حیوان خانگی و آپارتمانیپت شاپ آنلاینتغذیه سالم حیوانات خانگی

غذای خشک و کنسروهای غذایی حیوانات خانگی

غذای حیوانات خانگی مجموعه‌ای از چند مواد مغذی اولیه است که به سه دسته خشک، نیمه خشک یا مرطوب و کنسرو شده تقسیم میشود که البته این سه دسته از غذای حیوانات خانگی زیرمجموعه غذاهای صنعتی و تجاری است؛

غذای حیوانات خانگی علاوه بر تامین تمام نیازهای تغذیه ای بدن حیوانات خانگی، کیفیت سلامت آنها را تا میانسالی و پیری تضمین می کند.

چه قادر به تهیه غذای حیوانات خانگی در منزل باشید، چه از غذاهای صنعتی تهیه کنید، هر دو راه سلامت حیوانات آپارتمانی را تضمین می‌کند.

نکته ای که باید بدانید این است که در برخی موارد، مواد غذایی کنسرو شده نسبت به غذاهای خشک صنعتی بهتر و برتر بوده و دارای مقدار پروتئین گوشتی بالاتری است.

از مرسوم ترین و رایج ترین حیوانات خانگی سگ ها و گربه ها هستند که مردم راغبند از آنها در منازل خود نگهداری کنند.

کسب اطلاعات در زمینه غذای حیوانات خانگی به ما می‌آموزد که چه غذایی برای حیوان خانگیمان بهتر و سالم تر است؛

در راستای کسب اطلاعات در زمینه غذای حیوانات خانگی و مراقبت از آنها، مقالاتی که در وب سایت پتیا می‌تواند کمک شایانی برای ما باشد.

ضمنا می‌توانید برای تهیه غذا، وسایل ضروری و ملزومات بهداشتی حیوان خانگی خود از انواع فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی بهره‌مند شوید.

غذای حیوانات خانگی

به سبب اینکه مهمترین عامل در نگهداری حیوانات خانگی، غذای حیوانات خانگی است؛

انتخاب غذا چه خانگی، چه صنعتی، باید به طور صحیح انجام شود؛ زیرا از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرده و موجب سلامت در دندان ها، عضلات، استخوان ها، سیستم تنفسی، کلیه، مجاری ادراری و دستگاه گوارش آنها می‌گردد.

غذای حیوانات خانگی، غذاهای فرآوری شده‌ی مغذی هستند که می‌توانند بخش عظیمی از نگرانی های صاحبان حیوانات خانگی را در نگهداری از آنها رفع کنند.

بررسی و خواندن اطلاعات روی برچسب بسته بندی غذای حیوانات خانگی مانند سگ و یا گربه، راه آسانی برای تعیین و انتخاب یک غذای مناسب و مغذی برای حیوان خانگیتان است.

برچسب روی بسته بندی غذای حیوانات خانگی شامل اطلاعاتی چون نام محصول، وزن خالص محصول، نام آدرس سازنده محصول، تجزیه و تحلیل محصول موردنظر، لیستی از مواد مورد نیاز گونه حیوان مورد نظر مثال گربه و یا سگ و دستور عمل استفاده از آن محصول است.

غذای خشک سگ چیست؟

غذای خشک سگ به طور کلی غذایی است که به صورت آماده در کارخانجات مخصوص با برندهای تجاری تولید و بسته بندی شده و شما به عنوان مشتری می‌توانید آن را از انواع پت شاپ ها خریداری کنید.

غذای خشک سگ تمام نیازهای تغذیه ای این حیوان را در خود دارد، اما وعده های غذایی او باید با برنامه ریزی و زیر نظر دامپزشک باشد.

اما قبل از هر اقدامی باید در تهیه و خرید غذای حیوانات خانگی عوامل مختلفی مانند سن، نوع نژاد، میزان جثه، مقدار فعالیت و شرایط زندگی او را در نظر بگیرید تا بهتربن انتخاب را داشته باشید.

پس با توجه به عادات غذایی و شرایط زندگی سگ خانگیتان بهترین و مقوی ترین غذا را برای او انتخاب و خریداری کنید.

به واسطه گوشتخوار بودن سگ و اینکه این حیوان بالاترین میزان پروتئین را از گوشت دریافت می‌کند، غذای خشک سگ باید دارای جیره غذایی گوشتی باشد؛

بنابراین، غذای حیوانات خانگی حاوی مواد گوشتی است و می تواند میزان بالایی از پروتئین مورد نیاز بدن آنها را تامین کند؛ اما منابع غذایی دیگری چون تخم مرغ، مرغ و ماهی می‌تواند از سایر راه های تامین پروتئین بدن حیوانات خانگی باشد.

محتویات غذای خشک سگ یا در کل غذای حیوانات خانگی شامل میزان متفاوتی از مواد مغذی مانند پروتئین حیوانی، گوشت، چربی حیوانی، مرغ، سبزیجات، غلات، ذرت، گندم، برنج یا مخمر آن و افزودنی هایی چون کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و انواع آنتی اکسیدان ها به منظور حفظ کیفیت و تازگی غذای حیوانات خانگی است.

مقایسه غذای خشک با غذای کنسرو شده سگ

جالب است بدانید غذاهای خشک در مقایسه با غذاهای کنسرو شده دارای کالری بیشتر و پروتئین کمتری است؛

از طرفی بو، مزه و تازگی غذاهای کنسرو شده نسبت به غذاهای خشک بیشتر بوده و ارگانیک ترند؛ پس طبیعی است که مورد استقبال بیشتر سگ ها قرار بگیرند.

غذای کنسرو شده مانند سوپ در کنار غذای خشک سگ مکمل محسوب می‌شود و علاوه بر این که تازگی و مزه بهتری دارد، می‌تواند آب مورد نیاز بدن سگ را تا حد زیادی تامین نماید.

نامناسب بودن غذای کنسرو شده برای سگ های دیابتی

غذای کنسرو شده برای سگ های دیابتی مناسب نیستند؛ به همین واسطه باید آب بدن خود را از راه‌های دیگری تامین کنند.

 کربوهیدرات های موجود در غذای خشک

درست است که وجود کربوهیدرات ها در غذای خشک سگ و به طور کلی غذای حیوانات خانگی ضروری است؛ اما میزان آن باید متعادل باشد تا از اضافه وزن حیوانات خانگی بخصوص سگ ها جلوگیری شود.

نکته ای در مورد غذای سگ ها باید بدانید این است که وجود فیبر (موادی هستند که باعث قابل هضم شدن غذا شده و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌یابد) و پروبیوتیک (Probiotic) (به گروهی از باکتری های مفید گفته می‌شود که به گوارش کمک می‌کنند) در مواد غذایی صنعتی سگ های که از ناراحتی های معده رنج می‌برند، ضروری است؛ زیرا این دو ماده به عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

فواید غذای خشک سگ

غذای خشک سگ علاوه بر اینکه می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای این حیوان را تامین کند، از التهاب لثه ها، ایجاد جرم و پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرده و باعث تقویت سلامت آنها می‌گردد.

توله سگ ها

توله سگ ها از زمانی که دیگر از شیر مادر خود تغذیه نمی‌کنند و می‌توانند غذا بخورند تا زمان 10 هفتگیشان، نیازمند چهار وعده غذا در روز هستند؛

پس اگر صاحب یک توله سگ هستید، باید دو مورد را بدانید:

  1. تغذیه توله سگ با سگ بالغ تفاوت دارد و این تفاوت به واسطه تفاوت در سن و وزن آنهاست.
  2. همیشه غذایی را برای توله سگ تحت پوشش خود تهیه کنید که قابل هضم و از نظر کیفیت متناسب با بدن او باشد و موجب ایجاد مشکلات گوارشی در بدن او نشود، زیرا توله سگ ها بدن ضعیف تری نسبت به سگ های بالغ دارند.

نقش آب در زندگی سگ

همیشه به یاد داشته باشید آب رکن اساسی در زندگی حیوانات خانگی به خصوص سگ می‌باشد؛ به سبب اینکه سگ ها فقط از طریق پنجه هایشان قادر به عرق کردن هستند.

پس، یا یک ظرف آب در دسترس سگ خانگی خود قرار دهید یا از ترکیب غذاهای خشک و کنسرو شده استفاده کنید تا از گرمازدگی و بروز مشکلات گوارشی و کلیوی در بدن او جلوگیری کنید.

غذای خشک گربه چیست؟

درست است استفاده از غذای خشک گربه نسبت به غذای کنسرو شده و مرطوب راحت‌تر است و در طول روز فاسد نمی‌شود، اما باید مقداری مقوی و مغذی باشد که بتواند بهترین و کامل ترین نوع رژیم غذایی حیوان خانگی شما را محیا و تامین کند.

تهیه غذای خشک گربه می‌تواند منبع غنی از منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ و ماهی باشد.

به جهت اینکه غذای گربه از همان ماه های اول در زندگی این حیوان نقش مهمی را ایفا می‌کند و در مقاوت بدنی او در زمان پیریش، موثر است، باید از نظر تغذیه ای کامل و مقوی بوده و تمام عناصر مهم یک رژیم غذایی را داشته باشد.

میزان و نوع غذای گربه درست مانند سگ براساس شرایط متفاوت زندگی و عواملی چون سن، نژاد، وزن و میزان فعالیت او متغیر می‌شود.

گربه نیز همانند سگ گوشتخوار است و به واسطه وجود آمینواسیدهای موجود در پروتئین باید گوشت بیشتری مصرف کند.

همانطور که دریافت پروتئین و آمینواسیدهای موجود در آن باعث رشد، نمو، تقویت سیستم ایمنی بدن و شادابی گربه می‌گردد، مواجه شدن بدن او با کمبود پروتئین، گربه را بی حال و ضعیف کرده، از وزن او می‌کاهد و ممکن است به انواع بیماری ها مبتلا شود.

به سبب اینکه غذای خشک گربه دارای مقدار کمی از پروتئین است، مخلوط غذای خشک و کنسرو شده برای گربه اشتهاآور بوده و باعث می‌شود در عین افزایش جذب پروتئین، او از تناول غذا لذت ببرد.

در کشورمان، ایران، غذای خشک گربه یا به طور کلی غذای حیوانات خانگی با برندهای متفاوت تجاری معرفی می‌گردند و یافتن غذای سالم، مغذی و مقرون به صرفه کار بسیار مشکلی است، اما با کمی جستجو و افزایش اطلاعات در این زمینه می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

فواید غذای خشک گربه

از فواید غذای خشک گربه می‌توان به فاسد نشدن آن در مدت زمان طولانی، قابل نگهداری بودن، نیاز نداشتن به آماده‌سازی و تنوع در طعم هایش اشاره کرد.

مزایای مخلوط غذای خشک و کنسرو شده برای گربه

درست است غذای خشک و کنسرو شده، هر دو به تنهایی برای گربه انتخاب مناسبی می‌باشند، اما به سبب اینکه در غذای کنسرو شده مخصوص گربه، میزان رطوبت بالا بوده و  و کم آبی در غذای خشک او را جبران می‌کند،

مخلوط غذای خشک و کنسرو شده برای این حیوان بهتر بوده و از ابتلا او به بیماری های دستگاه ادراری جلوگیری می‌کند.

در صورت استفاده از غذای خشک گربه، باید ظرف پر از آب را در کنار گربه خانگیتان قرار دهید تا بدن او به کم آبی دچار نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا