گربه آپارتمانی

اهمیت بازی کردن با گربه‌ ها

بازی با گربه‌ها

نگهداری از حیوانات خانگی

این روزها بسیاری از افراد به نگهداری از حیوانات خانگی بسیار علاقه‌مند هستند. تب نگهداری از حیواناتی مثل سگ و گربه هم بسیار داغ است. اما زندگی در خانه‌‌های آپارتمانی این قضیه را کمی سخت می‌کند. نگهداری از گربه به دلیل نوع سبک زندگی، اخلاق و شیطنت‌‌هایش خیلی باب میال افراد بوده و جذابیت زیادی هم دارد. این خیلی مهم است که راه‌های درست و صحیح از نگهداری گربه ها را بدانیم تا آنها آسیبی نبینند. در این مقاله درباره یک مورد مهم در نگهداری از گربه‌ها که اهمیت بازی کردن با گربه‌ها است، می‌پردازیم.

اهمیت بازی کردن با گربه‌ ها

بازی کردن با گربه و داشتن فعالیت جسمانی در گربه ‌‌‌‌‌‌دارای اهمین زیادی است. بازی کردن با آنها امتیاز فیزیکی و مغذی زیادی را برایشان دارد. مثلا بعضی از رفتارهای بد گربه در اثر بازی کردن با گربه‌ها از بین می‌رود. از این رفتار بد می‌توان به چنگ انداختن اشاره داشت. گربه‌های خانگی مخصوصا بچه گربه‌ها خیلی به بازی کردن علاقه دارند. بازی کردن یک نوع روش شکار کردن و دفاع است که برای بچه گربه خیلی خوب است.

در زمان خیلی دور گربه‌ها در خانه نگهداری نمی‌شدند و غذایشان را از محیط بیرون شکار کرده و به دست می‌آوردند. در واقع کارهای غریزیشان را مثل دنبال موش دویدن را داشتند و فعالیت زیادی را در طول روز انجام می‌دادند. فعالیتشان دارای یک نظم و روال خاص و معینی بود. اینگونه بود که سرگرم می‌شدند و از نظر سلامت و جسمانی در حالتی خوب قرار داشتند.

بیشتر گربه‌ها در خانه تحرکی ندارند و مانند گذشته شکاری انجام نمی‌دهند. اما گربه‌ها باید فعالیت روزانه خودشان را داشته باشند تا سلامت فیزیکی آنان برقرار بماند. راه‌های زیادی برای بازی کردن با گربه‌ها وجود دارد. در ادامه از این راه‌ها بیشتر می‌گوییم.

بازی با گربه‌ ها

گربه خیلی به بازی با وسایل و گشتن و دنبال کردن علاقه دارد. وسایل خیلی ساده می‌توانند ابزاری جالب برای بازی گربه‌ها باشد. در ا دامه به راه‌های سرگرم کردن گربه می‌پردازیم.

تصویری از بازی با گربه‌ها
بازی با گربه‌ها

سرگرمی گربه با در‌های رنگی بطری

گربه علاقه زیادی دارد که با در‌های رنگی بازی کند. می‌توان از پت شاپ‌ها برای گربه خانگی‌تان توپ‌های رنگی تهیه کنید. اما این را بدانید که درپوش‌های رنگی هم خیلی برای گربه‌تان جالب و جذاب است.

بازی گربه با نخ‌های بازی یا بند کفش

خیلی جالب است که بدانید همه گربه‌ها از بدو تولد عاشق بازی با بند کفش و نخ‌های رنگی و بافتنی هستند.

بازی گربه کاغذ‌های باطله و روزنامه

گربه‌ها خیلی علاقه دارند که کاغذ‌های باطله را با خودشان حمل کنند. آنها برای تکه تکه کردن کاغذ‌ها و روزنامه‌ها زمان زیادی را صرف می‌کنند. ممکن است که خانه را به هم ریخته و کثیف کنند که البته ارزش لذت بردنشان از این کار را دارد.

سرگرمی گربه با دستمال توالت

مقداری از دستمال توالت را به شکل توپ در بیاورید و در اختیار گربه‌تان قرار دهید. می‌بینید که سعی در جدا کردن آنها از هم دارد و چقدر از این کار لذت می‌برد. البته بعد از پایان بازیش باید آماده جمع کردن تکه‌های دستمال باشید.

بازی گربه توپ‌های فومی

گربه از زدن توپ به زمین و برگشت آن بسیار لذت می‌برد. می‌بینید که گربه هم این کار را تکرار می‌کند.

یک نکته بسیار جالب درباره بازی گربه‌ها بگوییم که، بعد از مدتی می‌بینید که اثری از توپ‌ها، نخ‌ها و وسایل بازی گربه نیست و در کمال ناباوری متوجه می‌شوید که آنها را در جایی پنهان کرده است. مثلا در کشو، زیر تخت یا میز قرار داده است.

سرگرم کردن گربه با معما

چند تکه تشویقی را داخل یک بطری که درش باز است بگذارید و روی زمین رهایش کنید. حالا گربه باید سعی کند تا این تشویقی‌ها را از داخل بطری خارج کند.

تصویری از سرگرم کردن گربه ها
سرگرم کردن گربه ها با معما

تاثیرات بازی کردن با گربه‌ ها

بازی کردن با گربه‌ها تاثیر زیادی بر سلامتی آنان دارد. در ادامه گزینه‌هایی از این تاثیرات را بیان می‌کنیم.

  • تاثیر زیادی بر هوش و خلاقیت گربه‌ها
  • داشتن فعالیت مغزی و فیزیکی
  • دوری از رفتار‌های خشن
  • تمرین برای شکار و تهیه غذا

وقت گذاشتن برای گربه خانگی

اهمیت بازی با گربه
اهمیت- بازی- با- گربه

اگر در طول روز در منزل نیستید و سر کار می‌روید، بهتر است در برنامه روزانه‌تان زمانی از نیم ساعت تا یک ساعت را برای گربه خود بگذارید. اینگونه هم خرابکاری گربه خانگی‌تان کمتر می‌شود و هم اینکه رابطه خوبی بین شما و حیوان خانگی‌تان برقرار می‌شود. اهمیت بازی کردن با گربه ‌ها برای سلامت رابطه بینتان بسیار زیاد است. با بازی کردن با گربه‌ها می‌توانید این حیوان دوستداشتنی را عاشق خودتان کنید.

سخن آخر

برای حفظ سلامتی گربه خانگی شما، نیاز به گذراندن زمانی با او وجود دارد که گربه‌ها باید فعالیت روزانه خودشان را داشته باشند و در نهایت سلامت فیزیکی آنان برقرار بماند. راه‌های زیادی برای بازی کردن با گربه‌ها وجود دارد که در این مقاله به موارد زیادی پرداختیم. امیدواریم که این نکات مورد استفاده در ایجاد یک نگهداری صحیح از حیوان خانگی شما قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا