تغذیه سالم حیوانات خانگیسگ خانگی

معرفی غذای مشترک انسان و سگ

معرفی غذای مشترک انسان و سگ

شاید تاکنون برای شما پیش آمده باشد که در هنگام خوردن غذا، چشمان تیله‌ای سگتان به سمت ظرف غذا خیره شده باشد و در آن هنگام شما کمی از غذای خودتان را با او تقسیم نمایید؛ بهتر است بدانید که بعضی از غذاهایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند برای سلامتی حیوان‌ها بسیار مضر است و می‌تواند سلامت آن‌ها را به خطر بیاندازد. در این مطلب قصد داریم به معرفی غذای مشترک انسان و سگ بپردازیم.

بعضی از مواد غذایی انسان‌ها هیچ گونه ضرری برای حیوانات ندارند اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد آن‌ها نیز می‌تواند سلامت سگ شما را به خطر بیاندازد؛ در ادامه مطلب چند مورد از غذاهای انسان را که خوردن آن برای سگ‌ها هیچ ضرری ندارد نام برده و آن‌ها را شرح داده ایم.

غذاهای مشترک سگ و انسان
معرفی غذای مشترک انسان و سگ

انواع لبنیات مناسب برای سگ

باید بدانید که استفاده‌ی بسیار کم از لبنیاتی همچون شیر، ماست و پنیر برای سگ‌ها بی خطر می‌باشد و حتی می‌تواند کلسیم مورد نیاز سگ شما را تامین سازد؛ توجه داشته باشید که سگ‌ها نمی‌توانند لاکتوز موجود در لبنیات را تحمل نمایند و استفاده از آن می‌تواند باعث بروز اسهال و استفراغ در حیوان شما بشود.

 مرغ غذای مشترک سگ و انسان

مرغ‌ها یکی از منابع اصلی تامین پروتئین سگ‌ها بحساب می‌آیند، استفاده از مرغ نه تنها برای سگ‌ها ضرر ندارد بلکه می‌تواند نقش بسیار موثری در تقویت عضلات سگ، تقویت استخوان بندی، صاف و مخملی شدن پوست آن‌ها داشته باشند.

مرغ غذای مشترک انسان و سگ
غذای مشترک انسان و سگ مرغ

نان غذای مشترک انسان و سگ

استفاده از انواع نان بدون سبوس هیچ گونه مشکلی برای سگ شما ایجاد نمی‌کند اما بهتر است بدانید که استفاده از این ماده غذایی هیچ فایده و خاصیتی برای سگ شما ندارد؛ نان‌های سبوسدار بهترین گزینه برای سگ‌ها می‌باشند و استفاده از آن برای سگ هیچ مشکلی بوجود نمی‌آورد.

انواع میوه جات برای سگ ها

میوه‌ها نیز یکی از خوراکی‌های محبوب و دوست داشتنی سگ‌ها بحساب می‌آیند که با استفاده از آن‌ها می‌توان از بوجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها در سگ جلوگیری کرد؛ همچنین میوه‌ها می‌توانند یک میان وعده خوب برای حیواناتی همچون سگ باشند.

توجه داشته باشید که بعضی از میوه‌ها از قند بسیار بالایی برخوردار هستند و استفاده‌ی بیش از حد نیز می‌تواند باعث به خطر افتادن سلامتی سگ بشود، در ادامه چند مورد از میوه جات و سبزیجات مناسب سگ را نام برده ایم:

  • سیب
  • خیار
  • موز
  • کدوتنبل
  • بلوبری
  • هندوانه
  • ذرت

توجه: استفاده از میوه‌هایی هچون انگور برای سگ‌ها بسیار خطرناک است و می‌تواند برای حیوان شما مسمومیت جدیی ایجاد کند.

بوقلمون غذای مغذی مناسب سگ

یکی از غذاهای مشترک انسان‌ها و سگ‌ها بوقلمون می‌باشد، بهتر است بدانید در اکثر غذاهای تجاری سگ از بوقلمون استفاده می‌شود؛ گوشت بوقلمون یکی از منابع پروتئین سگ‌ها بحساب می‌آیند و در هنگام سرو این غذا برای سگ باید اطمینان داشته باشید که ادویه‌ای در درست کردن بوقلمون استفاده نشده باشد.

توجه داشته باشید که چربی زیاد می‌تواند به لوزالمعده سگ‌ها آسیب وارد کند، پس بهتر است قبل از دادن گوشت بوقلمون چربی‌های آن را به طور کامل جدا نمایید.

بوقلمون غذای مناسب سگ ها
بوقلمون غذای محبوب سگ

دلایل استفاده از عسل برای سگ

تمام سگ‌ها علاقه بسیار زیادی به عسل دارند و استفاده از این ماده غذایی می‌تواند در سلامت سگ شما تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. با استفاده از عسل می‌توان به ایمنی بدن سگ خود کمک نمایید و از ایجاد آلرژی در سگ به طور کامل جلوگیری کنید.

استفاده از عسل برای سگ‌ها همراه با مزایای دیگری نیز است که می‌توان به تامین کلسیم، آنتی اکسیدان، منیزیم و تامین انواع ویتامین‌های مورد نیاز سگ اشاره کرد.

استفاده از پاپ کورن برای سگ

یک خبر بسیار خوب برای صاحبان سگ این است که استفاده از پاپ کورن نه تنها برای سگ‌ها ضرر ندارد بلکه باعث تقویت چشم و اشتهای آن‌ها نیز می‌شود، پاپ کورن‌های بدون چربی و نمک می‌توانند باعث افزایش آهن و پروتئین بدن سگ  بشوند.

بهتر است بدانید که پاپ کورن یکی از بهترین جایگرین‌ها بجای اسنک و غذای تشویقی سگ است زیرا بسیاری از غذاهای تشویقی چاق کننده می‌باشند اما این خوراکی خوشمزه بسیار مفید و مناسب برای سگ‌ها است.

غذاهای دریایی مشترک سگ و انسان

غذاهای دریایی بسیار زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث تامین مواد مورد نیار بدن سگ شما بشود؛ میگو‌ها و ماهی‌ها از جمله غذاهای دریایی سرشار از ویتامین برای سگ می‌باشند. اکثر ماهی‌ها سرشار از امگا 3 هستند که این امر می‌تواند در بهبود گردش خون و حفظ سلامت دستگاه گوارش سگ تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

توجه داشته باشید که تن ماهی مورد استفاده انسان‌ها برای سگ‌ها بسیار مضر و نامناسب می‌باشد و علت آن میزان بالای جیوه موجود در تن ماهی است؛ مصرف این غذا باعث مسمومیت سگ و گاهی مرگ او نیز می‌شود.

معرفی غذاهای مضر سگ

همانطور که در متن شاره شد استفاده از مواد غذایی مفید برای سگ‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، باید بدانید که تمام موادهای غذایی مور استفاده انسان‌ها برای سگ‌ها مناسب نمی‌باشد و می‌تواند باعث به خطر افتادن جان سگ، تشنج و یا حتی مرگ سگ شما بشود. در ادامه چند مورد از غذاهای مضر برای سگ‌ها را معرفی کرده ایم:

  • بستنی
  • تخم مرغ خام
  • الکل
  • خمیر خام
  • خوشت خام و یا نیمپز
  • نیمرو
  • پیازچه
  • شکلات
  • گیلاس
  • کشمش
  • انگور
  • آجیل
  • دارچین
  • آووکادو
ماهی غذای سگ
ماهی غذای محبوب سگ ها

سخن پایانی

نگهداری از سگ‌ها بسیار دوست داشتنی و لذت بخش می‌باشد اما باید توجه داشته باشید که نگهداری از این حیوان نیاز به مراقبت‌هایی دارد؛ شاید تا کنون در شرایطی قرار گرفته اید که سگ شما غذایی را در مکانی پیدا کند و آن را از شما بگیرد؛ بهتر است بدانید که استفاده از برخی مواد غذایی مخصوص انسان می‌تواند سلامت حیوان شما را به خطر بیاندازد و یا حتی باعث مرگ او بشود.
در این مطلب به طور کامل غذاهای بدون ضرر و مشترک سگ‌ها و انسان‌ها را به شما معرفی کرده ایم.

سوالات متداول معرفی غذای مشترک انسان و سگ

چه غذاهایی میان انسان‌ها و حیوانات مشترک می‌باشد؟

به طور کلی مواد غذایی مشترک بسیار زیادی میان انسان‌ها و سگ‌ها وجود دارد که این مواد غذایی شامل مرغ، ماهی، پاپ کورن، میگو، ماست، نان، پنیر، شیر، عسل، بوقلمون و بعضی از میوه‌ها می‌باشد.

چه موادی غذایی برای سگ‌ها مضر است؟

قبل از دادن غذاهای خانگی باید توجه داشته باشید که غذایی که استفاده می‌کنید برای حیوان شما ضرر نداشته باشد؛ مواد غذایی مضر برای سگ‌ها شامل خشکبار، شکلات، بستنی، اجیل، گشمش، انگور، گوشت خام، نیمرو، پیازچه، خمیر نان، تخم مرغ خام و … هستند.

استفاده از مواد غذایی مضر سگ چه عواقبی در پیش دارد؟

باید توجه داشته باشید که استفاده از مواد غذایی مضر می‌توند برای حیوانات بسیار خطرناک باشد به طوری که سالانه تعداد زیادی حیوان بر اثر مصرف مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا