بیماری های حیوانات خانگیسگ خانگی

دلایل تغییر رنگ مدفوع سگ

با بررسی کردن مدفوع سگ خود می‌توانید از سلامت کامل او آگاه بشوید، استحکام و رنگ مدفوع سگ می‌تواند نشان دهنده بیماری‌های گوارشی او باشد که در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دلایل تغییر رنگ مدفوع سگ بپردازیم.

جهت خرید لوازم موردنیاز سگ‌تان، مانند شورتکس و یا پوشک مخصوص سگ، به پت شاپ سگ پتیا مراجعه کنید.

دلایل تغییر رنگ مدفوع سگ

رنگ نرمال مدفوع سگ‌ها قهوه‌ای شکلاتی می‌باشد که باید توجه به غذایی که سگ شما در طول روز مصرف می‌کند داشته باشید، زیرا ممکن است افزودنی‌های رنگی در غذای سگ شما وجود داشته باشد که این عامل می‌تواند در تغییر رنگ مدفوع این حیوان تاثیر گذار باشد.

شکل مدفوع سگ‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد اما اکثرا مدفوع آن‌ها نیمه خشک می‌باشد، گاهی ممکن است با توجه به غذای مرطوبی که سگ شما مصرف می‌کند مدفوع او کمی خیس و یا آبکی باشد که در این صورت جای نگرانی وجود ندارد و خطری سگ شما را تهدید می‌کند.

به طور کلی مدفوع سگ فشرده و کمی مرطوب است و موارد داخل مدفوع این حیوان می‌تواند تمام مشکلات گوارشی، مشکلات صفرا و … را نشان بدهد.

دلایل تغییر رنگ مدفوع سگ
تغییر رنگ مدفوع در سگ

تغییر رنگ مدفوع سگ نشان دهنده چیست؟

همانطور که در متن اشاره شد، رنگ طبیعی مدفوع سگ قهوه‌ای شکلاتی می‌باشد که نشان دهنده سلامت کامل دستگاه گوارش سگ شما می‌باشد. در ادامه به بررسی تمام رنگ‌های مدفوع سگ پرداخته‌ایم:

سبز بودن مدفوع سگ

تغییر رنگ مدفوع سگ‌ها به رنگ سبز نشان دهنده مشکلاتی از جمله ایجاد انگل، مشکلات کیسه صفرا و مشکلات روده‌ی سگ باشد که در صورت مشاهده کردن تغییر مدفوع سگ باید فورا به دامپزشک خود مراجعه نمایید.

سبز بودن مدفوع سگ
مدفوع سبز سگ

تغییر رنگ مدفوع سگ به قهوه ای تیره

تغییر رنگ مدفوع سگ به سیاه و یا قهوه‌ای تیره می‌تواند نشان دهنده به خطر افتادن سلامت سگ شما باشد، سیاه بودن مدفوع در سگ‌ها نشانه‌ای از وجود زخم در روده و معده سگ است و حتی خونریزی داخلی نیز می‌تواند یکی از دلایل تغییر رنگ و سیاه شدن مدفوع سگ باشد.

تغییر مدفوع سگ
تیره شدن مدفوع سگ

بررسی مدفوع مخاطی سگ

در حالت عادی وجود مخاط در مدفوع سگ یک امر طبیعی به حساب می‌آید اما گاهی اوقات ممکن است مخاط موجود در مدفوع بیش از اندازه و غیرطبیعی باشد که در این صورت مراجعه کردن به یک دامپزشک الزامی است زیرا ممکن است که سگ شما درگیر یکی از بیماری‌های زیر شده باشد:

  1. مشکلات روده
  2. وجود انگل در بدن سگ
  3. وجود تومور در سگ
  4. رژیم غذایی نامناسب
  5. ایجاد باکتری یا یروس در سگ
  6. وجود اظطراب در سگ
مدفوع مخاطی سگ
مخاطی شدن مدفوع سگ

تغییر رنگ مدفوع سگ به سفید

گاهی اوقات به دلیل رژیم نامناسب غذایی سگ و استفاده بیش از حد سگ از تخم مرغ و استخوان می‌تواند باعث تغییر رنگ مدفوع حیوان شما از قهوه‌ای به قهوه‌ای کم رنگ و یا سفید بشود.

بیماری‌های کبدی و یا وجود مشکلاتی در کیسه صفرا سگ، می‌تواند تاثیر بسزایی در تغییر رنگ مدفوع این حیوان داشته باشد و بهتر است در هنگام مشاهده مدفوع سفید در سگ خود، فورا به یک دامپزشک مراجعه کنید و به درمان او بپردازید.

مدفوع سفید سگ
سفید شدن مدفوع سگ

زرد شدن مدفوع سگ

ممکن است غذایی که سگ شما مصرف کرده باشد سنگین و یا حتی حضم آن برای حیوان شما تحمل ناپذیر باشد، در این مواقع تغییر رنگ مدفوع سگ به رنگ زرد بسیار طبیعی می‌باشد.
باید توجه داشته باشید که گاهی اوقات به دلیل ایجاد مشکلاتی در کیسه صفرا، لوزالمعده، کبد و یا مجرای گوارشی سگ این اتفاق رخ می‌دهد.

تغییر رنگ مدفوع سگ به زرد
زرد شدن مدفوع سگ

قرمز شدن مدفوع سگ

اگر مدفوع سگ شما قرمز باشد و یا رگه‌های قرمز رنگی در آن مشاهده بشود، باید حتما به یک دامپزشک مراجعه کنید زیرا وجود رگه‌های قرمز درمدفوع سگ نشان دهنده خون است و می‌تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد. تغییر رنگ مدفوع سگ به رنگ قرمز می‌تواند نشان دهنده هر یک از مشکلات زیر باشد:

  1. خونریزی معده
  2. خونرزی روده
  3. رژیم غذایی نامناسب
  4. پاروویروس
  5. وجود انگل در بدن سگ
قرمز شدن مدفوع سگ
مدفوع قرمز سگ

دلایل اسهال و شل بودن مدفوع سگ چیست؟

شل بودن و یا اسهال شدن سگ ‌می‌تواند دلایل متفاوتی از جمله موارد زیر داشته باشد:

  • وجود استرس در سگ
  • مصرف کردن غذای انسان‌ها
  • عفونت و یا بیماری‌های خاص سگ
  • خوردن آب آلوده و کثیف
  • عوارض جانبی بعضی از داروها
  • تغییر ناگهانی غذای سگ

سفت بودن و یبوست سگ نشان دهنده چیست؟

سفت شدن مدفوع سگ نیز دارای دلایلی متفاوتی می‌باشد که در ادامه چند مورد از این دلایل را برای شما شرح داده ایم:

  • کم شدن آب بدن سگ
  • ایجاد عفونت یا بسته شدن غدد مقعدی
  • زیاد بودن و یا کم بودن فیبر در رژیم غذایی
  • خوردن مقداری از موی خود در هنگام لیس زدن
  • عوارض جانبی برخی از داروهای درمانی
  • گیر کردن اجسامی مانند شن

تاثیر غذای روی مدفوع سگ

بعضی از غذاهای مخصوص سگ دارای فیبر بسیار زیادی می‌باشد که این عامل باعث افزایش مدفوع و تغییر رنگ مدفوع سگ می‌شود، برای خرید غذای سگ و بررسی کردن میزان فیبر موجود در آن‌ها می‌توانید به پت شاپ اینترنتی پتیا مراجعه کنید و به بررسی غذاهای سالم برای سگ خود بپردازید و مناسب ترین غذا را تهیه نمایید.

بعضی از غذاها مانند سیب زمینی و غلات برای سگ‌ها نامناسب می‌باشد و جذب آن برای سگ‌ها دشوار است، همین امر می‌تواند در بو و حجم مدفوع سگ تاثیر بسزایی داشته باشد.

تغییر مدفوع سگ با غذا
تاثیر غذا بر مدفوع سگ

سوالات متداول دلایل تغییر رنگ مدفوع سگ

تغییر رنگ در مدفوع سگ چه دلایلی دارد؟
تغییر رنگ مدفوع سگ می‌تواند نشان دهنده مشکلات روده، وجود انگل در بدن سگ، وجود تومور، رژیم غذایی نامناسب، ایجاد یروس یا باکتری در سگ، اظطراب در سگ و … باشد.

سفت شدن مدفوع سگ نشان دهنده چیست؟
سفتی مدفوع سگ می‌تواند نشان دهنده مشکلاتی از جلمه کم آبی در بدن سگ، گیر کردن اجسام خوراکی و یا غیر خوراکی در بدن سگ، کم یا زیاد بودن فیبر در رژیم غذایی، خوردن مو و بسته شدن غدد مقعدی است.

شل بودن مدفوع سگ چه دلایلی دارد؟
خوردن غذا یا آب آلوده، عفونت در بدن سگ، وجود بیماری‌های خاص، عوارض جانبی استفاده از بعضی از دارو‌ها و یا تغییر ناگهانی غذای سگ شما می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا