نژادرفتار حیوانات خانگیسگ خانگینژادهای سگ

باهوش ترین نژاد سگ خانگی

باهوش ترین نژاد سگ خانگی

باهوش ترین نژاد سگ خانگی و تشخیص آن در میان ده ها نژاد از این حیوانات خانگی آپارتمانی کار چندان ساده ای نسیت؛

معمولا افرادی که به تربیت سگ خانگی و نگهداری از حیوانات خانگی که مناسب کودکان هستند، علاقمندند، تمایل دارند تا از نژادهای باهوش تر برای این منظور استفاده کنند.

هوش در سگ‌ها، مانند هوش انسانی، دارای مراتب متفاوتی است و اگرچه باهوش ترین نژاد سگ خانگی می‌تواند توسط صاحبش تربیت شود و آموزش سگ سریع تر انجام خواهد شد، اما در انجام بعضی رفتارها حیوان خانگی شما ذاتی عمل خواهد کرد.

سگ ها به طور کلی جزو پرطرفدارترین حیوانات آپارتمانی هستند و رابطه‌ی بسیار دوستانه و نزدیکی با انسان دارند؛

شاید بتوان گفت در اپلیکیشن سفارش آنلاین که مخصوص حیوانات خانگی طراحی شده، ملزومات این دوستان وفادار بیشتر از سایرین به چشم می‌خورد.

معرفی نژاد سگ های باهوش خانگی

اغلب سگ ها هوشمند هستند، اما به شیوه های مختلف؛ “نژادهای کاری” یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از غرایز و توانایی های طبیعی کار کنند؛

در حالی که نژادهای دیگر براساس اشتیاق قوی خود برای پاسخ گرفتن از صاحبانشان انگیزه دارند یا نژادهایی که به عنوان حیوانات خانگی مناسب کودکان شمرده میشوند، معمولا به صورت ذاتی مسئولیت پذیرتر هستند.

در حین آموزش فرمان پذیری سگ باید دقت کنید؛ ارائه اطلاعات به تنهایی و به طور خودکار سبب آموزش حیوان خانگی نخواهد شد.

برای به دست آوردن نتیجه مطلوب باید به نژاد هم توجه کنید و اگر می‌خواهید زمان کمتری برای آموزش سگ صرف کنید، از باهوش ترین نژاد سگ خانگی استفاده نمایید؛

زمان لازم برای آموزش را در نظر بگیرید و ویژگی های غریزی او را درک کنید.

بردر كولی (Border Collie)
بردر كولی (Border Collie)

بردر كولی (Border Collie)

بردر كولی پر انرژی، مهربان و البته باهوش است. یک سگ کاری که در هدایت گله گوسفند، ورزش کردن، چابکی و محبت

کردن عالی است. بردر کولی همچنین برای چشم ها و طرز نگاه کردنش معروف است؛ نگاه خیره و سنگین بوردر کولی میتواند هر دشمنی را از اطراف دوست و صاحبش براند.

پودل (Poodle)
پودل (Poodle)

پودل(Poodle)

پودل در رده بندی باهوش ترین نژاد سگ خانگی رتبه‌ی بسیار خوبی دارد و از محبوب ترین سگ هایی است که به عنوان حیوانات خانگی مناسب کودکان انتخاب می‌شوند. پودل علاوه بر آنکه بسیار باهوش است، بسیار فعال نیز هست.

به علت هوش بسیار بالا پودل‌ها به راحتی می‌توانند برای ردیابی، شکار، بازی و اطاعت کردن از دستورات آموزش ببینند، در واقع، پودل سگ ملی فرانسه است که اولین بار برای شکار و ردیابی آموزش داده شد.

ژرمن شپرد (German Shepherd)
ژرمن شپرد (German Shepherd)

ژرمن شپرد (German Shepherd)

جای تعجب نیست که ژرمن دومین نژاد محبوب سگ است. ژرمن شپرد شجاع، با اعتماد به نفس و باهوش است. ژرمن شپردها در کار کردن عالی هستند و در تعدادی از موقعیت های تخصصی مانند “سگ پلیس” یا “سگ های خدماتی” استفاده می‌شوند.

شاید آنها به راحتی و در همه حال ابراز محبت نکنند، اما به شدت وفادار هستند و همین ویژگی آنها را به سگ های خانوادگی محبوب و حیوانات خانگی مناسب کودکان تبدیل کرده است.

گُلدِن رِتریوِر (Golden Retriever)
گُلدِن رِتریوِر (Golden Retriever)

گُلدِن رِتریوِر (Golden Retriever)

گلدن رتریورها سگ های باهوش، صمیمی و فعالی هستند. هر کاری را که به این نژاد بسپارید، از صمیم قلب انجام داده و سعی می‌کند به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهد. اگر در شکار از آنها استفاده می‌کنید یا به عنوان سگ نجات و یا صرفا یک دوست صمیمی می‌توانید از دریافت بهترین نتیجه مطمئن باشید.

دوبرمن (Dobermann)
دوبرمن (Dobermann)

دوبرمن (Dobermann)

سگ های خانگی دوبومن علاوه بر قدرت، استقامت و سرعت بالایی دارند، دوبرمن ها دارای مهارت هایی هستند که سبب می‌شود برای تبدیل به یک سگ پلیس یا سگ جنگی آموزش داده شوند.

یک مجسمه برنز با عنوان “همیشه وفادار” در گورستان ملی سگ جنگی در گوام وجود دارد که به افتخار سگ ها (عمدتا دوبرمن ها) که در جنگ جهانی دوم در سال 1944 کمک بسیار زیادی به سربازان کرده‌اند، ساخته شده است.

شتلند شیپداگ (Shetland sheepdog)
شتلند شیپداگ (Shetland sheepdog)

شتلند شیپداگ (Shetland sheepdog)

شتلند اساسا سگ های گله دار و باهوشی هستند که دوست دارند ترفندهای جدید را یاد بگیرند و با بچه ها بازی کنند. شتلند شیپداگ با خانواده هایشان مهربان و وفادار هستند و در دسته‌ی حیوانات خانگی مناسب کودکان قرار میگیرند.

لابرادور رتریور (Labrador Retriever)
لابرادور رتریور (Labrador Retriever)

لابرادوررتریور(Labrador Retriever)

این نژاد از سگ، علاوه بر این که هوشمند، مهربان و صمیمی هست، محبوب ترین نژاد سگ در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. علت این محبوبیت اینست که این نژاد، خستگی‌ناپذیر و کاری است.

پاپیلون(Papillon dog)

پاپیلون باهوش، مهربان و خوشحال است. پاپیلون در فرانسه به معنای “پروانه” است و به دلیل گوش های پروانه مانندش به این نام خوانده می‌شود.

بلادهاند (Bloodhound)

بلادهاند برای چهره های کشیده و پر چین و چروک و گوش های بزرگ و افتاده اش شناخته شده است؛ همچنین به علت مستقل بودن، حس کنجکاوی و رفتار دوستانه نیز معروف هستند.

روتویلر (Rottweiler)
روتویلر (Rottweiler)

روتویلر (Rottweiler)

روتویلر یک سگ نگهبان وفادار، دوست داشتنی و محترم است که می‌خواهد برای شما کار کند. به همین دلیل روتویلر جزو بهترین نژادها برای سگ های پلیس، سگ های نجات، سگ های ردیاب و سگ های همراه معلولان هستند.

سوالات متداول باهوش ترین نژاد سگ خانگی

  • نژاد سگ های باهوش خانگی چه می‌باشند؟
    نژادهایی همچون روتویلر بلادهاند، پاپیلون، لابرادوررتریور، شتلند شیپداگ، دوبرمن، برد کولی، گُلدِن رِتریوِر، ژرمن و پودل جزو نژادهای باهوش سگ خانگی می‌باشند.
  • وسایل مورد نیاز سگ‌ها چه می‌باشد؟
    برای نگهداری از سگ‌ها باید وسایلی را تهیه نمایید که با مراجعه به پت شاپ‌های اینترنتی می‌توانید به خرید و تهیه ایسن وسایل بپردازید.
  • سگ‌های مینی باهوش از چه نژادی هستند؟
    سگ‌ایی همچون شتلند شیپداگ، پودل  برد کولی جزو سگ‌های مینی و باهوش می‌باشند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا