوانات خانگی که از داروهای ضد کک استفاده نمی‌کنند، تنها کسانی نیستند که برایشان مشکل پیش می‌آید. کک ها به شدت تولید مثل می‌کنند و تمام فضای خانه شما را در بر می‌گیرند. به خصوص در تابستان این اتفاق بیشتر می‌افتد. کک ها بیماری‌های خطرناکی را مانند طاعون به انسان انتقال می‌دهند. برای استفاده از داروهای ضد کک حتما با یک پزشک صحبت کنید. به صورت دوره‌ای هم سگ خود را بررسی کرده و زیر نظر داشته باشید.

عقیم نکردن حیوان خانگی خود

عقیم کردن گربه
عقیم نکردن حیوان خانگی خود

خیلی از افراد نسبت به عقیم کردن حیوان خانگی خود اهمیتی نمی‌دهند. اما باید دانست که انجام این عمل نه تنها سلامت حیوان را به خطر نمی‌اندازد، بلکه ضامن سلامت هم می‌شود و تاثیر بسیار مثبتی در سلامت حیوان دارد.

عقیم کردن در نرها باعث کاهش سرطان پروستات و در ماده باعث کاهش سرطان سینه و رحم می‌شود. حیوانات نر که عقیم می‌شوند، رفتار آرامی دارند و کمتر از خانه فرار می‌کنند.

پر کردن بیش از اندازه ظرف غذا

از اشتباهات رایج در نگهداری حیوانات خانگی پر کردن بیش از اندازه ظرف غذای او است. صاحبان حیوانات، در اغلب اوقات این اشتباه را درباره سگ و یا گربه خانگی خود انجام می‌دهند.

اگر غذای بیش از اندازه به حیوان برسد، آنها کالری زیادی را دریافت می‌کنند و در نهایت باعث ایجاد اضافه وزن در حیوان می‌شود. برای اینکه این مورد را تحت کنترل داشته باشید، به برچسب‌های روی مواد غذایی توجه داشته باشید.

پر کردن ظرف غذای سگ
پر کردن بیش از اندازه ظرف غذا

مجبور کردن گربه به گیاه خواری

بعضی از افراد که خودشان گیاه خوار هستند، سعی می‌کنند که این روش تغذیه را با حیوان خانگی خود همچون گربه به اشتراک بگذارند، ولی گربه ها گوشت خوار هستند و برای اینکه زنده بمانند احتیاج به مصرف گوشت دارند. سگ ها بر خلاف گربه ها قابلیت گیاه خوار شدن را دارند و برای این کار حتما باید سگ خود را نزد یک دامپزشک برده تا مشورت بگیرید.

توجه نکردن به حیوانات به اندازه کافی

همانند کودکان، حیوانات خانگی هم به توجه نیاز دارند. عدم بازی با آن‌ها می‌تواند به عاداتی چون پارس کردن، جویدن، کندن زمین و غیره منجر شود. گربه ها این مشکل را با چنگ زدن و ایجاد سر و صدای بیش از حد نشان می‌دهند.

شما می‌توانید با پنهان کردن غذای مورد علاقه آن‌ها در اطراف خانه، سرشان را گرم کنید. همچنین می‌توانید به گربه خودتان اسباب بازی مورد علاقه‌اش را بدهید. می‌توانید در پت شاپ سگ بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

نداشتن ارتباط مناسب با حیوانات جوان

نداشتن ارتباط مناسب با حیوانات جوان از دیگر اشتباهات رایج در نگهداری حیوانات خانگی است. در 7 هفته ابتدایی باید گربه ها و سگ ها به انسان عادت کنند. شما باید با بازی کردن و توجه کردن به آن ها اعتمادشان را جلب کنید تا به شما عادت کنند.

تنها گذاشتن سگ به مدت زیاد و طولانی

تنها ماندن سگ به مدت 8 تا 10 ساعت در یک صندوق یا اتاقی کوچک و یا حتی فضای بیرون، زمان بسیار زیادی است. تنها ماندن زیاد سگ ها باعث به وجود آمدن آثار مخربی چون زوزه کشیدن، پارس کردن و حتی افسردگی می‌شود. خوب است که گاهی بتوان در بین ساعات کاری به حیوان خانگی خود سر بزنید. همین سر زدن می‌تواند از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری کند.

تنها گذاشتن کودکان با حیوانات

کودک و حیوان خانگی
تنها گذاشتن کودکان با حیوانات

یکی دیگر از اشتباهات رایج در نگهداری حیوانات خانگی می‌تواند تنها گذاشتن کودکان با حیوانات باشد. خیلی از کودکان عاشق حیوانات هستند و همین اشتیاق آن‌ها به حیوانات، باعث بروز اتفاقاتی چون ایجاد صدمه به کودک می‌شود. کودکان ممکن در در بازی حالت خشونت شدیدی داشته باشند و باعث بروز حالت دفاعی در حیوان خانگی چون سگ یا گربه شود.

وقتی حیوان جدیدی به خانه شما اضافه می‌شود حتما روی بازی آن‌ها نظارت داشته باشید. خوب است که برای کودکانتان قوانینی را ایجاد کنید و به آن‌ها یاد دهید که چگونه رفتاری را در مقابل سگ و یا گربه خودشان داشته باشند.

دادن استخوان به سگ ها

شاید فکر کنید که دادن استخوان به سگ، لطف کردن در حق او است، ولی این چنین نیست و جویدن استخوان باعث می‌شود تا دندان، محوطه دهانی و لب سگ شما آسیب ببیند. استخوان ممکن است که در مسیر لوله گوارشی گیر کند.

دادن شیر به گربه ها

اینکه گربه ها به شیر نیاز دارند، کاملا اشتباه است. در واقع خلاف ان موضوع اثبات شده است. بیشتر گربه ها نمی‌توانند لاکتوز را تحمل کنند. لاکتوز قند شیر است و گربه ها توانایی هضم آن را ندارند و دچار اسهال و عواقب دیگری می‌شوند. البته که بعضی از گربه ها می‌توانند لاکتوز را هضم کنند ولی باز هم لازم نیست و نیازی به آن ندارند.

سوالات متداول اشتباهات رایج در نگهداری حیوانات خانگی

  • آیا در دوران بارداری می‌توان از گربه نگهداری کرد؟
    بیماری مشترکی تحت عنوان توکسو پلاسموز وجود دارد که انگل عامل آن می‌تواند در بعضی گربه ها وجود داشته و ابتلا به این بیماری آسیب جدی به جنین وارد می‌کند. البته این نکته قابل ذکر است که این انگل در برخی از گربه ها که در اثر خوردن حیوان دیگری مثل موش که توکسو پلاسموز داشته است به وجود می آید و در اثر تماس خانم باردار با مدفوع این گربه ممکن است به این بیماری مبتلا شود.
  • چگونه می‌توان انرژی سگ را تخلیه کرد؟
    با بردن سگ به پیاده روی روزانه می‌توان انرژی سگ را تخلیه کرد. این کار باید هر روز و در زمان معینی انجام گیرد. این نظم باعث ایجاد روحیه سالم در سگ شما می‌شود.
  • آیا داد زدن سر سگ و تنبیه فیزیکی او مشکلی ایجاد نمی‌کند؟
    وقتی با عصبانیت با سگ خود رفتار می‌کنید، سگ شما ترسو می‌شود و در آینده هم از شما فرمان نمی‌برد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا