تغذیه سالم حیوانات خانگی

بررسی انواع غذای خشک سگ

اهمیت غذای سگ

تغذیه مناسب سگ‌ ها یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر سلامتی و طول عمر این حیوان دوست داشتنی می‌باشد، غذایی که سگ‌ها می‌خورند باید دارای ویتامین و مواد مغذی باشد تا از به وجود آمدن بیماری‌های گوارشی و ضعیف شدن سگ شما جلوگیری نماید، انواع غذای خشک سگ در بازار و انواع پت شاپ سگ موجود در شهر های مختلف ایران وجود دارد که می‌تواند ویتامین‌های مورد نیاز سگ‌ها را تامین نماید.

در ادامه قصد داریم تا به بررسی انواع غذای خشک سگ ها بپردازیم و ویژگی آن‌ها را برای شما شرح بدهیم.

غذای سگ
اهمیت غذای سگ ها

انواع غذای خشک سگ

غذاهای بسیار زیادی به صورت آماده و تجاری داخل مغازه‌ها و پت شاپ‌ها می‌باشد که بعضی از آن‌ها به صورت خشک هستند، غذای خشک مخصوص سگ با توجه به شرایط بدنی سگ‌ها مانند قد، وزن، سن و نژاد سگ ساخته می‌شود که مواد و ویتامین‌های مورد نیاز بدن سگ را تامین می‌نماید.

در حال حاضر غذای خشک سگ یکی از مناسب ترین و کامل ترین غذای مورد نیاز سگ‌ها شناخته شده است که بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌های معتبر در دنیا در حال توزیع غذای خشک مخصوص سگ می‌باشند.

معرفی غذاهای خشک سگ

زیاد بودن شرکت‌های تولید کننده غذای خشک مخصوص سگ این امکان را فراهم کرده تا بتوانیم انواع برندهای خوب و معتبر این غذای سگ را به شما معرفی نماییم، در ادامه انواع غذای خشک سگ را معرفی کرده‌ایم و به آن‌ها پرداخته‌ایم:

برند غذایی رویال مخصوص سگ

یکی از محبوب ترین برندهای غذایی خشک مخصوص سگ در ایران، برند رویال است که ترکیبی مناسب و مغذی برای توله سگ‌ها تولید کرده است. دستگاه گوارش توله سگ‌ در ماه‌های ابتدای تولد بسیار حساس می‌باشد که این غذا با فرمولاسیون خاص خود مجموعه‌ای از مکمل‌های آنتی اکسیدان را برای توله سگ‌ شما فراهم کرده است.

برند غذایی سگ رویال
رویال برند غذای خشک سگ

غذای خشک سگ از برند دکترجان

دکترجان نیز یکی از برندهای پر فروش غذای خشک سگ در ایران می‌باشد که می‌توان آن را به راحتی در بسیار از پت شاپ‌های اینترنتی خریداری و یافت کرد، این غذا برای توله سگ‌ها و سگ‌هایی که در سن رشد و جوانی هستند مفید می‌باشد.

رویال فید برند غذای خشک سگ

بسیاری از افراد از برند رویال فید به عنوان غذای تشویقی برای سگ خود استفاده می‌کنند، رویال فید یکی از برندهای غذای خشک سگ‌های بالغ از نژادهای کوچک می‌باشد. پروتئین و درصد انرژی این غذای خشک برای سگ‌های مینی بسیار مناسب است و یکی از خوش خوراک ترین غذاهای خشک سگ موجود در بازار معرفی می‌شود.

برند غذایی رویال فیلد
برند غذایی مخصوص سگ رویال فیلد

برند غذای خشک نوتری پت سگ

برند غذایی نوتری پت یکی از برندهای مقرون به صرفه و مفید برای تهیه و خریداری غذای خشک مخصوص سگ می‌باشد، این برند برای رشد کردن سگ‌های دو و نیم ماهه و تا سن بلوغ مناسب می‌باشد و یکی از برندهای پرطرفدار غذای خشک برای سگ‌ها است.

مواد تشکیل دهنده غذای خشک سگ ها

همانطور که اشاره شد غذای خشک سگ‌ها از از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌ها و اسیدها تشکیل شده است که اصلی ترین جزء در ترکیبات غذای خشک سگ پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌باشد.

به طور کلی محتویات تشکیل دهنده غذای خشک مخصوص سگ‌ توسط شرکت‌های سازنده تعیین و مقدار آن اندازه گیری می‌شود، اجزای تشکیل دهنده‌ی غذای خشک سگ را ابتدا پخته و و سپس با هم ترکیب می‌کنند و در نهایت در قالب‌های کوچک می‌ریزند و به شکل بیسکویت در حجم و اندازه‌های مختلف بسته بندی می‌کنند.

غذای خشک مخصوص سگ
مواد تشکیل دهنده ی غذای خشک مخصوص سگ ها

فواید غذای خشک سگ

استفاده از غذای خشک مخصوص سگ‌ از مزایا و فواید بسیار زیادی برخوردار است که این مزیت‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • از بین رفتن جرم دندان سگ با خوردن غذای خشک مخصوص
  • مناسب بودن قیمت غذای خشک سگ نسبت به کنسروها
  • قابلیت ماندگاری و فاسد نشدن غذای خشک سگ
  • حمل آسان و راحت غذای خشک سگ‌
  • تامین شدن ویتامین‌های مورد نیاز بدن سگ‌ها
  • وجود کربوهیدرات و پروتئین مورد نیاز سگ در غذای خشک

هنگام خرید انواع غذای خشک سگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین نکته قابل توجه در هنگام خرید غذای خشک سگ، توجه به نياز سگ است، هر کدام از نژادهای سگ نیازهای بدنی متفاوتی دارند که برای خرید غذای خشک برای سگ خود بهتر است به یک دامپزشک مراجعه کنید و در انتخاب غذای خشک مخصوص از او کمک بگیرید و سپس اقدام به خرید غذای خشک برای سگ خود بکنید.

غذای خشک مخصوص سگ‌ها باید دارای پروتئین‌های گیاهی و حیوانی باشد تا ویتامین‌های مورد نیاز بدن سگ را تامین نماید، رنگ و شکل غذای خشک برای سگ‌ها اهمیت چندانی ندارد ولی بهتر است بدانید که غذای خشک سگ نباید دارای مواد افزودنی و عطر و بوی غیر طبیعی باشد.

خرید غذای خشک سگ
نکات مهم خرید غذای خشک سگ

کلام پایانی

تمام سگ‌ها نیاز به غذای مخصوص دارند تا با استفاده از آن‌ ویتامین‌های مورد نیاز و کمبودهای مواد غذایی بدن خود را تآمین نمایند، غذاهای خشک یکی از محبوب ترین غذاهای سگ می‌باشد زیرا اکثر حیوانات از خوردن غذای مخصوص خود لذت می‌برند.

در متن به مزیت‌ها و نحوه ساخت غذای سگ پرداخته‌ایم تا اگر شما عزیزان قصد خرید غذای مخصوص برای سگ خود را داشتید بتوانید از این مقاله استفاده نمایید.

سوالات متداول بررسی انواع غذای خشک سگ

غذای خشک سگ چیست؟
در بسیاری از پت شا‌پ‌ها و مغازه‌ها غذاهای بسته بندی شده و آماده‌ای وجود دارد که به صورت خشک و تجاری برای سگ‌ها تهیه و تولید شده است، اکنون غذای خشک سگ یکی از محبوب ترین و مناسب ترین غذای‌های مود استفاده برای سگ‌ها می‌باشد که اکثرا بسیاری از سگ‌ها علاقه زیادی به این غذای مخصوص و خشک دارند.

در هنگام خرید غذای خشک سگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟
برای خرید غذای سگ باید به نکاتی همچون نژاد سگ خود، ویتامین‌های تشکیل دهنده‌ی غذای مخصوص سگ،سن و نژاد سگ، نداشتن مواد افزودنی و عطر و بوی غیرطبیعی غذای خشک توجه داشته باشید.

غذای مخصوص سگ چه فوایدی دارد؟
استفاده از غذای مخصوص سگ دارای مزایا بسیار زیادی است که این مزایا شامل مواردی همچون داشتن ویتامین‌های مخصوص سگ، از بین بردن جرم دندان سگ‌ها، سبک بودن و حمل آسان، ماندگار بودن و فاسد نشدن، وجود کربن هیدرات و به صرفه بودن این غذای مخصوص سگ می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا