سگ خانگیحیوان خانگی و آپارتمانیرفتار حیوانات خانگینژاد

شباهت حیوانات خانگی به صاحبانشان

شخصیت شناسی صاحبان سگ کار سخت و مشکلی نیست، اگر نگاه عمیقی به سگی که همراه اوست داشته باشید. جالب است بدانید که بر اساس مطالعات انجام‌شده، شباهت سگ به صاحبش یا برعکس، تا حد زیادی صحت داشته و این دو از لحاظ ظاهری، تا حد زیای شبیه به هم هستند. در ادامه، همراه ما باشید تا با نکات جالبی در این خصوص آشنا شوید.

دلیل شباهت سگ به صاحبش چیست؟

بر اساس بررسی‌های انجام شده، افراد به طور معمول سگی را انتخاب می‌کنند که از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به آنها دارد. به عبارت دیگر، این انتخاب، یک انتخاب ناخودآگاه است!

بدین معنا که افراد ناخواسته جذب سگ یا گربه‌ای می‌شوند که تا اندازه زیادی از لحاظ ظاهری به خودشان شباهت دارد. این مسئله ناشی از این است که ارتباط قوی بین انسان‌ها و این موجودات دو پای دوست داشتنی وجود دارد.

مایکل روی (Michael Rowe) در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، اولین روانشناسی بود که این ایده را آزمایش کرد. او به یک پارک مراجعه کرد و از چند سگ به همراه صاحبانشان به صورت جداگانه عکاسی کرد. بعد از آن، برای بررسی میزان شباهت سگ به صاحبش از یک گروه افراد خواست تا صاحبان سگ را شناسایی کرده و بگویند هر سگ به چه فردی تعلق دارد.

جالب است بدانید که بدون هیچ نشان اضافی، افراد توانستند به راحتی سگ و صاحبانشان را کنار هم قرار دهند! این آزمایش چند بار تکرار شد و همه افراد به راحتی از پس شناسایی برآمدند!!!

البته، جالب است بدانید که برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که چهره افراد بعد از چند مدت که با یکدیگر زندگی می‌کنند، شبیه به هم می‌شود. اگر به چند زوج که سالیان زیادی است با یکدیگر زندگی می‌کنند، نگاه کنید، قطعاً متوجه برخی از شباهت‌های ظاهری میان آنها می‌شوید.

مجدد اگر به نتیجه آزمایش‌های انجام شده برگردیم، باید به این نکته اشاره کرد که حالت چشم سگ و صاحب آن، تا حد زیادی به هم شبیه است. به گونه ای که با پنهان شدن چشم سگ و افراد، گروه آزمایشی قادر به شناسایی نبودند!

شخصیت شناسی صاحبان سگ چگونه است؟

برای آنکه راحتتر متوجه شباهت افراد و سگ‌هایشان شوید، به چند نمونه زیر توجه کنید:

  • زنان و مردان با موهای بلند، به سگهای گوش بلند و فلاپی علاقه دارند.
  • زنان و مردانی که وزن بالایی دارند، به سگ‌های سنگین‌وزن علاقه دارند!
  • افرادی که عصبی بوده یا انرژی منفی زیادی دارند، معمولاً سگشان هم پرخاشگر است!

بنابراین، اگر به شخصیت شناسی صاحبان سگ علاقه دارید، باید به دنبال ویژگی‌های رفتاری صاحب سگ باشید. در حالت کلی، انسان جذب چیزی می‌شود که به خودش و روحیاتش شباهت داشته باشد. از حیوان خانگی گرفته تا وسیله‌ای مانند خودرو!

علاوه بر این، افراد، تنها، به دنبال چیزی نیستند که شبیه به خودشان باشد، بلکه به دنبال چیزی هستند که تا حد زیادی نمایانگر خودشان هم باشد.

برای تکمیل شخصیت شناسی صاحبان سگ نگاهی به چند نمونه از نژاد سگ‌ها و ویژگی‌هایشان خواهیم داشت:

·        نژاد سگ بولداگ

 

سگ‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند، سگ‌هایی با ظاهر خشن و قلبی مهربان هستند! زمانی که به این سگ‌ها نگاه می‌کنید، متوجه غرور، توانمندی، مصمم و منظم بودن آنها خواهید شد. کافی است همین نگاه ریزبینانه را به صاحبانشان هم داشته باشید. در این صورت، متوجه رابطه مستقیم بین ظاهر و ویژگی‌های رفتاریشان، خواهید شد.

·        نژاد سگ تریر

تریر یکی از نژادهای محبوب است. سگ‌هایی که از این نژاد هستند، معمولاً در کنار شیطنت و بازیگوشی که دارند، بسیار با دقت و انعطاف پذیرند. جالب است همین وِیژگی‌ها در صاحبانشان هم وجود دارد؛ چرا که معمولاً آنها هم نه تنها عاشق تفریح و خوشگذارنی هستند، بلکه بسیار دقیق و منعطف هم هستند!

·        نژاد سگ بیگل (Beagle)

سگ‌های این نژاد، معمولاً سگ‌هایی با انرژی و مشتاق به یادگیری هستند. البته نه در همه مواقع؛ چرا که ممکن است با مجبور کردنشان، شاهد خودسری و لجبازیشان هم باشید. صاحبان این نوع سگ‌ها هم، بر اساس اظهارات خود، افراد با نشاطی هستند که در زندگی شخصی خود همواره به دنبال رشد و پیشرفت هم بوده‌اند.

·        نژاد سگ پودل

سگی که از نژاد پودل باشد، یک همراه وفادار برای شما خواهد بود، چه در سفر و روزهای خوشی، چه در روزهای ناخوشی و ناراحتی! جالب است بدانید که صاحبان این سگ‌ها هم معمولاً روابط پایدار با تعهد بالایی دارند.

آیا رفتار سگ در طول زمان تغییر می‌کند؟

بر اساس آزمایش‌های دیگری که در خصوص شخصیت شناسی صاحبان سگ انجام شده ‌است، برخی از محققان معتقد هستند که الگوی رفتاری سگ در گذر زمان تغییر می‌کند. به عبارت دیگر، اگر شما یک صاحب شاد برای حیوان خود باشید، به مرور زمان، ویژگی فرمان برداری سگ هم بیشتر می‌شود.

در مقابل، در صورتی که شما همیشه عصبی و ناراحت باشید، به احتمال زیاد سگتان هم بیشتر پرخاشگر شده و ناآرامی می‌کند.

البته، برای آرام کردن و آموزش سگ، وسایل مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی مانند پتیا خریداری کنید. کافی است به فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی مراجعه کرده و چیزی را برای او بخرید که به آن علاقه دارد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، در رابطه با وسایل مورد نیاز برای نگهداری از سگ، می‌توانید به مقاله مربوطه آن مراجعه کنید.

گرچه نگهداری سگ در درازمدت بر روی شخصیت خود انسان هم تأثیرگذار است و احساس تنهایی و افسردگی در او را کم می‌کند، اما این تأثیر متقابل است و می‌تواند بر سگ هم تأثیرگذار باشد.

نتیجه‌گیری

بر اساس مطالبی که در این مقاله در خصوص شخصیت شناسی صاحبان سگ بیان شد، صاحبان سگ تا حد زیادی به سگی که انتخاب می‌کنند، شباهت دارند. این شباهت در گذر زمان ایجاد نشده و بلکه از همان ابتدا، سگ به گونه‌ای انتخاب می‌شود که بیانگر ویژگی‌های درونی خود فرد باشد؛ بنابراین، شباهت سگ به صاحبش مسئله عجیبی نیست؛ چرا که انسان همیشه به دنبال چیزهایی است که بیشترین تطابق را با او داشته و با شرایط او سازگار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا