گربه آپارتمانینژادهای گربه

معرفی گربه اسکاتیش فولد

معرفی گربه اسکاتیش فولد

گربه‌های اسکاتیش قولد یکی از نژادهای گربه بسیار دوست داشتنی و محبوب در جهان می‌باشند و می‌توان گفت اسکاتیش فولدها جزو نژادهای کمیاب و گران قیمت نیز هستند که بسیاری از افراد معروف در خارج از این گربه بازیگوش و زیبا نگهداری می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی گربه اسکاتیش فولد به طور کامل بپردازیم.

گربه‌های اسکاتیش فولد دارای چشمانی درشت و جذاب می‌باشند و قد آن‌ها نسبتا متوسط است؛ رفتار بسیار خوب این گربه باعث شده تا بسیاری از افراد برای خرید اسکاتیش فولدها اقدام نمایند زیرا این نژاد از گربه رفتار بسیار دوستانه و خوبی با آشنایان و حیوانات دیگر دارد.

گربه اسکاتیش فولد
معرفی گربه Scottish Fold

تاریخچه بوجود آمدن گربه اسکاتیش فولد

اولین بار در کشور اسکاتلند، نژاد گربه اسکاتیش فولد مشاهده شده است. این گربه‌ها بر اثر جهش ژنتیکی بوجود آمده و در سال  1961 یک چوپان از گربه‌ای به نام سوزی مراقبت و نگهداری می‌کرده که گوش‌های این گربه از تاخوردگی‌ای برخوردار بوده است.

گوش بچه‌های این گربه نیز دارای تاخودگی بوده که شخصی به نام ویلیام در سال 1966 نژاد این گربه را به ثبت رسانده است. آن طور که گفته شده در سه سال اول 76 گربه اسکاتیش فولد متولد شده است که پس از چندین سال این نژاد از گربه در سراسر جهان منتقل شده و تولید مثل یافته است.

باید توجه داشته باشید که از هر 100 گربه نژاد اسکاتیش فولد چیزی حدود یک چهارم آن‌ها دارای گوش‌های صاف می‌باشند که نام آن‌ها را اسکاتیش آنفولد می‌نامند.

مشخصات گربه اسکاتیش فولد

گربه های زیبای اسکاتیش فولد دارای مشخصات بسیار زیادی می‌باشند که در ادامه مطلب به بررسی مشخصات این گربه دوست داشتنی به طور کامل پرداخته‌ایم:

گربه Scottish Fold
مشخصات گربه دوست داشتنی اسکاتیش فولد

قد و وزن اسکتیش فولد

همانطور که در متن اشاره شد قد این گربه‌ها نسبتا متوسط است به طوری که قد اسکاتیش فولدهای نر دارای 25 الی 38 سانتی متر می‌باشد و اسکاتیش فولدهای ماده دارای قد 25 تا 35 سانت هستند.

وزن این گربه‌های نیز از 6 تا 13 کیلو گرم می‌باشد که اکثرا گربه‌‌های ماده این نژاد داری وزن کمتری هستند؛ برای اینکه از اضافه وزن و یا کمبود وزن اسکاتیش فولدتان خودداری کنید بهتر است هر چند وقت یک بار به یک دامپزشکی مراجعه نمایید و از سلامت حیوانتان باخبر بشوید. توجه داشته باشید که طول عمر گربه اسکاتیش فولدها به طور کلی بین 11 الی 14 سال می‌باشد.

رنگ بندی گربه های اسکاتیش

گربه‌های اسکاتیش فولد دارای رنگ بندی منحصر به فردی هستند که یکی از عامل‌های بسیار موثر در زیبایی این گربه همین امر است؛ این گربه بسیار زیبا را می‌توان در رنگ بندی‌های آبی، سیاه، نارنجی، کرم، سفید و دودی نیز مشاهده کرد.

موهای بدن اسکاتیش فولد دارای تراکم بسیار زیادی می‌باشد که همین امر باعث شده تا موهای این گربه حالتی مانند سایه روشن را به خود بگیرد و رنگ موهای آن را بسیار زیبا تر و متفاوت تر نشان بدهد.

رنگ بندی اسکاتیش فولد
رنگ بندی گربه Scottish Fold

بررسی رفتار گربه اسکاتیش فولد

یکی از دلایلی که باعث شده تا بسیاری از افراد علاقه‌مند به نگهداری از این گربه شوند رفتار بسیار خوب آن است، اسکاتیش فولد دارای هوش بسیار بالایی است و می‌تواند به راحتی با آشنایان و غریبه‌ها ارتباط برقرار بکند.
رفتار دوستانه اسکاتیش با دیگر حیوانات طوری است که می‌توان چندین ساعت این گربه را با دیگر حیوانات سرگرم کرد که همین امر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

علاقه بسیار زیاد اسکاتیش فولد به ایجاد صدا نیز یکی از رفتارهای بسیار شایع در این حیوان می‌باشد که باید توجه داشته باشید نگهداری از این گربه برای افراد صبور بسیار مناسب است.

قیمت گربه اسکاتیش

باید توجه داشته باشید که به دلیل کمیاب بودن گربه اسکاتیش فولد این گربه از قیمت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، قیمت این گربه‌ها از 6 میلیون تا 25 میلیون می‌باشد و اکثرا رنگ‌های خاص این گربه مانند رنگ آبی آن از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

یکی از عوامل دیگری که می‌تواند در کاهش و یا افزایش قیمت اسکاتیش فولد تاثیرگذار باشد گوش این حیوان است؛ اکثرا اسکاتیش فولدهایی که گوششان دارای تاخوردگی است از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشند، اگر قصد دارید تا اسکاتیش فولد ارزان قیمتی را خریداری و از آن نگهداری کنید بهتر است به خرید آسکاتیش آنفولد اقدام نمایید.

معرفی گربه اسکاتیش فولد
بررسی قیمت گربه اسکاتیش

مزایای نگهداری از گربه اسکاتیش فولد

نگهداری کردن از گربه اسکاتیش دارای مزایا و فواید بسیار زیادی است که در ادامه چند مورد از آن‌ها را برای شما عزیزان نام برده ایم:

  • رفتار بسیار خوب گربه اسکاتیش
  • زیبایی منحصر به فرد
  • مقاوت بالای این گربه در برابر بیماری
  • هوش بسیار بالا
  • رفتار بسیار مناسب اسکاتیش فولد در برابر آشنایان
  • علاقه بسیار زیاد به بچه گربه

لوازم مورد نیاز گربه اسکاتیش فولد

گربه اسکاتیش فولد نیز مانند تمام حیوانات نیازمند به وسایلی می‌باشد که با استفاده از آن‌ها بتوان از این گربه پشمالو و زیبا مراقبت و نگهداری کرد؛ تهیه غذا و ویتامین‌های مخصوص اسکاتیش فولد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و بهتر است بدانید که این نژاد از گربه بسیار بازیگوش است و برای تربیت آن باید به خرید اسباب بازی مخصوص آن بپردازید.

تهیه لوازم بهداشتی، قلاده و جای خواب برای این گربه‌ی بسیار زیبا الزامی می‌باشد و می‌‍‌توان با تهیه آن‌ها به راحتی از اسکاتیش فولدتان مراقبت کنید؛ برای تهیه لوازم مورد نیاز گربه اسکاتیش می‌توانید به به پت شاپ های اینترنتی مراجعه کنید و در کمترین زمان لوازم مورد نیاز گربه خودتان را تهیه نمایید.

اسباب بازی گربه اسکاتیش
معرفی لوازم مورد نیاز اسکاتیش فولد

بررسی بیماری های گربه اسکاتیش

بیماری‌های بسیار زیادی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن نکات مهم در نگهداری از این حیوان ممکن از با آن مواجه بشوید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های شایع در نژاد گربه اسکاتیش بر روی لینک کلیک نمایید.

توجه داشته باشید در صورت مشاهده کردن هر گونه مشکلی در گربه خود، فورا به یک دامپزشک مراجعه نمایید.

سوالات متداول معرفی گربه اسکاتیش فولد

مشخصات گربه اسکاتیش فولد چیست؟
به طور کلی گربه‌های اسکاتیش فولد بسیار زیبا و بانمک می‌باشند و طول عمر آن‌ها 11 الی 14 سال می‌باشد؛ اخلاق بسیار خوب و مقاوت این گربه در برابر بیماری نیز از مشخصات اسکاتیش است که باعث شده تا این نژاد از گربه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بشود.

گربه های اسکاتیش فولد به چه لوازمی احتیاج دارند؟
لوازم مورد نیاز اسکاتیش فولدها شامل مواد غذایی مناسب، قلاده، اسباب بازی، مکان خواب، باکس، ظروف غذایی و … می‌باشد.

مزایای نگهداری از گربه اسکاتیش چه می‌باشد؟
مراقبت و نگهداری از گربه اScottish Fold دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که این مزایای شامل رفتار دوست داشتنی و مناسب این گربه، هوش بسیار بالا، مقاومت در برابر بیماری، ارتباط بسیار خوب با آشنایان و حیوانات، زیبایی بسیار زیاد و بازیگوشی این حیوان می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا