گربه آپارتمانی

اصول نگهداری گربه

اصول نگهداری گربه به عنوان یکی از حیوانات آپارتمانی در راستای اصول نگهداری از حیوان خانگی قرار داشته و از همان قوانین تبعیت می‌کند.

فواید نگهداری از حیوانات خانگی و برقراری روابط میان انسان‌‌ها و حیوانات همواره سبب شده تا حیوانات آپارتمانی به عنوان همدم و دوست انسان در نظر گرفته شوند و نگهداری از حیوانات خانگی در سرتاسر جهان طرفداران زیادی داشته باشد.

در صورت نگهداری از گربه به عنوان حیوان خانگی و رعایت اصول نگهداری گربه این مورد می‌تواند بر کیفیت زندگی این حیوان تاثیرات بسیار مثبتی بگذارد.

قطعا واکسیناسیون حیوانات خانگی یکی از مهمترین اصول نگهداری گربه بوده که در جلوگیری از بروز علائم بیماری، انتقال بیماری و طول عمر حیوان خانگی بسیار تأثیر داشته است.

اصول نگهداری گربه

فواید نگهداری حیوانات خانگی در خصوص گربه فقط برای انسان صدق نکرده و برای خود گربه ها نیز مفید است.

گربه‌هایی که در خانه نگهداری می‌شوند نسبت به گربه‌های خیابانی کمتر در معرض آسیب و بیماری قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر نگهداری از این حیوانات آپارتمانی، چالش‌های مخصوص به خود را نیز دارد، در نتیجه رعایت اصول نگهداری گربه به این حیوان خانگی کمک می‌کند تا زندگی طولانی‌تر، امن و شادتری را داشته باشد.

  • تمام درب‌ها و پنجره‌ها را بسته نگهدارید!

اصول نگهداری گربه به عنوان یکی از حیوانات آپارتمانی ایجاب می‌کند که همواره به فکر بازیگوشی و سر به هوایی این موجوات دوست داشتنی باشید.

شاید این بازیگوشی یکی از فواید نگهداری حیوانات خانگی مانند گربه محسوب شود؛ اما در عین حال اگر به نکات ایمنی دقت نکنید، خیلی زود گربه‌ی شما از یک پنجره یا در باز فرار کرده و ممکن است هرگز راه برگشت به خانه را پیدا نکند.

همچنین، در مورد قفل درب‌ و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید که حیوانات خانگی شما قادر به باز کردن آنها نیستند.

  • گربه خود را تربیت کنید!

نگهداری از گربه به عنوان یکی از حیوانات آپارتمانی در صورت رعایت اصول نگهداری گربه و تربیت حیوان خانگی سبب می‌شود که گربه شما به یک حيوان خانگی بی دردسر و یکی از بهترین حیوانات آپارتمانی که تا به حال دیده‌اید، تبدیل شود.

فواید نگهداری حیوانات خانگی و نقش حیوانات در زندگی انسان سبب میشود تا وقت گذاشتن و تلاش برای تربیت حیوان خانگی مانند آموزش فرمان پذیری سگ، تربیت سگ خانگی و تربیت گربه خانگی برای صاحبین آنها به امری لذت بخش تبدیل شود.

برای تشویق و تنبیه گربه‌ی خود می‌توانید از راه های متفاوتی استفاده کنید که از جمله آنها استفاده از ابزار و غذاهای تشویقی است.

در فروشگاه پت شاپ پتیا به عنوان فروشگاه لوازم حیوانات و غذای حیوانات خانگی انواع گسترده‌ای از اسباب بازی حیوان خانگی و غذاهای تشویقی موجود است که استفاده از آنها برای تربیت حیوانات آپارتمانی بسیار موثر خواهد بود.

  • به قلمرو گربه سانان احترام بگذارید!

گربه ها بسیار شبیه به اجداد بزرگ تر خود تمایل شدیدی به ایجاد و مشخص کردن قلمرو مخصوص خود دارند.

سعی کنید فضای مناسبی را در راستای اصول نگهداری گربه فراهم کنید و با حیوان خانگی خود طوری رفتار کنید که بداند قلمرو مشخصی دارد که مختص به ایشان است.

اگر این قلمرو شامل یک پنجره رو به خیابان یا باغچه‌ی خانه باشد و سکویی را در کنار پنجره تعبیه کنید که گربه‌ی بازیگوش شما از آنجا به بیرون از منزل دید داشته باشد، ساعت‌ها با دیدن رفت و آمد مردم و خیره شدن به منظره‌ی بیرون سرگرم خواهد بود.

ایجاد قلمرو برای گربه نه تنها سبب آرامش این موجودات میشود، بلکه تا زمانی که شما به منطقه‌ی تحت سلطه‌ی ایشان احترام بگذارید، آنها نیز به محل زندگی شما احترام گذاشته و بهداشت و آرامش آن را رعایت خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا