بیماری های حیوانات خانگیگربه آپارتمانی

دلایل ریزش موی گربه چیست؟

دلایل ریزش موی گربه چیست؟

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که دلایل ریزش موی گربه چیست؟ به طور کلی ریزش موی گربه‌ها یک امر طبیعی بحساب می‌آید اما باید توجه داشته باشید که دلایلی نیز وجود دارد که می‌تواند باعث ریزش موی غیر طبیعی در گربه‌ها بشود که ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم.

یکی از دلایل اصلی ریزش مو در گربه‌ها رژیم غذایی نامناسب و یا حاملگی گربه‌ها است که این امر تاثیر بسزایی در ریزش مو این حیوان دوست داشتنی دارد؛ در هنگامی که مشاهده کردید ریزش موی حیوان شما غیر طبیعی و یا به صورت سکه‌ای می‌باشد بهتر است به یک دامپزشک مراجعه نمایید تا علت اصلی ریزش موی گربه شما را بررسی کند و به درمان آن بپردازد. در این مطلب به دلایل ریزش موی گربه پرداخته ایم و روش‌های درمان این مشکل را نیز برای شما عزیزان شرح داده ایم.

ریزش موی گربه
همه چیز در مورد ریزش موی گربه

ریزش موی مادرزادی گربه ها

یکی از دلایل ریزش موی گربه‌ها مادرزادی است، به طوری که گربه از بدو تولد فاقد فولیکول مو می‌باشد؛ به طور کلی گربه‌هایی از نژاد اسفینک و سیامی دچار ریزش موی ارثی هستند که ممکن است این ریزش مو به صورت کامل و یا جزئی اتفاق بیوفتد.

ریزش مو به دلیل رژیم غذایی نامناسب گربه

همانطور که در متن اشاره شد رژیم غذایی نادرست گربه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ریزش موی آن داشته باشد، کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن این حیوان می‌تواند باعث ریزش موی غیر طبیعی گربه بشود.

برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید با مراجعه به پت شاپ اینترنتی برای گربه خود غذاهای تجاری و با کیفیت تهیه و خریداری نمایید و به درمان ریزش موی گربه خود کمک کنید.

رژیم نامناسب گربه
ریزش موی گربه به دلیل رژیم نامناسب

بیماری های تاثیر گذار بر ریزش موی گربه

بیماری‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان بر روی ریزش موی گربه‌ها تاثیر چشمگیری بگذارد؛ این بیماری‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • آفتاب سوختگی
  • آلرژی
  • وجود بیماری آلوپسیا در گربه
  • مشکلات هورمونی
  • سرطان
  • شوره های پوستی
  • وجود کک یا انگل پوستی
  • بیماری های انگلی
  • ایجاد کیست در بدن گربه
  • عفونت های پوستی
  • وجود قارچ و درماتوفیت پوستی
  • دیابت
  • پرکاری یا کم کاری تیروئید

ریزش موی گربه به دلیل شستشوی بیش از حد

توجه داشته باشید که یکی از عامل‌ها تاثیر گذار در ریزش موی گربه حمام بیش از اندازه می‌باشد، در صورتی که گربه خود را بیش از حد به حمام ببرید چربی‌های پوست حیوان شما از بین می‌رود و می‌توان باعث ایجاد بیماری‌های پوستی در گربه بشود.

به طور کلی بهتر است گربه‌های خود را یکبار در ماه به حمام ببرید و در صورت کثیف شدن حیوان، آن را با یک دستمال نمدار تمیز کنید تا از ریزش موی گربه و ایجاد بیماری‌های پوستی آن جلوگیری کنید.

شستشوی بیش از حد گربه
ریزش موی گربه به دلیل شستشوی بیش از حد

عوارض استرس و ترس در گربه

ایجاد ترس و استرس می‌تواند یکی از دلایل دیگر ریزش موی گربه شما باشد، این مشکل در مواقعی به وجود می‌آید که گربه از صاحب خود جدا شده باشد و یا بیش از حد تنها باشد؛ موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد ترس و استرس در گربه‌ها می‌شود که این موارد شامل تغییر صاحب گربه، ورود حیوان جدید به خانه، تغییر محیط زندگی و … است.

ریزش موی گربه به دلیل آلرژی

آلرژی از جمله دلایل ریزش موی گربه‌ها می‌باشد که در صورت فهمیدن این مشکل باید فورا گربه خود را نزد دامپزشک ببرید؛ آلرژی به دارو و یا غذاها می‌تواند موجب بیماری و یا ریزش مو در گربه شما بشود که درمان و بررسی این امر بسیار مهم و ضروری است.

ریزش موی گربه به دلیل عدم رعایت بهداشت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذارد در ریزش موی گربه رعایت نکردن بهداشت است؛ برای جلوگیری از عدم بهداشت بهتر است موهای گربه خود را هر چند وقت یکبار کوتاه کنید و روزانه موهای او را شانه بزنید.
برای شانه زدن موهای گربه باید از گره باز کن و شانه مخصوص این حیوان استفاده کنید تا موها حیوان کشیده  نشود، برا خرید گربه باز کن و شانه مخصوص گربه می‌توانید به پت شاپ اینترنتی پتیا مراجعه کنید و کالای خود را مشاهده و خریداری نمایید.

عوامل نشان دهنده ریزش موی غیر طبیعی گربه

برای اینکه متوجه طبیعی بودن و یا غیر طبیعی بودن ریزش موی گربه خود بشوید بهتر است به رفتارهای حیوانتان توجه نمایید؛ در ادامه چند مورد از نکاتی را که نشان دهنده غیر طبیعی بودن ریزش موی گربه شما می‌شود را شرح داده ایم:

  • لیس زدن بیش از اندازه بدن
  • بی حالی و بی اشتهایی
  • تغییر رنگ پوست گربه
  • ایجاد جوش و شوره
  • مشاهده التهاب و قرمزی در پوست گربه
  • ریزش موی تکه‌ای بدن گربه
  • جویدن پوست
  • خاراندن متداوم پوست بدن
شانه زدن موی گربه
عوامل نشان دهنده ریزش موی غیر طبیعی گربه

کلام پایانی

ریزش مو در گربه‌ها مانند تمام حیوانات یک امر طبیعی بحساب می‌آید و اکثرا ریزش موی گربه‌ها در فصل بهار افزایش پیدا می‌کند. گاهی ممکن است ریزش موی گربه شما خارج از حد طبیعی باشد که ر این مواقع ممکن است مشکلی برای گربه شما بوجود آمده باشد.

در این مطلب ما به طور کامل به دلایل ریزش موی گربه پرداخته ایم؛ توجه داشته باشید برای درمان ریزش موی گربه خود و اطمینان خاطر از سلامت گربه باید حتما به یک دامپزشک مراجعه نمایید.

سوالات متداول دلایل ریزش موی گربه

  1. دلایل ریزش موی گربه چه می‌باشد؟
    به طور کلی ریزش موی گربه ها دلایل بسیار زیادی دارد که این دلایل شامل رژیم غذایی نامناسب، آلرژی، وجود ترس و استرس در گربه، شستشوی بیش از حد گربه، رعایت نکردن بهداشت و … است.
  2. چه عواملی نشان دهنده ریزش غیر طبیعی موی گربه است؟
    ایجاد جوش و شوره، تغییر رنگ پوست گربه، ریزش موی تکه‌ای، لیس زدن بیش از حد، بی اشتهایی و بی حالی، جوییدن پوست بدن و خاراندن متداوم پوست از عوامل نشان دهنده ریزش موی غیر طبیعی گربه بحساب می‌آید.
  3. بیماری های تاثیر گذار بر ریزش موی گربه‌ها چه می‌باشد؟
    بیماری های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند بر روی ریزش موی گربه تاثیر بسزایی بگذارد؛ این بیماری‌ها شامل دیابت، بیماری‌ها انگلی، مشکلات هورمونی و تیروئیدی، عفونت پوستی، سرطان، کیست و … می‌باشد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا