حیوان خانگی و آپارتمانی

مشکلاتی که ممکن است در سفر با حیوانات خانگی برایتان بوجود آید

مشکلات سفر با حیوان خانگی بسیار آزاردهنده خواهد بود، اگر با نکات مهم حمل حیوانات با ماشین، هواپیما و … آشنا نباشید. به همین علت و به دلیل مشکلاتی که در خصوص قوانین حمل سگ در ماشین در ایران وجود دارد، در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با مشکلات احتمالی مسافرت سگ با ماشین در اختیارتان قرار دهیم. همراه ما باشید!

 مشکلات سفر با حیوان خانگی

اگر شما بدانید که برای سفر هوایی یا زمینی با سگ باید به چه نکاتی توجه داشته باشید، سفر با حیوان خانگی بسیار لذت بخش و مفرح خواهد بود؛ خصوصاً اگر قصد ندارید برای یک مدت زمان طولانی حیوان را در خانه تنها گذاشته یا او را به دست کس دیگری بسپارید.

در ادامه، برخی از رایج‌ترین مشکلات سفر با حیوان خانگی را بیان می‌کنیم. شما می‌توانید با در نظر داشتن هر یک از مشکلات احتمالی بیان شده، تجربه بهتری از حمل حیوانات با ماشین یا هواپیما کسب کنید.

ورود حیوانات ممنوع!

قبل از آنکه برای مسافرت سگ با ماشین یا هواپیما آماده شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که محل اقامت شما با حضور حیوان خانگی در آن مشکلی ندارد.

شاید این نکته از نظر شما بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی کافی در این مورد، حیوان را با خود به جایی می‌برند که اجازه حضور در آن مکان را ندارد. پس قبل از آنکه نسبت به رزرو محل اقامتی مد نظرتان اقدام کنید، مطمئن شوید که ورود حیوانات خانگی، مجاز است.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که امکان به همراه داشتن حیوان در بسیاری از وسایل نقلیه عمومی مانند هواپیما و قطار مجاز نیست؛ بنابراین، در صورتی که قصد مسافرت سگ با ماشین را ندارید، قبل از خرید بلیط، از شرکت مد نظرتان مطمئن شوید که جایگاه مخصوصی برای حیوانات در نظر گرفته شده‌است.

در ایران، با توجه به اینکه شرکت‌های زیادی در زمینه خدمات حمل و نقل حیوانات فعالیت نمی‌کنند، افراد ترجیح می‌دهند که از وسیله نقلیه شخصی خود برای جا به جایی حیوان خانگیشان استفاده کنند.

مشکلات سلامتی حیوان خانگی

در صورتی که قصد سفر زمینی با سگ را نداشته، یا می‌خواهید با هواپیما سفر کنید، اطمینان حاصل کنید که سلامت عمومی حیوان شما در وضعیت خوبی قرار دارد.

به خاطر داشته باشید که سفر با هواپیما به همراه حیوان خانگی کار مشکلی است؛ چرا که قرار گرفتن هواپیما در ارتفاعات بالا، منجر به سخت شدن شرایط تنفسی حیوان می‌شود؛ بنابراین، در صورتی که حیوان سلامت عمومی خوبی نداشته باشد، قطعاً دچار مشکلات جدی خواهد شد.

علاوه بر این، تغییرات شرایط آب و هوایی و زمان سفر از جمله مواردی هستند که می‌توانند سلامت سگ را به خطر بیاندازند. این مورد یکی از شایع‌ترین مشکلات سفر با حیوان خانگی است؛ چرا که اکثر صاحبین حیوانات خانگی از اهمیت آن مطلع نبوده و در طول سفر با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند.

به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که قبل از سفر، حیوان را نزد یک دامپزشک متخصص و با تجربه برده و از او بخواهید که سلامت عمومی او را چک کند. در صورت نیاز واکسن‌های لازم را به او تزریق کرده و داروهای مورد نیازش را خریداری کنید.

سرما و گرمای بیش از حد برای حیوان مضرر است!

فرقی نمی‌کند که قصد سفر زمینی با سگ را دارید یا هواپیما؛، باید حواستان به سرما و گرما باشد! بسیاری از ایرلاین‌های هواپیمایی، در صورتی که درجه حرارت هوا کمتر و بیشتر از ۷ و ۲۹ باشد، سفر با سگ را ممنوع می‌کنند؛ بنابراین، اگر شما هم قصد مسافرت سگ با ماشین را دارید، اطمینان حاصل کنید که هوای داخلی ماشین از این محدوده کمتر یا بیشتر نشود؛ چرا که موجب بیماری سگ می‌شود.

استفاده از آرام بخش برای کنترل حیوان

برخی از افرادی که قصد حمل حیوانات با ماشین یا هواپیما را دارند، از داروهای آرام بخش برای آرام نگهداشتن حیوان استفاده می‌کنند. به‌طور کلی، استفاده از دارو برای حیوانات خانگی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چرا که اگر این داروها توسط بهترین شرکت‌های داروسازی نیز تهیه شده باشند، با عوارضی هرچند کم همراه هستند؛ بنابراین، اگر قصد دارید حیوان را کنترل کنید، می‌توانید از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی مانند پتیا لوازم مورد علاقه اش را خریداری کرده و در طول سفر او را سرگرم نگهدارید.

قفس نگهداری حیوان خانگی

یکی از موارد مهمی که در رابطه با قوانین حمل سگ در ماشین یا هواپیما اغلب فراموش می‌شود، فضایی است که برای نگهداری حیوان در نظر می‌گیرند. برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که مسافرت سگ با ماشین بهترین انتخاب است؛ چرا که محدودیتی برای نگهداری حیوان ندارند! در حالی که این باور بسیار اشتباه و غلط بوده و برخلاف قوانین حمل سگ در ماشین است.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر قصد حمل حیوانات با ماشین را دارید، باید از یک قفس مناسب برای نگهداری حیوان در طول رانندگی و سفر استفاده کنید. به هیچ وجه نباید حیوان را بدون هیچگونه محافظتی در خودرو قرار داده یا مدام آن را در خودرو جابه‌جا کنید؛ بنابراین، توصیه می‌شود که برای خرید یک قفس با امکانات خوب به فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی مراجعه کرده و با مقایسه قفس‌ها با یکدیگر، بهترین و راحتترین تجهیزات مرتبط با حیوانات خانگی را خریداری نمایید.

به همراه نداشتن مدارک حیوان

به همراه نداشتن مدارک هویتی و پزشکی حیوان یکی دیگر از مشکلات سفر با حیوان خانگی است. فراموش نکنید که هر کشوری قوانین مخصوص به خود را در رابطه با نگهداری حیوان خانگی دارد؛ بنابراین، شاید نیاز باشد که به محض ورود به کشور، مدارک هویتی و پزشکی حیوان را ارائه کرده و خیال مسئولین را از بابت سلامتی او راحت کنید؛ بنابراین، قبل از آنکه راهی سفر شوید، حتماً مدارک هویتی حیوان را تکمیل کرده و از یک دامپزشک معتبر، گواهی سلامتی او را دریافت کنید. با در دست داشتن این مدارک، در صورتی که حیوان شما در طول سفر مریض شده و به دامپزشک نیاز پیدا کند، پرونده پزشکی اش همراهتان بوده و مشکلی وجود نخواهد داشت.

عدم علاقه حیوان به سفر

حمل حیوانات در سفر
حمل حیوانات در سفر

شاید این مورد را بتوان به عنوان عجیب‌ترین مشکلات سفر با حیوان خانگی در نظر گرفت؛ چرا که برخلاف بسیاری از افراد، حیوانات علاقه زیادی به سفر و جا به جایی ندارند! آنها ترجیح می‌دهند که همیشه در محلی باشند که با آن عادت کرده‌اند؛ بنابراین، شما اگر جز آن دسته از افرادی هستید که همواره در سفر بوده و قصد دارید همه چیز را در سفر زمینی با سگ تجربه کنید، سخت در اشتباه هستید.

طولانی شدن زمان مسافرت

مسافرت سگ با ماشین چالش‌های زیادی برای صاحب حیوان به همراه دارد. علاوه بر رعایت قوانین حمل سگ در ماشین، صاحب حیوان باید در فواصل زمانی کوتاه، خودرو را متوقف کرده و به حیوان اجازه دهد که مدتی را در فضای آزاد سپری کند.

چرا که همواره در حرکت بودن در یک فضای بسته هنگام سفر زمینی با سگ اصلاً برای او خوشایند نیست؛ بنابراین، اگر قصد حمل حیوانات با ماشین را دارید، باید هر از چندگاهی خودرو را متوقف کرده و به حیوان اجازه بازی و فعالیت دهید.

تأمین غذای حیوان در سفر

آخرین موردی که به عنوان یکی از مشکلات سفر با حیوان خانگی خصوصاً هنگام حمل حیوانات با ماشین می‌توان به آن اشاره کرد، تأمین غذای مورد نیاز حیوان است. خصوصاً اگر در فصل گرم سال قصد سفر زمینی با سگ را داشته باشید. چرا که احتمال آنکه غذای سگ خراب شده یا غذای مورد علاقه اش در طول سفر پیدا نشود، وجود دارد.

از طرف دیگر برخی از حیوانات تمایل دارند که تنها در ظرف مورد علاقه شان غذا خورده و هر مکانی را برای غذا خوردن انتخاب نمی‌کنند؛ بنابراین در صورتی که قصد دارید با حیوان خود سفر کنید، حتماً یک قمقمه آب مخصوص به همراه ظرف غذای مورد علاقه اش همراه خود داشته باشید؛ چرا که تغییر عادات غذایی سگ کار مشکلی است و سفر زمان مناسبی برای انجام این کار نیست. در صورتی که سگ از غذا خوردن امتناع کرد، به او اصرار نکرده و اجازه دهید با میل خود غذا بخورد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به تعدادی از مهمترین مشکلات سفر با حیوان خانگی اشاره کردیم. به خاطر داشته باشید که برای هر یک از مشکلات گفته شده، راه حلی وجود دارد. با این حال باید بدانید که حمل حیوانات با ماشین چالش‌های منحصر به خود را داشته و تقریباً می‌توان گفت سفر با حیوان بدون دردسر نیست. پس اگر قصد دارید خاطره خوبی از سفرتان داشته باشید و نه خود و حیوان را آزار دهید، بهتر است که آمادگی کامل را داشته باشید و به اندازه کافی صبور باشید. در غیر این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات مراکز خاصی که مسئولیت نگهداری از حیوانات را برای مدت زمان کوتاهی به عهده می‌گیرند، استفاده کنید. شاید در مدت زمان دوری از حیوان کمی دلتنگ هم شوید، اما قطعاً احتمال آسیب دیدن سلامتی حیوان و همچنین خراب شدن سفرتان را کاهش داده‌اید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا